۶۶۹۳۱۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کلاه بسکتبال عراق بر سر ایران!

در شرایطی که تیم ملی بسکتبال ایران فرصت چندانی برای تمرین جهت حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ندارد تیم ملی عراق به ایران سفر می‌کند و زمان مناسبی برای آمادگی در اختیار دارد.

ایسنا: تیم ملی بسکتبال ایران سوم و ششم اسفند باید در پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی برابر قزاقستان و عراق به میدان برود. ملی‌پوشان ابتدا راهی آستانه خواهند شد و سپس به تهران بازمی‌گردند تا برابر عراق بازی کنند. آن‌طور که فدراسیون برنامه‌ریزی داشت تلاش بر این بود که تیم ملی زمان بیش‌تری برای تمرین و آماده‌سازی داشته باشد و با شرایط ایده‌آل برابر قزاقستان و عراق بازی کند اما لغو دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی و به تعویق افتادن آن‌ها باعث می‌شود تا زمان تیم ملی برای تمرین کم‌تر شود اما نکته دیگر این‌جا است که تیم ملی بسکتبال عراق با یک سیاست از پیش طراحی شده سعی دارد تا با بهترین شرایط به مصاف ایران برود.

عراقی‌ها که در اولین دیدار خود در اردن میزبان ایران بودند برنده شدند و می‌دانند که در تهران کار ساده‌ای نخواهند داشت برهمین اساس تصمیم گرفته‌اند دیدار برابر قطر را به میزبانی ایران برگزار کنند. گفته شده تیم ملی عراق از بیست و پنجم بهمن در تهران اردو خواهد زد و در سالن آزادی تمریناتش را انجام می‌دهد. سوم اسفند در همین سالن به مصاف قطر می‌رود و سپس ششم اسفند باید برابر ایران بازی کند. با این شرایط تیم ملی عراق فرصت بسیار خوبی دارد که در ایران به هماهنگی برسد، با سالن آزادی هماهنگ شود و با شرایط خوبی برابر آسمان‌خراش‌های تیم ملی صف‌آرایی کند.

البته تیم ملی عراق می‌داند شانسی برابر بسکتبال ایران نخواهد داشت اما نکته این‌جا است که بسکتبال این کشور به نوعی کلاه بر سر بسکتبال ایران می‌گذارد. در سال‌های اخیر عراق به دلیل مساله نداشتن امنیت میزبان هیچ مسابقه بسکتبالی نبوده اما امسال بعد سال‌ها میزبانی باشگاه‌های غرب‌آسیا را گرفته که اسفندماه در بغداد برگزار می‌شود. با این که آن‌ها میزبانی این مسابقات را گرفته‌اند اما برای رقابت‌های ملی دوباره از میزبان ثالث استفاده می‌کنند و چه کشوری بهتر از ایران که باید ششم اسفند برابرش به میدان برود.

حال این که عراق چطور میزبانی بین‌المللی گرفته اما دیدارهای ملی‌اش را خارج از کشورش برگزار می‌کند مشخص نیست اما آن چه معلوم شده این است که عراقی‌ها سیاستی حرفه‌یی در پیش گرفته‌اند و تصمیم دارند با حضور در ایران بهترین شرایط را برای رقابت با بسکتبال کشورمان در اختیار داشته باشند و مسوولان فدراسیون باید برنامه مناسبی برای این دیدار داشته باشند.

تیم ملی سی بهمن یا یکم اسفند عازم قزاقستان می‌شود، سوم با این کشور مسابقه می‌دهد و به ایران بازمی‌گردد. تیم ملی اگر چهارم اسفند به ایران برسد فقط پنجم اسفند را در اختیار دارد تا تمرین کند و ششم باید به مصاف عراق برود اما عراقی‌ها از بیست و پنجم بهمن در تهران اردو می‌زنند و با خیالی آسوده بازی خواهند کرد.

مسعود قاسمی، مدیر تیم‌های بسکتبال درباره این موضوع با ایسنا، صحبت کرد و گفت: طبق مراودات و تفاهم‌های ورزشی دو کشور قرار شده عراق از بیست و پنجم بهمن به ایران بیاید و اردو بزند و دیدار با قطر را هم در تهران برگزار کند. به گونه‌ای شرایط طوری رقم خورده که اصلا آن‌ها میزبان هستند نه ما.

او در پاسخ به این سوال که چرا با میزبانی عراق در تهران موافقت شده در حالی که این کشور مشکل امنیتی ندارد و میزبان باشگاه‌های غرب‌آسیا شده‌ است؟ تصریح کرد: بله این موضوع در زمان آقای مشحون و آقای پریچهره با توجه به همان مراودات و تفاهم‌های ورزشی دو کشور انجام شده‌ است و عراقی‌ها زودتر به ایران خواهند آمد.

سرپرست تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر میزبانی دیدار عراق و قطر وجود دارد تا عراقی‌ها در تهران این مسابقه را برگزار کنند؟ تصریح کرد: این موردی بوده که آقای توفیق به عنوان دبیر فدراسیون کاملا در جریانش بوده و اگر قرار به چنین کاری بود باید زودتر انجام می‌گرفت اما با توجه به همان تفاهم‌های ورزشی بین دو کشور نمی‌شود چنین کاری هم انجام داد.

قاسمی با اشاره به این دیدار تیم ملی بیان کرد: ما نیاز داریم که با اختلاف نزدیک به ۱۰ امتیاز عراق را شکست دهیم تا در مرحله بعدی به مشکل نخوریم و با خیالی آسوده صعود کنیم. ما می‌دانیم بازی بسیار سختی در قزاقستان داریم و سپس باید سریع به ایران بازگردیم و دو روز بعد با عراق رقابت کنیم. تمام برنامه‌ریزی‌های‌مان را انجام می‌دهیم تا ملی‌پوشان را با بهترین شرایط راهی آستانه کنیم تا به امید خدا در تهران با تمام توان برابر عراق بازی کنیم و برنده شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج