جاباما
۶۷۷۳۵۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

جملاتی که فقط به فرزندان اول خود می‌گوییم

فرزندان اول به عنوان موش‌های آزمایشگاهی شناخته می‌شوند، زیرا والدین با آنها کودکیاری را می‌آموزند. فرزندان اول تحصیل کرده، مسئول، منظم و قابل اعتماد هستند زیرا والدین‌‌شان بلند پرواز بوده‌اند.

وب سایت نی نی بان: فرزندان اول همیشه به عنوان موش‌های آزمایشگاهی شناخته می‌شوند، زیرا پدر و مادر با آنها کودکیاری را می‌آموزند. تحقیقات نشان می‌دهد که فرزندان اول تحصیل کرده، مسئول، منظم و قابل اعتماد هستند زیرا والدین‌‌شان بلند پرواز و محافظه کار بوده‌اند.

ما در اینجا جملاتی که والدین تنها به فرزندان اول خود می‌گویند، برایتان آورده‌ایم.

جملاتی که فقط به فرزندان اول خود می‌گوییم

«لباست را خراب نکن، خواهر/برادرت هم باید از آن استفاده کند»

زمانی که شما فرزند دیگری از جنس فرزند اول خود دارید، سعی می‌کنید لوازم او را، به خصوص آنهایی که گران هستند، سالم نگهدارید. در این صورت می‌توانید پول خود را صرف چیزهای دیگری به جز لباس و کفش و... کنید.

«تو باید الگوی خواهر/برادرت باشی»

فرزندان اول همیشه باید مسئول کارهای خود و الگویی برای فرزندان بعدی باشند، زیرا کوچک‌ترها همیشه از آنها تقلید می‌کنند. بنابراین رفتار درست آنها از ضروریات است.

«من نگفتم تو مقصری»

دو کودک در حال بازی با همدیگر هستند که ناگهان فرزند دوم گریه می‌کند. شما می‌روید تا دلیل آن را پیدا کنید. اولین جمله‌ای که فرزند اول به شما خواهد گفت این است: «من مقصر نیستم.» در این موقعیت شما به او می‌گویید: «من نگفتم که تو مقصری ولی حالا که حالت دفاعی به خودت گرفتی باید از تو سوال هایی بپرسم.»

«او از تو یاد می‌گیرد»

ممکن است فرزند اولتان به شما بگوید که چرا خواهر/ برادرش چنین رفتاری می‌کند. شما در جواب به او می‌گویید: «زیرا هنوز نمی‌داند چگونه رفتار کند. او برای یادگیری به تو احتیاج دارد.» بنابراین ما تمام مسئولیت‌ها را گردن فرزند اول می‌اندازیم.

«تو باید بهتر بدانی»

فرزندان دوم همیشه می‌توانند از زیر بار اشتباهات خود شانه خالی کنند اما فرزندان اول خیر. اگر از فرزندان اول خانواده بپرسید، به شما خواهند گفت که این موضوع همیشه برای آنها آزار دهنده بوده است. این که از فرزندتان انتظار داشته باشید، خوب است اما برای کودکتان عادلانه نیست به خصوص اگر تنها مخاطب شما او باشد.

«او از تو تقلید می‌کند چون دوستت دارد»

گاهی فرزند اول با اعتراض نزد شما می‌آید: «چرا هر کاری من انجام می‌دهم، او هم انجام می‌دهد؟» شما در پاسخ به او می‌گویید: «تقلید نشانه دوست داشتن است.» شاید برای ما این رفتار جذاب باشد اما هر کسی به فضای شخصی خود احتیاج دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طراوت

      متاسفانه همینطوره.

    • رویا

      ایرانیا بچه داری بلد نیستن فرزند اولو که اینطوری تخریب میکنن فرزند وسط رو که اصلا نمیبینن فرزند آخرم با توجه زیادی خفه میکنن دخترم که اصلا بلد نیستن باهاش چه برخوردی کنن یعنی صفرن در این زمینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج