جاباما
۶۹۲۴۸۵
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

سال نو، اَپ نو؛ چند اپلیکیشن مفید برای سال جدید شما

خب! سال ۹۶ هم با همه بالا و پایین هایش به پایان رسید. عید برای ما ایرانی ها یعنی تغییر کهنه به نو و رفتن به استقبال آینده؛ و آینده از آن اپلیکیشن ها است.

هفته نامه همشهری شش و هفت - خشایار مریدپور: خب! سال ۹۶ هم با همه بالا و پایین هایش به پایان خود نزدیک می شود و باز هم می توان صدای پای قدم های بهار را شنید. عید برای ما ایرانی ها یعنی تغییر کهنه به نو و رفتن به استقبال آینده؛ و آینده از آن اپلیکیشن ها است. با نزدیک شدن مشخصات سخت افزاری تمامی گوشی های پرچمدار اندروید و اپل به یکدیگر و ارائه تجربه کاربری نسبتا مشابه در اکثر زمینه ها، این نرم افزارها یا همان اپلیکیشن ها هستند که هنوز هم می توانند هیجان ایجاد کنند.

اپلیکیشن های خوش ساخت و کاربردی که نیازهایی را که حتی از آنها اطلاع نداشتید برآورده می کنند و به شما این حس را می دهند که یک گوشی به واقع هوشمند را در دست دارید. البته همه ما وقت کافی برای گشتن در فروشگاه های اپلیکیشن و نصب و امتحان همه گزینه های مناسب را نداریم. به همین دلیل زحمت انجام این کار را برای شما کشیدیم و می خواهیم تعدادی از بهترین اپلیکیشن های ارائه شده در سال ۹۶ را به شما معرفی کنیم. مسلما معرفی همه اپلیکیشن های خوبی که در سال ۹۶ معرفی شده اند ممکن نیست. به همین دلیل سعی شده بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن ها برای استفاده در سال آینده را به شما معرفی کنیم.

Socratic

سال نو، اَپ نو؛ چند اپلیکیشن مفید برای سال جدید شما

پلتفرم: اندروید، iOS

یادگیری ریاضی اگر یکی از سخت ترین کارها برای دانش آموزان و دانشجویان نباشد، یکی از کم طرفدارترین آنهاست. یکی از دلایل این موضوع را باید پیچیدگی روش های حل مسئله و دشواری به خاطر سپردن انواع شیوه های رسیدن به جواب دانست. اپلیکیشن Socratic که نام آن به معنی سقراطی است، برای حل همین مشکل به بازار عرضه شده و انصافا در نوع خود بسیار کاربردی و جالب است. اگر به یاد ندارید یک مسئله یا معادله به خصوص چطور حل می شود یا مثلا از روش تجزیه یک کسر جبری هیچ ایده ای ندارید، جای نگرانی نیست؛

تنها کافی است گوشی هوشمند خود را به همراه داشته باشید! هرچند امکان تایپ کردن صورت مسئله هم وجود دارد، اما می توانید با استفاده از دوربین گوشی از مسئله مورد نظر یک عکس بگیرید و تمام؛ فناوری پردازش تصویر با شناخت خودکار ورودی مسئله، روش حل آن را پیدا کرده و به صورت قدم به قدم به شما نمایش می دهد. البته این اپلیکیشن تنها برای پاسخگویی به سوال های ریاضی پیش روی دانش آموزان نیست و امکان پاسخگویی در سایر حوزه ها ازجمله علوم تجربی و تاریخ را هم داراست، ولی در این زمینه ها می توانید با جست و جو در گوگل به نتایج مشابه و حتی بهتر برسید.

همچنین امکان حل مسائل به صورت متن انگلیسی هم وجود دارد، اما با وارد کردن معادلات مسئله به صورت دستی بسیار سریع تر و راحت تر می توانید به حل مسئله دسترسی داشته باشید. البته این اپلیکیشن تنها به حل مسئله و نمایش جواب نهایی نمی پردازد. بلکه روش حل مسئله را هم در اختیار شما قرار می دهد. به این ترتیب می توانید با دقت و به صورت گام به گام روش حل مسائل ریاضی مختلف را مشاهده کرده و به جای گرفتن ماهی، ماهیگیری یاد بگیرید. البته پیش از این دو و در سال ۲۰۱۴ هم اپلیکیشن Photomath با قابلیت های مشاوره عرضه شده بود، اما نکته ای که باعث شاخص شدن Socratic می شود طراحی بهتر رابط کاربری و توضیح قدم به قدم حل مسائل است که آن را تبدیل به یک اپلیکیشن کمک آموزشی عالی کرده است.

Thrive

سال نو، اَپ نو؛ چند اپلیکیشن مفید برای سال جدید شما

پلتفرم: اندروید، iOS

گوشی های هوشمند بخش اعظم زمان مفید روز ما را به خود اختصاص می دهند و این چیز جدیدی نیست. در نتیجه اپلیکیشن های متعددی برای کنترل میزان استفاده از گوشی های هوشمند و محدود کردن اعتیاد ما به آن طراحی و عرضه شده اند و هر یک با روش های مختلف س عی در کاهش وابستگی ما به این مخدر دوران مدرن! را دارند.در این بین اما اپلیکیشن Thrive با داشتن رابط کاربری ساده و راحتی می تواند شما را در این مهم یاری دهد: در حالت Thrive یا رشد کردم تمامی اپلیکیشن ها و نوتیفیکیشن ها، تماس ها و پیام های متنی برای بازه زمانی مشخص شده از طرف شما مسدود می شوند.

البته می توانید با مشخص کردن یک فهرست از افراد مهم یا همان VIP به آنها امکان دهید که در هر شرایط و هر زمانی با شما تماس برقرار کنند و به این ترتیب نگران اتفاقات مهم و اساسی هم نباشید. قابلیت پاسخگویی خودکار در این اپلیکیشن به این معنی است که می توانید با تنظیم پیام های متنی به اطلاع کسانی که با شما تماس می گیرند برسانید که در حال کار هستید. البته یک حالت Super Thrive هم وجود دارد که در آن تمامی تماس ها برای مدت تعیین شده قطع می شوند و هیچ استثنایی هم در کار نخواهدبود.

همچنین می توانید برای کارکردن با برنامه های مختلف زمان تعیین کنید تا مثلا در یک روز ۳ ساعت را در تلگرام یا یک بازی به خصوص نگذرانید و پس از پایان زمان تعیین شده دسترسی شما به برنامه تا صبح روز بعد مسدود خواهدشد. البته برای کاهش زمان کارکردن با گوشی هوشمند و تمرکز بیشتر بر دنیای واقعی روش های موثر دیگری هم وجود دارد، اما بدون شک با استفاده از Thrive و تغییر تدریجی عادت های کاربری خود می توانید در سال جدید بیشتر بر زندگی واقعی تمرکز کنید و بازدهی خود را بالا ببرید.

Gudak Cam

سال نو، اَپ نو؛ چند اپلیکیشن مفید برای سال جدید شما

پلتفرم: اندروید، iOS

اگر یادتان باشد پیش از رواج استفاده از دوربین های دیجیتال و گوشی های هوشمند، عکاسی برای خود عزت و احترامی داشت؛ فیلم های ۲۴ تایی و ۳۶ تایی که تازه پس از تمام شدن باید با صرف هزینه و زمان، آنها را ظاهر می کردید. البته دوربین های دیجیتال زندگی را از این نظر برای ما بسیار راحت تر کرده اند، اما با این حال می توان گفت که تا حدی باعث کاهش ارج و قرب عکاسی و عکس در نظر ما هم شده اند. این روزها دیگر کسی نگران تمام شدن فیلم نیست و ممکن است از یک مهمانی یا مراسم صدها عکس تهیه شود که معمولا تنها چندتای آنها باقی می مانند که آنها هم به ندرت دیده می شوند.

اپلیکیشن دوست داشتنی Gudak Cam برای بازتولید حس خوب عکاسی با دوربین های قدیمی و یادآوری لذت عکاسی آنالوگ طراحی شده است. نکته اصلی و عامل تمایز این برنامه با نمونه های مشابه سادگی و استفاده و طراحی بسیار روان رابط کاربری آن است. برای عکاسی با این برنامه باید از یک ویزور کوچک مشابه دوربین های قدیمی کداک استفاده کنید و تنها می توانید ۲۴ عکس به ازای هر حلقه فیلم بگیرید. پس از گرفتن عکس ها باید آنها را به بخشی که یک تاریک خانه یا Processing Laboratory نام دارد انتقال دهید تا پس از ۳ روز عکس ها «ظاهر» شوند و بتوانید آنها را ببینید.

همچنین استفاده از این برنامه به یادتان می آورد که هر چیزی ارزش عکس گرفتن ندارد و پس از تمام کردن هر فیلم ۲۴ تایی باید ۱۲ ساعت صبر کنید تا بتواند ۲۴ عکس دیگر بگیرید. عکس هایی که با این اپلیکیشن می گیرید هم حال و هوای عکس های قدیمی آلبوم های بچگی را دارند و برای بازتولید خاطرات قدیمی در ایام تعطیلات نوروزی ایده آل هستند. پس می توانید برای نوروز امسال از این برنامه دوست داشتنی کمک بگیرید و به جای گرفتن صدها عکس معمولی، سعی کنید چند سری عکس خاطره انگیز و قابل چاپ از خود، خانواده و دوستان بگیرید.

Holo

سال نو، اَپ نو؛ چند اپلیکیشن مفید برای سال جدید شما

پلتفرم: اندروید، iOS

در سالی که گذشت شاهد رشد بی سابقه اپلیکیشن های واقعیت افزوده و ارائه کاربردهای جالب و هیجان انگیز این فناوری در قالب های مختلف بودیم. یکی از بهترین برنام های ارائه شده در این رده Holo است که به شما امکان می دهد به راحتی اجسام و مدل های هولوگرافیک مختلف را به محیط اضافه کنید. می توانید از بین ده ها شخصیت مشهور، ورزشکار، موزیسین، ابرقهرمان ها، حیوانات و کاراکترهای اورجینال آنچه دوست دارید به تصویر اضافه کنید را انتخاب کنید تا بتوانید محیط عکس یا فیلمبرداری را زیباتر یا جالب تر کنید.

می توانید ابعاد سوژه مورد نظر را حتی حین عکاسی یا فیلمبرداری به راحتی تغییر دهید و پس از تمام شدن کار نتیجه را در گالری گوشی خودتان ذخیره کنید. یک محدودیت فعلی این اپلیکیشن این است که تنها می توانید یک شیء را به تصویر اضافه کنید و مثلا نمی توانید با افزودن اجسام مختلف صحنه را شلوغ کنید، اما مسلما یکی از کاربردی ترین و جالب ترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده برای گوشی های هوشمند محسوب می شود. محتوای قابل استفاده این اپلیکیشن از حجم مناسبی برخوردار است و می توانید با کمی خلاقیت عکس ها و ویدئوهای جالبی تهیه کنید.

اگرچه باید به خاطر داشته باشید که نمی توانید از یک اپلیکیشن انتظار ارائه کارهایی در حد فیلم های هالیوودی داشته باشید و به یاد داشته باشید که این برنامه هنوز در حال طی کردن مراحل رشد و توسعه است. رابط کاربری نیز به خوبی طراحی شده و تجربه خوبی در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین به سادگی می توانید با استفاده از دسترسی تعبیه شده در داخل اپلیکیشن نتایج کار خود را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.

Cam Scanner

سال نو، اَپ نو؛ چند اپلیکیشن مفید برای سال جدید شما

پلتفرم: اندروید، iOS

داشتن یک اسکنر همراه خیلی کار ساده ای نیست و شاید به درد همه هم نخورد، اما می توانید بدون نیاز به حمل یک وسیله اضافه و با استفاده از دوربین گوشی تمام امکانات یک اسکنر را در اختیار داشته باشید. اپلیکیشن Cam Scanner یک از بهترین نمونه های برنامه های اسکنر برای گوشی های هوشمند است که قابلیت های مناسب و رابط کاربری خوب را در اختیار شما قرار می دهد و کاملا هم رایگان است. این برنامه با استفاده از دوربین گوشی می توان د با تهیه اسکن های دقیق از اسناد و بهبود کیفیت تصویر به شما اجازه بدهد یک کپی دیجیتال از تمامی مدارک خود تهیه کرده و آنها را در فرمت PDF در گوشی یا هر سرویس ذخیره سازی ابری که دوست داشتید انبار کنید.

همچنین می توانید با اضافه کردن برچسب به اسناد یا قرار دادن آنها در گروه های مشخص بعدا به سادگی آنها را جست و جو کنید و در صورت نیاز واترمارک هم به تصویر اضافه کنید. یک نکته بسیار مثبت این برنامه وجود قابلیت پردازش تصویری متن یا OCR است که با آن می توانید با اسکن تصویر، بدون نیاز به تایپ متن آن را شناسایی و ذخیره کنید و برای ویرایش های بعدی مورد استفاده قرار دهید. البته این قابلیت برای زبان فارسی موجود نیست، اما کماکان استفاده از این برنامه را به تمام کسانی که با اسناد متنی سر و کار دارند و دوست دارند به راحتی کپی های باکیفیت و دیجیتال از آنها تهیه کنند توصیه می کنیم.

Alarmy (Sleep if you Can)

سال نو، اَپ نو؛ چند اپلیکیشن مفید برای سال جدید شما

پلتفرم: اندروید، iOS

با شروع سال جدید، خیلی از ما تصمیم می گیریم که صبح ها زودتر از خواب بیدار شویم و بهتر از روزمان استفاده کنیم. البته برای اکثر افراد این تصمیم در حد ایده باقی می ماند و با پایان تعطیلات نوروزی همان آش و کاسه خواهدبود. مشکل برای خیلی ها پیدا کردن انگیزه یا حتی اجبار لازم برای بیرون آمدن از تخت خواب است. گاهی استفاده از آلارم هایی با صدای بلند یا حتی تنظیم چندین زنگ پشت سر هم کارساز نیست و همین باعث می شود برای حل مشکل به دنبال روش های بهتری باشیم. یک گزینه مناسب اپلیکیشن Alarmy است که آن را می توانیم یکی از بهترین و آزاردهنده ترین اپلیکیشن های زنگ اخبار یا همان آلارم بدانیم.

در این برنامه آلارم به صورت پیش فرض تنها زمانی خاموش می شود که بتوانید یک عکس مشابه عکسی که از پیش به عنوان تصویر مورد نظر تایید ذخیره کرده اید بگیرید. این عکس می تواند تصویری از آینه دستشویی یا قوری و کتری چای صبحانه باشد. ایده کار بسیار ساده است. اگر خوابتان خیلی سنگین است، بهتر است مکان عکاسی مورد نظر خودتان را دورتر از اتاق خواب انتخاب کنید. تا شما بخواهید در خواب و بیداری صبح مثلا تا دستشویی بروید و سینک آن را در کادر مناسب قرار دهید دیگر خواب کاملا از سرتان پریده و احتمالا آماده شستن صورت و شروع روزتان خواهید بود.

البته اگر دوست ندارید صبح را با گرفتن عکس از سینک دستشویی یا پنجره پذیرایی شروع کنید، امکان انتخاب حالت های دیگری هم وجود دارد. روش های جایگزین شامل انجام یک محاسبه ساده، اسکن کردن یک بارکد یا تکان دادن شدید گوشی هستند که می توانند بسته به انتخاب شما خواب صحیح را برایتان زهر کنند. این برنامه کاربردی برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید به صورت رایگان قابل دانلود است، هر چند برای حذف تبلیغ ها و داشتن نسخه اصلی باید به ترتیب ۱.۹۹ و ۲.۴۵ دلار خرج کنید. البته نسخه رایگان آن هم به طور کامل توانایی بیدار کردن شما از هر خوابی را دارد و بدون پرداخت هزینه هم می توانید در سال جدید روزها را زودتر شروع کنید.

Google Translate

سال نو، اَپ نو؛ چند اپلیکیشن مفید برای سال جدید شما

پلتفرم: اندروید، iOS

البته که این سرویس قدیمی را خیلی از ما می شناسیم و یکی از قدیمی ترین و بهترین اپلیکیشن های واژه نامه (دیکشنری) آنلاین و ترجمه به زبان های مختلف به شمار می رود، اما در سال گذشته و با گسترش کاربرد فناوری واقعیت افزوده شاهد اضافه شدن یک قابلیت جدید و بسیار کاربردی به این برنامه دوست داشتنی بودیم. قابلیت پردازش همزمان تصویر و شناسایی و ترجمه خودکار متون ویژگی های ممتاز و به دردبخوری است که می تواند برای کسانی که قصد سفر به کشورهای خارجی یا ترجمه متون از زبان های خارجی به فارسی را دارند ایده آل باشد.

برای استفاده از این امکان باید در برنامه با دوربین از متنی که قصد ترجمه آن را دارید عکس بگیرید. سپس فناوری پردازش تصویر پیشرفته این اپلیکیشن در لحظه اقدام به ترجمه متن مورد نظر می کند. در صورت انتقال به اینترنت این اپلیکیشن از زبان های متعددی پشتیبانی می کند، اما اگر همیشه به اینترنت دسترسی نداشته باشید یا بخواهید به صورت آفلاین از این برنامه استفاده کنید هم می توانید بسته های زبان های مورد نظرتان را دانلود کنید.

این قابلیت کاربردی به خصوص برای کسانی که به کشورهای خارجی تردد می کنند بسیار مفید خواهدبود، چرا که بدون نیاز به آنتن یا اتصال به شبکه یا تسلط به زبان آن کشور می توانید کارتان را انجام دهید. به علاوه این اپلیکیشن می تواند برای دانشجویان و دانش آموزان هم بسیار مفید باشد و به آنها امکان دهد با سرعت و سهولت از منابع آموزشی زبان اصلی استفاده کنند. به علاوه باید به قابلیت ترجمه همزمان صوتی اشاره کنیم که به افرادی که زبان مشترکی بلد نیستند امکان می دهد به راحتی با هم گفت و گو کنند.

با داشتن اتصال اینترنت می توانید جمله مورد نظر را به زبان خودتان بگویید و ترجمه استاندارد آن به زبان دلخواه را پخش کنید. در نهایت به این موضوع هم اشاره کنیم که این برنامه با تمام این امکانات کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای دریافت آن ندارید. پس اگر برای تعطیلات نوروزی قصد خروج از کشور دارید و خیلی به زبان های خارجی مسلط نیستید، پیشنهاد می کنیم قبل از گرفتن بلیت این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید.

Rules of Survival

سال نو، اَپ نو؛ چند اپلیکیشن مفید برای سال جدید شما

پلتفرم: اندروید، iOS

نوبتی هم باشد نوبت بازی است و البته که امسال در این زمینه هم اتفاق های جالبی افتاده است. یکی از مهم ترین اتفاق ها اما پیدایش سبک جدیدی از بازی های آنلاین گروهی به نام Battle Royal است که با بازی PUBG در پلتفرم PC مشهور شد و الان مثل یک ویروس به تمام پلتفرم های بازی از جمله گوشی های هوشمند راه پیدا کرده است. در این سبک از بازی شما در یک جزیره به همراه حدود ۱۰۰ نفر دیگر باید برای زنده ماندن بجنگید و تنها برنده آخرین کسی که زنده باشد. البته در نگاه اول اجرای چنین بازی سنگینی در محیطی گوشی های هوشمند بسیار دشوار به نظر می رسد.

اما Rules of Survival موفق شده به خوبی نمونه بازی PUBG را در فضای گوشی ارائه دهد و میلیون ها کاربر این اپلیکیشن در همین چند ماه اخیر نشان از موفقیت چشمگیر آن دارد. در این بازی شما پس از پریدن از هواپیما باید در نقطه ای از نقشه فرودآمده و با پیدا کردن اسلحه، جلیقه ضدگلوله، کوله پشتی و تجهیزات سعی کنید با حرکت به سمت نقطه تعیین شده در نقشه از خود دفاع کنید و دشمنان را از پای دربیاورید. علاوه بر صدها ساختمان و سازه بزرگ، کیلومترها جنگل و جاده هم وجود دارد که می توانید با انواع وسایل نقلیه از موتور و ماشین و جیپ از آنها عبور کنید و در نقشه جا به جا شوید.

گرافیک بازی بسیار خوب کار شده و کنترل ها به سادگی دستتان خواهندآمد. همچنین ویژگی هدف گیری خودکار و نصب خودکار وسائلی مثل دوربین و صدا خفه کن روی سلاح ها باعث می شود بیشتر روی بازی و زنده ماندن تمرکز کنید. نکته بسیار مثبتی که باعث محبوبیت بیشتر این بازی شده اما قابلیت بازی به صورت آنلاین با دوستان است که به سرعت و راحتی انجام می شود به شما امکان می دهد در تیم های دو، سه یا چهار نفره به صورت همزمان بازی کنید.

بازی ضرب آهنگ بالایی دارد و هر دور آن تقریبا نهایتا ۲۰دقیقه طول می کشد. هر چند در اکثر موارد در همان دقیقه های اول توسط یکی از حریفان از پا درخواهید آمد. در زمان بازی می توانید با استفاده از ارتباط صوتی به راحتی با هم تیمی ها ارتباط برقرار کنید و در نتیجه نیازی نیست برای بازی کردن با هم در کنار هم باشید. البته این بازی بسیار هم اعتیادآور است و هر چند به شدت آن را برای تعطیلات نوروزی پیشنهاد می کنیم اما باید به شما هشدار بدهیم که خیلی هم به این بازی عادت نکنید؛ چون می تواند زمان زیادی از شما بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج