جاباما
۶۹۳۰۷۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

آنچه بر پرسپولیس در سال ۹۶ گذشت

 پرسپولیس در سال ۹۶ فرم عالی خود در یکی دو سال گذشته را حفظ کرد و با فتح لیگ شانزدهم ، سوپرجام و حضور در ۴ تیم برتر آسیا و تقریبا قطعی شدن قهرمانی در لیگ هفدهم سال فراموش نشدنی را پشت سر گذاشت.

وبسایت نود: پرسپولیس در سال ۹۶ فرم عالی خود در یکی دو سال گذشته را حفظ کرد و با فتح لیگ شانزدهم ، سوپرجام و حضور در ۴ تیم برتر آسیا و تقریبا قطعی شدن قهرمانی در لیگ هفدهم سال فراموش نشدنی را پشت سر گذاشت.

علیرغم همه این موفقیتها ، پرسپولیس در سال گذشته روزهای سختی هم داشت که باعث شد از حلاوت این کامیابیها کمی کاسته شود. به بهانه پایان سال ۹۶ تمام فراز و فرودهایی که این تیم در سال ۹۶ تجربه کرد بررسی شده است.

فروردین : سالی که نکوست از بهارش پیداست

هر چند که پرسپولیس در اولین بازی رسمی سال ۹۶ در آبادان مغلوب صنعت نفت شد ولی آغاز سال نو برای این تیم مصادف با پایان انتظار ۹ ساله برای قهرمانی این تیم بود و پرسپولیس با غلبه بر ماشین‌سازی پس از ۸ دوره قهرمان لیگ شد و در بازی با پدیده در استادیوم مملو از تماشگر جشن پرشکوه قهرمانی گرفت.

آنچه بر پرسپولیس در سال ۹۶ گذشت

اردیبهشت: صعود دراماتیک در آسیا

پرسپولس که با صلابت قهرمان لیگ شده بود و توانسته بود رکوردهای زیادی مثل زودترین قهرمانی ، بیشترین متوسط امتیاز و بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کند نتوانست با آن اقتدار در آسیا ظاهر شود. پیروزی برابر الوحده در هفته آخر برای صعود پرسپولیس کافی نبود و الریان باید در بازی همزمان در برابر الهلالی که صعودش مسجل شده بود متوقف می ‌شد. در جریان این دو بازی چندین بار سرنوشت تیم دوم صعودکننده تغییر کرد ولی نهایتا با پیروزی ۴-۲ مقابل الوحده و شکست الریان مقابل الهلال ، پرسپولیس مجوز صعود به مرحله حذفی را گرفت.

خرداد: ادامه پیشروی در آسیا

با پایان لیگ ، پرسپولیس در خرداد ماه تنها یک بازی رفت و برگشت در مرحله یک هشتم‌نهایی مقابل لخویا داشت. در بازی رفت پرسپولیس با توجه به حواشی‌ای که در دیدار با الوحده رخ داد از حضور تماشاگر محروم شد. در این بازی باز هم طارمی پنالتی از دست داد تا با تساوی بدون گل سرنوشت بازی در دیدار برگشت مشخص شود. در بازی برگشت هم پرسپولیس با یک گل‌به‌خودی حریف را از پیش رو برداشت تا با اقتصادی‌ترین نحو ممکن مجوز حضور در مرحله بعدی لیگ قهرمانان را به دست آورد.

تیر: نقل و انتقالات آرام و فتح سوپرجام

پرسپولیس فصل نقل و انتقالات کم سر و صدایی را پشت سر گذاشت و تقریبا با تمام بازیکنانیی که در نیم فصل قصد جذبشان را داشت قرارداد بست. گادوین منشا ، شجاع خلیل‌زاده ،‌بشاررسن ، سیامک نعمتی، شایان مصلح خریدهای پرسپولیس در این فصل بودند. سروش رفیعی نیز تاثیرگذارترین چهره‌ای بود که از جمع سرخپوشان جدا شد

در پایان تیر ماه پرسپولیس در دیدار سوپرجام به مصاف نفت تهران بحران زده رفت و این تیم را که تا ساعاتی قبل از بازی سرمربی آن مشخص نبود را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد تا سوپرجام نیز به تالار افتخارات باشگاه اضافه شود.

آنچه بر پرسپولیس در سال ۹۶ گذشت

مرداد: آغاز لیگ و استارت برای تکرار قهرمانی

پرسپولیس لیگ را طوفانی شروع کرد و در ۴ هفته ابتدایی صاحب ۳ پیروزی و یک تساوی شد.اما مهمترین بازی پرسپولیس در مردادماه در آخرین روز این ماه برگزار شد جاییکه پرسپولیس در زمین بی‌طرف میزبان الاهلی عربستان بود و در دیداری که ۲ بر صفر عقب بود توانست به تساوی ۲-۲ دست یابد تا به بازی برگشت امیدوار شود.

شهریور: صعود به جمع ۴ تیم برتر آسیا

هر چند که پرسپولیس در این ماه متحمل اولین شکست در لیگ شد ولی صعود به نیمه نهایی آسیا این ماه را برای پرسپولیس تبدیل به یک ماه رویایی کرد.پرسپولیس در دیدار برگشت با الاهلی در دقیقه ۵ با گل علیپور از حریف پیش افتاد. در دقیقه ۱۱ ، کامیابی نیا با تکل بی محابا به روی حریف از زمین اخراج شد و پرسپولیس مجبور شد حدود ۸۰ دقیقه برابر حریف قدرتمند عربستانی ده نفره بازی کند. مقاومت پرسپولیس دقیقه ۵۲ شکسته شد و بازی به تساوی کشید. این نتیجه حکم به صعود الاهلی می‌داد ولی پرسپولیس ده نفره در ده دقیقه پایانی ۲ گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا برای اولین بار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

مهر : محرومیت ، شکست سنگین و حذف از آسیا

مهر ماه برای پرسپولیسیها در ۳ سال گذشته بیش از آنکه یادآور خاطرات مدرسه باشد تداعی‌کننده خاطرات تلخ است. در شامگاه آخرین روز تابستان خبری اردوی پرسپولیس را به لرزه در آورد و این خبر در یک مهر به صورت رسمی اعلام شد.

مهدی طارمی به خاطر تخلف در جدایی از ریزه اسپورت و پیوستن به پرسپولیس به مدت ۴ ماه از حضور در میادین محروم شد.۲ پنچره آتی نقل و انقالات نیز برای پرسپولیس بسته شد و باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی محکوم به پرداخت جریمه به باشگاه ریزه اسپورت شدند. این اتفاق کمر پرسپولیس را در فاصله ۴ روز مانده به حساس‌ترین بازی چند فصل اخیر برابر الهلال شکست. پرسپولیس قبل از این حکم ، سید جلال حسینی ،‌کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری را برای این دیدار در اختیار نداشت. محرومیت طارمی بهترین گلزن ۳ فصل اخیر این تیم به علاوه شوک ناشی از محرومیت و جریمه ، شیرازه این تیم را از هم پاشید تا با شکست ۴ بر صفر متحمل سنگین‌ترین شکست سالیان اخیر خود شود.

آنچه بر پرسپولیس در سال ۹۶ گذشت

در بازی برگشت هم خبری از معجزه نبود و پرسپولیس از آسیا حذف شد. پرسپولیس که تا اینجای سال ۹۶ فقط طعم شیرین شادی و پیروزی را چشیده بود متحمل شکست تلخی شد

آبان: بازگشت به ریل موفقیت با پیروزی در دربی

شکست برابر الهلال به قدری سنگین بود که پرسپولیس برای اعاده حیثیت محکوم به پیروزی در یک دیدار بزرگ بود. دربی ۸۵ بهترین فرصت برای پرسپولیس به شمار می‌رفت که با پیروزی برابر رقیب سنتی که در بحران به سر می‌برد به ساحل آرامش برگردد. پرسپولیس در دقیقه ۲۱ با گل علی علیپور که پس از محرومیت طارمی تبدیل به گلزن اول پرسپولیس شده بود از حریف پیش افتاد و تا پایان این نتیجه را حفظ کرد تا پیروز این میدان شود.

آنچه بر پرسپولیس در سال ۹۶ گذشت

آذر: قهرمانی نیم فصل و پرپر شدن رویای دوگانه

با توجه به بازیهای عقب افتاده پرسپولیس در لیگ و حذفی ، بازیهای این تیم فشرده‌تر از سایر تیمها برگزار شد ولی این فشردگی تنها فاصله بردهای پرسپولیس را کمتر کرد. یکی از این پیروزیها برتری برابر پارس جنوبی بود که با این برد توانست موقعیتش را در صدر جدول تثبیت کند و نهایتا در شرایطی که دو بازی تا پایان نیم فصل فرصت داشت قهرمان نیم فصل اول شد.

اما پرسپولیسی که روی نوار موفقیت گام برمی‌داشت در جام حذفی مقابل صنعت نفت در وقت قانونی و اضافی متوقف شد و در ضربات پنالتی از گردونه رقابتها خارج شد. برانکو که در ادوار گذشته در جام حذفی توفیقی نداشته بود امسال هم در رسیدن به این جام ناکام ماند.

دی: ماه کم گل و ادمه صدرنشینی

بازیهای پرسپولیس در این ماه کم گل‌تر از همیشه بود و در ۴ بازی ، ۴ گل زد و با ۲ برد و ۲ تساوی با خیال راحت در صدر باقی ماند. مهدی طارمی که در آستانه پایان محرومیتش بود ساز جدایی کوک کرد و به الغرافه قطر پیوست.

بهمن: تنها در اوج

پرسپولیس در لیگ حریفان را یکی پس از دیگری از پیش روی برداشت و در پایان بهمن ماه ۱۶ امتیاز با تیم دوم فاصله گرفت تا قدرت مطلق لیگ لقب گیرد. در بهمن ماه فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شروع شد و پرسپولیس با یک برد خوب برابر نسف قرشی و یک شکست برابر السد مسابقات را آغاز کرد

اسفند: شکست پروژه ۲ قهرمانی در یک سال با باخت در دربی

پرسپولیس این قدر در لیگ امسال موفق بود که دغدغه‌ای فراتر از قهرمانی داشت. یکی از این دغدغه‌ها مسجل شدن قهرمانی تا پیش از پایان سال ۹۶ بود. پرسپولیس برای رسیدن به این هدف احتیاج به یک تساوی در آخرین دیدار لیگ در سال ۹۶ در دربی ۸۶ داشت که با شکست در این دیدار جشن قهرمانی به سال بعد موکول شد.

پرسپولیس در ۲ دیداری که در اسفند در لیگ قهرمانان برگزار کرد به پیروزی رسید تا در موقعیت مناسبی برای صعود به مرحله حذفی قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خوزستان آبی

      با این تفاسیر فقط میگی که یک لنگی هستی

    • پرسپولیس جعلی

      ی افتخار تو اسیا حسرت کل لنگیا

    • امیر حسین رحمانی. رفسنجان

      مطمن باشید لنگی ها به العین در ایران کمک کردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج