۶۸۷۱۸۹
۲ نظر
۵۱۵۴
۲ نظر
۵۱۵۴
پ

عوامل موفقیت یک برند از نگاه مجله «فوربس»

یک برند چیزی فراتر از لوگو یا جلوه‌های بصری است و ساختن برندی قدرتمند اگر مهم‌تر نباشد، حداقل معادل با ارائه خدمت یا سرویسی ارزشمند است.

روزنامه آسمان آبی : یک برند چیزی فراتر از لوگو یا جلوه‌های بصری است و ساختن برندی قدرتمند اگر مهم‌تر نباشد، حداقل معادل با ارائه خدمت یا سرویسی ارزشمند است. در بازار پر تاب و تنش امروز، درک‌نکردن هدف، مشتری و خواسته‌ها توانایی شما را در ایجاد کسب‌وکاری موفق، به‌ویژه اگر می‌خواهید نخستین تجارت خود را کلید بزنید، به خطر خواهد انداخت. گم‌کردن راه در میانه استراتژی‌هایی پیچیده هم به‌آسانی اتفاق می‌افتد، اما اگر عناصر هسته‌ای موفقیت را در تیررس خود داشته باشید، آن‌گاه ایجاد یک برند موفق دست‌یافتنی خواهد بود. اعضای شورای مشورتی مجله «فوربس» این عناصر را برای ایجاد یک برند موفق معرفی کرده‌اند.

عوامل موفقیت یک برند از نگاه مجله «فوربس»

اهرم گواهی اقتصادی: ما در دنیایی زندگی می‌کنم که دیگر آن‌چه شما درباره خودتان می‌گویید معیار قضاوت نیست. به‌جای آن، مردم در اولین قدم در دنیای آنلاین درباره شما تحقیق می‌کنند و این‌جاست که گواهی‌های اقتصادی و تاییدشدن از سوی دیگران می‌تواند کارساز باشد. مردم با نظرات دیگران تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و به این ترتیب، احساس می‌کنند خرید آن‌ها آگاهانه‌تر انجام می‌شود. آیا می‌خواهید برندی موفق بسازید؟ اهرم گواهی اقتصادی را فعال کنید و جامعه‌ای داشته باشید که مزیت‌های برند شما را تایید می‌کنند و علاقه خود به برندتان را در بازار آنلاین به اشتراک می‌گذارند.

ایجاد جاذبه حسی: یک کلید در ساخت برندی موفق، ایجاد جذابیت قابل احساس است. این مسئله با برقراری ارتباط میان محصول یا خدمت شما و احساسات مشتری ممکن خواهد شد. وقتی که خواسته‌ها و دلمشغولی‌های جمعیت هدف را درک کنیم، می‌توانیم برندی دارای شخصیت ایجاد کنیم که نشان دهد محصول ما می‌تواند به نحوی به مشتری کمک کند تا به علایق و خواسته‌های خود دسترسی پیدا کند. در اصل، بیشتر تصمیم‌ها برای خرید یک محصول بیشتر احساسی است تا منطقی.

تمرکز روی تولید ارزش برای دیگران: مردم به‌ندرت آن‌چه را شما می‌گویید یا انجام می‌دهید به خاطر می‌سپارند، اما احساسی که شما در آن‌ها به وجود می‌آورید در خاطرشان می‌ماند. اعتماد مهم‌ترین ارز و منبعی است که در قرن21 اعتبار شما را می‌سازد. فردی که می‌خواهد برای حصول یا خدمت شما پول پرداخت کند باید هوشمندی، شخصیت و تجربیات دست اول شما را درک کند. این اصلی قدیمی در برندسازی است؛ برای دیگران سه‌بار تولید ارزش کنید، پیش از آن‌که در عوض چیزی از او بخواهید. اگر سرویس شما خاص و منحصربه‌فرد باشد، برند شما خودبه‌خود به‌سمت موفقیت خواهد رفت.

از گفت‌وگوی درونی مشتریان خود بهره ببرید: این‌جا بحث چشم‌انداز است. ما ناخودآگاه تمایل داریم که از لغات بازاریابی برای تعریف از برندمان استفاده کنید. هدف از این کار در سر میز یک شام کاری چیست؟ آیا کلماتی مانند تراز همکاری یا مشارکت برای هر مشتری معنی دارد؟ این کلمات کلیشه‌ای را کنار بگذارید. کلمات خاص برندتان را بشناسید، زبان برندتان را پیدا کنید و آن را به زبانی تبدیل کرده که برای مشتری مفهوم باشد و علایق او را برانگیزد.

به یک ویژگی خاص شناخته شوید: پیام خود را مشخص و براساس یک چشم‌انداز ارائه کنید؛ برای مثال، وقتی شما می‌گویید که محصول ما برای مردان و زنان است پیام‌تان به‌مراتب قدرت کمتری دارد. وقتی که خیلی مشخص اعلام می‌کنید این محصول برای زنان بالای40 است که زمانی نیروی کار محسوب می‌شدند و امروز مادرانی خانه‌دار هستند. مشخص‌بودن و داشتن یک ویژگی خاص باعث می‌شود برند و محصول شما در خاطر بماند.

مشتری ایدآل خود را شناسایی و هدف‌گذاری کنید: برای داشتن یک برند تجاری موفق نیاز است که از گراف جمعیت هدف خود آگاه باشید، آن را بشناسید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. بهترین راه برای شناخت مشتری ایدئال این است که این مشتری و کاراکترهای شخصیتی او را با جزئیات بسیار بالا برای خود متصور شوید. جغرافیای منطقه، سن و سال، وضعیت تاهل، برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه، اهداف، وضعیت آنلاین، میزان تحصیلات، ترس‌ها، رویاها، نقاط ضعف، نفرت‌ها و علایق مشتری و دیگر چیزهایی از این دست باید برای شما روشن و شفاف باشد. وقتی که بدانید مشتری ایدئال شما کیست آن‌گاه می‌توانید پیامی را صادر کنید که به‌طور مشخص و واضح این مشتری را مخاطب خود قرار دهد.

برقراری تداوم: یک برند وعده‌ای است که براساس توانایی و تجربه شما داده می‌شود و مستقیما به مسئله اعتمادسازی بازمی‌گردد. اگر به‌دنبال ساختن برندی موفق هستید، در ابتدا باید از شخصیت برندتان شفاف و آگاه باشید. مهم‌ترین مسائل و الفبای برند شما چیست؟ مشخصه‌های رفتاری و ویژگی‌های تجاری شما چه هستند؟ پس از پاسخ‌دادن به این سوالات اطمینان حاصل کنید که هر تعاملی که با مشتری برقرار می‌کنید براساس این الفباست. ایجاد تداوم باعث افزایش اعتماد و پایستگی برند تجاری می‌شود.

درک کنید که برندسازی تنها به موقعیت ربط ندارد: این دیدگاه را که برندسازی تنها موقعیت است رها کنید. برند شما مجموع تجربیاتی است که مردم از محصول یا خدمات‌تان دارند. این تجربیات ورای هویت بصری و پیام‌های بازرگانی عمل می‌کنند؛ البته که باید پیام خود را برسانید، اما باید به‌دنبال راه‌های دیگری هم باشید که مردم را تهییج می‌کند تا از شما حمایت کنند. هر تماسی با مشتری و هر باری که محصول یا خدمت شما به کار گرفته می‌شود فرصتی است برای این‌که مشتری خود را راضی کرده و احساس بهتری در او ایجاد کنید؛ آن‌گاه مشتری هرگز برند شما را ترک نمی‌کند و علاوه‌بر این، مشتریان دیگری نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نقاط تقاطع را پیدا کنید: یک برند موفق تقاطعی است میان آن‌چه شما دوست دارید، چیزی که در خبره هستید و چیزی که دیگران می‌خواهند و نیاز دارند. اگر شما عاشق کاری هستید که انجام می‌دهید، اما دیگران به آن نیازی ندارند؛ پس کاری که انجام می‌دهید تنها سرگرمی است. برای ساخت برند، آن‌چه ارائه می‌دهید باید عمیقا موردنیاز مخاطبان باشد. اگر چنین برندی را به‌طور مداوم ارائه بدهید برند شما به موفقیت خواهد رسید.

برند خود را ارائه دهید و کارزار موفقی به راه بیندازید: شما به بلاگی برای گسترش برند تجاری خود احتیاج دارید. این روزها همه به لینکدین روی آورده‌اند و از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، اما داشتن محیطی در فضای مجازی که مخصوص به خودتان باشد می‌تواند تفاوت برندتان را رقم بزند.

معتبر باشید: سعی نکنید چیزی باشید که نیستید. اگر بخواهید ادای چیزی را دربیاورید، دیگران آن را خواهند دید، اما اگر چیزی که هستید باشید اعتمادبه‌نفس خود را نشان خواهید دید. چیزی که هستید باشید و به این ترتیب، اگر هم مشتری جذب کنید، خیالتان راحت است که آن‌ها جذب خود شما شده‌اند. مطمئن شوید هرجا که برندتان را ارائه می‌کنید، انعکاسی از واقعیت شما باشد.
تقلید نکنید: سعی نکنید تقلیدی از برندهای معروف و بزرگ باشید. سعی کنید هویت مشخص خودتان را حک کنید. در حقیقت، سازمان‌های مستقل می‌توانند وضعیت خودشان را برای جذب مشتریانی که به‌دنبال کالایی بااصالت‌تر و معتبرتر هستند، ارتقا بخشند.

خلاق باشید و شجاعانه بر چیزی که باور دارید پافشاری کنید: برند‌های بزرگ و معروف ازسوی عوامل مختلف مقررات و قوانین اداری تا حدی محدود می‌شوند و این موضوع از منعطف‌بودن و واکنش نشان‌دادن به نیازهای متفاوت مشتریان جلوگیری می‌کند. سعی کنید خلاق باشید و راهی برای عبور از این موانع پیدا کنید.برندینگ آینده‌‌ای جذاب و متغیر خواهد داشت. با اهمیت‌دادن و ازسربازنکردن مشتری به او احترام بگذارید. چالش‌سازی کنید و اجازه دهید مشتریان خودشان برای کشف برند شما قدم بردارند. این یک راه مناسب برای کسانی است که علاقه دارند دانسته‌های خود را با دیگران در میان بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاسر سجادینیا

      بسیار بسیار عالی و مفید

    • یاسر سجادینیا

      بسیار بسیار عالی و مفید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج