۶۷۳۷
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

چند ریزه کاری آشپزخانه ای

وقتی سالاد مثل چلوکباب می شود!

تصميم مي‌گيريد، سالاد بيشتر بخوريد كه اضافه وزن پيدا نكنيد اما آن‌قدر سس مايونز و سس‌هاي آماده و چرب بازار را به سالادتان مي‌زنيد و چربي وارد بدن‌تان مي‌كنيد كه چاقي ناشي از خوردن سالاد از يك پرس چلوكباب هم بيشتر مي‌شود.

وقتی سالاد مثل چلوکباب می شود!
وقتی سالاد مثل چلوکباب می شود!

تصميم مي‌گيريد، سالاد بيشتر بخوريد كه اضافه وزن پيدا نكنيد اما آن‌قدر سس مايونز و سس‌هاي آماده و چرب بازار را به سالادتان مي‌زنيد و چربي وارد بدن‌تان مي‌كنيد كه چاقي ناشي از خوردن سالاد از يك پرس چلوكباب هم بيشتر مي‌شود. مايونز زدن به سالاد يا استفاده از سس‌هاي آماده سالاد، به دليل اين است كه بلد نيستيد سس كم كالري براي سالادتان درست كنيد. با اين روش‌ها مي‌توانيد چند سس خوشمزه براي سالادتان درست كنيد.


عسل و ليمو

يك‌چهارم فنجان آبليموي تازه، يك قاشق غذاخوري عسل و يك موسير خرد شده را با هم مخلوط كنيد و به آرامي نصف فنجان روغن زيتون را به آن اضافه كنيد تا كاملا با هم مخلوط شوند. در آخر سس را با نصف قاشق چايخوري نمك و يك‌چهارم قاشق چاي‌خوري فلفل سياه مزه‌دار كنيد.


سركه ايتاليايي

سه‌چهارم فنجان روغن زيتون، يك چهارم فنجان سركه قرمز، ۲ قاشق غذاخوري جعفري ريز خرد شده و يك قاشق غذاخوري آويشن خرد شده را با هم مخلوط كنيد و روي سالاد بريزيد. اين سس را مي‌توانيد با ساندويچ هم مصرف كنيد.


وقتی سالاد مثل چلوکباب می شود!

بالزاميك و خردل

يك سوم فنجان روغن زيتون، ۳ قاشق غذاخوري سركه بالزاميك، ۲ قاشق غذاخوري سس خردل را با نصف قاشق چاي‌خوري نمك و يك چهارم قاشق چاي‌خوري فلفل سياه مخلوط كنيد و روي سالاد بريزيد. اين سس اشتهاآور است.


ريحان و سير

نصف فنجان ريحان خرد شده، يك حبه سير له شده، نصف قاشق چاي‌خوري نمك، 2 قاشق غذاخوري آبليموي تازه و يك سوم فنجان روغن زيتون را با هم مخلوط كنيد. اين سس خوشمزه را علاوه بر سالاد، مي‌توانيد روي پاستا هم بريزيد.


سبزي ها

۲ هويج بزرگ، يك موسير، يك تكه كوچك زنجبيل، ۲ قاشق غذاخوري سركه و يك قاشق‌غذاخوري سس سويا را در غذاساز بريزيد و يك دقيقه بزنيد تا خوب مخلوط شوند. بعد يك قاشق غذاخوري كنجد و يك سوم فنجان روغن زيتون را به مخلوط اضافه كنيد. اين سس طعم غذاهاي چيني دارد.


وقتی سالاد مثل چلوکباب می شود!

ليمو و موسير

يك‌چهارم فنجان روغن زيتون، يك چهارم فنجان آبليموي تازه، ۲ قاشق غذاخوري شكر و يك موسير خرد شده را با هم مخلوط كنيد و در نهايت آن را با نمك و مقداري كه دوست داريد فلفل سياه مزه‌دار كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahin

      salad

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج