۶۷۷۵۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سپاهان و پرسپوليس دوباره به هم رسيدند

مروري بر بازي‌هاي هفته دهم ليگ برتر

ديدارهاي هفته دهم ليگ برتر در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود. استقلال که امروز( چهارشنبه) در تايلند در ليگ قهرمانان آسيا بازي مي‌کند در صورت صعود به جمع چهار تيم برتر آسيا، در هفته دهم به ميدان نخواهد رفت و بايد در نيمه نهايي ليگ قهرمانان بازي کند.

خبرگزاری فارس: ديدارهاي هفته دهم ليگ برتر در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود. استقلال که امروز( چهارشنبه) در تايلند در ليگ قهرمانان آسيا بازي مي‌کند در صورت صعود به جمع چهار تيم برتر آسيا، در هفته دهم به ميدان نخواهد رفت و بايد در نيمه نهايي ليگ قهرمانان بازي کند.

نگاهي به هفت ديدار اين هفته مي‌اندازيم:

سپاهان - پرسپوليس؛ مسابقه فينال گونه

اين بازي را مي‌توان يکي از ديدارهاي فينال گونه و جذاب ليگ برتر دانست. از نظر فني پرسپوليس نسبت به فصل گذشته بسيار قدرتمند‌تر و جوان‌تر شده است. سرمربي تيم هم علي دايي است. از سويي ديگر زلاتکو کرانچار مربي با تجربه‌اي است که تاکنون پنج مرتبه مقابل پرسپوليس قرار گرفته و دو برد، دو مساوي و يک باخت داشته است. او به خوبي پرسپوليس را مي‌شناسد. به ويژه اينکه خودش هم زماني در اين تيم مربيگري کرده است البته علي دايي پرسپوليس متفاوتي با حضور بازيکنان جوان و با انگيزه ساخته است.

سرخ‌پوشان در اين بازي محمد نوري کاپيتان اول خود را به احتمال فراوان به دليل مصدوميت و رضا حقيقي را به دليل محروميت در اختيار ندارند، البته حميد علي عسگر نيز با تشخيص کادر پزشکي نمي تواند براي تيم دايي به ميدان برود.

و در آن سوي ميدان هم شجاع خليل‌زاده مدافع سپاهاني‌ها شايد به دليل مصدوميت بازي نکند. سوکاي و محرم نويدکيا نيز به دليل مصدوميت کهنه‌شان نمي توانند زردپوشان اصفهاني را مقابل سرخ ها همراهي کنند، علاوه بر اين مجتبي جباري نيز به دليل بلاتکليف بودن شرايطش يکي ديگر از غايبان تيم سپاهان خواهد بود.

تقابل قاسم دهنوي هم با سپاهان جالب توجه است. او با اين تيم در تمرينات پيش فصل به اردوي خارج از کشور هم رفت ولي در نهايت به پرسپوليس آمد. رويارويي او با زرد پوشان اصفهاني و همچنين يادآوري آب هاي مشکوک فصل گذشته در اصفهان هم بيانگر حاشيه‌هاي زياد اين بازي هم خواهد بود. علي دايي و پرسپوليس در نصف جهان به دنبال ۲۰ امتيازي شدن و صدرنشيني هستند و سپاهان هم که تلاش مي‌کند همچنان در کورس قهرماني بماند بايد سه امتياز اين بازي خانگي را بگيرد.

سرخ‌پوشان تهراني در صورت توقف فولاد مقابل سايپا مي‌توانند به صدر جدول برسند. آنها بهترين خط دفاع ليگ را تا هفته نهم در اختيار دارند از سويي ديگر محمد غلامي با ۵ گل زده يکي از دو گلزن برتر ليگ سيزدهم در سپاهان حضور دارد و نبرد او با مدافعان پرسپوليس و نيلسون، درواز‌‌ه‌بان آماده برزيلي هم از نکات قابل توجه اين بازي است.

در سپاهان شاهد تغيير و تحول مديريتي هم بوده‌ايم و بايد ديد سپاهان بدون حضور عليرضا رحيمي مديرعامل سابق باشگاه چطور نتيجه مي‌گيرد؟

گسترش فولاد تبريز - ذوب آهن؛ دو تيم برد مي‌خواهند

گسترش فولاد هفته گذشته مقابل پرسپوليس شکست خورد و اکنون مي‌خواهد در خانه اين باخت را جبران کند اما ذوب آهن اصفهان با يک برد خوب مقابل استقلال روحيه گرفته است. البته مديرعامل باشگاه ذوب آهن هم تغيير کرده و سعيد آذري به اين باشگاه آمده و وعده بازگشت اين تيم به اوج را داده است. بنابراين به نظر مي‌رسد در اين بازي هم هر دو تيم براي برد به ميدان بروند. گسترش نمي‌خواهد در جدول ليگ از رده يازدهم پايين‌تر برود و ذوب آهن هم همچنان به رتبه‌هاي بالاتر از هشتمي چشم دارد.

داماش گيلان - تراکتورسازي؛ نبرد قرمز و آبي بدون جادوگر

تراکتورسازي هفته گذشته در خانه مقابل تيم ملوان دو امتياز حساس را از دست داد و اکنون بايد مقابل دومين نماينده گيلان و خارج از خانه بازي کند. داماش هم اين‌ روزها خوب نتيجه گرفته است بنابراين حريف آساني براي قرمز پوشان تبريزي نخواهد بود. آبي‌پوشان داماش مي‌خواهند در دومين ديدار متوالي خانگي خود هم به پيروزي برسند. نبرد قرمز و آبي در رشت ديدني است. تراکتورسازي علي کريمي را احتمالا به دليل مصدوميت در اختيار ندارد و غيبت جادوگر فوتبال مي‌تواند براي تراکتورسازي گران تمام شود.

نفت تهران - ملوان؛ گل‌محمدي در کورس قهرماني مي‌ماند؟

نفت تهران مي‌خواهد در اين ديدار خانگي به پيروزي برسد تا همچنان در کورس قهرماني باقي بماند. شاگردان يحيي گل‌محمدي هفته گذشته دو امتياز حساس را مقابل سايپا از دست داده‌اند و ديگر نمي‌خواهند امتياز از دست بدهند. ملوان هم که با کسر يک امتياز از سوي کميته انضباطي در رده سيزدهم جدول است اگر در اين بازي پيروز نشود ممکن است در جدول ليگ بازهم سقوط کند اتفاقي که ملواني‌ها اصلا دوست ندارند رخ بدهد. اين تيم در بيرون از خانه در اين فصل بهتر نتيجه گرفته است و شايد اين مرتبه هم در تهران بتواند سه امتياز شيرين بگيرد. بايد ديد ملوان روز جمعه کدام چهره خود را به نمايش مي‌گذارد تيمي دونده و با انگيزه يا تيمي که خيلي براي گرفتن امتياز تلاش نمي‌کند؟ جلال رافخايي مهاجم ملوان هم غايب بزرگ انزلي‌چي‌ها در اين بازي است.

فجرسپاسي - استقلال خوزستان؛ دومين ميزباني ياوري از ويسي!

اين بازي يک ويژگي جالب دارد. اينکه ياوري براي دومين مرتبه مقابل استقلال خوزستان در نيم فصل اول قرار مي‌گيرد. مرتبه اول ياوري با تيم مس در کرمان ميزبان استقلال خوزستان بود که آن بازي در هفته دوم ليگ با نتيجه مساوي يک بر يک به پايان رسيد. اکنون ويسي دوباره بايد تيمش را مقابل کهن‌سال‌ترين و پرکارترين مربي ليگ به ميدان بفرستد و جالب است که بازهم تيم ياوري ميزبان است. ظاهرا ياوري از کرمان به شيراز آماده تا فجر را نجات بدهد و بايد ديد که او مي‌تواند از يکي از مربيان جوان بازهم امتياز بگيرد يا نه؟ ويسي هفته گذشته تيمش مقابل سپاهان شکست خورد تا شعار حيا کن و رهاکن را در اهواز بشنود البته باشگاه از اين مربي حمايت کرده است ولي او هم بايد نتيجه بگيرد. زيرا رده دوازدهمي براي استقلال خوزستان خطرناک است.

صباي قم - راه آهن؛ خداحافظي ابراهيم‌زاده با ليگ؟

منصور ابراهيم‌زاده در ليگ برتر اين فصل يک ناکام بزرگ بوده و برخلاف تصور همگان او نتوانست در راه آهن نتيجه بگيرد و شايد اگر در قم هم تيمش طعم شکست را بچشد خودش ديگر در راه آهن نماند و بعد از مدت‌ها موفقيت در ليگ برتر با تيم‌هاي ذوب آهن و نفت تهران او روي بد فوتبال را هم در مربيگري ببينيد. صباي قم براي جبران باخت هفته گذشته مقابل داماش به ميدان مي‌رود و مايلي‌کهن مي‌خواهد سه امتياز اين بازي را بگيرد. او در اين فصل سعي کرده کمتر به مسايل حاشيه‌اي بپردازد و تمام تمرکزش را بر روي تيمش گذاشته است. هرچند تلاش او نتيجه‌اي جز رده دهمي را براي صبا نداشته با اين حال تلاش مي‌کند تيمش را به رده بالاتر در جدول ليگ برساند. اگر او سه امتياز اين بازي را بگيرد در آن‌صورت شايد ابراهيم‌زاده با ليگ برتر سيزدهم وداع کند.

فولاد خوزستان - سايپا؛ صدرنشين مقابل تيم جوان و بي‌حاشيه

فولاد صدرنشين در اهواز از تيم جوان و منظم سايپا ميزباني مي‌کند. نارنجي‌پوشان کرجي که در اين فصل بدون حاشيه کار کرده‌اند نتايج خوبي گرفته‌اند تا نشان بدهند که مديران سايپا در ابتداي فصل با آگاهي و بينش فيرات را براي تيم‌ خود انتخاب کرده‌اند و برخي نقدها عليه اين باشگاه خيلي هم منصفانه نبوده است. فيرات اگر بتواند از فولاد امتياز بگيرد و يا اين تيم را شکست بدهد باعث خوشحالي پرسپوليس و علي دايي مي‌شود. البته اين مربي از سرخپوشان تهراني هم سه امتياز گرفته است. حسين فرکي هم مي‌داند مقابل چه تيمي بايد بازي کند بنابراين او شاگردانش را براي اين بازي کاملا از نظر ذهني آماده کرده است. فولاد هم تيمي جوان و منظم و بي‌حاشيه است که فوتبال زيبا و تماشاگر پسندي ارايه مي‌کند بنابراين بدون اغراق مي‌توان گفت که اين بازي از نظر فني يکي از بازي‌هاي زيباي اين هفته است.

آخرين ديدار هفته ليگ برتر نيز طبق برنامه قرار است روز يکشنبه بين دو تيم استقلال و مس کرمان برگزار شود که در صورت صعود استقلال اين بازي به زمان ديگري موکول مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج