۶۸۹۳۵۶
۲۴ نظر
۵۰۰۸
۲۴ نظر
۵۰۰۸
پ

محمود احمدی‌نژاد متهم است نه قاضی!

زمان برای انسان ها سریع می گذرد، مرد ساده پوش دیروز، بست نشینان امروز ، گویی همین دیروز بود که مردی کاپشن پوش با قبا و چهره‌ای ساده وارد عرصه سیاست شد تا خود را در برابر بزرگان خاک خورده این حوزه بیازماید ؛مردی که می گفت برای نجات پا برهنگان و ضعیفان آمده است تا با ثروتمندان و اشرافی گری مبارزه کند.

روزنامه قانون: زمان برای انسان ها سریع می گذرد، مرد ساده پوش دیروز، بست نشینان امروز ، گویی همین دیروز بود که مردی کاپشن پوش با قبا و چهره‌ای ساده وارد عرصه سیاست شد تا خود را در برابر بزرگان خاک خورده این حوزه بیازماید ؛مردی که می گفت برای نجات پا برهنگان و ضعیفان آمده است تا با ثروتمندان و اشرافی گری مبارزه کند.

او برای اینکه روند فکری اش را به پیش ببرد، در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد تا دوراول به لطف تعدد نامزدهای اصلاح طلب که حاضر نبودند به نفع یکدیگر کنار بروند به دور دوم راه پیدا کند و با شعارهای ضد اشرافیت و دهن پر کن،حریفانش را که بيشتر از بانیان انقلاب اسلامی بودند شکست دهد. در انتخابات از همه مسائل و همه کس سخن گفت، به یاران تاثیر گذار ابتدای انقلاب که عمری در آن سپری کرده بودند تاخت تا بگویید او ناجی و به عبارتی مرد هزاره سوم است.

ماجراي افشاگري‌هاي توخالي

او در دستانش همیشه لیست جادویی به نام افشاگری داشت و هر از گاهی از این چوب جادو برای بگم بگم های خود بهره می گرفت تا رقیبان را به چالش بکشد. با هر کسی و هر فردی در هر شرایط و زمانی و با هر دیدگاهی که او را نقد می کردند مبارز می طلبید. از رفتن به این استان و آن استان لذت می برد و شعار همیشگی اش این بود كه کی خسته است و مردمی که برای استقبال او آمده بودند فریاد می زدند دشمن، اما مشخص نبود اين دشمن مخالفان بودند یا دشمنان خارجی را خطاب قرار مي‌داد.

چهارسال جادويي!

بماند که نبض خواسته ها و نگاه های مردم در دستان اوجادویی می کرد ، روانشناسی نخوانده بود اما می دانست با چه کلماتی و با چه حرکاتی دل مردم را به خود جلب کند. شعار می داد، وعده می داد و هر از گاهی لیست جادویی لعنتی را برای مخالفان خود به رخ می کشید .چهار سال اول وی با انواع وعده‌ها و نداده ها گذشت ، بماند که بر ما و ملت ما چه گذشت.

تغيير تاكتيك

وارد فاز دوم انتخاب ریاست جمهوری شدیم. این بار شیوه را تغییر داد اما تاکتیکش را برای جلب آرای مردم تعویض كرد , در مقابل دوربین های رسانه ملی به هر سه نامزد رقیب تاخت و هرچه خواست گفت , نه تنها به آن‌ها بلکه کسانی که در رقابت های میدانی با او حضور نداشتند نیز هر چه داشت رو کرد تا بگوید این‌ها حامیان همان‌ها هستند و فقط نام‌شان فرق کرده است . هر سندی به غیراز سندهای جادویی اش را رو کرد ،تاخت و تاخت تا بگوید که من برای نجات ایران و پابرهنگان باز به میدان آمدم و این هم نشانه آن، پرداخت یارانه های نقدی به هر خانوار ایرانی، مهم نیست که نیاز دارند یا ندارند. تصمیمات عجولانه با تبلیغات بی باکانه ،چه در رسانه ملی و چه در رسانه های همراهش (که البته امروز با نام ساکتان شناخته شده اند) او به عنوان ريیس دولت انتخاب شد ودر شکل جدیدی مخالفانش را خس و خاشاک خواند و آن‌ها را به مبارزه طلبید.

مردم بیشماری که به او رای نداده بودند خس و خاشاک را با تمام وجود به جان خریدند و تحمل کردند تا او با چنین شعارتفرقه افکنانه ای ملتی را دو شقه کند. بگذریم كه از همان آغاز معلوم شد ماشین او ترمزش را بریده و با سرعت تمام در حال تاخت و تاز است. این ماشین با راننده عجول و بی پروا همچنان می تاخت .حالا او یارانه داده و دل بسياري را شاد کرده بود. همه مردم که نمی دانستند این یارانه ها قراراست چه بلایی بر سرشان بیاورد و با چه هدفی قرار است از جیبی به جیب انتقال يابد تا تفاوت قیمت ها سر به فلک بکشد. آن‌هایی نيز که آگاه بودند نمی توانستند به درستی و شفافیت آن را در ذهن دریافت کنندگان تداعی کنند که قرار است چه بلایی بر سر ما بیايد. قیمت ها هر روز نرخ جدیدی داشت، هر کس شب می خوابید روزبعد با یک نرخ جدید روبه‌رو بود و تاخت و تازهای دلالان به اوج خود رسید تا زنجانی ها از دل آن بیرون بیايد .

خودخواهي‌هاي سياست‌زده

روزگار گذشت تا کار به جایی رسید که او به خاطر یک وزیر غیر همراه قهر کرد و۱۱ روز در خانه بست نشست(از همان بست های که یاران دیروزش امروز می نشینند) و در جلسات دولت حضور پیدا نکرد؛۱۱روزی که هر چه گفته شود کم است اما یک موضوع روشن است، او برای ملت قهر نکرده بود اگر اینگونه بود، باید ملت پشتش می ماندند و او ایستادگی می کرد. اما آگاهی ملت از یک طرف و تدبیر نخبگان عاقل از طرف دیگر در آن شرایط حساس با سلام و صلوات او را به دفترش در پاستور برگرداندند و باز داستان‌ها و شعارهای دهن پر کن شروع شد. مدیریت جهانی ،کشفیات خانگی ،دوستی با دوستان چپ گرای آمریکای لاتینی برای به زانو زدن آمریکاي استکباری ،مسافرت‌های هیجانی به این کشور و آن کشور،این استان به آن استان ،بیل زدن‌‌های نمایشی و افتتاح های زورکی و باز وعده های توخالی در رسانه ملی،رفع بیکاری تا پایان دولت دهم، رفع مشکلات اقتصادی تا پایان دولت دهم ، زمینه سازی نابودی همه قدرتمندان و ده‌ها وعده ای که او برای ما ترسیم کرده بود نه تنها ما را نجات نداد بلکه ما را منزوی و منزوی تر کرد.

دوران پسا شكست

دوره هشت ساله اش که تمام شد ناگهان از بعضی اصولگراها خبر آمد که ما دردولت مهرورز در لبه پرتگاه بودیم، آنجا بودکه بغض ما ترکید برای اینکه ما سال‌ها فریاد زدیم اما ما را با انواع و اقسام کلمات متهم کردند.آن ها تازه فهمیدند که او نه تنها سرمایه های انسانی و اجتماعی ، بلکه به اندازه ۵۰سال درآمد نفت کشور ما را به عقب برده‌است.

یاران چپ و راستش در معرض انواع اتهام ها و سوال و جواب ها قرار گرفتند. عجب روزگاری شده، مردی که رييس پاک ترین دولت در تاریخ کشور نام گرفته بود چگونه ممکن است دست به چنین حیف و میل هايی بزند؟ چگونه ممکن است سرمایه ملی را هدر دهد؟ زمان گذشت و گفتیم شاید آب ها کمی از آسیاب بیفتد اما هر روز خبرهای جدید به گوش می‌رسید. کار به جایی رسید که با خود گفتیم حالا که درآمدهای ما حیف و میل شده ،دست‌كم آبروي از دست رفته ما به کشور برگردد تا بار دیگر با نگاه متفاوت اما با شرایط بهتر با هم کار کنیم. گفت‌وگو كرده تا آن معضلات پدید آمده را رفع كنيم.

تقلاي بي‌فايده

سال ۹۲ بود که ملت به این گفتمان که نامش تدبیر و امید بود رای مثبت دادند و به آن شعارها و وعده های تکراری جدید نه گفتند (بماند که باید دولت یازدهم و دوازدهم را هم در جای خود نقد جانانه کرد او هم وعده‌هايي داد اما خبري نشد). هر بار که از حیف و میل ها گفته شد دولت او در صدر خبرها بود و باز او بود که می خواست یک تنه در مقابل همه از چپ تا راست از تندرو تا کندرو بایستد و بگوید که دولت من پاک‌ترین دولت در سال‌های گذشته بود اما افسوس که دیگر دیر شده بود. همه یارانی که او را سمبل ساده زیستی و دولتش را پاک ترین دولت می نامیدند از او فاصله گرفتند و او را در مقابل موج عظیمی از داده های آماری و شعارهای تو خالی از معاونش گرفته تا مشاورش قرار دادند و به زیر تیغ کشیدند، همان هایي که زمانی او را منجی محرومان می‌دانستند.

اگر چه او همچنان به هر قوه، نهاد و سازمان می تازد و با هرشخصیتی با سندی ساخته یا واقعی مقابله مي‌كند تا شاید این نگاه را در بین مردم ایجاد کند که دولت نهم و دهم پاک ترین دولت بوده اما چه باید گفت که زمان دیگر دیر شده و آنچه عیان شده است دیگر قابل پنهان كردن نیست تا او بتواند خود را از این مخمصه ای که برای خود و ملت آفریده نجات دهد. او نه تنها به ملتش ، بلکه باید پاسخگوی تاریخ باشد که با میلیاردها دلار در آمد نفت چه کرده‌است و چرا ما را به لبه پرتگاه برده و ایران را در بهترین برهه تاریخی با درآمدهای نجومی نفتی و ارزی به این روز کشانده که هر قدر مسئولان اجرایی و مردم تلاش مي‌كنند بازگویی اول خط هستند و یک جای كار می‌لنگد. جایی که سرعت و شتاب سازندگی به خاطر ویرانه ای که تحویل گرفتند حالا حالا ها قابل ترمیم نیست. در زمانه ای که همه به دنبال شفافیت و پی گیر حیف و میل سرمایه های ملی از انسانی تا مادی هستند چه کسی باید پاسخگوی این همه مشکلات بیان شده برای مردمش باشد؟ آيا احمدي‌نژاد و ياورانش نيز نبايد پاسخگوي وضعيت امروز باشند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دنااباد

      چرت وپرت نوشتی.. احمدی عشقه ملته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ. دشمنه دشمن ملت دوست ملت محسوب میشه...

    • سالار

      درجواب شما ....فقط باید گفت زنده باد دکترمحموداحمدی نژاد

      پاسخ ها

      • مقدم

        !احمدی نژادگندتاریخی زد!ایشان بزرگترین خیانت تاریخ به مملکت وملت ایران کرده

    • بدون نام

      اقای احمد نژادی بهترین فرد برای ریاست جمهوری
      بود ولی ایشان خوردن بلد نبودبه خاطر این نگذشتن

      پاسخ ها

      • حامد

        درقلب مایی احمدی نژاد
        ِ.

    • بدون نام

      بگذارید مردم قضاوت کنند.اگر احمدی نژاد بد است باید به بقیه چی گفت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوستت داریم محمود جان رییس جمهور عزیز و افشاگر . افشاکن افشاکن دست دزدان رو بازکن .غارتگران را افشاکن

    • بدون نام

      درود بر شرف و غیرت احمدی نژاد اگه ایشون تو انتخابات بود بازم میگفتید که مردم ازش خوشش نمیاد مطمئنم الان رییس جمهور کشور بود

    • بدون نام

      هیچ دولتی مثل دولت آقای احمدی نژاد خدمتگزار وفعال نبود. هیچ دولتی هم گندتر از دولت موسوی ،رفسنجانی و خاتمی و روحانی نبوده است . درود به دکتر احمدی نژاد

      پاسخ ها

      • الف

        احمدی نژادبه غیرگندزدن چه خدمتی برای مملکت ومردم بیچاره کرده؟چراهمواره اینقد باعدم صداقت بیشتروبیشتر سرتان را زیربرف فرومی کنید تاشاهکارهای گندیده دوران بقول تان دولت پاک دست احمدی نژاد ندیده بگیرن؟!واقعا متاسفم!!

      • بدون نام

        اره هیچ دولتی مثل مموتی گند نرد

      • بدون نام

        احسنت عجب نظر بسیار جالبی دادی . من تا امروز به فکر نرسیده بود که از مدت چهل سال عمر انقلاب فقط سی و سه سال اصلاح طلبان و کارگزاران سازندگی بوده اند . پس این همه بدبختی وفلاکت و فساد و اختلاس بیت المال ورانت خواری و زمین خواری . ماحصل این دو حزب نا کارآمد ونالایق می باشد!!!؟ روشنگری خیلی خیلی جالب بود ممنون

    • بدون نام

      طبق تحلیل نویسنده ، احمدی نژاد جز شر وبدی کاری برای کشور نکرده است وجالب است در ان هشت سال هیچکس اورا بازخواست نکرد در اینصورت یا دیگرمسیولین هم مقصرند ویا کارشان را بلد نیستند

    • بدون نام

      احمدی نژاد. مرد.بزرگ. دلسوز مردم وحامی محرومان. زنده باد دکتر محمود احمدی نژاد! !!!!!!

      پاسخ ها

      • مقدم

        !!محموتی نژادگندبزرگ نه مردبزرگ!! دلسوز وحامی فابریک مشایی وبقایی وامثالهم!!نه حامی محرومان ومردم محروم!!؟

    • میلاجرد

      .....احمدی نژاد مرد واقییه به کوری چشم دشمنانش صلوات.

    • بدون نام

      احسنت اوس محمود فقط افشا کن . فقط تو میتونی چون...

      پاسخ ها

      • فریدون نویسند چرت وپرت نگو نع من ولکه همه ایران جان خدرا فعدا احمدنژاد میکنیم

        احمدی دوست داریم

    • بدون نام

      داش محمود یدونه اس واس وزرا روحانی بنویس

    • داود

      اقای مسئول انتشار در جواب شما همین بس که حداقل به تعدد نظرات مردم.به چرندیات خودنظر کنیدوکمی در افکار پوسیده خود تجدید نظر کنید

    • داود

      برای شمایی که فکر میکنید خیلی بارتونه..واقعا متاسفام..برای شما امثال دولت روحانی خوبه که ۵سال مرد م را سر کار گذاشته.وفکنه

    • داود

      احمدی خوار چشم مفت خوران..غرب زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به لیست گندهای مموتی ۶۰۰ هزار قطعه اشیای تاریخی هم اضافه کنید که چند وقت دیگه سر از موزه های استکبار درخواهندآمد.‌ خدایا واقعا لیاقت این مردم فداکار و بافرهنگ این ..بود؟چقدر مردم دنیا به ریش ما خندیدند خدا میدونه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج