۶۹۲۲۴۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طنز؛ ملت پشت تلگرام ایستاده!

محمدرضا ستوده در ستون طنز روزنامه جهان صنعت نوشت: چند روز پیش یکی از مسوولان فضای مجازی کشور گفته بود: سال جدید اتفاقات جدیدی در مورد فضای مجازی خواهد افتاد‌. دیروز هم یکی از نمایندگان مجلس گفت: منابع موثقی گفته‌اند که در سال جدید تلگرام فیلتر می‌شود‌.

محمدرضا ستوده در ستون طنز روزنامه جهان صنعت نوشت: چند روز پیش یکی از مسوولان فضای مجازی کشور گفته بود: سال جدید اتفاقات جدیدی در مورد فضای مجازی خواهد افتاد‌. دیروز هم یکی از نمایندگان مجلس گفت: منابع موثقی گفته‌اند که در سال جدید تلگرام فیلتر می‌شود‌.

قبل از هر چیز می‌خواستم بگویم نترسید نترسید‌. ما پشت تلگرام ایستاده ایم‌. تلگرام که کافه نیست بروند درش را ببندند!

۵۰ میلیون مشتری دارد‌. اگر قرار باشد ملت را از تلگرام بیرون کنند، می‌خواهند ۵۰ میلیون نفر را کجا بدهند؟ اگر بخواهند این جمعیت را کف جامعه رها کنند معلوم نیست چه بلبشویی به راه بیفتد‌. تصور کنید این کارهایی که مردم در فضای مجازی می‌کنند را در فضای حقیقی انجام دهند‌. سنگ روی سنگ بند نمی‌شود‌.

اگر برنامه این است که تلگرام را ببندند و جای آن یک پیام‌رسان داخلی به نام «هدهد» را جایگزین کنند باید این را اعلام کنم که به احتمال زیاد اعضای شورای عالی فضای مجازی هم آن را دانلود و نصب نمی‌کنند چه برسد به ملت!

لذا نگران نباشید‌. چون آقای روحانی قول داده‌اند انگشت وزیر ارتباطات روی دکمه فیلترینگ نرود‌. این را هم خوب می‌دانند که اگر برود مردم هم دکمه‌هایی برای فشار دادن دارند و در صورت فیلتر تلگرام برای رساندن حرف‌هایشان به گوش آقای رییس‌جمهور، حضوری به نهاد ریاست‌جمهوری می‌روند!

اگر هدف از فیلتر تلگرام این است که کل مملکت در عرض یک ساعت از چگونگی تلفظ «موضع لوبر» توسط عضو هیات‌رییسه مجلس با خبر نشوند، باید خدمت‌تان عرض کنم که بی‌فایده است‌. اگر تلگرام هم نباشد، ما چنین سوتی‌هایی را سینه سینه به اطرافیان و حتی نسل‌های بعد منتقل می‌کنیم و نمی‌گذاریم چنین حماسه‌هایی از چشم کسی پوشیده بماند‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج