۶۸۰۱۶۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

روایت روزنامه روسی از سقوط هواپیمای آسمان

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو در شبکه های اجتماعی خود با استناد به این مطلب که تا پیش از مفقود شدن هواپیمای ایرانی «ای تی آر ۷۲» هیچ پیام اضطراری از آن مخابره نشده است، فیلم انیمیشنی از چگونگی حادثه منتشر کرد.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو در شبکه های اجتماعی خود با استناد به این مطلب که تا پیش از مفقود شدن هواپیمای ایرانی «ای تی آر ۷۲» هیچ پیام اضطراری از آن مخابره نشده است، فیلم انیمیشنی از چگونگی حادثه منتشر کرد.

در این انیمیشن که ساعاتی پیش منتشر شده است، هواپیمای شبیه سازی شده از فرودگاه مهرآباد تهران بلند می شود و به سمت مقصد حرکت می کند.

در ادامه راه، هواپیما در کوه های دنا دیده می شود که از سمت بال چپ به نوک قله دنا برخورد می کند.
روزنامه ایزوستیا در توضیح فیلم انیمیشینی تنها این مطلب را نوشت که این هواپیما بدون دادن پیام اضطراری ناپدید شده است.

چند روز پیش هم، روس ها به رسانه های خود اعلام کرده بودند که محل دقیق سقوط هواپیمایی آسمان را با توجه به درخواست ایران به این کشور ارائه کرده اند.

براساس گزارش ایرنا، یک مقام دفتر مطبوعاتی وزارت موقعیت های اضطراری روسیه یکشنبه گذشته به خبرنگاران گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران از «ولادیمیر پوچکوف» وزیر موقعیت های اضطراری روسیه درخواست برای تعیین مختصات جغرافیایی محل سقوط هواپیمای مسافربری ازطریق نظارت (مانیتورینگ) فضایی کرد.

خبرگزاری تاس به نقل از این مقام وزارت موقعیت های اضطراری روسیه نوشت: اطلاعات لازم درباره محل سقوط هواپیمای ای.تی.آر-72 از طریق کانال های دیپلماتیک به ایران ارسال شد.

22 بهمن ماه امسال هواپیمای آنتونف روسیه با 71 سرنشین دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاهی در مسکو، در حومه پایتخت با سرعتی بیش از 800 کیلومتر بر ساعت به زمین برخورد کرد.

روس ها پس از یک هفته اعلام کردند که خلبانان فراموش کرده بودند که بخاری یک قطعه کوچک از این هواپیما را روشن کنند که مسئولیتش نشان دادن سرعت حرکت هواپیماست.

به نظر می رسد همزمانی این حادثه ناگوار برای روس ها و مردم ایران، توجه رسانه های روسی را به حادثه ایران جلب کرده است به شکلی که از آغازین ساعات پخش این خبر در کشورمان، رسانه های روسی نیز لحظه به لحظه این رویداد در خارج کشورشان را گزارش می کردند و تلاش داشتند در خبر رسانی از رسانه های ایرانی نیز پیشی بگیرند.

به گزارش ایرنا، گفته می شود هواپیمای آسمان به شماره پرواز 3740 با 66 مسافر و خدمه به علت شرایط نامساعد جوی سقوط کرده است.

این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌ شود و بر اساس اعلام نهادهای ذی ربط خبر سقوط آن در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد.

این هواپیما هر روز یک پرواز رفت و برگشت از تهران به یاسوج داشت و در هر پرواز به طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جابجا می کرد.

امدادگران جمعیت هلال احمر و بالگردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز موفق به شناسایی محل دقیق سقوط این هواپیما در ارتفاع بالای چهار هزار متری در منطقه «نقل» یاسوج شدند.
اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفته است که جعبه سیاه هواپیمای مسافربری تهران یاسوج هنوز پیدا نشده و تلاش ها برای پیدا کردن آن ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جعبه پیدانشد خداصبر بده میشه چه طوری اجسادپیدا شدن اونم میشه

    • بدون نام

      بروز نبودن هواپیماهای کشور بخودی خود نگران کننده است و مردم بهای لج بازی با دنیا را باجان خود میدهند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا مردم بهای لج بازی رو باید بدهند این مسئولین هستن که با لجبازی با کل دنیا دارند جان مردم میگیرند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج