۶۶۶۷۲۸
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

پرده‌ برداری آشنا از تلاش خاص روحانی

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: حسن روحاني، رييس‌جمهوري روز دوشنبه با مردم از طريق قاب صدا‌وسيما به گفت‌وگو نشست، گفت‌وگويي كه فارغ از تمجيد و تقبيح‌ها متفاوت بود. با اين حال گفت‌وگويي كه تلاش شد متفاوت انجام شود به مذاق بسياري خوش نيامد.

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: حسن روحاني، رييس‌جمهوري روز دوشنبه با مردم از طريق قاب صدا‌وسيما به گفت‌وگو نشست، گفت‌وگويي كه فارغ از تمجيد و تقبيح‌ها متفاوت بود. با اين حال گفت‌وگويي كه تلاش شد متفاوت انجام شود به مذاق بسياري خوش نيامد.
از همين رو شايد حسام‌الدين آشنا، مشاور روحاني و رييس مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست‌جمهوري در مقام دفاع، به بخش اقتصادي صحبت‌هاي روحاني اشاره كرد؛ بخشي كه مرتبط با موسسات مالي بود؛ موسسات مالي و اعتباري كه نقطه شروع بحران‌هاي خياباني دي ماه گذشته بودند.
مشاور رسانه‌اي-توييتري
«آنجا كه دل‌ها مي‌هراسد و دست‌ها مي‌لرزد، آنجا كه دوستان سستي مي‌كنند و دشمنان سختي، تنها تويي پناه تنهايي‌ها و گشاينده دشواري‌ها». اين عبارت ورودي صفحه مجازي سياستمداري است كه تلاش دارد بار رسانه‌اي دولت را به دوش بكشد، زبان منفصل رييس‌جمهوري باشد، گهگاهي از پشت پرده‌ها سخن بگويد و البته از معدود دولتي‌هايي باشد كه بيش از باقي با بدنه اجتماعي در ارتباط است. حسام‌الدين آشنا، مشاور فرهنگي و رسانه‌اي حسن روحاني در صفحه توييترش فضايي ايجاد كرده تا شايد بخش بسيار اندكي از ضعف مدام تيم رسانه‌اي دولت دوازدهم را جبران كند. كاربران را مخاطب قرار مي‌دهد و از آنان خواست و درخواست‌شان را مي‌پرسد؛ اتفاقي كه در آستانه اولين گفت‌وگوي زنده تلويزيوني حسن روحاني با مردم آن هم پس از چند هفته اعتراض در دي ماه گذشته رخ داد.
دو روز پيش آشنا در توييتر خبر داد كه رييس‌جمهوري روز دوشنبه از طريق صدا و سيما با مردم گفت‌وگو خواهد كرد و سپس از كاربران خواست تا سوالات خود از رييس‌جمهوري را با او در ميان بگذارند. در بخش «كامنت‌هاي» پست آشنا انواع و اقسام سوالات پرسيده‌شد. از سوالات و دغدغه‌هاي روز تا پرسش‌هايي از گذشته. اولين پرسشي كه پس از انتشار اين توييتر مطرح مي‌شد اين بود كه مگر نهاد رياست‌جمهوري هيچ افكارسنجي از اقشار و طبقات و افراد مختلف تا پيش از برنامه‌ريزي براي اين گفت‌وگو انجام نداده است؟
مصاحبه‌كننده يا مصاحبه‌شونده
گويي تلاش بر اين بود كه گفت‌وگوي روز دوشنبه روحاني با مردم برخلاف ساير گفت‌وگوهاي روحاني كه در صدا و سيما پخش مي‌شد كمي به اصطلاح خودماني‌تر باشد. اتفاقي كه در جريان پرسش و پاسخ آن طور كه بايد رخ نداد و فضاي گفت‌وگو با رييس‌جمهوري را نه متفاوت بلكه تا اندازه‌اي خارج از استاندارد يك گفت‌وگوي حرفه‌اي با رييس‌جمهور كرد. چه آنكه مجري تلاش مي‌كرد كه نقش اول مصاحبه باشد. موضوع بعدي هم سوالاتي بود كه از سوي مجري طرح شد كه شايد بخشي از آن با سوالات كاربران از آشنا همپوشاني داشت اما بخش مهمي از آنان با محوريت اعتراضات مردم مغفول ماند. اين در حالي بود كه مردم منتظر بودند موضع همدلانه رييس‌جمهوري منتخب با معترضان را بشنوند.
ضمن اينكه بسياري ديگر از موضوعات هم به دليل آنچه آشنا كاهش زمان مصاحبه اعلام كرد، مغفول ماند. از همين روي شايد آشنا پس از اتمام گفت‌وگو در دو نظرسنجي جداگانه دو سوال ارزيابي از عملكرد مجري و ارزيابي از پاسخ‌هاي مصاحبه‌شونده را در صفحه توييتر خود قرار داد. گرچه اين نظرسنجي‌ها جامعه آماري مختصري داشت و مجموعا چيزي در حدود ١٠هزار نفر به آن پاسخ دادند با اين حال ارزيابي كلي از عملكرد رشيد‌پور و روحاني هر دو منفي بود و اغلب گزينه ضعيف را انتخاب كرده‌ بودند. شايد پس اين نظرسنجي بود كه آشنا تصميم گرفت در مقام پاسخگويي و دفاع از رييس دولت برآيد.
دفاعيه‌اي با تم اقتصادي
مشاور فرهنگي و رسانه‌‌اي حسن روحاني در چند رشته توييت پياپي دفاعيه‌اي با تم اقتصادي منتشر كرد. دفاعيه‌‌اي با كنايه‌ها و ادعاهاي بزرگ. پيش از آن اما به يك سوال مهم پاسخ داد. پرسشي كه در فضاي مجازي بارها و بارها مطرح شد. بسياري پس از اتمام گفت‌وگو پرسيده‌بودند چرا روحاني با يك روزنامه‌نگار به گفت‌وگو نمي‌نشيند و حتي اين‌بار نه از يك مجري-كارشناس بلكه روبه‌روي يك شومن نشسته و به سوالات او پاسخ داده است. همچنين اين سوال مطرح بود كه چرا بعد از نشست خرداد و پس از پيروزي در انتخابات حسن روحاني نشست خبري با خبرنگاران برگزار نكرده است. آشنا در توييتر خود خبرداد كه از اين به بعد تلاش مي‌شود رياست‌جمهور در سطح جديدي در قاب تلويزيون قرار گيرد. آشنا البته خود نيز با وجهي انتقادي نوشت مصاحبه يك خبرنگار مي‌خواهد و نه فقط مجري. پس از آن آشنا دفاعيه اقتصادي‌اش از كارنامه روحاني را با محوريت موسسات مالي در قالب رشته توييت‌هايي منتشر كرد. او مدعي شد كه پشت اين موسسات و صندوق‌ها چنان گرم بود كه تا كارشان به رسوايي نكشيد امكان برخورد وجود نداشت.
وقتي هم كه كارشان خراب شد دولت را مجبور كردند از جيب مردم بدهي‌ها را بپردازد. او البته در اين توييت نوشت كه «چه بسا رييس يكي از صندوق‌ها با اسلحه داخل بانك مركزي مي‌رفت و تهديد مي‌كرد.»آشنا روحاني را تنها كسي دانست كه جربزه و جسارت جمع‌كردن اين «بساط كثيف» را داشت آن هم در شرايطي كه بسياري از آنها فكر مي‌كردند با گروگان گرفتن ميليون‌ها سپرده‌گذار خرد مي‌توانند بساط باج‌گيري خود را حفظ كنند. او موفقيت روحاني در اين بخش را تمام كردن كار اين موسسات خواند و گفت: «روحاني گفت مرگ يك بار شيون يك بار» و كار را تمام كرد حتي به بهاي اينكه از خيلي‌ها سفارش و تهديد بشنود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه جالب وجالبتر اینکه فکر میکنه همه مثل خودشن که هر چیزی که مگه باورکنن

    • بدون نام

      ماست مالی کن حالا جناب آشنا واسه روحانی

    • سیفی

      صحبت یک طرفه رئیس جمهور با مردم همان مثال یک طرفه به قاضی رفتنه چقدر خوب بود در یک برنامه واقعا زنده تعدادی از مردم و دانشجویان و اساتید دانشگاه در یک مناظره با رئیس جمهوری شرکت میکردند .

    • بدون نام

      فقط به من بگین ببینم شب بود یا روز؟؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      من میخواستم برم بگم دست درجیبمانکنید که حلال نمیکنیم اگرکردین به مابرگردانیداگربها دادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج