۶۷۵۱۰۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نیادوست: در کشورم حقم را خوردند

نماینده دوی ۱۵۰۰ متر ایران در رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا می‌گوید که حقش در این مسابقات و در کشور خودش خورده شده است.

خبرگزاری ایسنا: مسلم نیادوست بعد از دیسکالیفه شدن در دوی ۱۵۰۰ متر رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا در تهران اظهار کرد: قطری‌ها اعمال نفوذ کردند. تنها نام یک دونده قطری به نام حمزه در لیست اولیه بود، اما به یکباره لیست هشت نفر شد. اسم یاسر سلیم قطری در لیست اولیه دوی ۱۵۰۰ متر این مسابقات نبود اما به واسطه دهلان الحمد، رییس کنفدراسیون آسیا نام این دونده نیم ساعت قبل از آغاز به لیست ‌اضافه شد.

وی در ادامه افزود: در مسابقات قهرمانی آسیا ۴۸ ساعت قبل جلسه تکنیکال برگزار می‌شود و باید در آن اسامی نفرات حاضر در هر ماده مشخص شود و بعد از آن دیگر هیچ اسمی به لیست ‌اضافه نخواهد شد. این مشکل همیشه برای ایرانی‌ها وجود داشته است و و در هیچ رقابتی نتوانسته‌اند دونده‌ای به لیست نهایی شده اضافه کنند.

دونده ۱۵۰۰ متر ایران مدال طلای قهرمانی داخل سالن آسیا را حق مسلم خود عنوان کرد و گفت: می‌توانستم مدال طلا بگیرم و حق مسلم من در این مسابقات طلا بود. حتی اگر همان موقعیت را هم حفظ می‌کردم مدال برنزم ۱۰۰ درصد بود، اما در نزدیک خط پایان هنگامی که می‌خواستم برای کسب طلا سرعت بگیرم میان علی فصیحی و دونده قطری گیر کردم. دونده قطری راه نداد و کتف علی فهیمی به من خورد و من تعادلم را از دست دادم و نزدیک بود زمین بخورم. ناخودآگاه و برای حفظ تعادل دستم باز شد و به دونده قطری خورد.

دارنده مدال برنز دوی ۱۵۰۰ متر مسابقات قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: کسب مدال برنز من اعلام شد و من دور افتخار زدم، اما به یک باره اعلام شد خطایی رخ داده و نتایج در حال بررسی است. گویا دونده قطری گفته بود که او را هل داده‌ام. تیم قطری اعتراض کرد. تیم قطری می خواست با کسب مدال طلای این ماده در رده بندی نهایی دوم شود. آن‌ها با کسب این مدال طلا نایب قهرمان مسابقات داخل سالن می‌شدند و سومی به ایران می‌رسید.

نیادوست ادامه داد: خوشبختانه بعد از اعتراض قطری‌ها بازهم یاسر سلیم دوم ماند و مدال طلا به ایران رسید. امیر مرادی طلای این ماده را گرفت، فرقی ندارد، من یا امیر بلاخره طلا را گرفتیم و در نهایت تیم ایران دوم شد. قطری‌ها با همه تقلب‌ها و با ‌اضافه کردن نام دونده خود در این ماده باز هم نتوانستند به هدف خود برسند. در نهایت در جلسه هیات ژوری من را حذف کردند. البته من هم اعتراض کردم، فیلم را به رییس فدراسیون و صیامی هم نشان دادم آن‌ها هم حق را به من دادند ولی گفتند هیات ژوری دوباره فیلم را بررسی نمی‌کند. خدا را شکر علی فهیمی در این ماده بعد از من چهارم شد و مدالی که از من گرفته شد به او رسید و من از این بابت بسیار خوشحالم.

دونده ماده ۱۵۰۰ متر ایران به خورده شدن حقش در کشور خود اشاره کرد و گفت: البته من خیلی ناراحت هستم. برای این مسابقات بسیار زحمت کشیده بودم، می‌شد کاری برای من کنند تا حداقل در ایران و کشور خودم حق من خورده نشود. اما حق من را خوردند. ولی خب هدف اصلی من بازی‌های آسیایی است و می‌خواهم که پرچم کشورم را در آن مسابقات بالا ببرم.

نیادوست در مورد برنامه‌های آینده خود، اظهار کرد: من در دوی ۱۵۰۰ متر مسابقات قهرمانی آسیا هندوستان (فضای باز) توانستم به عنوان دومین ایرانی مدال بگیرم. سال گذشته نتیجه‌ خوبی بدست آوردم و سبب شد که در نهایت کامیاب رییس تربیت ‌بدنی استان فارس برای من برنامه‌های خوبی را در نظر بگیرد. در حال‌ حاضر هم قرار است سازمان تربیت ‌بدنی فارس کل هزینه‌های اردوها و سفرهای من را به عهده بگیرد. قبل از قهرمانی داخل سالن آسیا اردوهای منظمی در ارتفاعات داشتم و بعد از این رویداد هم قرار است با حمایت مسئولان تربیت بدنی استان فارس به آفریقا بروم.

او خاطرنشان کرد: من و مربی ام اول اسفند ماه به کنیا خواهیم رفت و حدود دو ماه در بهترین کمپ‌ها و با بهترین‌ قهرمان ها تمرین خواهم کرد تا بتوانم در بازی‌های آسیایی پرچم ایران را به اهتزاز در آورم. اگر این اتفاق رخ دهد اولین استان فارسی خواهم بود که در دوومیدانی مدال آسیایی می‌گیرم و از این جهت تاریخ ساز خواهم شد. در آفریقا ۴۰ روز در کمپ هستم و بعد از آن به مومباسا می‌روم تا در چند مسابقه شرکت کنم. این شهر در سطح دریا است و قهرمانان دنیا هر هفته‌ در چندین مسابقه شرکت می‌کنند و من می‌خواهم با رقابت با آنها با آمادگی کامل برای بازی‌ها برسم.

نیادوست در پایان گفت: باید در آفریقا یاد بگیرم که قهرمانان دنیا چه می‌کنند و بتوانم در ایران این تجربه ها را به سایرین منتقل کنم. من می‌خواهم ثابت کنم که ما ایرانی‌ها می‌توانیم. ژنتیک ما ایرانی‌ها نسبت به خارجی‌ها خیلی قوی‌تر است و ایمان دارم که اگر در شرایط آنها قرار بگیریم می‌توانیم از آنها بهتر نتیجه‌ بگیریم.

به گزارش ایسنا، مسلم نیادوست در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا در دوی ۱۵۰۰ متر حضور داشت و در حالی که او با رکورد ۳:۵۳.۹۲ به عنوان سومی این مسابقات رسیده بود و با پرچم ایران دور افتخار زد، اما با اعتراض قطری ها و بررسی مجدد در هیات ژوری دیسکالیفه شد. امیر مرادی از ایران در این ماده قهرمان، یاسر سلیم قطری دوم و علی فهیمی از ایران سوم شدند. نیادوست در بازی‌های کشورهای اسلامی نیز در این ماده به عنوان ششمی رسید و از کسب مدال بازماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج