۶۹۲۹۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

سئول: «اون» به خلع سلاح هسته‌ای متعهد شد

وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت، رهبر کره شمالی مستقیما گفته است که به خلع سلاح هسته‌ای پایبند است. این نخستین شرط برای نشست احتمالی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت، رهبر کره شمالی مستقیما گفته است که به خلع سلاح هسته‌ای پایبند است. این نخستین شرط برای نشست احتمالی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون است.

به نوشته گاردین، پس از آن که مقامات کره جنوبی از تعهد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به خلع سلاح هسته‌ای از شبه‌جزیره کره و توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خبر دادند، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با این مذاکرات تاریخی موافقت کرده است.

کره شمالی به طور علنی برنامه دیدار با ترامپ را تایید نکرده و محل برگزاری این نشست نیز هنوز مشخص نیست.

کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی اظهار کرد، سئول از کره شمالی درخواست کرده است که "در عباراتی روشن نظر خود را درباره خلع سلاح هسته‌ای ابراز کند و کیم نیز این تعهد را ابراز کرد".

وزیر امور خارجه کره جنوبی به شبکه CBS گفت، این نخستین بار است که رهبر کره شمالی مستقیما این اظهارات را بیان می‌کند.

وی گفت، رهبر کره شمالی "در حال ارزیابی" تصمیم غافلگیرکننده دونالد ترامپ برای پذیرش دعوت کره شمالی به مذاکره است. ما زمانی را که لازم خواهند داشت به آنان می‌دهیم تا اظهارات علنی خود را مطرح کنند.

کانگ اظهار کرد که یک کانال ارتباطی ایجاد شده و در حال رد و بدل کردن پیام‌ها میان طرفین است. وی افزود: به اعتقاد من رهبر کره شمالی به زمانی نیاز دارد تا آمادگی لازم را برای دیدار با دونالد ترامپ به دست آورد.

وی افزود: در ازای شرکت کره شمالی در این مذاکرات هیچ پیشنهادی به پیونگ‌یانگ ارائه نشده است و کره شمالی این مساله را روشن کرده که "در ازای این مذاکرات پاداشی وجود نخواهد داشت".

در همین حال، یکی از دیپلمات‌های ارشد کره شمالی نیز به فنلاند رفت تا با مقامات سابق آمریکا و مقامات کره جنوبی درباره دیدار احتمالی کیم جونگ اون و ترامپ مذاکره کند.

چو کانگ، معاون مدیرکل امور کره شمالی و آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی در مذاکراتی با حضور مقامات سابق آمریکایی و مقامات فعلی کره شمالی در طرحی گسترده‌تر برای پایان دادن به بن‌بست در مساله برنامه تسلیحاتی پیونگ‌یانگ شرکت می‌کند.

نشست فنلاند در پی مذاکرات سه روزه میان کره شمالی و مقامات سوئدی در استکهلم صورت گرفت که ظاهرا نتوانسته راه را برای دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی هموار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کره شمالی هم به فکر معیشت و اصلاحات اقتصادی افتاد ولی ما هنوز دنبال دشمن و جنگ و استکبار جهانی هستیم

    • بدون نام

      جالبه،
      اون هم بخاطر مردمش با تدبیر عمل کرد ،افرین

    • ۰

      اینم ابر مرد شریعتمداری و کیهان که تیترمیزد ازکره شمالی یادبگیرین زیربارآمریکانرین

    • بدون نام

      جالبه رهبر لیبی بخاطر مردمش تدبیر و به آمریکا اعتماد وخود را خلع سلاح هسته ای کرد ولی دیدیم آمریکا چطور به وعده هایش عمل که نکرد هیچ .به کشورش حمله کرد و به خاک سیاه نشاندش ولیبی هنوز که هنوزه داره چوب بی تدبیری رهبر لیبی رو میخوره . مطمین باشید کره شمالی هم همین چوب را خواهد خورد

    • بدون نام

      جالب تر از این دوتا . دولت مردان تدبیر و امید ماهم به پنج +یک وامریکا هم اعتماد کرد وپای میز مذاکره برجام را امضا کردند نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه پرروتر شدند و تحریم‌های جدید وشدید تری اعمال کردند و هنوز هم ماجرا با لحن تندتری ادامه داره

    • بدون نام

      جالب تر از این دوتا . دولت مردان تدبیر و امید ماهم به پنج +یک وامریکا هم اعتماد کرد وپای میز مذاکره برجام را امضا کردند نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه پرروتر شدند و تحریم‌های جدید وشدید تری اعمال کردند و هنوز هم ماجرا با لحن تندتری ادامه داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج