۶۹۱۹۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نتایج تحقیقات ماجرای کمپین ترامپ و روسیه

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به این نتیجه رسیده است که روسیه به حملات سایبری علیه نهادهای سیاسی ایالات متحده در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دست زده است اما هیچ شواهدی از توافق، هماهنگی یا طرح توطئه بین کمپین ترامپ و روس ها وجود ندارد.

دیپلماسی ایرانی: کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به این نتیجه رسیده است که روسیه به حملات سایبری علیه نهادهای سیاسی ایالات متحده در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دست زده است اما هیچ شواهدی از توافق، هماهنگی یا طرح توطئه بین کمپین ترامپ و روس ها وجود ندارد.

برای ۱۴ماه گذشته کمیته ویژه مجلس نمایندگان اتهاماتی را مطرح کرده که دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دست کاری کرده است. این کمیته احتمال وجود ارتباط میان روس ها و کمپین های انتخاباتی دو نامزد اصلی ریاست جمهوری یعنی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون را بررسی کرد. تحقیقات کنگره همچنین تحقیقاتی انجام داد مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده چگونه می تواند به اقدامات روسیه و نشت بالقوه اطلاعات طبقه بندی شده پاسخ دهد.

تحقیقات هیات های ویژه مجلس نمایندگان و سنا در اختیار مشاور ویژه، رابرت مولر، قرار گرفت تا پرونده دخالت روسیه در انتخابات با این نتیجه گیری که توافقی میان مسکو و کمپین ترامپ وجود ندارد به پایان برسد. دوین نونس، سناتور جمهوریخواه روز دوشنبه در بیانیه ای از همکارانش که تحقیقات را رهبری کردند تشکر کرد. پیش نویس گزارش این کمیته بیش از ۵۰۰ صفحه است و بیش از ۶۰۰ سند در آن وجود دارد و قرار است هیئت نمایندگان دموکرات ها نیز آن را بررسی و نظر خود را اعلام کنند. این گزارش پیس از آنکه عمومی شود باید تصویب و بر اساس موضوعات سری و غیرسری بازبینی و طبقه بندی شود.

بخشی از این گزارش به حمله سایبری روسیه علیه نهادهای سیاسی آمریکا و استفاده از رسانه های اجتماعی برای برانگیختن اختلافات و همچنین الگوی حمله روسیه به متحدان اروپایی آمریکا می پردازد. این گزارش همچنین کوتاهی دولت اوباما در زمان پیش از انتخابات درباره اقدامات فعالانه روسیه را نشان می دهد. گزارش کمیته علاوه بر اینکه با ارتباط میان کمپین ترامپ و مسکو مخالفت می کند به این مساله می پردازد که چگونه تحقیقات ضدترامپ راه خود را از منابع روسی به کمپین کلینتون باز کردند و آنچه را که ارتباطات مشکوک بین مقامات اطلاعاتی خاص و رسانه ها عنوان می کند را شرح می دهد. اگرچه اعضای کمیته اطلاعاتی به طور عمومی موافق این قضیه هستند که پوتین پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در برابر کلینتون را ترجیح می داده سخنگوی کمیته برایان پی. هیل معتقد است که مقامات بتوانند از یافته ها و توصیه های گزارش نهایی برای بهبود امنیت و صداقت در انتخابات میان دوره ای ۲۰۱۸ استفاده کنند.

آدام شیف، سناتور جمهوری خواه و از اعضای رده بالای این کمیته اعتقاد دارد که با توجه به نتایج بررسی ها به نفع منافع کشور است که از ترامپ حمایت شود. از نظر او توصیه هایی در این گزارش وجود دارد که چگونه می توان از آمریکا و متحدان اروپایی در برابر حملات سایبری روسیه حمایت کرد و بخشی از گزارش بر روی شفافیت مالی در مبارزات انتخاباتی و اقدامات ضدجاسوسی در مبارزات سیاسی تمرکز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج