۶۶۸۸۷۱
۸ نظر
۵۰۱۳
۸ نظر
۵۰۱۳
پ

زندگی پرفراز و نشیب «کوین اسپیسی»؛ ستاره دیروز، رسوای امروز

برای سالیان متمادی کوین اسپیسی یکی از بهترین، خلاق ترین و موفق ترین بازیگران هالیوودی بود و با جوایز اسکار متعدد و یک سریال پربیننده تلویزیونی در نت فلیکس این موضوع را به اثبات رسانده بود.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: برای سالیان متمادی کوین اسپیسی یکی از بهترین، خلاق ترین و موفق ترین بازیگران هالیوودی بود و با جوایز اسکار متعدد و یک سریال پربیننده تلویزیونی در نت فلیکس این موضوع را به اثبات رسانده بود. اما مشخص شد که زندگی او در تمام این مدت در هالیوود بی نقص و عاری از رسوایی و اتهامات شنیع نبوده است.
در ابتدای رسانه ای شدن بدرفتاری ها و سوء استفاده های جنسی هاروی واینستاین، خیلی زود خبر رسید که کوین اسپیسی نیز در سال های خیلی دور رفتار نامناسبی با آنتونی رپ داشته، آن هم زمانی که رپ تنها ۱۴ سال سن داشت.
بعد از این بود که اتهامات بیشتری در مورد این بازیگر شناخته شده مطرح شد و بدین ترتیب کوین اسپیسی بزرگ یک شبه از فرش به عرش رسید، همکاری ها با وی متوقف گردید و بسیاری از پروژه هایی که وی در آن ها شرکت داشت کنسل شده و یا صحنه های مربوط به او با حضور بازیگر دیگری بازسازی شد.
بدین ترتیب تصمیم داریم در این مطلب به بررسی زندگی پرفراز و نشیب یکی از بهترین بازیگران هالیوود از دوران حضور در مدرسه نظامی تا شکل گیری اتهامات جنسی به وی بپردازیم که دانستن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.
کوین اسپیسی از مدرسه نظامی اخراج شده است

کوین اسپیسی با نام کامل کوین اسپیسی فائولر در سوث اورنج نیوجرسی بدنیا آمده و هنگامی که او کودکی بیش نبود همراه خانواده به کالیفرنیا نقل مکان کرد. بر اساس مصاحبه های متعددی که وی در دوران حرفه ای خود انجام داده است وی اعتراف کرده که در دوران بچگی رفتار و منش مناسبی نداشته است. برای مثال به گفته ی خودش زمانی که خانه درختی خواهرش را به آتش کشید به مدرسه نظامی فرستاده شد. اما حتی مدرسه نظامی نیز نتوانست از او آدم سر به راه و منظمی بسازد. بر اساس گزارش مجله هالیوود ریپورتر وی به دلیل اینکه یک لاستیک خودرو را به سمت سر یکی از پسران دیگر مدرسه نظامی کوبید از این مدرسه اخراج شد.
زندگی پرفراز و نشیب «کوین اسپیسی»؛ ستاره دیروز، رسوای امروز

جک لمون زندگی او را تغییر داد

در مصاحبه ای در سال 2014، کوین اسپیسی اعلام کرد که اولین بار زمانی که رفتارهای بدش در مدرسه باعث شد که یک مشاور انتخاب رشته از او بخواهد علاقمندی های تحصیلی اش را اعلام کند به بازیگری علاقمند شد. یکی از انتخاب های او بازیگری بود و خیلی زود یکی از معلمان به او توصیه کرد در یک کارگاه آموزشی بازیگری حضور یابد که در آن جک لمون، کمدین برنده جایزه اسکار، حضور داشت. به گفته ی کوین اسپیسی در انتهای این کارگاه آموزشی، جک لمون نزد اسپیسی 13 ساله آمده و خیلی واضح به او می گوید که وی برای بازیگر شدن به دنیا امده است.
به گفته اسپیسی، گفته های لمون در آن لحظه زندگی او را به کلی تغییر داد. وی در این باره چنین گفته است:" این که جک لمون بلند شود به سمت شمایی که تنها 13 سال دارد بیاید و دستش را روی شانه های شما بگذارد و بگوید: تو بازیگر بدنیا امده ای، باید این کار را بکنی، تو باید به نیویورک بروی و درس بخوانی؛ به شدت اعتماد به نفس شما را بالا می برد". اسپیسی در طول دوران حرفه ای خود چندین بار با لمون همکاری داشت که از آن میان می توان به فیلم «گلن گری گلن راس» (Glengarry Glen Ross) در سال 1992 و بازسازی نمایش «سفر طولانی روز در شب» (Long Day's Journey into Night) در سال 1986 در تلویزیون اشاره کرد.

او خیلی زود در برادوی به موفقیت دست یافت

اکنون که صحبت از تئاتر برادوی به میان آمد باید بگوییم که اسپیسی با بازی در چندین تئاتر توانست موفقیت خود را به عنوان یک بازیگر بااستعداد تثبیت نماید. بدنبال آن وی در مدرسه بازیگری بسیار شناخته شده جولیارد در منهتن حاضر شده و به کمک دوستش وال کیلمر توانست برای بازی در یک فیلم تست بازیگری بدهد. در سال 1991، اسپیسی جایزه تونی را برای بهترین بازیگر تئاتر به خاطر بازی در نقش نیل سیمون در نمایش «گمشده در یانکرز» (Lost in Yonkers) بدست آورد که در آن ها با مرسدس روهل و آیرین وورث همبازی بود.
زندگی پرفراز و نشیب «کوین اسپیسی»؛ ستاره دیروز، رسوای امروز

مایک نیکولز او را به دنیای فیلم وارد کرد

علاوه بر جک لمون، موفقیت حرفه ای کوین اسپیسی در هالیوود را باید به کارگردانی به نام مایک نیکولز نسبت داد که بعد از یک تست بازیگری در اوایل دهه ۸۰ به اسپیسی حق انتخاب داد که یا برای یک نمایش به نام «چیزهای واقعی» (The Real Thing) به مسافرت برود یا در نیویورک بماند و یا بازیگر جانشین یک نمایش جدید به نام «بهم ریختگی» (Hurlyburly) باشد. اسپیسی گزینه دوم را انتخاب کرد و شانس به او رو کرد زیرا توانست نقش های متعددی را روی صحنه بازی کند. در همان دوران، نیکولز اولین نقش را در دنیای فیلم به اسپیسی داده و بدین ترتیب وی در سال ۱۹۸۶ برای بازی در فیلم کمدی درام «Heartburn» انتخاب شده و در کنار ستارگانی مانند مریل استریپ و جک نیکلسون حضور یافت.

سناریو فیلم «مظنون همیشگی» برای کوین اسپیسی نوشته شد

نقطه عطف دوران کاری اسپیسی در سال ۱۹۹۵ رخ داد وقتی که در فیلم های موفق متعددی مانند «هفت» (Se۷en)، «گریز» (Outbreak) بازی کرده و بعد از آن ها نیز فیلم «مظنونین همیشگی» (The Usual Suspects) که بخاطر آن اولین جایزه اسکارش را بدست آورد. در این فیلم، اسپیسی نقش مردی شرور را بازی می کند که موفق شد در انتهای فیلم یکی از پیچیده ترین تغییرات ناگهانی داستانی را در تاریخ هالیوود رقم بزند.
اگر این فیلم را دیده و با خود فکر کرده اید که این نقش را کسی جز اسپیسی نمی توانسته با این مهارت و زیبایی بازی کند باید بدانید که این نقش از همان ابتدا برای کوین اسپیسی نوشته شده بود. در مصاحبه هایی جداگانه با کارگردان فیلم و نویسنده فیلمنامه، به ترتیب برایان سینگر و کریستوفر مک کواری، مشخص شده که هنگام فیلم برداری فیلم «دسترسی عمومی» (Public Access) در سال ۱۹۹۳، کوین اسپیسی نزد این دو رفته و علاقمندی خود برای همکاری با آنان را اعلام کرده بود.
برایان سینگر در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه با روزنامه گاردین در این باره چنین گفت:" آن زمان او چندان مشهور نبود و ما فکر می کردیم که این پیشنهاد فوق العاده است زیرا ما بازی او در فیلم گلن گری گلن راس را خیلی دوست داشتیم. شیطنت و بامزگی در او موج می زد که برای مغز متفکر شروری مانند شخصیت وربال بسیار بی نقص بود". مک کواری نیز در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۴ چنین گفت:

" راستش را بخواهید من نقش هایی از دیگر فیلم نامه ها را برای او نوشته بودم. از این رو وقتی او اظهار علاقه کرد با خودم گفت بسیار خوب حال چطور باید او را در این نقش بیاورم؟ چطور باید شخصیتی تا این حد جذاب بسازم که یک بازیگر برنده جایزه تونی بخواهد آن را بازی کند؟ تماشاگران بسیار باهوش هستند. اگر بزرگ ترین بازیگر در این فیلم در نقش وربال قرار می دادید تماشاگر با خود فکر می کرد: خب داستین هافمن کی دست از لنگیدن و بازی کردن برخواهد داشت؟ کوین اما یک بازیگر بسیار بااستعداد بود که کسی انتظار نداشت یکباره شخصیت منفی داستان از آب دربیاید، به خصوص در آن دوره کاری که در آن قرار داشت".
زندگی پرفراز و نشیب «کوین اسپیسی»؛ ستاره دیروز، رسوای امروز

فیلم «مظنونین همیشگی» راه را برای موفقیت بیشتر هموار کرد

بردن جایزه اسکار برای بازی در فیلم «مظنونین همیشگی» درهای زیادی را در هالیوود برای اسپیسی باز کرد از جمله شانس همکاری با کورتیس هانسون. بر اساس مصاحبه ای که در سال ۱۹۹۹ داشت، کوین اسپیسی فاش کرد که هانسون برای سال های متمادی سعی داشته او را در یکی از فیلم هایش به کار گیرد اما استودیوهای فیلمسازی همواره با این موضوع مخالفت کردند.
وی در این باره چنین گفته است:" بعد از مراسم اسکار با من تماس گرفته شد و کورتیس گفت: من فکر می کنم که نقش را گرفتم و بر این باورم که این بار دیگر نه نخواهند گفت". این نقش در فیلم «محرمانه لس آنجلس» (L.A. Confidential) در سال ۱۹۹۷ بود که دو جایزه اسکار را بدست آورد و کوین اسپیسی در آن نقش جک وینسنس را بازی کرد.

در فیلم «زیبایی آمریکایی» مواد مصرف کرده بود

در سال ۱۹۹۹ نیز اسپیسی همچنان در مسیر موفقیت گام برمی داشت و در این سال بود که نقش لستر برنهام، پدری در حومه شهر که در میانسالی دچار بحران خانوادگی می شود، را در فیلم برنده جایزه اسکار «زیبایی آمریکایی» (American Beauty) ایفا کرد. برنهام در دوران میانسالی دچار بحرانی شدید شده و همراه با همسایه اش به کشیدن حشیش روی می آورد. سام مندز، کارگردان فیلم بر این باور است که در این صحنه ی بخصوص، اسپیسی از روش متد اکتینگ کمک گرفته بود.
وی در این باره چنین گفته است:" در «زیبایی آمریکایی» صحنه ای وجود دارد که او و دیگر شخصیت داستان در حال نئشه کردن هستند که شاید واقعاً حشیش مصرف می کنند. نمی توانم این موضوع را تایید کنم. در یک لحظه کوین خنده ای سر می دهد که می توان گفت تنها زمانی که کسی حشیش مصرف کرده رخ می دهد. او از خندیدن خسته شده بود و چشمانش در برابر دوربین باز و بسته می شد زیرا دنبال من می گشت که فیلم برداری را قطع کنم و بگویم که نخند، این چیزی نیست که من از تو می خواهم.
و من گفتم ادامه بده. به نظر من بسیار جادویی بود و او ادامه داد و این صحنه تمام فیلم را تحت الشعاع قرار داد". به هر ترتیب چه واقعاً حشیش مصرف کرده باشد و چه نباشد بازی خیره کننده اسپیسی در این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر را برای وی به ارمغان آورد.

هزاره جدید چالش های جدیدی را برای وی به همراه داشت
اگر چه وی در اوایل قرن جدید دو جایزه اسکار را یدک می کشید، اما سال های اول قرن بیست و یکم با چندین شکست برای وی همراه بود که از آن میان می توان به فیلم های «به دیگری نیکی کن» ( Pay It Forward) و «کی-پکس» ( K-PAX) و دو فیلم دیگر که علی رغم امیدواری به مراسم اسکار در گیشه به شدت شکست خوردند، «اخبار کشتیرانی» (The Shipping News) و «زندگی دیوید گیل» ( The Life of David Gale)، اشاره کرد. کوین اسپیسی نیز بیش از یک بار در مورد این دوره ناخوشایند صحبت کرده و اعلام کرده که در این دوران بدترین بازی های خود را داشته است.

کوین اسپیسی به تئاتر باز می گردد

با توجه به شکست های متعدد در دنیای فیلم های سینمایی، اسپیسی به لندن رفته و کارگردانی در یک تئاتر خاص را بر عهده گرفت. اگر چه این دوران از فعالیت حرفه ای کوین اسپیسی با فراز و نشیب هایی همراه بود اما او همچنان تا سال ۲۰۱۵ در این نقش به فعالیت هنری ادامه داد و بار دیگر هنر خود را در این عرصه به رخ کشید.
زندگی پرفراز و نشیب «کوین اسپیسی»؛ ستاره دیروز، رسوای امروز

به شهرت رسیدن دوباره در تلویزیون

مانند بسیاری از بازیگران این عصر، کوین اسپیسی بار دیگر موفقیت را در تلویزیون یافت. این اتفاق در واقع در سال 2008 رخ داد، زمانی که وی برای بازی در درام سیاسی «بازشماری» (Recount) و همچنین تهیه کنندگی فیلم تلویزیونی «برنارد و دوریس» (Bernard and Doris) با بازی رالف فاینس و سوزان ساراندون نامزد دریافت جایزه امی شد. بدون شک این موفقیت ها باعث شد که نت فلیکس به فکر ساخت سریال تلویزیونی مشهور و تحسین شده «خانه پوشالی» (House of Cards) در سال 2013 بیفتد که جوایز گلدن گلوب و 5 نامزدی جایزه امی را برای کوین اسپیسی در پی داشت.

انحرافات جنسی وی برای مدت مدیدی ورد زبان بوده است

مخفی نگه داشتن روابط شخصی و خانوادگی کوین اسپیسی در دو دهه اخیر باعث شده بود که شایعاتی همواره در مورد انحرافات اخلاقی وی وجود داشته باشد. برای مثال در سال 1997 وی در مصاحبه ای با مجله اسکوایر این ذهنیت را ایجاد کرد که ممکن است وی همجنسباز باشد. وی بعدها در مصاحبه ای در سال 1999 چنین گفت:" من ازدواج نکرده ام و در مورد زندگی شخصی ام صحبت نمی کنم، پس این شاید بدین معنا باشد که من همجنسباز هستم.
بسیاری از زنان فکر می کنند که ادعاهای این مقاله ممکن است واقعیت داشته باشد. و این موضوع برای آن ها به یک چالش تبدیل می شود. آن ها می خواهند کسی باشند که من را تغییر می دهند. بگذارید سعیشان را بکنند". همان سال وی در مصاحبه ای با ساندی تایمز، همجنس بودن خود را رد کرد. با این وجود اما شایعات همچنان ادامه داشت و بسیاری برخی از صحبت های او در زندگینامه اش را دال بر همجنسباز بودن او دانسته اند.

در نهایت رسوایی اخلاقی همه چیز را روشن کرد

در اکتبر 2017، بازیگری به نام آنتونی رپ در مصاحبه ای با سایت بازفید ادعا کرد که کوین اسپیسی زمانی که او 14 سال سن داشته سعی کرده با او رابطه نامتعارف برقرار کند، ادعایی که تمام هالیوود را شوکه کرد. وی گفت بعد از این که زنان زیادی داستان اذیت و آزارهایی که هاروی واینستاین در حقشان انجام داده بود را رسانه ای کردند وی نیز ترغیب شد که این موضوع را با رسانه ها در میان بگذارد.
بلافاصله پس از ادعای رپ، کوین اسپیسی مجبور به عذرخواهی شد و از این موقعیت برای اعلام این که همجنسباز است استفاده کرد. وی در این باره چنین گفت:" من می دانستم که داستان های دیگری آن بیرون در مورد من وجود دارد و بسیاری از آن ها به این دلیل قوت گرفته اند که من زندگی شخصی ام را پنهان نگه داشته ام. همانطور که افرادی که به من نزدیک هستند می دانند، در زندگی ام من با مردان و زنان متعددی ارتباط داشته ام. در طول زندگی ام روابط دوستانه ای با مردان داشته ام و اکنون انتخاب کرده ام که با مردان زندگی کنم. می خواهم در این مورد صادق باشم و آزادانه سخن بگویم و می خواهم این کار را با سوال کردن در مورد رفتار خودم آغاز کنم".
زندگی پرفراز و نشیب «کوین اسپیسی»؛ ستاره دیروز، رسوای امروز

اتهامات بیشتری در مورد او رسانه ای می شود

بعد از مصاحبه آنتونی رپ، مردان زیادی ادعا کردند که در طول این سال ها کوین اسپیسی با آن ها بدرفتاری داشته است. در این میان هری دریفوس، فرزند ریچارد دریفوس بازیگر مشهور، اعلام کرد زمانی که تنها ۱۸ سال داشته، کوین اسپیسی در شهر لندن او را مورد آزار جنسی قرار داده است. این اتهامات خیلی زود باعث شد که کوین اسپیسی اعتبار خود را از دست بدهد. نت فلیکس به یکباره تمامی ارتباطات خود را کوین اسپیسی قطع کرد و آینده سریال «خانه پوشالی» را در ابهام فرو برد. ریدلی اسکات نیز اعلام کرد که صحنه های مربوط به کوین اسپیسی در فیلم «تمام پول دنیا» (All the Money in the World) را با بازیگری دیگر از نو و با کریستوفر پلامر فیلم برداری خواهد کرد. این فیلم در نهایت در دسامبر ۲۰۱۷ با بازی کریستوفر پلامر اکران شد. گفته می شود که اکنون کوین اسپیسی در حال درمان خود و اصلاح رفتاری خود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انحراف جنسی یک عادت که در سن پیری درمان میشه . ؟ در فیلم خانه پوشالی هم کاملا مشخص فقط حس همکاری با زنش داره نه احساسی با زنها همین طور بود ولی دوستان عاطفی مرد داشت .
      البته تکرار این فیلم که مربوط میشد به برکناری رئیس جمهور توسط رسوایی های سیاسی اش زمان اعتراضات دی ماه مردم ایران همزمان شد که کلا پخش فیلم رو تی وی در اوجش قطع کردن.بدون یک کلمه توضیح یا حرفی.
      خیلی تی وی ایران شیر تو شیر!!

    • بدون نام

      حالا اگه تو ایران بود همه بازیگرها میومدن مصاحبه میکردن میگفتن مشکل از آنتونی رپ بوده که اینو تحریک کرده،آدم اگه سنگین رنگین باشه که کسی اینکارو باهاش نمیکنه،مطمئنا خود پسره مقصر بوده

    • بدون نام

      از فرش به عرش رفتن کنایه از بالارفتن وبهترشدنه که نویسنده اشتباهی بکاربرده درستش اینه کوین اسپیسی ازعرش به فرش رسید لطفا اصطلاحات رو درست بکار ببرید

    • فرناز

      بازیگر خوب بودن به معنای آدم خوب بودن نیست... این حرفها هیچ چیز از هنر فوق العاده اش کم نمیکنه و ما همچنان طرفدار بازیش هستیم

    • بدون نام

      اینقدر شهامت دارند که چنین مسائلی را رسانه ای کنند نه مثل ایران که فراوان از این موارد در خفا اتفاق میافتد و کسی جرات اظهارکردن و اظهارنظر را ندارد!!!! مثل مورد سعید ط ..... و آقایان ..........

    • بدون نام

      سلام خدا و ائمه بر امریکا
      خدایا امریکا را پاینده نگه دار
      کاش میشد من هم اونجا دنیا می اومدم یک امریکایی

    • mohamad

      این حرفی که تو میزنی رو خیلی از جوونا چه بسا من میزنن.هی به خودم میگم کاشکی قبل از این که انسان به دنیا میومد خدا میگفت تو کدوم کشور دوست داری به دنیا بیای؟حرفم مسخرست؟زنده باد امریکا.

    • f.kh

      کوین هر کاری هم که بکنه عشق
      امیدوارم هزاران سال عمر کنی و بدرخشی KEVIN عزیزم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج