۶۷۱۵۹۹
۳۶ نظر
۵۰۹۸
۳۶ نظر
۵۰۹۸
پ

مُد جدید جوانان ایرانی؛ مرا شبیه کُره‌ای‌ها کن!

لباس پسرانه دختران، زلف صاف پسران روی صورت یا استفاده از وسایلی که مزین به نماد و کلمات کره‌ای است؛ جوانانی که عشق سفر به سئول دارند و این مساله نشات گرفته از تب کره ای‌بودن در میان آنهاست. آن چنان که برخی از ایرانی‌ها دائما در حال دیدن سریال‌های کره‌ای هستند و درصددند که به هر طریقی به زبان کره‌ای مسلط شوند.

روزنامه آرمان نوشت: لباس پسرانه دختران، زلف صاف پسران روی صورت یا استفاده از وسایلی که مزین به نماد و کلمات کره‌ای است؛ جوانانی که عشق سفر به سئول دارند و این مساله نشات گرفته از تب کره ای‌بودن در میان آنهاست. آن چنان که برخی از ایرانی‌ها دائما در حال دیدن سریال‌های کره‌ای هستند و درصددند که به هر طریقی به زبان کره‌ای مسلط شوند.
مدتی است تب کره‌ای‌بودن در میان برخی جوانان ایرانی بالا گرفته است و آنها درصددند خود را به مردمان این کشور شبیه کنند.
شاید این مساله بی‌‌‌ارتباط با سریال‌هایی که بسیاری از ایرانیان را پای تلویزیون میخکوب می‌کند، نباشد. سریال‌هایی چون «جواهری در قصر» و «امپراطور دریا»، «تاجر پوسان»، « افسانه جومونگ»، «دونگ یی»، «ایسان»، «سرنوشت» و «سرزمین آهن» که طی این سال‌ها مردم ایران را با خود همراه کرده بود. البته از رسانه ملی خود که بگذریم شبکه‌های ماهواره‌ای هم در این اتفاق دخیل هستند و سریال‌های طولانی کره‌ای را چنان با آب و تاب نشان می‌دهند که در اذهان بینندگان خود جای گرفته‌اند.
مُد جدید جوانان ایرانی؛ مرا شبیه کُره‌ای‌ها کن!
از سوی دیگر، چهره معصوم و کودکانه کره ای‌ها نیز از دیگر علت‌های جذابیت آنهاست و این مساله روند گرایش شبیه شدن به آنها را افزایش می‌دهد. این در حالی است که در سال‌های اخیر تب کره‌ای در میان دختران افزایش چشمگیری داشته است. شاید علت این ماجرا با ساختارهای موجود بی‌‌‌ارتباط نباشد. با وجود این، باید فکری اساسی برای به راه افتادن این مد تازه در ایران کرد، چرا که هر دم از این باغ بری می‌رسد!

یک جامعه‌شناس در مورد تب کره‌ای شدن برخی جوانان ایرانی می‌گوید: سریال‌های کره‌ای یک عامل تاثیرگذار در شکل‌گیری این فرآیند هستند. البته این مساله و تحت تاثیر‌بودن مختص ایران نیست. زمانی برخی جوانان از چینی‌ها پیروی می‌کردند و مدل ابروی خود را به شکل آنها درمی‌آوردند. امان ا... قرائی مقدم می‌افزاید: این مساله می‌تواند نوعی اعتراض به وضع موجود هم باشد. او ادامه می‌دهد: البته نوع خانواده، پایبندی به ارزش‌ها و هنجارهای ملی و میهنی و نحوه تربیت نیز در این مساله بسیار موثر است. این جامعه‌شناس می‌گوید: گروه دوستان هم نقش قابل ملاحظه‌ای دارد. وقتی یک پدیده شیوع پیدا می‌کند، بحث اشاعه گری مطرح است، یعنی اینکه فرهنگ‌ها از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند. قرائی مقدم خاطرنشان می‌کند: برخی مکتب‌ها معتقدند که فرهنگ تمدن بشر از مصر، یونان و ایران به سراسر جهان رفته است. او با بیان اینکه امروزه جوانان تحت تاثیر هنرپیشه‌های سریال‌ها و کارتون‌های شرق دور قرار گرفته‌اند، می‌گوید: جوانان این سریال‌ها را می‌بینند و خودشان را به شکل هنرپیشه‌ها درمی‌آورند. این جامعه‌شناس اظهار می‌کند: یکی از ویژگی‌های فرهنگ شرقی آستین بلند و پاهای کوچک است. در واقع زنان در ژاپن و چین پاهای خود را کوچک می‌کنند، در آمریکا کمر خود را باریک، در فیلیپین دندان‌های نیش را تیز و در اقیانوسیه گردن را بلند می‌کنند و این فرهنگ‌ها قابل انتقال به یکدیگر است. قرائی مقدم بیان می‌کند: از سوی دیگر، ما چیزی نداشته ایم که به جوانان خود بدهیم و آنها را از لحاظ فرهنگی رها کرده ایم و فقط باید و نبایدها را به آنها گفته ایم. این استاد دانشگاه اضافه می‌کند: یک نوع سرکشی اتفاق افتاده است. در واقع جامعه دچار نوعی بیماری فرهنگی شده است، یعنی برخی هنجارها، ارزش‌ها و باورها فرو ریخته‌اند و به‌نوعی جوانان تحت تاثیر فرهنگ‌های دیگر قرار گرفته‌اند. قرائی مقدم توضیح می‌دهد: بنابراین طبیعت جامعه و جوان است که نوجو، نوخواه، نوپدید و نوگرا باشد.
این در حالی است که وقتی جوانان را محدود می‌کنیم با اعتراض آنها مواجه می‌شویم. در واقع جوانان با پوشش خود فریاد می‌زنند. این جامعه‌شناس می‌گوید: بنابراین وقتی خود باختگی افزایش پیدا می‌کند؛ عناصر، اجزا و بافت فرهنگی هم تغییر می‌کند و جوانان سعی می‌کنند از طریق خودسری نیاز خود را تامین کنند. قرائی مقدم می‌افزاید: البته تغییر لازمه جامعه است و نباید ما در گذشته بمانیم. او اضافه می‌‌کند: از نظر جامعه‌شناسی تغییر نگرش پدیده خوبی است و حتی موجب شده که جوانان افکار سالمندان را تغییر دهند. برای مثال در گذشته نباید دختر درس می‌خواند یا در اجتماع حضور پیدا می‌کرد، ولی به تدریج در وضعیت دختران تغییر ایجاد شد و این تغییر همچنان ادامه دارد. این استاد دانشگاه می‌افزاید: اکنون عربستان هم دچار نوآوری شده و این تغییر نگرش به‌نوعی لازمه حیات یک جامعه است. او در پایان می‌گوید: باید بگذاریم جوانان امتحان و تجربه کنند و بعد خود به نتیجه برسند، هر چند لازم است در این مسیر به آگاهی بخشی بپردازیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردک جومونگ نما

    • بدون نام

      از بس بی آبرو شدیم و از بس نسل جدید از اینی که هستیم متنفرن .
      هیچکس دوست ندارد ایرانی باشد فهمیدن این موضوع کار سختی نیست.
      ایرانی ها تنها قومیتی هستند که حاضرند به راحتی هویتشان را برای به دست آوردن هویتی جدید بفروشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانیها تنها ملتی هستند که بدون اینکه کار مفیدی انجام بدن تمام مدت در حال غرغرغر کردن اند و منتظرند یک ناجی بیاد و نجاتشون بده یا یکی دلش به حالشون بسوزه .به نظرم با این وجود تا همین الان هم خیلی خوب زندگی کردید و بعد از اینه که تازه معنی بدبختی واقعی رو درک می کنید........

    • بدون نام

      از بس از فرهنگ اصیل خودمان دور شدیم و نمادهای ملی را منکر شدیم بزرگانی همچون کورش و آریروبرزن را به حاشیه بردیم و ملت جایگزینی همچون جومونگ را انتخاب کرد و جشن های ملی را سرکوب کردیم جشن های غربی را ملت جایگزین کرد

    • هخامنش سعیدی

      یه عکسی می ذاشتین بفمیم تیپ کره ای دگه چیزه

    • مسعود از کرمانشاه

      زیاد هم بد نیست اما من ترجیح میدم به نشانه نژاد پرستی و تبعیض جنسیتی در کشورم شبیه آفریقای ها سیاهپوست بشم و بهش هم افتخار کنم.....

    • علی

      ایرانیان چهره غربی زیبایی دارند چه دلیلی دارد چهره شان را شبیه مغولهای نسل کش بکنند این کار تبلیغاتی گروه مغولهاست از انها پیروی نکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانیها چهره غربی دارند؟!!! خیلی در توهم هستید عزیزان عاریایی! ایرانیها کاملا اشکال خاورمیانه ای دارند . در غرب به ایرانیها میگن براون یعنی قهوه ای .ضمن اینکه خصوصیات چهره های شرق دور در بین ایرانیها هم کم نیست بینی های پهن چشمهای کشیده و گونه های بزرگ در همه جای ایران دیده میشه.نژاد ایرانی مخلوطی از همه اقوام مهاجم یا مهاجریه که به فلات ایران اومدند .

    • بدون نام

      در کشوری که مجسمه اریور برزن را برمیدارند ... چه ایرادی به جوانهاشه اونها کره ای میپسندند

    • بدون نام

      :| همینو کم داشتیم...کره ها چی هستن که میخواین شبیه اونا بشید اخه؟

    • A 21

      چشم بادومی افغانی کم داریم حالا چشم بادومی وطنیم اضافه شد

    • بدون نام

      بحران فرهنگی ایران همش به خاطر سیاست های غلط در این زمینه می باشد. در واقع مسعولان ما چیزی از فرهنگ غنیمان نمیدانن که بخوان اونو گسترش بدن. مسعولان ما یا اون قد بی سوادن که بلد نیستند چطور فرهنگ ایرانی و اسلامی را دیکته مردم کنن یا هم خودشون دچار غرب ویا شرق زدگین و در واقع باعث گرایش جوانان به سمت غرب و شرق میشوند.

    • بدون نام

      کره ایها دوست دارن شبیه ایرانیها باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانیها خودشون از قیافه شون متنفرند وگرنه این همه دماغهاشون رو عمل نمی کردند و موهای تنشون رو از بین نمی بردند و با آرایش خودشون رو شبیه اروپاییها نمی کردند .حالا یه چند صباحی هم شبیه کره ای ها بشن .عوض میشه زمونه :)

    • بدون نام

      هههههه دیوانها

    • بدون نام

      ما به تمامی فرهنگ ها علاقه مندیم بجز فرهنگ خودمان جای تاسف است

    • بدون نام

      اینها همش به خاطر پول مفت و بیکاری هست
      اگر اینجا هم مثل کشورهای اروپایی و امریکایی موقعیت کاری زیاد بود و مالیات ها نسبت به درامد و دارایی تصاعدی زیاد میشد اون موقع بچه یه میلیاردر مجبور بود با پولی که از پدرش میگیره از صبح تا شب بره دنبال درامدزایی چون میدونست اگر فقط بره دنبال خوش گذرونی مالیات ماشین لوکس و خونه گرون قیمتش در مدت دو سه سال از پولهای تو بانکش بیشتر میشه

    • بدون نام

      خخخخخخ اینا که بیشتر شبیه افغانیها شدن اخه ادم اینها رو ببینه بیشتر فکر میکنه از افغانستان اومدن تا کره :)

      پاسخ ها

      • Korea&iran

        باید بگم این عکسای که می‌بینید کاملا یه بحث جدا دارند .این عکسا عکس ایرانیا نیست .اینها سه تا دخترن که از کره جنوبی به ایران اومدن و زبان فارسیو کاملا مسلط بودن و در ایران مشغول ادامه تحصیل بودن .اونا به ایران و زبان فارسی بسیار علاقه مند بودن . و دلیل این که این سایت از این عکس به عنوانه عکس یه فرد ایرانی استفاده کرده رو نمیدونم .وچیز دیگه این که چرا جوونای ایرانی علاقه‌مند افراد ،سریال،آهنگ کره ای هستن میتونم بگم چون توی کشور ما مثل کره به جوونا و نوجوانی با استعداد توجه نمیشه .شرکت اس ام توی کره سالانه صد ها
        .متقاضی از کشور های خارجی برای خوانندگی،رقصندگی،و...داره واین شرکت فقولاده به جوونا اجازه کار آموزی در شرکتشو میده.نه تنها در کره جنوبی بلکه در کشور های دیگه مثل ژاپن ،آمریکا،،چین و.. دارای همچین مکان های برای کشف .
        استعداد نو جوانان کشورشون میکوشن.
        صنعت کی پاپ که به معنی پاپ کره ای هستش د کل کشور شناخته شده و مورد علاقه‌ی افراد قرار گرفته شده که من خودم یکی از هوادارانش هستم چون واقعا دارن با استعدادهایی که دارن کشورشونو اداره میکنن نه با دزدی و قاپ زدن از .
        مردمشون.
        اینکه بعضیا فک میکنم اونا شبیه هم هستند این درسته چون خود اونا هم خودشون اینو قبول دارن و بهش افتخار میکنم و میگم که دلیل این شباهت به خالص بودن نژادشون بر میگرده .
        توهین به کشورهای دیگرو اصلا دوست ندارم و اینکه حتی از نظر چهره
        من خودم مثل اونا هستم از نظر ظاهری
        فرق افغانی با کره ای خیلی زیاده کره ای ها پوست روشنی دارن و تنها وجه مشترکشان چشماشونه
        من توصیه میکنم قبل از شرح دادن یه مطالعه ای در باره ی کره‌ی جنوبی داشته باشید
        شما میتونید با سرچ تو گوگل قضیه سه دختر کره ای که به ایران برای تحصیل اومدن رو متوجه بشید با تمام جزییات

    • بدون نام

      چیزی به اسم‌ هویت ایرانی نابود شد

    • مشهدی

      كي گفته اينا تهاجم فرهنگي و كره اي و ...
      ما تو مشهدمان از هر 2 تا مشهدي يكيشون اين شكليه

    • مسعود از کرمانشاه

      در جواب دوستمون که به افغانی ها توهین کرد باید بگم ما چرا باید افغانی ها را مسخره کنیم یا بقیه کشورها و قومیت ها و.. وفکر کنیم خودمون از همه برتریم این اسمش نژاد پرستیه... در ضمن هر شخصی حق داره نوع پوشش خودش را آزادانه انتخاب کنه و مرد و زن کاملا با هم برابرند... ....

    • آریایی

      به خدا حق دارن...وقتی اداب رسوم اصیل ایرانی رودارن ازمامیگیرن نمیذارن به ایین خودمون عمل کنیم...مردم هم مخصوصا جوانها دنبال چیزای بیهوده وبی ارزشی که معمولا دیرینه ای هم ندارن میرن.

    • بدون نام

      شما که تو مشهدی چشم بادومیا مشهدی نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در بین خراسانی های ایران ویژگی نژاد شرق دور وجود داره.من خودم دوستان مشهدی داشتم که کاملا مشخص بود ژنهای زرد هم دارند .همینطور رنگ پوست تیره هم در بین مشهدی ها و کلا خراسانیهای مرکزی و جنوبی زیاده که نمی دونم بخاطر ژنهای بلوچیه یا اعرابی که به این منطقه اومدند.مثلا من یک مشهدی رو می شناسم که اصالتا هم مربوط به نیشابور میشن و چهره اش مخلوطی از چهره چینی و هندیه!

    • بدون نام

      چند صباح دیگه همین چشم بادومی ها کاملا مارو مستعمره خودشون میکنند.
      خطر استعمار شرق بیخ گوش ماست.

    • بدون نام

      o-O

    • بدون نام

      مشكل از بي حجابي و ماهوارس

    • بدون نام

      تیپ بربریها و افغانیهای مشهد...

    • بچه مشد

      دوست عزیزی که میگی مشهدی هستی و از هر دوتا مشهدی یکیش این شکلیه, عزیزم احتمالا شما به بستگان و اطرافیان خودت نیگا کردی که به همچین آماری رسیدی...

    • بدون نام

      نژادی در افغانستان هست به نام هزاره که بیشتر نزدیک به مرز چین هستن و همون نژاد شرق دور رو دارن و مردمانی بسیار زحمتکش و کوشا هستن
      نمیدونم ایرانی ها چی دارن که فکر می کنن حق دارن همه مردم دنیا رو مسخره کنن این فقط میتونه نتیجه فرهنگ پایین و خود بزرگ بینی بیش از حد باشه یه توهم

      پاسخ ها

      • Korea&iran

        شدیداً با نظرتون موافقم
        کسانی که در باره صنعت کی پاپ و توجه کره ی جنوبی به استعداد های جوانان ونو جوانانش چیزی نمیدونن لطفا کمی مطالعه کنید

    • شیعه مرتضی علی (ع)

      بهترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست!

    • رضا

      فقط ترک

    • ندا

      هرکی منو میبینه میگه خیییلی شبیه کره ای ها هستی به نظرتون منظورشون چیه ؟
      من بدم میاد بهم میگن شبیه کره ای هام

    • بدون نام

      چرا تا حرف از کشور های خارجی میشه همه ی یاد فرهنگ اصیل خودشان میفتند؟!
      جالبه کشوری که فرهنگ اصیل داره هر چیزی بشه پای افغان هارو هم وسط میکشه
      شما از خودتون بگید خواهشا!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج