جاباما
۶۷۶۷۸۰
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

سکونت ۱۱ میلیون ایرانی در حاشیه‌ شهر‌ها

معاون امور اجتماعی مرکز امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه ۱۱ میلیون نفر در مناطق حاشیه ای شهرها و سکونتگاه های غیررسمی کشور ساکن هستند، گفت: نبود دسترسی به خدمات اجتماعی و فقدان نظارت از مهمترین مشکلات این مناطق است.

خبرگزاری ایرنا: معاون امور اجتماعی مرکز امور فرهنگی و اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه ۱۱ میلیون نفر در مناطق حاشیه ای شهرها و سکونتگاه های غیررسمی کشور ساکن هستند، گفت: نبود دسترسی به خدمات اجتماعی و فقدان نظارت از مهمترین مشکلات این مناطق است.

رضا محبوبی روز سه شنبه در همایش تخصصی مدیریت آسیب‌های اجتماعی ویژه فرمانداران و مدیران کل آذربایجان شرقی در تبریز افزود: در کنار این مشکل، وجود سه میلیون نفر معتاد و 600 هزار زن بی همسر به علت طلاق در سنین 25 تا 40 سال در کشور از دیگر آسیب‌های اجتماعی سال‌های اخیر است.

وی با اشاره به کارکرد نامناسب ساختارهای اجتماعی ادامه داد: آسیب های اجتماعی اگر فراگیر شود، تبدیل به مسئله اجتماعی می‌شود بنابر این لازم است تدابیری برای حل مسئله اندیشیده شود.

محبوبی گفت: نخستین گام برای حل مسائل، شناخت مسئله است که در رابطه با مسائل اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: مسئله‌ اجتماعی تک عاملی نبوده و باید با تکیه بر آمار و اطلاعات و توجه به تمامی ابعاد مسئله به ارائه‌ راه حل پرداخت و با استفاده از روش علمی سهم عوامل مختلف در ایجاد مسئله را تعیین کرده و از نخبگان با گرایشات فکری مختلف نیز در این میان استفاده کنیم.

مشاور وزیر کشور اظهار کرد: استفاده از توان خود مردم، نهادهای غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند راه حل مناسبی برای حل مسائل اجتماعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر رشد ظاهری داشته باشیم و شهروندان داخل جامعه احساس آرامش و عدالت نکنند، کارهایی که برای توسعه انجام می‌دهیم، بی‌فایده خواهد بود.

وی افزود: باید با ارتقای اخلاق فردی، رعایت حقوق شهروندی، اصلاح رفتارهای فردی و استفاده از عنصر دین و روحانیت در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش قاسم

      بابام جان کار انگلیسی هاست

    • تبریز

      توان موشکی را بالا ببرید،مردم چکاره اند !!!!

    • بدون نام

      اینها ایرانی نیستن عزیزم،اینها مهاجرین افغان و پاکستان هستن که جز دردسر برامون چیزی ندارن،چهار روز دیگه هم مدعی میشن،اره عزیزم

    • ایرانیان ستمدیده

      مقامات ومسولین کلاه ها و ع.......هاتون رو بالاتر بندازید مطمین باشید طولی نمیکشه که ۷۰ ٪ مردم میشن حاشیه نشین وکارتون خواب وخیابان خواب

    • بدون نام

      مهم نیست،مسؤلان محترم تو ناز و نعمت زندگی کنن کافیه،چون اونا ژنشون خوبه!فقط در آخرت پیش خداوند ژن خوبشون به هیچ دردی نخواهد خورد!!!!!!!!

    • بدون نام

      لیاقت مون همینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج