۶۷۰۹۲۱
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

مجموعه «شهرزاد» تحت تاثیر برف سنگین و اختلالات سیستم توزیع چند روزی دیرتر به بازار آمد.

برترین ها - ایمان عبدلی:
نمایش خانگی: مجموعه «شهرزاد» تحت تاثیر برف سنگین و اختلالات سیستم توزیع چند روزی دیرتر به بازار آمد. قسمت اول از فصل سوم اما با تاکید روی شخصیت های فرعی تر شروع شده و به نظر قرار است از طریق خرده داستان ها داستان آدم های اصلی داستان در قسمت ها ی پیش رو پر و بال بیشتری بگیرد. نقطه امیدواری قسمت اول بازی تماشایی رضا کیانیان بود و نقطه نامید کننده هم بازی رامین ناصر نصیر که خیلی تیپیک نشان داد و از شخصیت داستانی دور شده بود.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
اما غیر از «شهرزاد» فیلم مهران مدیری هم به نمایش خانگی آمده؛ «ساعت 5 عصر» با همان تم کارهای همیشگی مدیری یک روشنفکر نون بخت در میان عده کثیری از مردم کم فرهنگ گرفتار شده بازهم سیامک انصاری این نقش را ایفا می کند منتهی این بار انصافا قاب ها در حد سینما تعریف شده و مدیوم کار تلویزیونی نیست، فیلم به طور کلی کار آبرومندی است اما انتظار قهقهه نداشته باشید و بیشتر یک کار اجتماعی خواهید دید تا یک کمدی.

اکران: تهران و ۳۰ شهر دیگر (مراکز استان ها) درگیر جشنواره فیلم فجر می شوند ازامروز تا ده روز دیگر، سینمای ایران هر چه در چنته داشته باشد در این ده روز رو خواهد کرد (البته خیلی ها هم فیلم هایشان را فجر نداده اند). ناگفته نماند برای فیلم دیدن در جشنواره اگر که بسته های بلیط را از قبل خریداری نکرده باشید. عموما در صف های عریض و طویل معطل می شوید و خب این گونه فیلم دیدن منتقدانی هم دارد، شاید بگویند دلتان خوش است و دو روز دیگر نمایش خانگی می آید و می بینید با پنج هزار تومان! یا عده ای دیگر هم که اصلا سینمای ایران را قابل دیدن نمی دانند و دائما با آثار فاخر سینمای هالیوود و اروپا ارتباط می گیرند...هر دو گروه منتقدان حق دارند سبک زندگی خودشان را داشته باشند و آن هایی هم در صف می ایستند هم اما حق دارند یک تجربه کم نظیر را تجربه کنند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

از حواشی که دور شویم به اصل بپردازیم؛ در میان فیلم های امسال یکی «لاتاری» مهدویان به خاطر مضمون خاصش (قاچاق دختران فراری) مورد توجه است، یک «بمب» معادی که می گویند کم مخالف هم نداشته و روایت متفاوتی از روزهای جنگ و تهران تعریف کرده است. «تنگه ابوقریب» هم می گویند خیلی خوش ساخت درآمده مثل «کامیون» پرتوی که یک فیلم جاده ای خوش ساخت باید باشد. «عرق سرد» بیرقی هم با توچه موضوعش و مساله دختران فوتبالیست باید مورد توجه قرار بگیرد. «مصادره» هم حداقل به خاطر عطاران تم کمدی اش پر طرفدار خواهد شد و تا ببینیم چه پیش می آید.

کیوسک: «اندیشه پویا» منظم ترین ماهنامه حوزه علوم انسانی است و تکلیفش مشخص است. در شماره جدید اندیشه پویا درباره اعتراضات با حضور عباس عبدی و علیرضا علوی تبار ترتیب داده شده است، ریشه اعتراضات را بوروکراسی نظام اداری تلقی کرده اند و گفتارهایی در این باره داشته اند. سرمقاله نشریه هم به قلم رضا خجسته رحیمی در همین باب است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

در بخش فکر روشن هم در این شماره مقاله ای مفصل از علی میرسپاسی مونولوگ های طولانی ارائه شده است، که به مساله تقدم فرهنگ بر دموکراسی خواهی و نقد چنین دیگاه هایی می پردازد و در تاریخ فرهنگی موضوعی جالب بهانه شده است. هوشنگ شهابی درباره انقلاب ایران و اسطوره موسی و فرعون نوشته است. در بایگانی هم پرونده ای راجع به سالمرگ تقی ارانی ترتیب داده شده که البته نکته خیلی ویژه ای ندارد. یگ گفت و گو با محمد علی موحد و یک مقاله از مصطفی ملکیان از دیگر خواندنی های این شماره است

تماشاخانه: «آن سوی آینه» به کارگردانی علی سرابی دقیقا در مرز سرگرم کنندگی و وزین بودن اجرا شده است داستان درونگوی های و کشمکش های ذهنی چند کاراکتر گه در قالب مونولوگ های طولانی روایت می شود و به واقع جذاب است. در آن سوی آینه که در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود علی سرابی، پژمان جمشیدی، مارال بنی آدم و ریما رامین فر بازی می کننند و نمایش به زبان کمدی برخی دغدغه های زناشویی و اجتماعی را مطرح می کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

خلاصه داستان؛ یه شب خوابیدی صبح بلند شدی زنت رو ترک کردی. من که هرگز نمی تونم همچین کاری بکنم ! چون می ترسم دلش رو بشکونم. بعدش هم اصلا درست نیست، تا با زنت حرفت میشه خداحافظ شما ؟! ما رفتیم سراغ یکی دیگه ؟!

کتاب: سوفی آموندسن دختری است که در آستانه‌ی پانزده سالگی با ماجرای عجیبی روبه‌رو می‌شود، او نامه‌ایی از جانب فرد ناشناسی دریافت می‌کند که او را به تفکر درمورد ابتدایی‌ترین سوالات فلسفی و خودشناسی وامی‌دارد. در خلال نامه‌ها و دیدارهای این دو شخصیت؛ نویسنده تقریباً به اهم عقاید و نظریات فلسفی مطرح شده در طول تاریخ می‌پردازد. سرگذشت فیلسوفان طبیعی و پس از آن سقراط و افلاطون و ارسطو مطرح می‌شود، عقاید حاکم در قرون وسطا، دوره‌ی رنسانس و عصر باروک را بیان می‌کند، باورهای دکارت، اسپینوزا، لاک، هیوم و بارکلی را شرح می‌دهد، وارد عصر روشنگری می‌شود، نظران کانت را مطرح می‌کند به تعریف رومانتی‌سیسم می‌پردازد، نظریات هگل، کرکه‌گور، مارکس، داروین و فروید را بیان می‌کند و در پایان به عصر حاضر می‌رسد و نظریه‌ی انفجار بزرگ را نیز مطرح میکند، کتاب دنیای سوفی در واقع برای آشنایی اولیه با مفاهیم فلسفی نوشته شده است
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رامین ناصرنصیر بد بازی نکرده بود اتفاقا نقششو خیلی خوب تونسته دربیاره،چرا همچین نقدی نوشتی رو نفهمیدم،راستی خورجین نداشتی این هفته

    • بی نام

      این بخش خیلی خوبه

    • مجید

      خورجین امروز را من بگم
      می تونید فیلم های پروژه فلوریدا . شکل آب .کشتن گوزن مقلد و بهتربنشان لیدی برد
      و برای کوچک ترا انیمیشن کوکو

    • بدون نام

      کتاب خیلی خوبی معرفی کردید
      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج