جاباما
۶۸۱۴۰۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

چه گوشی‌هایی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ خواهیم دید؟

اگر از علاقه‌مندان فناوری‌های‌ جدید باشید به احتمال زیاد مدت‌هاست که دوشنبه این هفته را در تقویم خود علامت زده‌اید چرا که در این روز کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ در شهر بارسلونا آغاز خواهد شد.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: اگر از علاقه‌مندان فناوری‌های‌ جدید باشید به احتمال زیاد مدت‌هاست که دوشنبه این هفته را در تقویم خود علامت زده‌اید چرا که در این روز کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ در شهر بارسلونا آغاز خواهد شد. هر ساله در این مراسم سلاطین صنعت موبایل در بارسلونای اسپانیا گرد هم جمع می‌شوند و گوشی‌های تراز اول خود را به رخ رقبا و علاقه‌مندان فناوری‌های جدید می‌کشند. از آنجایی که تنها یکی دو روزی با این رویداد هیجان‌انگیز فاصله داریم به این فکر افتادیم نگاهی داشته‌ باشیم به محصولات تراز اولی که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ انتظار رونمایی آن‌ها را داریم.

با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این متن با ما همراه باشید، چه بسا گوشی مورد علاقه شما نیز که چشم‌انتظار رونمایی آن هستید در این فهرست وجود داشته باشد.

سامسونگ

چه گوشی‌هایی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ خواهیم دید؟

اگر از طرفداران پرچمداران سامسونگ باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که این غول کره‌ای رسم ندارد در کنگره جهانی موبایل بارسلونا پرچمداران جدید خود را رونمایی کند، سال گذشته نیز سامسونگ در این مراسم تنها به رونمایی چند تبلت اکتفا کرد. اما داستان امسال فرق می‌کند و سامسونگ رسما قرار است یک‌شنبه با برگزاری کنفرانسی گلکسی‌های اس ۹ و اس ۹ پلاس را رونمایی کند.

سامسونگ برای پرچمداران ۲۰۱۸ خود رازدار خوبی نبوده و تاکنون اطلاعات زیادی از گلکسی‌های اس ۹ به بیرون درز پیدا کرده است. برای مثال می‌توان گفت پرچمداران ۲۰۱۸ سامسونگ شباهت‌ زیادی به گلکسی‌های اس ۸ دارند. نکته‌ دیگری که در این زمینه جالب‌ به نظر می‌رسد حضور پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۴۵ در این گوشی‌هاست. از طرف دیگر گفته می‌شود که در گلکسی اس ۹ تنها با یک سنسور دوربین در قسمت پشت گوشی سروکار داریم در صورتی که به احتمال زیاد سامسونگ برای گلکسی اس ۹ پلاس همانند گلکسی‌ نوت ۸ از دوربینی با سنسور دوگانه استفاده کرده است.

در کنار این موارد به احتمال زیاد گلکسی اس ۹ به قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت بسیار کند نیز مجهز است و ایموجی‌های سه‌بعدی را شبیه به انیموجی‌های (Animoji) اپل، در پرچمداران جدید سامسونگ مشاهده خواهیم کرد. حضور اسپیکر‌های استریو نیز برای اولین بار در پرچمداران سامسونگ پیش‌بینی شده است. با در نظر گرفتن این موارد باید گفت سامسونگ حسابی دست‌پر در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ حضور پیدا خواهد کرد.

ال‌جی

چه گوشی‌هایی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ خواهیم دید؟

مدت زیادی از معرفی G۶ ال‌جی به عنوان پرچمدار این شرکت می‌گذرد و این گوشی آن‌چنان که باید و شاید نتوانسته است دل هواداران و منتقدین صنعت موبایل را بدست آورد. از طرف دیگر خبری هم از معرفی پرچمدار جدید ال‌جی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ نیست. البته بدون شک ال‌جی در این مراسم دست‌خالی حضور پیدا نمیکند و گفته می‌شود که احتمال رونمایی نسخه آپدیت شده گوشی پرچمدار V۳۰ ال‌جی با نام V۳۰S در این مراسم وجود دارد.

این‌گونه که پیداست بین V۳۰ و V۳۰S فرق زیادی وجود ندارد و V۳۰S از فناوری هوش‌مصنوعی برای بالابردن کیفیت دوربین بهره گرفته است. ال‌جی امیدوار است فناوری هوش‌مصنوعی که آنرا با نام تجاری Vision AI خطاب می‌کند، گوشی V۳۰ و گوشی‌های بعدی ال‌جی را قادر سازد تا کدهای QR را اسکن کنند، به جستجوی تصاویر بپردازند و فرآیند خرید کالاها را از طریق کالایی که در جلوی دوربین گرفته می‌شود انجام دهند. ناگفته نماند که دستیار هوشمند بیکسبی سامسونگ نیز وعده کارهایی از این دست را به کاربران داده است.

جالب است بدانید ال‌جی چیزی حدود ۱۰۰ میلیون تصویر را در معرض دید هوش مصنوعی Vision AI قرار داده است تا از این طریق، هوش‌مصنوعی به‌خدمت گرفته شده در گوشی‌های پرچمدار این شرکت درک بهتری از تصاویری که جلوی دوربین گوشی قرار می‌گیرد داشته‌ باشند. در نتیجه دوربین گوشی به صورت کاملاً هوشمند حالت‌های مختلف عکاسی را با توجه به سوژه‌ای که در مقابل لنز دوربین قرار گرفته، انتخاب می‌کند.

در کنار این موارد گفته می‌شود ال‌جی V۳۰S اولین گوشی هوشمندی است که ال‌جی در آن دستورهای جدید وشخصی‌سازی شده‌ای را برای دستیار هوشمند Google Assistant تعریف کرده است. متأسفانه به‌غیر از این اطلاعات، خبرهای بیشتری از محصولاتی که ال‌جی برای رونمایی در کنگره‌ جهانی موبایل ۲۰۱۸ در آستین نهان دارد به بیرون درز پیدا نکرده است اما انتظار حضور پرقدرت ال‌جی را در این مراسم داریم.

سونی

چه گوشی‌هایی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ خواهیم دید؟

سونی برای اینکه قند در دل هواداران گوشی‌های خود آب کند چندی پیش ویدئوی کوتاهی را از یک گوشی خمیده منتشر کرده است. با این حساب می‌توان انتظار داشت که دست‌آخر سونی از طراحی یکنواختی که در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کرد دست‌ کشیده است و در پرچمداران جدید سونی انتظار طراحی زیباتری را داریم.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از این گوشی خمیده و رمزآلود سونی به بیرون منتشر نشده، اما مدتی است که شایعه‌های یک گوشی با نام XZ Pro در فضای اینترنت دست‌به‌دست می‌چرخد. گفته می‌شود که این گوشی از صفحه‌نمایشی ۵.۷ اینچی از نوع OLED و رزولوشن ۴K بهره می‌برند و به احتمال زیاد پردازنده‌ اسنپ‌دراگون ۸۴۵ را در این گوشی شاهد باشیم. ویژگی‌های این گوشی جدید به همین‌جا ختم نمی‌شود و احتمال اینکه سونی برای اولین بار در پرچمدار خود از دوربین دوگانه بهره بگیرد نیز به هیچ‌وجه دور از ذهن نیست.

بلک‌بری

چه گوشی‌هایی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ خواهیم دید؟

طرفداران گوشی‌های بلک‌بری مدت زیادی است که چشم انتظار گوشی‌های جدید بلک‌بری هستند، به همین منظور بلک‌بری در مراسم CES ۲۰۱۸ اعلام کرد که حداقل دو گوشی دیگر را با صفحه‌کلید معروف QWERTY در سال میلادی جاری راهی بازار خواهد کرد. با این حساب چه بسا که کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ میزبان گوشی جدیدی از جانب بلک‌بری باشد. شایع شده است یکی از گوشی‌هایی که بلک‌بری قصد عرضه آن به بازار را دارد نسخه آپدیت شده بلک‌بری پرایو است که سال ۲۰۱۵ راهی بازار شده بود. به احتمال زیاد این گوشی صفحه‌نمایشی خمیده خواهد داشت. گوشی دیگر نیز احتمالاً نسخه‌ای بهینه‌شده از بلک‌بری KeyONE خواهد بود.

آلکاتل

چه گوشی‌هایی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ خواهیم دید؟

برند آلکاتل چند گوشی جدید را با طراحی جدید در CES ۲۰۱۸ رونمایی کرد اما این گوشی‌ها در آن زمان آماده راهی شدن به بازار نبودند. با این حساب انتظار داریم گوشی‌های جدیدی را از خانواده ۱، ۳ و ۵ آلکاتل در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ شاهد باشیم. به احتمال زیاد این گوشی‌ها قیمت چندانی نخواهند داشت و در نتیجه انتظار امکاناتی زیادی را در آن‌ها نباید داشته باشیم، البته در این بین گفته می‌شود صفحه‌نمایش این گوشی‌ها دارای نسبت ۱۸:۹ است و به این ترتیب چه بسا نسبت تصویر صفحه‌نمایش این گوشی‌ها خریداران را ترغیب به خرید آلکاتل‌های جدید کند.

لنوو و موتورولا

چه گوشی‌هایی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ خواهیم دید؟

تجربه نشان داده است لنوو علاقه زیادی به رونمایی دستگاه‌های ویندوزی در کنگره‌ جهانی موبایل دارد و چه بسا در مراسم پیش‌رو لنوو محصولی با پردازنده‌های اسنپ‌دراگون یا اینتل معرفی کند، البته با توجه به اینکه Miix ۶۳۰ به تازگی از جانب لنوو رونمایی شده است چه بسا لنوو برنامه‌ای برای رونمایی محصولی جدید در این زمینه نداشته باشد.

از طرف دیگر خبرهایی از نسخه‌های جدید گوشی‌های خانواده G, X و سری Z برند موتورولا به گوش می‌رسد. به احتمال زیاد در سری جدید موتو G شاهد حضور دوربین‌های دوگانه با طراحی جدید بدنه گوشی باشیم. صفحه‌نمایش ۵.۹ اینچی با نسبت‌ تصویر ۱۸:۹ با که همانند آیفون X دوربین‌های جلو گوشی را در بر گرفته است را می‌توان از دیگر ویژگی‌های احتمالی سری جدید موتو G دانست. گوشی‌های سری Z موتورولا هم به احتمال زیاد صفحه‌نمایشی ۶ اینچی خواهند داشت. در خصوص معرفی این گوشی‌های جدید در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ زیاد نمی‌توان دل خوش کرد.

نوکیا

چه گوشی‌هایی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ خواهیم دید؟

انصافاً باید اعتراف کرد نوکیا با معرفی نسخه‌ای جدید و تازه از گوشی قدیمی نوکیا ۳۳۱۰ در کنگره جهانی موبایل سال گذشته توانست حسابی داغ هواداران را تازه کند، از آن زمان به‌بعد خبری در خصوص معرفی نسخه‌ جدیدتر برای این گوشی منتشر نشده اما از قرار معلوم نوکیا در حال ساخت چند گوشی جدید اندرویدی است. در این بین تصاویری نیز از گوشی Nokai ۱ در حال اجرای Android Go به بیرون منتشر شده است، این سیستم عامل یکی از مشتقات اندروید اوریو است که برای گوشی‌هایی که کمتر از یک گیگابایت رم دارند طراحی شده‌ است.

معرفی نوکیا ۷ پلاس نیز در مراسم پیش‌رو به هیچ‌وجه دور از ذهن نیست و چه بسا که شاهد معرفی این گوشی با صفحه‌نمایشی ۶ اینچی باشیم. به احتمال زیاد لنزهای زایس نیز در نوکیا ۷ پلاس حضور پیدا خواهد کرد.

هواوی

چه گوشی‌هایی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ خواهیم دید؟

برای طرفداران هواوی خبرهای خوشی نداریم چرا که نسخه‌ جدیدی از سری پرچمدار P قرار است در فروردین‌ماه سال آینده رونمایی شود و در نتیجه خبری از معرفی پرچمداران هواوی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ نیست. البته بدون شک هواوی دست‌خالی به این مراسم نخواهد آمد و گفته می‌شود نسخه‌ جدیدی از تبلت‌ مدیاپد در این مراسم رونمایی شود. احتمال معرفی محصولی با سیستم‌عامل ویندوز نیز از جانب هواوی در این مراسم وجود دارد.

ایسوس

چه گوشی‌هایی را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ خواهیم دید؟

انصافاً باید اعتراف کرد گوشی‌های خانواده ذن‌فون ایسوس همیشه در حال پیشرفت بوده‌اند. ایسوس رسما اعلام کرده است که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ گوشی‌های سری ذن‌فون ۵ را رونمایی خواهد کرد.

پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و ۶ گیگابایت رم را می‌توان از مشخصه‌های بارز نسخه استاندارد ذن‌فون ۵ نام برد. حضور سنسور تشخیص اثرانگشت در پشت گوشی به همراه صفحه‌نمایشی که بریدگی دوربین همانند آیفون X در آن تعبیه شده است را می‌توان از دیگر ویژگی‌های ذن‌فون ۵ دانست که انتظار رونمایی آن را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ داریم.

در پایان باید گفت بدون شک در این مراسم شاهد محصولات بیشتری خواهیم بود، با این حساب اگر از طرفداران فناوری‌های جدید هستید پیشنهاد می‌کنیم از هم‌اکنون دوشنبه آتی را در تقویم خود علامت بزنید و در روزهای بعد چشم از خبرهای برترین‌ها برندارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • از دیار لکستان

      فقط شیائومی
      به جرعت میگم کسی که حالیش بشه گوشی یعنی چی،هیچموقع نمیره پول مفت به سامسونگ و ...بده
      متاسفانه گوشی های چینی در نظر مردم بدجا افتاده اند...
      من از هر برندی که بگید داشتم.
      گوشی های شیائومی
      این گوشیا از هر لحاظ که بخوایید عالیه
      سخت افزار و نرم افزار و شکل ظاهری و قیمت و...
      و چون سابقه چندانی در بازار ایران ندارن تنها معایب این گوشیا پشتیبانی و...ضعیفه که مطمعنن به مرور زمان جای خودش رو پیدا خواهد کرد
      خودم الان نزدیک یکسال میشه [ردمی نوت فور ایکس]دارم
      ازش راضی ام.‌
      و بهتون سفارش میکنم شیائومی رو تجربه کنید ضرر نمیکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج