۶۸۵۹۱۳
۳۴ نظر
۵۸۸۸
۳۴ نظر
۵۸۸۸
پ

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل‌ها یکی از عالی‌ترین شگفتی‌های مهندسی هستند که شهر‌ها و حتی کشور‌ها را به هم وصل می‌کنند. اما برخی پل‌ها خلاقانه‌ترین طراحی‌ها را دارند.

برترین‌ها - الهام مظفری : پل‌ها یکی از عالی‌ترین شگفتی‌های مهندسی هستند که شهر‌ها و حتی کشور‌ها را به هم وصل می‌کنند. اغلب پل‌ها طوری طراحی می‌شوند که در مقابل طوفان‌هایی که احتمال وقوع آن‌ها یکی دوبار در صد سال است مقاومت کنند. اما برخی پل‌ها خلاقانه‌ترین طراحی‌ها را دارند. پل‌های بسیار جالبی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که عجیب‌ترین نمونه‌های آن را در این مطلب مشاهده می‌کنید.

پل گره خوش شانسی، چانگشا، چین
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

این پل عابرپیاده فولادی که شبیه روبان موجدار است از روی رودخانه دراگون کینگ در شهر چانگشا در چین عبور می‌کند و توسط معماران NEXT طراحی شده است. پل گره خوش شانسی ۱۸۵ متر طول و ۲۴ متر ارتفاع دارد و از نوار موبیوس و هنر سنتی گره کردن در چین الهام گرفته شده است. طراحی موجدار پل شامل سه مسیر پیاده می‌شود که به سمت بالا و پایین حرکت و دو پارک را هم وصل می‌کند و منظره خیره کننده‌ای از رودخانه، دریاچه، کوه‌های اطراف و شهر چانگشا ارائه می‌دهد.
پل مدور لاگونا گارزون، اروگوئه
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

این پل حلقوی در ساحل جنوبی اروگوئه قرار دارد و شهر‌های روشا و مالدونادو را به هم وصل می‌کند. طراحی منحنی آن رانندگان را وادار می‌کند با سرعت کم حرکت کنند. ۱۰۰۰ خودرو می‌توانند همزمان روی این پل حرکت کنند. این پل شامل دو مسیر عابر پیاده هم می‌شود تا از منظره لذت ببرند.
پل بادبان‌های دوقلو، دورست، انگلستان
عجیب‌ترین پل‌های دنیا
پل بادبان‌های دوقلو در سال ۲۰۱۲ افتتاح و روی کانال بک واتر در دورست انگلستان کشیده شده است. این پل شامل دو بازوی بالارونده مثلثی با ارتفاع ۲۳ متر می‌شود که هر دو توسط اهرم‌های هیدرولیکی حرکت می‌کنند که می‌توانند تا ۱۵ بار در روز پل را باز کنند که قایق‌ها و کشتی‌ها بتوانند از کانال عبور کنند. در حالت بسته، پل کاملا مسطح است، اما وقتی دو مثلث بالا می‌روند، شبیه بادبان قایق می‌شود. ۲ دقیقه طول می‌کشد تا پل کاملا باز شود.
اشیما اوهاشی، ژاپن
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل یا رولرکوستر؟ پل اشیما اوهاشی، یک پل جاده‌ای بتنی به طول ۱.۶ کیلومتر است که از روی دریاچه ناکاومی در ژاپن عبور و شهر‌های ماتسو و ساکایمیناتو را به هم متصل می‌کند. اما چه چیزی رانندگی روی آن را هیجان انگیز می‌کند؟ این پل با شیب ۵ تا ۶ درصد بالا رفته تا کشتی‌ها بتوانند از زیر آن عبور کنند. وقتی از دور و از یک طرف آغاز تا پایان پل را نگاه کنیم، یک شیب ملایم را می‌بینیم، نه شیب ۴۵ درجه‌ای که در عکس‌ها به نظر می‌رسد.
پل اژدها، ویتنام
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

اژد‌ها نماد قدرت و ثروت در بسیاری از کشورهای آسیایی است و از مجسمه‌های اژد‌ها که معابد را تزئین کرده اند تا نقاشی‌های اژد‌ها که در خانه‌ها آویزان می‌شود، می‌توان اژد‌ها را در جاهای زیادی دید. ویتنام هم از اژد‌ها در پل ۶۶۶ متری خود در شهر دا نانگ در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد. این پل اژد‌ها شکل فولادی روی رودخانه هان قرار دارد و واقعا از دهانش آتش بیرون می‌دهد. می‌توانید ساعت ۹ شب شنبه و یکشنبه هر هفته، بیرون آمدن آتش از دهان این اژد‌ها را مشاهده کنید. همچنین این پل با بیش از ۲۵۰۰ لامپ ال‌ای‌دی روشن می‌شود و منظره خیره کننده‌ای به نمایش می‌گذارد.
مورینسل، اتریش
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

این پل است یا جزیره یا یک سکوی شناور؟ بسیاری افراد مورینسل را هر سه این‌ها در نظر می‌گیرند. پل مورینسل از فولاد و شیشه ساخته شده و دو ساحل رودخانه مور را به هم وصل می‌کند. اما نقش آن فقط یک پل عابرپیاده نیست که دو طرف را به هم وصل کند، بلکه یک جزیره مصنوعی با اشکال منحنی و پیچ و تاب خورده است که یک صدف نیمه باز را شکل می‌دهد. این ساختمان صدفی در واقع شامل یک کافه شناور، یک زمین بازی کودکان و یک آمفی تئاتر می‌شود که میزبان رویداد‌های مختلف است.
پل غلتان، انگلستان
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

ظهر‌های جمعه عابران پیاده و گردشگران می‌توانند شاهد نمایش چهار دقیقه‌ای باز شدن این پل در حوضه رودخانه پدینگتون در لندن باشند. این پل غلتان به شکل یک هشت ضلعی جمع می‌شود تا به قایق‌ها اجازه عبور دهد. پل غلتان در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و به آرامی و نرمی پیچ می‌خورد تا از یک پل صاف و معمولی به شکل دایره‌ای دربیاید که در کنار کانال قرار می‌گیرد. پل غلتان از هشت قسمت مثلثی تشکیل شده و می‌تواند در هر نقطه از حرکت خود متوقف شود.
پل لگو، آلمان
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

وقتی به پل لگو در شهر ووپرتال در آلمان نگاه کنید، فکر می‌کنید وارد سرزمین لگو شده اید، چون در نگاه اول به نظر می‌رسد این پل با آجر‌های لگو ساخته شده باشد. اما در واقع این پل بتنی که شامل راه آهن هم می‌شود، فقط به شکل آجر‌های لگو نقاشی شده است. در سال ۲۰۱۱، هنرمند گرافیتی و خیابانی «مارتین هوولد» پل را به این شکل رنگ آمیزی کرد.
پل ریشه‌های زنده، هند
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

هنر شکل دهی به درختان پل‌های معلق و فوق العاده طبیعی در هند ایجاد کرده است. مردم پل‌ها را نمی‌سازند، بلکه می‌رویانند و ریشه‌ها و شاخه‌های درختانی را که در دو سوی رودخانه قرار دارند، با دست در راستای افقی قرار می‌دهند و به تدریح شبکه‌ای زنده از ریشه‌ها و شاخه‌ها ایجاد می‌کنند. این فرآیند ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد اما به مرور زمان قوی و محکم‌تر می‌شود.
پل پرنده، هلند
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

این پل در شهر لیووارن در هلند واقع شده و از رودخانه هارلینگ وارت عبور می‌کند. پل پرنده یک پل متحرک تمام اتوماتیک است که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده و به سرعت بالا می‌رود تا کشتی‌ها بتوانند عبور کنند. این فرآیند به وسیله دو اهرم و سیلندر‌های هیدرولیکی انجام می‌شود که یک بخش واقعی از جاده را از جا بلند کرده و دوباره سر جایش می‌گذارد. این پل ۱۰ بار در روز بالا و پایین می‌شود و و وقتی پایین گذاشته می‌شود کاملا با جاده یکی و ناپدید می‌شود.
پل موسی، هلند
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

در قرن هفدهم قلعه‌ها و خندق‌ها از منطقه غرب باربانت در هلند در مقابل مهاجمان فرانسوی و اسپانیایی حفاظت می‌کردند. یکی از این قلعه ها، روور بود که بازسازی آن به طراحان فرصت ساخت یک پل خلاقانه را داده است که می‌تواند بازدیدکنندگان را از خندق عبور دهد. برای حفظ ویژگی‌های قلعه، طراحان یک پل نامرئی در خندق ساختند که از دور دیده نمی‌شود، زیرا آب تا لبه‌های آن بالا می‌آید. این پل غرق شده، چون یادآور داستان حضرت موسی (ع) است پل موسی نامیده می‌شود و این توهم را ایجاد می‌کند که افراد از وسط آب و خندق عبور می‌کنند.
پل مواج هندرسون، سنگاپور
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

شکل مجسمه‌ای متمایز پل مواج هندرسون آن را در سنگاپور مشهور کرده است. این پل، بلندترین پل عابر پیاده سنگاپور است که کوه‌های جنوبی شهر را به هم وصل می‌کند که شامل یک زنجیره ۹ کیلومتری از فضای باز سبز، پارک‌ و تپه‌ می‌شوند. نوار‌های منحنی موج دار این پل نه تنها بسیار زیبا هستند بلکه برای مردم آلاچیق و سایبان فراهم می‌کنندک. در شب همه چیز متفاوت می‌شود. چون این امواج از ساعت ۷ تا ۲ نیمه شب با چراغ‌های ال‌ای‌دی روشن می‌شوند.
پل گیتس هد میلنیوم (پل چشمک)، انگلستان
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

در ۲۸ ژوئن ۲۰۰۱، حدود ۳۸ هزار نفر در گیتس هد در ساحل رودخانه تاین صف کشیدند تا شگفتی جدید مهندسی را مشاهده کنند. این پل عابر پیاده و دوچرخه سواری خلاقانه، نشانه شهری مشهوری در شمال شرقی انگلستان شد و حتی در یک تمبر پستی هم چاپ شد. پل گیتس هد میلنیوم در واقع از دو منحنی زیبا تشکیل شده که یکی کف را تشکیل می‌دهد و دیگری آن را پشتیانی می‌کند. منحنی‌ها روی نقاط محور مشترک خود می‌چرخند تا کشتی‌ها از زیر آن عبور کنند؛ یک حرکت چرخشی خلاقانه شبیه به باز شدن آرام پلک ها.
پل اورسوند، سوئد و دانمارک
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

افتتاح پل اورسوند در سال ۲۰۰۰ نه تنها سفر بدون توقف بین اروپا و سوئد را محقق کرد، بلکه یک سفر منحصر به فرد را رقم زد. این پل در واقع از سه بخش تشکیل شده، پل، جزیره مصنوعی و تونل. این تونل باید ساخته می‌شد، چون پل از مناطق بدون مانع اطراف فرودگاه کاستروپ عبور می‌کند هم چنین تونل به کشتی‌های بزرگ اجازه می‌دهد بدون نگرانی درباره ارتفاع پل از تنگه اورسوند عبور کنند. با این حال جزیره مصنوعی فقط پل و تونل را به هم وصل نمی‌کند. از آنجا که گیاهان و جانوران آزادانه می‌توانند در این جزیره رشد کنند، تبدیل به بهشتی برای زیست شناسان شده است.
پل اکتاویو فریاس دی الیویرا (Octavio Frias de Oliveira)، برزیل
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

این پل کابلی در سائوپائولو، برزیل قرار دارد و از رودخانه پینهیروس عبور می‌کند. این پل به دلیل شکل «X» مانند آن منحصربه فرد است. در پایان دسامبر چراغ‌های کابل‌ها روشن می‌شوند تا شبیه درخت کریسمس شود.
پل طلایی، ویتنام
عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل طلایی در شهر Da Nang در کشور ویتنام قرار دارد. طراحی عجیب و هیجان‌انگیز این پل باعث شده تا گردشگران زیادی از آن بازدید کنند. دو دست غول پیکر بدنه‌ی پل را نگه داشته‌اند. طراحی دست‌ها به گونه‌ای است که آدم احساس می‌کند با یک اثر باستانی چند ساله طرف است.

طراحان پل طلایی ویتنام گفته‌اند: «هدف ما این بود که مردم تصور کنند دستان خدا از زمین بیرون آمده و پل را نگه داشته است.» بازدیدکننده‌ها این نظریه را تصدیق می‌کنند و همه کسانی که پل را از نزدیک دیده‌اند اذعان داشته‌اند ابهت و بزرگی آن برایشان بسیار شگفت‌انگیز و جذاب بوده است.

پل آسمان، مالزی

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل آسمان به هیچ جایی وصل نیست و در ارتفاع زیادی بر فراز جنگل ساخته شده است. این پل در راستای جذب هر چه بیشتر توریست ساخته شده است. به لطف طراحی بسیار زیبایی و منحصربه‌فردی که دارد، بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. باید بدانید پل آسمان با ۸ کابل و فقط یک دکل فولادی در جای خود ثابت شده. همین امر سبب شده تا این پل همیشه در لیست پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی جای بگیرد.

پل دونگهای (Donghai Bridge)، چین

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل دونگهای (Donghai Bridge) یکی از طولانی‌ترین پل‌های جهان است که روی دریا ساخته شده. اما پلی که روی خلیج هانگژوو در کشور چین قرار دارد کمی طولانی‌تر از برادر خود است. پل اقیانوسی در چین به شکل S ساخته شده و به همین خاطر منظره بسیار زیبایی خلق کرده است. دلیل پیچ و خم دادن به جاده این است که راننده‌ها دائم گوش به زنگ باشند و مشکلی برایشان به وجود نیاید.

پل معلق کاپیلانو، کانادا

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل معلق Capilano از روی رودی به همین نام عبور می‌کند که از نام رئیس قبیله سرخ‌پوستان Squamish برگرفته شده است. او در گذشته در این منطقه سکنی داشته. راه رفتن روی این پل بسیار هیجان‌انگیز و نفس‌گیر است. شما در بالاترین قسمت از درختان سر به فلک کشیده از روی رودخانه رد می‌شوید که ترس و هیجان زیادی به همراه دارد. در روزهای عید کریسمس، برف و نورپردازی‌های زیبا جلوه خاصی به پل معلق می‌بخشند که دیدن آن برای همه جذابیت دارد.

پل Rakotzbrücke Devil، آلمان

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل Rakotzbrücke Devil برای بازتاب تصویرش در آب شهرت جهانی دارد. این پل به صورت نیم دایره ساخته شده که بازتاب آن در رودخانه‌ای که از زیرش عبور می‌کند، تشکیل یک دایره کامل را می‌دهد. محیط اطراف این پل بسیار وهم‌آلود اما جذاب است. گفتنی است که اجازه راه رفتن روی پل به بازدیدکننده‌ها داده نمی‌شود. دلیلش هم این است که این پل از همان ابتدا برای زینت‌بخشیدن به جنگل و رودخانه ساخته شده و محل عبور و مرور نیست.

پل بنسون، آمریکا

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل بنسون یکی از مشهورترین پل‌های ایالت متحده آمریکاست؛ به این خاطر که از بالای آن می‌توان چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای آبشاری عظیم را مشاهده کرد. بر اساس افسانه‌های محلی که در میان سرخپوستان رواج دارد، آبشار Multnomah زمانی بر فراز این صخره ظاهر شد که دختر رئیس قبیله از بالای صخره خود را به پایین پرت کرد تا خودش را قربانی ارواح کند و بدین وسیله بقیه اهالی قبیله را از بیماری سختی که شیوع یافته بود، نجات دهد.

آبشار Låtefossen، نروژ

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

آبشار Låtefossen برای این شهرت دارد که دو آبشار بزرگ در بالا وقتی به پایین می‌رسد در هم ادغام شده و یکی می‌شوند. درست در نقطه‌ای که دو آبشار به هم می‌رسند، یک بزرگراه ساخته شده که از روی آب‌ها می‌گذرد. در زیر پل طاقی‌های سنگی زیبایی کار شده تا آب از میان آنها عبور کنند. همین جذابیت‌ها باعث شده تا تمامی کسانی که از این جاده عبور می‌کنند، محو زیبایی و صدای دلنواز آبشار بشوند.

کانال آب Pontcysyllte، ولز

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

کانال آب Pontcysyllte واقع در ولز نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مجرا حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و نه تنها برای مهندسی فوق‌العاده جذاب و عجیب که برای معماری و طراحی بسیار زیبایی که دارد مورد توجه گردشگران است. تناسب کانال با محیط اطرافش هم مزید بر علت شده است. اما جذابیت ماجرا در این است که گردشگران می‌توانند در ارتفاع ۳۸ متری از زمین قایق‌سواری کنند!

پل چوبی U Bein، میانمار

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل چوبی U Bein در میانمار به عنوان قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین پل چوبی در جهان شناخته می‌شود. اما واقعیت چیز دیگری است. یکی از دلایلش این است که بخش‌هایی از این پل با بتن و سیمان مستحکم شده. اما فارغ از پایه‌های جدیدی که برایش ساخته شده، بخش عمده پل حدود دو قرن قدمت دارد. این پل برای محلی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در مواقعی که سیل می‌آید، مردم قادرند به راحتی از روی پل عبور کنند و خطری آنها را تهدید نکند. در زمان خشکسالی این پل مثل برج‌های چوبی به هم چسبیده به نطر می‌رسد.

پل‌های طبیعی

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل‌های طبیعی که در گوشه و کنار جهان شاهده آنها هستیم از فرسایش در اثر باد و آب به وجود آمده‌اند. البته این تنها روش شکل‌گیری پل‌های طبیعی نیست. مکانی در کوهستان تای‌شان در چین وجود دارد تخته سنگ‌ها به طرز عجیبی در میان کوه‌ها گیر کرده‌اند. همین امر باعث شده تا گردشگرانی که شهامت زیادی دارند، قدم روی این تخته سنگ‌ها بگذارند و روی آنها راه بروند تا ببینند آیا به اندازه کافی محکم هست یا خیر.

پل‌های Fairy Walking، چین

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

با اینکه پل‌های Fairy Walking اخیرا ساخته شده‌اند. اما در سال ۱۹۸۷ میلادی این پل طراحی شده و به همین خاطر یک شاهکار باستانی و عجیب به نظر می‌رسد. نه تنها طراحی پل، بلکه مکانی که در آن واقع شده نیز از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است. کوهستان‌های زرد در هوانگشان در این منطقه جزو فهرست جهانی یونسکو هستند. جالب است بدانید که جیمز کامرون از ساختار این کوهستان برای طراحی صحنه‌هایی از فیلم آواتار خود الهام گرفته است.

Puente Nuevo، اسپانیا

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

Puente Nuevo به معنای پل جدید در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده است. طرح اولیه این پل فقط یک طاقی داشت و در مدت زمان بسیار کوتاهی ساخته شد. به همین خاطر، ۶ سال بعد فروریخت و جان ۵۰ نفر را گرفت. به همین خاطر، روند ساخت طرح دوم این پل بسیار طولانی بود به طوری که ۳۴ سال به طول انجامید. پل جدید در اسپانیا در حال حاضر یکی از جاذبه‌های دیدنی این کشور اروپایی بشمار می‌رود.

آپارتمان‌های سیمانی: چین

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

یکی دیگر از پل‌های نفس‌گیر و عجیب جهان در کشور چین قرار دارد. چینی‌ها در راستای تمهیداتی که برای وضعیت حمل‌ونقل کشور اندیشیده‌ بودند، تصمیم گرفتند تا مونوریل را درست از وسط آپارتمان‌های بتنی عبور دهند. تا هم مردم در خانه‌های خود بمانند و هم چاره‌ای برای ترافیک و مشکلات تردد اندیشیده شود. جالب است که ساکنین این خانه‌ها می‌گویند عبور قطار از داخل آپارتمانشان آزاردهنده نیست. صدای تردد قطار از روی ریل همچون صدای ماشین لباسشویی است. به همین خاطر زندگی در این خانه‌ها برایشان سختی خاصی بدنبال ندارد.

پل‌های مسکونی، اروپا

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل‌های مسکونی در اروپا بسیار رایج هستند. در همین راستا، یک قلعه بزرگ روی یکی از پل‌های فرانسه قرار دارد که Château de Chenonceau. نام دارد. این در حالیست که کشور انگلستان دارای خانه‌های پلی سنگی و مربوط به قرن ۱۷ هستند. این خانه‌ها در حال حاضر یا انبار هستند یا مغازه و بعضا محل زندگی خانواده‌های پرجمعیت هم هستند.

پل شیشه‌ای Zhangjiajie Grand Canyon، چین

عجیب‌ترین پل‌های دنیا

پل شیشه‌ای چین صرفا برای جذب توریست بین‌المللی ساخته شده است. این پل در ارتفاع ۲۶۰ متری از زمین قرار دارد و درازای آن حدود ۴۳۰ متر است. این پل یکی از بلندترین و طولانی‌ترین پل‌های شیشه‌ای در جهان است.

منبع: weather

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وااای چقدر عالی بودن و هیجان انگیز

    • بدون نام

      پل طبیعت خودمونم میذاشتین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پل طبیعت خودمون کجاش عجیب و خاصه عزیز جان؟
        یه پل صاف با طول کمه که فقط عابرای پیاده میتونن از روش عبور کنن. البته پل قشنگیه ولی به هیچ وجه خاص یا عجیب نیست

      • بدون نام

        پل طبیعت خیلی هم خاص و عجیبه

      • جاوید

        پل طبیعت پنجمین پل ریبا از نظر معماری بین دویست تا پل در یک جشنواره جهانب انتخاب شده

      • بدون نام

        پل معلق مشکین شهر هم هست
        که بلند ترین پل معلق تو خاور میانه اس!

    • محبوبه

      چه باحاااااال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره
        اره
        اره

      • Amirali pakdel mebrabani

        واقعاً بهترین پل های دنیا

    • بدون نام

      اسم پل آخری رو هر کی تونست بدون توپوق زدن بگه جایزه داره D:

    • بدون نام

      ما هم پل عابر پیاده زیاد داریم از اونها هم عکس بذارید هههه

    • بدون نام

      یه پل هم توی ایران هست که 20 سال با سنگ و خاک پرش کردن و عملا دریاچه ارومیه به دو قسمت تقسیم شد ، وسطش فقط یه کیلومترش رو پل زدن که اب جریان داشته که اونم به لطف بی لیاقتیشون خشک شد . 15 کیلومتر عرض دریاچه رو مسدود کردن که یه پل یک کیلومتری بزنن . تاسف برای ایران جهانی سومی که چشم دیدن امریکا و کشورهای پیشرفته رو نداره

      پاسخ ها

      • محمد

        چشم دیدن استکبار رو نداره ،
        تو جهان اولی دست به کارشو از آمریکا الگو بگیر پل بساز ، یالا همه که نباید بیکار بشینن بگن اون داره ما نداریم ، یالا ، حداقل طراحیش کن ، یالا

    • بدون نام

      مدیرجان نظر من چش بود که تایید نشد ؟!!

    • نیلوفر ( خشم شب )

      عالی و فوق العاده

      پاسخ ها

      • بوی خوش

        آبجی پری برگرد خواهش میکنم شماواسه من عین شمیم خانوم خواهرمی مهربون ودوست داشتنی هستی (لطفابذارین)

      • Niloofar

        نگفتی لطفا بفرست D:

      • نیلوفر ( خشم شب )

        دارم خودمو اصلاح میکنم

      • بدون نام

        ابله

    • بدون نام

      چه عالی و جالب

    • مارس

      پلهای زیبا ایران مثل پل قطور پل سفید اهواز و کابلی اهواز پل رودخانه موند در استان بوشهر و یا پل صویره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران پلداره انام پلدارن

      • پرهام

        پل قدیم دزفول! مربوط به دوران ساسانیان و قدیمی ترین پل دنیاست که هنوز ازروش تردد انجام میشه

    • اهوازی

      پل سیاه اهواز یا همون پول ویکتوریا
      توی جنگ جهانی نقش اساسی داشت در پیروزی متفقین
      یکی از اولین ها در خاورمیانه بود...

    • ew

      خوبه

    • بدون نام

      وایییی چه عالیییی و هیجان انگیز بودن

    • بدون نام

      چ عجب پل طبیعت توشون نبود

    • حامد

      ما تو ایران 80 میلیون پل گوشتی هستیم خودمون.گدا گشنه ها از روی ما رد میشن و بعدش حاج آقا میشن

    • من از خونمون

      من همه پل های المان رو رفتم واقعا زیبان ولی پل لگو عالیه سوئد و دانمارک هم زیبان اونا رو هم رفت انگلستان هم که دیگه معروفه اونم رفتم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه بابا تو خوبی تو همه جا رفتی

      • بدون نام

        اصلا تو علی دایی
        گوشتای خورش هم مال تو
        تو وانت هم تو جلو بشین

    • قشمی

      پل فقط پل قشم ک قرار بود قشم و بندرو بهم وصل کنه بیاین ببینین چ پل قشنگیه ....

    • بدون نام

      آخری تکراری بود

    • بدون نام

      وای اتریش خیلی عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج