جاباما
۶۶۹۶۴۴
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

شکارچیان گورخر، همیاران محیط زیست می‌شوند

رئیس زیست‌کره پارک ملی توران بابیان اینکه شکارچیان گورخر در شاهرود همیاران محیط‌زیست می‌شوند، گفت: متهمان به مدت دو سال در شناسایی تخریب کنندگان محیط زیست با پارک ملی همکاری می کنند.

خبرگزاری مهر: احمد رادمان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه در تاریخ ۱۴ مهرماه سال جاری طبق گزارش‌های مردمی مبنی بر حضور موتورسیکلت در پارک ملی توران بلافاصله نیروهای یگان محیط‌زیست وارد صحنه شدند، ابراز داشت: در بررسی‌های اولیه، کارشناسان با لاشه یک گورخر که از ناحیه گلو دچار بریدگی و اصطلاحاً ذبح‌شده بود مواجه شدند.

وی بابیان اینکه ماموران با دنبال رد لاستیک موتور و کشیک، مظنون‌های پرونده شکار شناسایی و دستگیر کردند، افزود: این افراد با دنبال کردن گور توسط موتورسیکلت می‌خواستند تا حیوان بر اثر خستگی از پا در آمده و سپس او را ذبح کنند که به دام ماموران قانون گرفتار شدند.

رئیس زیست‌کره پارک ملی توران شاهرود ضمن بیان اینکه با دستور قاضی پرونده سه مظنون این پرونده روانه زندان شدند، ابراز داشت: متهم ردیف اول به تحمل شش ماه حبس و نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، متهم ردیف دوم تحمل شش ماه حبس و متهم ردیف سوم به تحمل یک سال حبس محکوم شدند.

رادمان با بیان اینکه دادگاه با توجه به سن کم و نبود سابقه کیفری متهم ردیف اول و دوم را به مدت سه سال تعلیق کرد، اظهار داشت: این محکومان باید به مدت دو سال در قالب همیار محیط‌زیست در خصوص شناسایی تخریب‌کنندگان محیط‌زیست با اداره پارک ملی توران همکاری کنند.

وی افزود: این افراد طی مدت شش ماه به ارائه خدماتی شامل جابجایی علوفه، پاک‌سازی محیط‌زیست و جمع‌آوری زباله از مناطق حفاظت‌شده، لایروبی آبشخور حیات وحش، ایمن‌سازی آبشخورها و چشمه‌ها از هجوم شترهای سرگردان از طریق حفر کانال و سایر خدمات کارگری محکوم شدند.

رئیس زیست‌کره پارک ملی توران شاهرود بابیان اینکه متهمان باید بابت صید و شکار غیرمجاز مبلغ پانصد میلیون ریال را به‌حساب دولت واریز کنند، اضافه کرد: متهمان این پرونده باید نگارش پنج صفحه از جلسات آموزشی پیرامون وضعیت حیات وحش پارک ملی توران و یوزپلنگ و گورخر ایرانی را به دادگاه ارائه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زندبادوکیل وطنان قدرداشته هامون بدانیدخشم طبیعت سخت وسخت میش

    • م

      کاش از این جرماهم واسه اختلاسها میذاشتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج