جاباما
۶۸۸۹۱۶
۱۲ نظر
۵۰۷۳
۱۲ نظر
۵۰۷۳
پ

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۵ سلبریتی آشنا کنیم که هر کدام به دلیل خاص از سفر به یک یا چند کشور منع شده اند.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: در حالی که منع ورود افرادی خاص به یک کشور معمولاً افراد فعال در حوزه سیاست را در بر می گیرد اما شاید خنده دار باشد اگر یک سلبریتی مشهور را از ورود به کشوری خاص محروم کنند. اگر چه گروهی از سلبریتی ها از حضور در یک برنامه خاص یا یک مراسم خاص محروم می شوند اما درک این که یک سلبریتی به هر دلیلی اجازه سفر به کشوری دیگر را نداشته باشد کمی دور از ذهن بنظر می رسد.

در این میان کشور چین که به ورود و خروج خارجی ها بسیار حساس است بیش از هر کشور دیگری این سلبریتی ها را به دلایل خاص و گاهی مضحک از ورود به خاک خود محروم کرده است.برخی از این ممانعت ها دائمی است اما برخی از این موارد موقتی بوده و یا پس از مدتی لغو شده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۵ سلبریتی آشنا کنیم که هر کدام به دلیل خاص از سفر به یک یا چند کشور منع شده اند.

15-ریچارد گی یر: منع سفر به چین

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
شاید این موضوع چندان غیرمنتظره نباشد زیرا ریچارد گی یر برای سال ها در فضای هالیوود از جنبش آزادیبخش تبت حمایت کرده است و بارها از مقامات چینی خواسته است اجازه دهند این منطقه استقلال خود را بدست آورد. در مراسم اسکار ۱۹۹۳، وی در مورد این مسئله سخنرانی کرد که واکنش های منفی در پی داشت. وی در سال ۱۹۹۷ فیلمی با عنوان «کنج سرخ» (Red Corner) ساخت که داستان آن در چین رخ می داد هر چند در لس آنجلس فیلم برداری شده بود و در آن بدرفتاری های مقامات چینی با مردم تبت به تصویر کشیده می شد.

گی یر یک بنیاد برای حمایت از تبتی ها تشکیل داده و سعی داشت کمپینی برای بایکوت کردن مسابقات المپیک پکن در سال ۲۰۰۸ راه اندازی کند. به همین دلیل جای تعجب ندارد که ریچارد گی یر به صورت مادام العمر از ورود به چین منع شده است و او نیز این موضوع را مایه افتخار خود می داند. وی حتی گفته که دلیل این که در سال های اخیر در فیلم های بزرگ شرکت داده نمی شود به این دلیل است که تهیه کنندگان نمی خواهند بازار بزرگ آسیا را به خاطر پیشینه او از دست بدهند.

14- بیانسه: منع سفر به مالزی

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
بیانسه یکی از خوانندگان مشهوری است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد اما همه ملت ها شیفته او نیستند. حتی در کشورهای چین و خاورمیانه نیز او را پذیرفته و استعداد خوانندگی او را ستایش می کنند. وی می تواند به این کشورها سفر کند و با توجه به تاثیری که بر روی صنعت گردشگری این کشورها می تواند داشته باشد با آغوش باز پذیرفته می شود. اما در این میان کشور مالزی رابطه خوبی با بیانسه ندارد. در سال ۲۰۰۷ آن ها به طور رسمیه به بیانسه اعلام کردند که بر اساس قوانین این کشور، خوانندگان زنی که در این کشور برنامه اجرا می کنند باید از شانه تا زانو پوشیده باشند و هیچ نشانی از برهنگی در کمترین شکل ممکن آن در وی دیده نشود. از آنجایی که بیانسه در تورهای خود معمولا از لباس های باز استفاده می کند تصمیم گرفت که کنسرت خود در این کشور را لغو نماید. در سال ۲۰۰۹ دولت اسلامی مالزی به خاطر «رفتارهای غیراخلاقی» بیانسه ورود او به این کشور را ممنوع کرد.

13- رولینگ استونز: منع سفر به ژاپن و کوبا

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
شاید گروه رولینگ استونز دیگر قدیمی و پیر شده باشد اما هنوز هم یکی از مشهورترین گروه های موسیقی راک تاریخ است. در دوران اوج هیچکس نمی توانست به موفقیتی در آن مقیاس فکر کند. در سال ۱۹۷۳ آن ها تور بین المللی بزرگی ترتیب داده و برای اجرا در توکیو آماده می شدند اما به دلیل این که میک جگر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر بارها دستگیر شده بود، دولت ژاپن اجازه ورود آن ها به کشور را نداد. این موضوع تا سال ۱۹۹۰ ادامه داشت و هر روز بر محبوبیت این گروه موسیقی افزوده می شد.

در سال ۱۹۹۰ مشخص شد که فیدل کاسترو نیز دل خوشی از این گروه موسیقی ندارد. وی نه تنها حضور این گروه موسیقی در کشورش را ممنوع اعلام کرد بلکه دستور داد کسانی که از موسیقی های این گروه استفاده می کنند را نیز به جرمی غیرقابل بخشایش دستگیر نمایند. با مرگ فیدل کاسترو این منع قانونی برداشته شد و رولینگ استونز در سال ۲۰۱۶ کنسرتی مجانی را در شهر هاوانا برگزار کرد.

12- ساشا بارون کوهن: منع سفر به قزاقستان

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
ساشا بارون کوهن یک کمدین سرشناس بریتانیایی است که با قضیه بایکوت و ممنوعیت فعالیت غریبه نیست. وی قصد داشت که در مراسم اسکار ۲۰۱۴ با لباس و گریم شخصیتش در فیلم «دیکتاتور» (The Dictator) حاضر شود اما مدیران آکادمی اجازه این کار را به او ندادند. او حتی در مورد مشابه با مسئولان شبکه MTV درگیر شد. در این میان نقشی که باعث شهرت کوهن شد او را نیز در این فهرست قرار داد. در سال ۲۰۰۶ وی با بازی در فیلم «بورات» (Borat) به شهرتی جهانی دست یافت که در آن وی نقش مردی اهل قزاقستان را بازی می کرد.

در این فیلم کشور قزاقستان به عنوان کشوری عقب افتاده به تصویر کشیده می شود که دختران ۱۲ ساله می توانند با برادران خود ازدواج کنند، همه در فقر به سر برده و مردم زندگی غیراخلاقی دارند. مردم و دولت قزاقستان به این فیلم واکنش نشان داده و اکران آن در قزاقستان ممنوع اعلام شد. حتی آن ها به طور رسمی از کوهن شکایت کردند. اما در کمال ناباوری بعد از ساخت این فیلم، صنعت گردشگری قزاقستان رشد چشمگیری داشت هر چند کوهن حق ندارد به این کشور سفر داشته باشد.

11- اسنوپ داگ: منع سفر به نروژ

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
در دورانی که اسنوپ داگ به شدت درگیر مصرف مواد مخدر بود، فهرست کردن کشورهایی که وی می توانست به آن ها سفر داشته باشد کار بسیار آسان تری از فهرست کردن کشورهایی بود که ورود اسنوپ داگ را به کشور خود ممنوع کرده بودند. وی به عنوان خواننده ای که سبک ولنگاری در زندگی دارد و مصرف مواد مخدر جزیی از زندگی روزمره اوست شناخته می شود. اگر چه وی این روزها دیگر مانند گذشته بی بندوبار و ولنگار نیست اما برخی از رفتارهای گذشته اش هنوز بر زندگی او سایه افکنده اند. به دلیل این که اسنوپ داگ بارها و بارها به دلیل سوء مصرف مواد مخدر دستگیر شده، وی را در فهرست کسانی که سفر خارجی پرخطری داشته قرار داده اند و حتی پاسپورت وی لغو شده است.

در گذشته وی از سفر به کشورهای بریتانیا، استرالیا، هلند و بخش هایی از خاورمیانه منع شده بود. دلیل منع او از ورود به بریتانیا این بود که اسنوپ داگ در فرودگاه لندن یک مغازه را تخریب کرده بود. در طول سال های گذشته بسیاری از این کشورها اجازه ورود به خاک خود را به اسنوپ داگ داده اند به غیر از کشور نروژ که در مورد مصرف مواد مخدر قوانین سختگیرانه ای دارد. اگر چه وی بارها سعی کرده به این کشور سفر کند اما مقامات نروژ همواره مانع ورود اسنوپ داگ به خاک کشور خود شده اند.

10- کیتی پری: منع سفر به چین

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
چین در زمینه ممانعت از ورود برخی از سلبریتی های مشهور به خاک خود ید طولایی دارد و سلبریتی هایی که قواعد سختگیرانه این کشور را زیر پا گذاشته و یا واجد شرایط عجیب این کشور نباشند را در فهرست سیاه ورود به خاک خود قرار می دهد. کیتی پری خواننده ای است که همواره تابوشکنی می کند و ظاهر غیرمتعارف، لباس هایی که می پوشد و حمایت او از همجنسگرایان به مذاق چینی ها خوش نیامده است. در سال ۲۰۱۵، پری در تایوان در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد و در حالی که پرچم این کشور را به تن کرده بود با حضار عکس می گرفت.

تایوان همواره روابط پرتنشی با چین داشته و چین این کشور را جزیی از خود می دانسته و به دلیل این اختلافات، چین هرگونه نمادی از تایوان را در کشور خود ممنوع اعلام کرده است. از این رو کیتی پری نتوانست ویزای ورود به چین را دریافت کند. همچنین وی همراه با جیجی حدید و تعدادی دیگر از مدل های مشهور در فشن شو ویکتوریا سکرت در سال ۲۰۱۷ لباسی با تصویر گل آفتابگردان که نماد جنبش آزادی تایوان است را به تن داشتند و بدین ترتیب همگی آن ها از ورود به چین منع شده اند.

9- 50 سنت: منع سفر به کانادا

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
شاید باورکردنی نباشد که یک سلبریتی از ورود به کانادا منع شود زیرا کانادا از آن دسته کشورهایی است که به رفتار دوستانه با دیگر مردم جهان و تنوع فرهنگی فراوان شناخته می شود. اما ۵۰ سنت که بازیگر و خواننده ای سرشناس است که در سال ۲۰۰۵ به وی اعلام شد که برای اجرای کنسرت یا تورهای خوانندگی نمی تواند به این کشور سفر داشته باشد. علت این تصمیم سابقه ناخوشایند او در زمینه مصرف مواد مخدر، خشونت و دیگر موارد مشابه است. علاوه بر این ترانه ها و ویدیو کلیپ های ۵۰ سنت از نظر مقامات کانادایی ترویج دهنده خشونت و خرید و فروش آزادانه سلاح بود. بدین ترتیب این خواننده مشهور اجازه برگزاری کنسرت در کانادا را ندارد.

8- کریس براون: منع سفر به بریتانیا و استرالیا

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
بسیاری از مردم ایالات متحده بر این باورند که کریس براون باید در این کشور به زندان فرستاده شود هر چند استعدادی بزرگ در زمینه موسیقی است و طرفداران بسیاری دارد. اما وقتی او در سال ۲۰۰۹، ریحانا را که در آن زمان نامزد وی بود به شدت کتک زد، همه حیرت زده شدند. عکس صورت ریحانا که انگار در رینگ بوکس مورد حمله قرار گرفته بود بسیاری را از کریس براون ناامید کرد. این ماجرا دردسرهای زیادی برای براون در پی داشت اما وی توانست بار دیگر به دوران موفقش بازگردد.

با این وجود بسیاری از کشورها اعلام کرده اند که در کشور خود جایی برای این مرد خشن ندارند. در سال ۲۰۱۰ و در طی یک تور بین المللی در حالی که براون قصد داشت وارد خاک بریتانیا شود اعلام گردید که به دلیل داشتن پرونده ضرب و شتم شدید وی اجازه ورود به این کشور را ندارد. در سال ۲۰۱۵ نیز وقتی قرار شد کریس براون در استرالیا برنامه اجرا کند یک کمپین مبارزه با خشونت خانوادگی راه اندازی شده و بدین ترتیب مقامات استرالیایی تصمیم گرفتند به وی اجازه ورود به استرالیا را ندهند. بدین ترتیب اگر چه براون اکنون در کشور خود آزادانه زندگی می کند اما استرالیا و بریتانیا رفتار او با ریحانا را نبخشیده اند.

7- سلنا گومز: منع سفر به روسیه و چین

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
سلنا گومز یکی از ستاره های جوان و دوست داشتنی سال های اخیر جهان است. در سال ۲۰۱۶ وی قصد برگزاری کنسرت در روسیه را داشت که مقامات این کشور با دادن ویزا به وی خودداری کردند. بعدها مشخص شد که گومز در اینترنت در مورد قوانین سختگیرانه این کشور نسبت به همجنسگرایان زبان به انتقاد گشوده است. تنها چند ماه بعد اسم سلنا گومز به لیست کسانی که اجازه ورود به چین را ندارند نیز اضافه شد. بعدها مشخص شد که دلیل این تصمیم، دیدار سلنا گومز با دالایی لاما در سال ۲۰۱۴ بوده است که از مخالفان دولت مرکزی چین به شمار می آید.

6- التون جان: منع سفر به مصر

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
التون جان از آن دسته چهره های افسانه ای دنیای موسیقی است که به دلیل مصرف بی رویه مواد مخدر و مشروبات الکلی همیشه جنجال آفرین بوده است اما در تمام این دوران نیز توانسته به موفقیت خود ادامه دهد. وی در سال ۲۰۱۰ در یک مراسم هنری در مصر حضور داشت و در این مراسم اعلام کرد که همجنسگرایان باید در خاورمیانه آزادانه زندگی کنند. حتی او در سخنانی عجیب اعلام کرد که عیسی مسیح تمایالات همجنسگرایانه داشته است و همین موضوع خشم جامعه مسیحیان و البته مسلمانان این کشور را برانگیخت. بدین ترتیب نه تنها ادامه برنامه های وی لغو شد بلکه اعلام گردید که وی دیگر هیچ وقت نمی تواند به مصر سفر کند.

5- برد پیت: منع سفر به چین

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
بدون شک برد پیت یکی از بزرگ ترین بازیگران تاریخ سینماست و بسیاری از فیلم های او در سراسر جهان شناخته شده و پرفروش بوده اند. اما باید بدانید که نزدیک به دو دهه است برد پیت از ورود به کشور چین منع شده است. در سال ۱۹۹۷، برد پیت در فیلم «۷ سال در تبت» (Seven Years in Tibet) بازی کرد که داستان واقعی مردی غربی را روایت می کرد که برای مدت طولانی در میان مردم این منطقه زندگی می کرد.

در این فیلم مقامات رسمی چین به عنوان نژادپرستانی ترسیم شده اند که به طور گسترده ای با مردم بیگناه تبتی بدرفتاری می کردند. این موضوع به مذاق مقامات دولتی چین خوش نیامده و تمامی عوامل این فیلم و به ویژه برد پیت را از ورود به چین منع کردند. البته در سال ۲۰۱۶ این ممنوعیت برداشته شده و برد پیت برای تبلیغات در مورد فیلم «Allied» وارد خاک چین شد.

4- الک بالدوین: منع سفر به فیلیپین

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
بسیاری تعجب می کنند که چرا الک بالدوین هنوز می تواند آزادانه در ایالات متحده زندگی کند. او از آن دسته بازیگرانی است که همواره سخنانش او را به دردسر انداخته است. وی در یکی از برنامه های خود از تماشاگران خواست که هنری هاید را تا هنگام مردن سنگباران کنند. اگر چه الک بالدوین به خاطر بازی در نقش دونالد ترامپ «برنامه شنبه شب زنده» مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت اما وقتی در سال ۲۰۰۹ در برنامه دیوید لترمن در مورد روابط عاشقانه و ازدواج های ناموفق خود سخن می گفت سخنان ناخوشایندی در مورد زنان فیلیپینی و روسی به زبان آورد. فیلیپین به این گفته ها واکنش نشان داد و بالدوین نیز معذرت خواهی کرد اما مقامات این کشور اعلام کردند که بالدوین اجازه ورود به فیلیپین را نخواهد داشت.

3- مایلی سایروس: منع سفر به چین و جمهوری دومینیکن

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
مایلی سایروس در زمینه مد، موسیقی و بازیگری چهره ای شناخته شده است. وی در سال ۲۰۰۹ همراه با دوستانش سفری به چین داشت و در این کشور عکس هایی از آن ها به چاپ رسید که چشم های خود را کشیده تا شبیه چینی ها به نظر برسند. این موضوع باعث ناراحتی مقامات چین شده و او را از سفر به چین منع کردند. در سال ۲۰۱۴، دولت جمهوری دومینیکن نیز اعلام کرد که مرام و مسلک و طرز لباس پوشیدن و رفتارهای زننده مایلی سایروس با قوانین این کشور مغایرت داشته و او نمی تواند به این کشور سفر داشته باشد.

2- لیدی گاگا: منع سفر به اندونزی و چین

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
لیدی گاگا همواره نشان داده که از دردسر دوری نمی کند و همواره با دیدگاه های عجیب و غریب خود جنجال آفرین می شود. وی از طرفداران حقوق همجنسگرایان بوده و در زمینه لباس هایی که می پوشد نیز قواعد خاصی را دنبال نمی کند. در سال ۲۰۱۲ قرار بود وی در اندونزی برنامه اجرا کند اما سه هفته قبل از تاریخ اجرا به طور ناگهانی اعلام کرد که اجازه ورود به خاک این کشور را ندارد. ظاهراً شکایت های بسیاری علیه برخی از آهنگ ها و نحوه لباس پوشیدن لیدی گاگا به دست مقامات اندونزیایی رسیده بود و بدین ترتیب مقامات این کشور تصمیم گرفتند به وی اجازه ورود به اندونزی را ندهند.

در سال ۲۰۱۶ نیز بعد از این که لیدی گاگا با دالایی لاما ملاقات داشت اعلام شد که وی اجازه ورود به خاک چین را نیز ندارد. البته ممنوعیت او برای ورود به چین در سال ۲۰۱۱ و پس از انتشار آهنگ «lewd» اعلام شده بود.

1- جاستین بیبر: منع سفر به چین

ستاره‌هایی که از ورود به دیگر کشور‌ها منع شده‌اند
جاستین بیبر در سنین نوجوانی توانست خود را به عنوان ستاره ای بی رقیب در حوزه موسیقی پاپ به جهانیان بشناساند. اما وی از همان ابتدا قوانین را زیر پا می گذاشت، با رسانه ها درگیر می شد و در مصاحبه هایش صحبت های ناخوشایندی را به زبان می آورد و البته بدتر از همه این که به شدت زنباره بود. در طول یک تور در چین، بیبر تصمیم گرفت با محافظانش به دیوار بزرگ چین سفر کرده و در خیابان های پکن به اسکیت سواری پرداخت. همچنین وی تصاویری از خود در مقبره یاسوکونی در توکیو را منتشر کرد که او را در حال ادای احترام به کشته شدگان جنگ بین کره و ژاپن و چین نشان می داد. بدین ترتیب مقامات چین رفتارها و اخلاق بیبر را نادرست و منحرف تلقی کرده و اعلام کردند دیگر اجازه نخواهد داشت به این کشور سفر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای کریس براون تیترو اشتباه زدین .به جای بریتانیا نوشتین ایالات متحده .

    • بدون نام

      ایران خودمون چی. هیچ کدام از اینها هم نمیتونن بیان ایران. مگر مخفیانه. چون همشون از نظر اخلاقی مشکل دارند. اکثرا هم همجنس گرا و پر از عکس های لخت توی اینترنت اند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چجوری فکرکردی میتونی ایران رو با این کشورهامقایسه کنی
        توایران خواننده های ارزشی مثل شجریان حق خوندن و اجراندارن اونوقت تو فکرکردی ایران میتونه تو این قیاس قراربگیره

    • بدون نام

      مطلب تکراری

    • بدون نام

      حتی او در سخنانی عجیب اعلام کرد که عیسی مسیح تمایالات همجنسگرایانه داشته است 


      غلط کرد مردک ابله ،از بس مواد از همه نوع مصرف می کنند ،دیگه کلا تو توهم و خیال اند ،افسارشون دست شیطانه ،هر چی اون بگه اینا به زبون میارن !!!!



      ابله هان سرور شکستند و ز بیم عاقلان سرها کشیده در گلیم

    • بدون نام

      یادتون رفت بزنید تو ایران علاوه بر اینکه سلبریتی های خارجی احازه ورود ندارند خود هنرمند های ایرانی هم اجازه کار ندارن!!!

    • بدون نام

      چینم فکر کرده تحفس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا

    • بدون نام

      خب حقشونه

    • بدون نام

      راست میگه چجوری تونستی ایران رو با این کشور ها مقایسه کنی !!!!!
      اینا تو همه چیز از ما جلوتر اند ،از جمله همین کارایی که چهره های مشهورشون می کنند ،البته نمی دونم شاید باشند از این دست آدمهای موفق پیشرفته تو ایران خودمون ما خبر نداریم !


      امیدوارم بازم سانسور نکنید .

    • بدون نام

      خب که چی؟! معلومه که جلوی کثافت ها را باید گرفت.

    • بدون نام

      کار خوبه مقامات چین کردن که نمیذارن اینا وارد شن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج