۶۸۲۰۱۸
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

فشار به رئیس‌جمهور برای اکران فیلم «عصبانی نیستم

بی‌قانون‌هایی که دنبال قانون هستند!

مماشات در تصمیم گاهی باعث شهادت چهار جوان حافظ امنیت ملی می‌شود و گاهی باعث ناامنی و بی‌آبرویی در سینما؛ سازمانی که...

روزنامه جوان: مماشات در تصمیم گاهی باعث شهادت چهار جوان حافظ امنیت ملی می‌شود و گاهی باعث ناامنی و بی‌آبرویی در سینما؛ سازمانی که نمی‌تواند به صراحت تکلیف اکران یک فیلم را مشخص کند، همان بهتر که تمام هنرمندان علیه‌اش نامه‌ای به رئیس‌جمهور بنویسند و حق رأی‌های خود را به همین زودی طلب کنند؛ سازمانی که در برابر زیاده‌خواهی رضا درمیشیان مدت‌ها تصمیم به مماشات گرفته است. حالا مسئله‌ای ساده به یک بحران ملی در عرصه فرهنگی تبدیل شده تا کارگردان «عصبانی نیستم!» هر بار که می‌خواهد بر این آتش خودساخته بدمد تا رسانه‌های معاند انقلاب خوراک خودشان را روی این آتش درست کنند.

اما تا کجا این گربه رقصانی ادامه پیدا می‌کند، «فتنه خط قرمز انقلاب است»! و باید فواصل با آن رعایت شود، وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان بی‌لیاقت سینمایی هم این را به خوبی می‌داند، اما مشخص نیست چرا یکبار برای همیشه به صراحت نظرشان را اعلام نمی‌کنند، اگر فیلم «عصبانی نیستم!» خطوط قرمز را رد کرده است دیگر علت یکی به نعل و یکی به میخ زدن‌ها برای چیست؟ حواشی‌ای که خبر ثابت شبکه‌های معاند انقلاب شده است، حالا یکبار نامه کارگردان به رئیس‌جمهور، بار دیگر نامه ۱۲۰ هنرمند به ایشان و تنها واکنش سازمان سینمایی فرار رو به جلو و دروغ پراکنی است، به صورتی که ابتدا معاونت ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد «جمهوری اسلامی» در پاسخ به سؤال مریم زهدی خبرنگار شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» علت عدم اکران فیلم «عصبانی نیستم!» را «نبود پخش‌کننده» اعلام می‌کند، اما از سوی دیگر «سیده‌فاطمه ذوالقدر» نماینده مجلس علت آن را مخالفت وزیر فرهنگ و ارشاد مطرح می‌کند و می‌گوید: «آقای حیدریان معاون سینمایی وزارت ارشاد مجدداً خواستار حذف پنج دقیقه دیگر از نسخه نهایی این فیلم بودند تا امکان اکران آن فراهم شود.

وزیر این اختیار را دارد که برای فیلمی که پروانه نمایش دارد نیز اصلاحاتی را درخواست کند. به این ترتیب وزیر ارشاد ظاهراً مخالف این نسخه از فیلم است. طبق گفته آقای حیدریان ایشان به شرط اعمال اصلاحات قول اکران فیلم در ۲۵ بهمن را داده بودند، اما کارگردان فیلم می‌گوید اصلاً چنین صحبتی نبوده و این نکات جدید است. آقای درمیشیان می‌گوید فیلم چهار پنج بار مورد ممیزی قرار گرفته و امکان حذف صحنه‌های دیگر آن وجود ندارد چراکه این حجم ممیزی توهین به تماشاگر است.» البته مسئله اصلی در قضیه فیلم «عصبانی نیستم» بی‌قانونی و خود قانون‌پنداری آقای کارگردان است. کسانی که امروز دم از قانون می‌زنند و به گفته خودشان پیگیر احقاق حقوق خودشان هستند، بی‌قانونی و بر هم زدن قاعده بازی را خودشان آغاز کردند. شاید خیلی‌ها ندانند ولی خود درمیشیان می‌داند که فیلمی که ساخته و مجوزی که گرفته است کاملاً مغایر و متفاوت با آن چیزی شده است که برایش مجوز تولید گرفته بود یعنی در واقع آقای کارگردان در یک مثلاً زرنگی فیلمنامه‌ای دیگر ارائه داده و با آن فیلم دیگری ساخته است. در بی‌قانونی دیگر قرار بود که این فیلم با نسخه اصلی و همان نسخه‌ای که در جشنواره فجر نمایش داده شده بود به برلین برود و به نمایش گذاشته شود ولی باز هم درمیشیان برای خوش رقصی با پایانی کاملاً متفاوت و سیاه فیلم را در برلین و برای آلمانی‌ها به نمایش گذاشت. حالا شما قضاوت کنید که بی‌قانون کیست و قانونمدار چه کسی؟

آن طوری که مشخص است رضا درمیشیان دیگر قصد حذف سکانس‌های خود را ندارد و از سوی دیگر وزیر فرهنگ و ارشاد در مورد حق قانونی خود در برابر عبور از خط قرمز فتنه ایستادگی کرده است، حالا باید دید آیا رئیس‌جمهور هم حاضر است برای حفظ خطوط قرمز انقلاب اسلامی دربرابر زیاده‌خواهی عده‌ای زیر بار فشار‌های رسانه‌ای نرود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزنامه جوان ! زیاد حرص نخور ! ماه زیر ابر نمی مونه ! تا کی سانسور !؟ تا کی اصلاحات !؟

    • بدون نام

      هیچگاه نمی توان مانع حرکت یک رود شد . رود نمی ایستد تبدیل به یک سیلاب ویرانگر می شود. این خاصیت رود است.

    • بدون نام

      ماکجاییم دنیاواروپاکجاهستن سانسوریعنی چی که باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج