۶۷۸۴۴۷
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

نبرد هوندا و نیسان؛ «NSX» تازه وارد در برابر GT-R افسانه‌ای

دو ابرخودروی ژاپنی به لحاظ وزنی در وضعیت یکسانی بوده و به منظور اطمینان از حداکثر پایداری هر دو خودرو از سیستم‌های چهار چرخ متحرک و گیربکس‌های اتوماتیک سود برده‌اند. علیرغم این شباهت‌ها، هوندای ان‌اس‌ایکس سریعتر پیش می‌افتد که دلیل اصلی این مهم به گشتاور بالای تولید شده توسط موتور الکتریکی این اتومبیل پیشرفته است.

وب سایت فرادید: ژاپنی‌ها به جان هم افتاده‌اند. گودزیلا یا نیسان جی‌تی-آر توانسته در سال‌های اخیر با فرورفتن در قالب یک غول‌کش بزرگ، بسیاری از سوپراسپورت‌های مشهور اروپایی را از پای درآورد. اما حالا یک هموطن جسور را پیش روی خود می‌بیند. این جسارت از جانب هوندا و مدل استثنایی و پیشرو ان‌اس‌ایکس صورت گرفته. آیا هوندا ان‌اس‌ایکس به عنوان سوپراسپورتی مدرن و هیبریدی، قادر به شکست گودزیلا یعنی نیسان جی‌تی-آر هست؟

نبرد هوندا و نیسان؛ «NSX» تازه وارد در برابر GT-R افسانه‌ای

گودزیلا نام برازنده‌ای برای نیسان جی‌تی-آر بود اگر هنوز سال 2010 بود و تازه این هیولای ژاپنی پای به بازارهای جهانی گذاشته. حدود 8 سال پیش شکست دادن نیسان جی‌تی-آر در خط مستقیم صرف‌نظر از قیمت خودروها تقریباً محال بود. این موضوع امروزه رنگ باخته است و هرچند جی‌تی-آر محصولی بی‌مرگ است اما با گذشت زمان رقبا سریع‌تر و سریع‌تر شدند درحالی‌که شتاب گودزیلا تنها کمی بهبود یافته است.

نبرد هوندا و نیسان؛ «NSX» تازه وارد در برابر GT-R افسانه‌ای
موتورترند اخیرا در جدالی جذاب، این خودروی افسانه‌ای را با سری جدید و جذاب ان‌اس‌ایکس محصول آکورا مقایسه کرده و در بخش هد تو هد (HEAD۲HAED)، ضمن ارزیابی بخش‌های مختلف دو خودرو، سطح هندلینگ، کیفیت سواری و شتاب و سرعت دو خودرو را باهم مقایسه نموده است.

نبرد هوندا و نیسان؛ «NSX» تازه وارد در برابر GT-R افسانه‌ای
طراحی هر یک از دو اتومبیل جذاب و البته حائز ویژگی‌های مخصوص به خود است. آکورا با فرمی بسیار جذاب و تیز، خود را بیش از اندازه به دماغه عقاب مشهور هوندا نزدیک کرده ضمن اینکه کابین خودرو همچون یک محصول خانوادگی، لوکس، سرگرم‌کننده و ارگونومیک است.

نبرد هوندا و نیسان؛ «NSX» تازه وارد در برابر GT-R افسانه‌ای

در امتداد این موضوع راحتی اتاق قرار داشته که به واسطه ذات متفاوت و لوکس آکورا در مقایسه با نیسان، ان اس‌ایکس بسیار راحت و مجلل جلوه می‌کند. آن سو نیسان است که یک هیولای واقعی پرسروصدا و خشن بوده و راحتی کمتر، صدای بیشتر و جای کمتر از جمله ویژگی‌های بارز کابینش است. ارتفاع بالاتر اتاق و طول بیشتر بدنه از جمله ویژگی‌های بارز نیسان جی‌تی‌-آر هنگام مقایسه با محصول مدرن آکورا است.

نبرد هوندا و نیسان؛ «NSX» تازه وارد در برابر GT-R افسانه‌ای
این دو خودرو در میان جدیدترین و سریع‌ترین خودروهای بازار جایگاه ویژه ای داشته به طوری که آکورا ان‌اس‌ایکس ۲۰۱۷ اخیرا توانسته در درگ با لامبورگینی آونتادور برتری خود را به این گاو وحشی ایتالیایی دیکته کند. اما مصاف این خودرو با گودزیلا چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت؟

نبرد هوندا و نیسان؛ «NSX» تازه وارد در برابر GT-R افسانه‌ای
روی کاغذ این دو هم‌وطن به‌طور شگفت‌انگیزی با هم برابری می‌کنند. ان‌اس‌ایکس از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربو به همراه سه پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت ۵۷۳ اسب بخار بهره می‌برد. شتاب این محصول ژاپنی ۳ ثانیه و حداکثر زمان لازم برای پیمودن یک چهارم مایل، در خودروی آکورا ۱۱.۱ثانیه است.

نبرد هوندا و نیسان؛ «NSX» تازه وارد در برابر GT-R افسانه‌ای

در مقابل نیسان جی‌تی-آر 2016 دارای پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو با قدرت خروجی 545 اسبی است که در کمتر از 3.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت یک چهارم مایل را ظرف 11.2ثانیه می‌پیماید.

نبرد هوندا و نیسان؛ «NSX» تازه وارد در برابر GT-R افسانه‌ای
دو ابرخودروی ژاپنی به لحاظ وزنی در وضعیت یکسانی بوده و به منظور اطمینان از حداکثر پایداری هر دو خودرو از سیستم‌های چهار چرخ متحرک و گیربکس‌های اتوماتیک سود برده‌اند. علیرغم این شباهت‌ها، هوندای ان‌اس‌ایکس سریعتر پیش می‌افتد که دلیل اصلی این مهم به گشتاور بالای تولید شده توسط موتور الکتریکی این اتومبیل پیشرفته است.

نبرد هوندا و نیسان؛ «NSX» تازه وارد در برابر GT-R افسانه‌ای

آکورا به واسطه موتورهای الکتریکی، سیستم انتقال قدرت سریع تر و البته آیرودینامیک بهتر قادر است بعد از گذشت 200 متر کاملا نیسان جی‌تی‌آر را شکست دهد ضمن اینکه اتاق خودرو آشکار کم لرزش، راحت و کم صدا بوده و شاسی کمترین ضربات را به کابین منتقل می‌کند.

در مجموع برنده این چالش بزرگ آکورا است و باید با این درگ، پایان عصر گودزیلا یا نیسان جی‌تی-آر را اعلام کرد. مخصوصا که حدود 8 سال از تولید این پیرمرد ژاپنی گذشته و نیاز به یک تجدید حیات به شدت برای جی‌تی-آر لازم به نظر می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساسان

      صرف درگ نتیجه ای برای شکست نیست ! لطفا کمی کارشناسانه تر !
      گودزیلا به این راحتی ها شکست پذیر نیست !

    • بدون نام

      قبول دارم فقط درگ ملاک نیست ولی واقعا مدل R35 جی تی آر به آخرش رسیده و اکثر رقباش سرعت یکسان با امکانات خیلی بیشتر دارن. ولی هنوز دوسش دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج