۶۷۲۸۷۸
۳ نظر
۵۰۲۲
۳ نظر
۵۰۲۲
پ

جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

زمانی که اغلب مردم به چین سفر می کنند، فقط می خواهند دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه در پکن را ببینند، در تفرجگاه باند در شانگهای قدم بزنند یا از لشکر سفالین در شی‌آن دیدن کنند. شاید بازدیدی هم از گوانگژو داشته باشند یا سوار کشتی های تفریحی رود یانگ تسه شوند. ولی نقاط دیدنی بسیار بیشتری در چین علاوه بر این مکان های معروف وجود دارد.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: زمانی که اغلب مردم به چین سفر می کنند، فقط می خواهند دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه در پکن را ببینند، در تفرجگاه باند در شانگهای قدم بزنند یا از لشکر سفالین در شی‌آن دیدن کنند. شاید بازدیدی هم از گوانگژو داشته باشند یا سوار کشتی های تفریحی رود یانگ تسه شوند. ولی نقاط دیدنی بسیار بیشتری در چین علاوه بر این مکان های معروف وجود دارد.
جاذبه های گردشگری زیبای فراوانی در چین وجود دارد، از مکان های باستانی گرفته تا جنگل ها و معبدها و شالیزارهای برنجی که به نظر می رسد توسط هنرمندان طراحی شده اند، و کوه های مقدس و آبشارهای شگفت انگیز.
اشتیاق برای اکتشاف مکان های کمتر شناخته شده که در آن تعداد گردشگران چینی بیشتر از توریست های خارجی است، فقط محدود به کوله پشت گردها نیست. هر مسافری با دیکشنری مسافرتی و مقداری شکیبایی نیز می تواند از تمام این مکان ها دیدن کند.

در ادامه، 30 تا از برترین جاذبه های گردشگری چین را معرفی می کنیم.

۳۰. دیوارهای شهر شی‌آن (Xi'an City Walls)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

صدها سال قبل، چینی ها دیوارهایی بزرگ در اطراف شهرهای خود می ساختند تا از هجوم متجاوزان دفاع کنند. شی‌آن نیز از این قضیه مستثنی نبود. دیوار این شهر هنوز هم باقی مانده، و به عنوان یکی از سالم ترین دیوارهای قدیمی در چین به شمار می رود. این دیوار ۱۲ متر ارتفاع و حدود ۱۵ متر عرض در پایین دارد، که در بالا به ۱۲ متر باریک می شود. راه رفتن روی این دیوار یکی از کارهایی است که بازدیدکنندگان این شهر باستانی چین حتماً باید انجام دهند.

29. سه پاگودا (Three Pagodas)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

سه پاگودا در حدود 1.5 کیلومتری شمال غربی شهر باستانی دالی در جنوب چین قرار دارند، و یکی از بهترین سازه های بودایی در چین هستند که در طول زمان در مقابل چندین فاجعه انسانی و طبیعی سالم باقی مانده اند. پاگوندای میانی که بین سال های 824 تا 840 میلادی به وسیله پادشاه کوان فنگیو ساخته شد، 69.6 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین برج های پاگودا در چین است. دو پاگودای دیگر حدود یک قرن بعد ساخته شدند.

۲۸. پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی (Zhangjiajie National Forest Park)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

پارک جنگلی ملی ژانگجیاجی که در سال ۱۹۸۲ تأسیس شد، اولین پارک جنگلی ملی در چین و بخشی از مناطق خوش منظره ولینگ یانگ است. این پارک با نهرهای زلال، قله های دارای شکل عجیب، حیات وحش خاص و گیاهان فراوان زیر استوایی خود، منطقه گردشگری فوق العاده ای برای بازدیدکنندگان در تمام طول سال است. از جمله جاذبه های اصلی آن می توان به نهر شلاق طلایی اشاره کرد که بازدیدکنندگان می توانند ماهی ها را در آب زلال آن تماشا کنند.

27. جنگل سنگی شیلین (Shilin Stone Forest)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

جنگل سنگی، یا شیلین در زبان چینی، مجموعه ای از پدیده های سنگی کارست در جنوب غربی چین است. بیرون آمدن این سنگ ها از زمین شبیه به استالاگمیت ها در غارها است. تخمین زده می شود که این سنگ ها 270 میلیون سال عمر دارند. این منطقه زمانی بستر دریا بود و جریان آب این سنگ های شگفت انگیز را ایجاد کرد. سالانه 2 میلیون نفر از جنگل سنگی بازدید می کنند.

۲۶. شهر قدیمی لیجیانگ (Lijiang Old Town)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

شهر قدیمی لیجیانگ یکی از جاذبه های توریستی برتر استان یون‌نان است و بازدیدکنندگانی که می خواهند با نحوه زندگی در یک منطقه اقلیت آشنا شوند را به خود جذب می کند. قوبلای خان اولین امپراتوری بود که در این شهر ۸۰۰ ساله که با فرهنگ اقلیت مردم ناخی در ارتباط است، زندگی کرد. نقریباً ۳۵۰ پل در کانال های آبی که از میان شهر عبور می کنند، وجود دارد، که جایی خوب برای دیدن معماری رنگارنگ ناخی و ساکنین این منطقه با لباس های بومی است.

25. کوهستان وودانگ (Wudang Mountains)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

مسافرانی که «ببر خیزان، اژدهای پنهان» را دیده باشند از قبل می دانند که کوه های وودانگ که در شمال غربی استان هوبئی قرار دارند، از چه منظره شگفت انگیزی برخوردار هستند. علاوه بر زیبا بودن، کوهستان وودانگ مقدس ترین رشته کوه تائوئیسم در چین نیز است. مسافران در آنجا مجموعه معابدی از جمله معبد مجلل نانیان را خواهند یافت که تماشایی ترین معبد بین 36 معبد وودانگشان به شمار می رود چرا که از سنگ های صخره ای ساخته شده که در پشت آن قرار دارد.

۲۴. ژوژوانگ (Zhouzhuang)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

ژوژوانگ یکی از معروف ترین شهرهای آبی در چین است. این شهر که اغلب از آن به عنوان «ونیز شرق» یاد می شود، با رودها و نهرهایی تقاطع دارد که خانه هایی قدیمی در کنارشان قرار دارد. ژوژوانگ در فاصله ای کمتر از ۳۲ کیلومتر از سوژو در شرق چین قرار دارد و به خاطر پل های دوقلوی آن، شیده و یونگان، مشهور است که نمادهای شهر هستند. سواری با قایق راهی عالی برای دیدن شهر است.

23. کوه تای (Mount Tai)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

کوه تای در استان شاندونگ یکی از پنج کوه مقدس چین است. صعود از تای‌شان («شان» در زبان ماندارین به معنای کوه است) یکی از اولین کارهایی بود که امپراتور جدید انجام داد؛ گفته می شود که 72 امپراتور در گذشته این صعود را انجام دادند. آن ها معابد بزرگ، لوح های نوشته شده و آثار فرهنگی دیگری از خود به یادگار گذاشتند. مسافرانی که علاقمند به تاریخ پادشاهان هستند می توانند از مسیر شرقی 6 هزار پله ای بالا بروند چرا که امپراتورها همین کار را انجام می دادند.

۲۲. دره جهنده ببر (Tiger Leaping Gorge)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

دره جهنده ببر روی رود یانگ تسه در جنوب غربی چین قرار دارد. این ژرف دره به طول حدود ۱۵ کیلومتر از میان یک سری تنداب می گذرد که به وسیله کوه هایی در دو طرف احاطه شده که به ارتفاع ۳ هزار متری بالای رودخانه می رسند. گفته می شود که این عیمق ترین ژرف دره در جهان است. مسیر کوهپیمایی در طول این دره بسیار راحت و قابل دسترس است، و چشم اندازهایی باشکوه فراهم می کند. هر چند کوهپیمایی در این مسیر را نباید دست کم گرفت. حتی برای کسانی که وضعیت جسمی خوبی دارند، این کوهپیمایی سخت و مسلماً انرژی بر است. مهمانخانه هایی در طول راه به عنوان محل اقامت وجود دارد، به همین خاطر کوهپیمایان احتیاجی به چادر زدن نخواهند داشت.

21. باغ ها و آبراه های سوژو (Suzhou Gardens & Canals)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

سوژو شهری زیبا است که در آبراه بزرگ چین در فاصله حدود 65 کیلومتری از شانگهای قرار دارد. این شهر به خاطر ابریشم ها، آبراه هایی که از میان شهر عبور می کنند، و باغ های کلاسیک با برکه های پر از ماهی و محوطه های سنگی خود شناخته می شود. سوژو حدود 80 باغ کلاسیک دارد که از آن میان، باغ Humble Administrator در زمره معروف ترین ها قرار دارد. سواری با قایق در آبراه ها راهی عالی برای تجربه زیبایی سوژو است.

۲۰. غارهای موگای (Mogao Caves)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

مسافران در امتداد جاده باستانی ابریشم می توانند در دون‌هوانگ توقفی داشته باشند تا از غارهای موگای بازدید کنند، که نمایانگر هنر غاری بودایی در دوران قدیم است. بر خلاف غارهای یونگانگ که تصاویر بودا در دامنه های کوه حکاکی شده، غارهای موگای بیشتر دارای نقاشی هایی روی دیوارهای غار است. برخی از نقاشی ها به قرن چهارم بر می گردد. در یک زمان، بیش از هزار معبد غاری در این منطقه وجود داشت.

19. شالیزارهای لونگجی (Longji Terraces)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

کشتزارهای برنج لونگجی یا ستون مهره های اژدها بیش از 500 سال قبل در زمان دودمان مینگ ساخته شدند. مزارع برنج در شهرستان لانگشنگ تقریباً در فاصله دو ساعتی شهر گویلین با ماشین قرار دارند. در فصل کشت، این کشتزارهای پر پیچ و خم از فاصله دور نمایی فوق العاده در دامنه کوه دارند که از کناره رود شروع می شود و نزدیک قله کوه به پایان می رسد. بازدیدکنندگان می توانند از این مزارع و روستاها عبور کنند، و با اسب ها، خوک ها، مرغ و خروس ها و مردم سختکوش محلی آشنا شوند.

۱۸. کاخ تابستانی پکن (Summer Palace)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

کاخ تابستانی که در شمال غربی پکن واقع شده، زمانی زمین بازی برای خانواده های شاهنشاهی چین بود که می خواستند از گرمای تابستان پکن فرار کنند. این کاخ در سال ۱۷۵۰ ساخته شد، ولی صد سال بعد زمانی که فرانسوی ها و بریتانیایی ها به پکن حمله کردند، تخریب شد. ترمیم آن جنجال هایی به همراه داشت، به طوری که ملکه تزی شی منابع مالی نیروی دریایی را اختلاس کرد تا قایق مرمر را بسازد، در حالی که جنس آن چوبی است که به رنگ مرمر نقاشی شده است.

17. کشتی های تفریحی رود یانگ تسه (Yangtze River Cruise)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

رود یانگ تسه در امتداد برخی از جالب ترین و معروف ترین مکان های چین، از جمله «سه دره» عبور می کند. در کشتی های تفریحی رود یانگ تسه، مسافران از برخی از این مناظر طبیعی فوق العاده عبور می کنند و می توانند گشت و گذاری کوتاه به مکان های جذاب مختلف داشته باشند. رود یانگ تسه همچنین محل زندگی تعدادی از گونه های در معرض انقراض کشور از جمله الیگاتور چینی و دلفین رودخانه ای است.

۱۶. صومعه معلق (Hanging Monastery)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۱)

صومعه معلق که در بالای صخره ای در فاصله ۷۵ متری از سطح زمین واقع شده، یکی از جالب توجه ترین چشم اندازها در چین است. این صومعه تماشایی شامل مجموعه ای از ۴۰ اتاق است که از طریق راهروهایی به هم متصل هستند و به نظر می رسد که به کناره صخره ای شیب دار چسبیده است. صومعه اولیه در قرن پنجم ساخته شد و در طول تاریخ طولانی خود چندین بار تعمیر شد و گسترش داده شد.
ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از بابت صادرات جنساي آشغالشون به ايران كم پول درميارند كه حالا داريد براي گردشگري شون تبليغ مي كنين؟!

    • رسول

      خاک تو سر اونی که برای گردشگری بره چین. چینی که جوونای ما رو به راحتی کشت و حتی جسداشون رو هم تحویل نداد. چینی که فقط هدفش سود بردن و مکیدن خون ایرانه. شما چی گیرت میاد برترین ها این وسط؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه مجبورت کردن بری؟برو خونه مامان بزرگت پیاز سیب زمینی سرخ کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج