adexo3
۶۷۹۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

نقش سفارت آمريكا در رواج فساد و فحشا

انجمن وكلاي پاكستاني در اسلام‌آباد در حال بررسي پرونده جلوگيري از حمايت و تشويق آمريكايي‌ها از همجنس‌گرايي در پاكستان هستند.

انجمن وكلاي پاكستاني در اسلام‌آباد در حال بررسي پرونده جلوگيري از حمايت و تشويق آمريكايي‌ها از همجنس‌گرايي در پاكستان هستند.

اقدامات سفارت آمريكا در راستاي تشويق همجنسگرايي و حمايت از فعاليت كاباره‌ها در كشور پاكستان احساسات ديني مردم و نهادهاي اجتماعي اين كشورها را برانگيخته است.

انجمن وكلاي پاكستاني در اسلام‌آباد در حال بررسي پرونده جلوگيري از حمايت و تشويق آمريكايي‌ها از همجنس‌گرايي در پاكستان هستند.

روزنامه "امت " چاپ كراچي با انتشار گزارشي به حمايت‌هاي سفارت آمريكا در اسلام‌آباد از مراكز فحشا و تشكل‌هاي همچنسگرايان در اين كشور و اعتراض نهادهاي مردمي به اين موضوع پرداخته است.

اين منبع نوشته است: سفارت آمريكا در پاكستان مبالغ هنگفتي را براي ترويج همجنس‌گرايي هزينه كرده است و سرپرستي محافل مربوطه را بر عهده دارد. و بر اين اساس برخي نهادهاي فعال مردمي از جمله انجمن وكلا براي رساندن نداي اعتراض خود به مراجع مربوطه تلاش مي‌كنند.

بنا به اعلام اين منبع، انجمن وكلا براي تشكيل پرونده به فرمانده پليس مراجعه و بيان داشته‌اند كه تا يك هفته منتظر مي‌مانند (چنانچه اقدامي صورت نگرفت) سپس به دادگاه مراجعه خواهند كرد.

امت افزوده است كه سفارت آمريكا در پاكستان اقدامات خود را افزايش داده و حتي دامنه فعاليت‌هاي خود را به شهرهاي كراچي و لاهور نيز گسترش داده است.

سفارت آمريكا در همين راستا مبالغ هنگفتي در اختيار سرپرست انجمني كه مسئوليت امور همچنسگرايان در پاكستان عهده‌دار است، قرار داده و همچنين تسهيلاتي براي صدور ويزاي همجنس‌گرايان براي سفر به كانادا و آمريكا در نظر گرفته است.

بنا به اعلام خبرنگاران روزنامه امت، روز گذشته انجمن وكلا دادخواستي را تحت عنوان "حمايت و دفاع از انسانيت " به مراجع قضايي ارائه و تشكيل پرونده داده‌‌اند. اين در حالي است كه به خبرنگاران روزنامه امت اعلام شده است كه نمي‌توان از اين گونه اقدامات آمريكا ممانعت بعمل آورد.

اين منبع افزوده است كه برخي از NGOهاي خارجي و تعداد زيادي از تشكل‌هاي پاكستاني طرفدار حقوق زن (و فعال در ديگر زمينه‌هاي حقوق بشر) در حالي به وجود مراكز فساد در پاكستان معترضند كه نام نهاد خود را در سفارت آمريكا به ثبت رسانده و تحت لوا و پشتيباني آن سفارت فعاليت مي‌كنند.

اين اقدامات آمريكا از سال ۲۰۰۷ در سفارت آمريكا آغاز شد و اين كشور كاباره‌هايي براي اين مقصد در كراچي، پيشاور، لاهور و كويته تأسيس كرد. آمريكايي‌ها براي همجنس‌گرايان نيز تسهيلاتي از جمله ايجاد شغل مناسب و در امان ماندن از بيماري ايدز و صدور فوري ويزا در نظر گرفته است.

اين منبع بنا به گزارشات موثق آورده است: نخستين كاباره در حكومت قبلي توسط يك مقام عالي‌رتبه در اسلام‌آباد راه‌اندازي شد كه بنا به دلايلي موفق نشد. سپس سفارت آمريكا دخالت مستقيم خود را در اين زمينه آغاز و برنامه‌هاي خود را از شهرهاي كراچي و لاهور شروع و همچنين سرپرستي اين مراكز فساد را برعهده گرفت.

امروز بر اثر پشتيباني سفارت آمريكا، تعداد اين مكان‌ها به ۲۵ الي۳۰ مورد رسيده است و همجنس‌گرايان هفته‌اي يك بار در اين مكان‌ها گردهم‌آيي برگزار مي‌كنند و نهادهاي اجتماعي مختلفي براي برگزاري اين جلسات دست‌اندركار هستند كه از كمك‌هاي مالي آمريكا بهره‌مند مي‌باشند.

طبق خبرهاي فاش شده، سفارت آمريكا بيش از همه از حوزه لاهور احساس خطر مي‌كرد اما آمريكا در لاهور بيش از انتظار به موفقيت رسيد.

اين گزارشات حاكيست كه در منطقه‌اي از لاهور حدود ۲۰ مركز فحشا بنا شده‌اند و از هر ۶ مركز، پنج مركز آن بطور مستقيم از طريق نمايندگي آمريكا در لاهور هدايت و ساير مكان‌ها توسط انجمن‌ها و شركت‌هاي غير دولتي پشتباني مي‌شوند.

روزنامه امت با بيان اينكه منازل افراد با نفوذ كه دور از شهر است براي اين مقاصد آماده شده‌اند و برخي از هتل‌هاي بين راهي نيز به همين منظور استفاده مي‌شوند، تصريح كرده است كه در برخي از اين مراكز اتباع خارجي نيز حضور دارند.

انجمن وكلاي پاكستان با تشكيل پرونده عليه برخي مقامات پاكستاني از مراجع قضايي خواستار مجازات آنان شده است.

هارون‌الرشيد رئيس انجمن وكلا در گفت‌وگو با روزنامه امت اظهار اميدواري كرد كه در مدت يك هفته، پليس به اين شكوائيه رسيدگي كند در غير اينصورت موضوع از طريق دادگاه مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.

انجمن وكلا با تأكيد بر اينكه هيچ كشوري حق توطئه چيني و ارتكاب جرم را در خاك كشور ميزبان ندارد، از مراجع مربوطه خواستند در مقابل اقدامات سفارت آمريكا در اسلام‌آباد ايستادگي كنند.

ماه گذشته در پي برپايي جشن همجنس بازان در سفارت آمريكا در پاكستان، بيانيه‌اي كه از سوي حزب جماعت اسلامي پاكستان منتشر شد، برگزاري اين مراسم در سفارت آمريكا را "تروريسم فرهنگي " خواند.

حزب جماعت اسلامي پاكستان، اين مراسم را بدتر از حملات موشكي و عمليات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا دانست.

جماعت اسلامي در بيانيه خود تأكيد كرد كه چنين افرادي، ننگ جامعه و زباله‌هاي اجتماع هستند و شايسته آن نيستند كه مسلمان يا پاكستاني باشند.

نفر دوم سفارت آمريكا در اسلام‌آباد در مراسم فوق گفته بود كه آمريكا از حقوق همجنسگرايان مرد و زن، در پاكستان حمايت مي‌كند و در كنار اين افراد خواهد بود.

همچنين پس از انتشار خبر گردهم‌آيي همجنسگرايان با حمايت سفارت آمريكا در اسلام‌آباد، دانشجويان مسلمان پاكستاني در اعتراض به اين اقدام سفارت آمريكا در اين شهر دست به تظاهرات اعتراض‌آميز زدند.

نيروهاي ويژه پليس پاكستان با ممانعت از رفتن اين عده به سوي سفارت آمريكا در حالي كه شعار "مرگ بر آمريكا " و "مرگ بر حامي همجنس‌باز در پاكستان " سر مي‌دادند، با آنان درگيري شدند.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نقش سفارت آمريكا در رواج فساد و فحشا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج