جاباما
۶۹۳۰۸۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

آنچه بر استقلال در سال ۹۶ گذشت

استقلال در سال ۹۶ بدترین روزهای تاریخش را تجربه کرد ولی در ادامه با روی کار آمدن وینفردشفر به مرور زمان تبدیل به تیمی شد که نوید یکی از بهترین استقلال‌های تاریخ را می‌دهد.

وبسایت نود: استقلال در سال ۹۶ بدترین روزهای تاریخش را تجربه کرد ولی در ادامه با روی کار آمدن وینفردشفر به مرور زمان تبدیل به تیمی شد که نوید یکی از بهترین استقلال‌های تاریخ را می‌دهد.

استقلال پس از پشت سر گذاشتن روزهای تلخ به روزهایی رسید که برای هر قدرتی در آسیا هراسناک است. به بهانه پایان سال ۹۶ آنچه بر استقلال در این سال گذشت مورد بررسی قرار گرفته است.

فروردین: شکست برابر ژنرال

استقلال که فصل را بسیار بد آغاز کرده بود شانسی برای قهرمانی نداشت ولی با روند رو به رشدی که در طول فصل داشت فرصت نایب قهرمانی را به دست آورده بود برای رسیدن به این عنوان تراکتورسازی بزرگترین رقیب استقلال بود.

جدال تراکتورسازی با سرمربیگری امیر قلعه نویی نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت تیم دوم جدول داشت. در این دیدار باز هم ژنرال سد راه آبی‌پوشان شد و تراکتورسازی با نتیجه یک بر صفر استقلال را شکست داد.

اردیبهشت: نایب قهرمانی و صعود در آسیا

استقلال با غلبه بر سپاهان در هفته آخر لیگ شانزدهم توانست به عنوان نایب قهرمانی دست یابد. آبی پوشان در آسیا نیز با الاهلی امارات هم امتیاز شدند ولی به خاطر شکست در بازی رودررو در رتبه دوم قرار گروه گرفت

خرداد: شکست تحقیرآمیز در آسیا

استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید با العین روبه‌رو می‌شد و در بازی رفت در تهران با نتیجه ۱-۰ به پیروزی رسید و امیدوارانه پای به دیدار برگشت با العین در امارات گذاشت ولی در ۸ خرداد ۹۶ یکی از روزهای تلخ باشگاه استقلال رقم خورد و این تیم متحمل شکست سنگین ۶-۱ شد. استقلال در این بازی چند بازیکن اصلی خود نظیر امید ابراهیمی و امید نورافکن را در اختیار نداشت و در ادامه بازی نیز فرشید باقری را از دست داد و این امر باعث شد تا استقلال با ترکیب غیر متعارف بازی کند تا سنگین‌ترین شکست یک تیم ایرانی در آسیا رقم خورد.

آنچه بر استقلال در سال ۹۶ گذشت

تیر: نقل و انتقالات پر سر و صدا

استقلال پس از یک پنچره محرومیت از نقل و انتقالات ،‌ تابستان پرهیاهویی را تجربه کرد. استقلال برخی از چهره‌های قدیمی خود را نظیر پژمان منتظری ، مجتبی جباری و سجاد شهباززاده را به تیم برگرداند روزبه چشمی نیز پس از یک فصل کنار گذاشته شدن از استقلال دوباره به این تیم بازگشت به جز آن ستاره‌هایی نظیر حسن بیت سعید ،‌سرور جباروف ، داریوش شجاعیان به استقلال پیوستند تا استقلال پر مهره‌تر از همیشه باشد هر چند که برخی از بازیکنان که به استقلال پیوستند فصل را در این تیم به پایان نرساندند

مهمترین بازیکنی که در فصل نقل و انتقالات از استقلال جدا شد کاوه رضایی بود که برای ادامه فوتبال به بلژیک رفت.

مرداد: بدترین شروع تاریخ استقلال

استقلال لیگ را بر خلاف انتظار بسیار بد آغاز کرد و در همان چند هفته ابتدایی چندین رکورد خوب این تیم از بین رفت. استقلال برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر در هفته اول شکست خود و برای نخستین بار در تاریخ در گل زدن در ۲ هفته ابتدایی ناکام ماند. استقلال در ۴ بازی مرداد ماه فقط ۴ امتیاز گرفت یک گل زد تا بدترین شروع استقلال در تاریخ لیگ برتر رقم بخورد.

شهریور: اولین قعر نشینی تاریخ و استعفای منصوریان

استقلال در هفته پنجم نیز مغلوب پدیده شد تصویر دست در دست منصوریان با رضا مهاجری مهمترین تصویری است که از این دیدار به جای مانده است. با این شکست فشارها به روی علیرضا منصوریان بیش از هر زمان دیگری شد. استقلال در ادامه روزهای شومش مغلوب پارس جنوبی شد و با تساوی برابر ذوب‌آهن قلعه نویی برای اولین بار در لیگ برتر قعرنشینی را تجربه کرد و سرانجام علیرضا منصوریان در یک کنفرانس مطبوعاتی تاریخی که ۸۶ دقیقه به طول انجامید از سمت خود استعفا داد.

آنچه بر استقلال در سال ۹۶ گذشت

مهر: روی کار آمدن پیرمرد آلمانی

استقلال پس از کنار رفتن منصوریان یک بازی با هدایت مربی موقت انجام داد تا فرایند انتخاب مربی جدید انجام شود. با تصمیم هیات مدیره استقلال مقرر شد که سرمربی بعدی خارجی باشد. در ابتدا جدی‌ترین گزینه فاتح تریم ترک تبار بود که بر سر مسایل مالی با این مربی صاحب‌نام توافق نشد. پس از تریم نوبت به مذاکره با وینفرد شفر آلمانی شد.انتخابی که در ابتدا چندان دلخواه هواداران نبود ولی در ادامه مشخص شد که این مربی چه میزان کار خود را بلد است

آبان: شکست در دربی

استقلال در روزهای ابتدایی روی کار آمدن شفر مغلوب پرسپولیس شد. پس از این شکست برخلاف انتظار، استقلال نه تنها به بحران نرفت بلکه روند روبه رشدش آغاز شد

آذر: آغاز تحول

پس از گذشت چند هفته اولین نشانه‌های تحول در استقلال نمود پیدا کرد. شفر در ابتدا استقلال را تبدیل به تیمی کرد که گل نمی‌خورد و بعد تیمی شد که به سادگی گل می‌زند. استقلال که تا میانه‌های فصل صاحب بدترین خط حمله فصل بود در ادامه رقبا را با تعداد گل زیاد شکست داد تا چنگ و دندان تیز کرده خود را به حریفان نشان دهد.

دی: رکوردشکنی حسینی

سید حسین حسینی سنگربان جوان استقلال که فصل قبل را بیشتر به نیمکت نشینی گذرانده بود در این فصل پس از مشکلاتی که بین مهدی رحمتی و کادر فنی سابق استقلال به وقوع پیوست مجال حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرد. پس از روی کار آمدن شفر ،‌او تغییری در دروازه‌بان اصلی خود نداد تا حسینی فرصت خودنمایی نصیبش شود. حسینی پس از دربی که در دقیقه ۲۱ دروازه‌اش باز شد تا دقیقه ۸۵ بازی سایپا گل نخورد تا با ثبت رکورد ۸۷۴ دقیقه گل نخوردن رکورد طولانی‌ترین زمان بسته نگه داشتن دروازه که بیش از ۴ دهه دست نخورده بود توسط این دروازه‌بان شکسته شود.

آنچه بر استقلال در سال ۹۶ گذشت

بهمن: صعود به فینال حذفی و ادامه بردهای پرگل

استقلال با توجه به شروع اسفباری که در لیگ داشت شانسی برای قهرمانی این تیم در این مسابقات قابل تصور نبود و برای این تیم مهمترین آوردگاه جام حذفی محسوب می‌شد. دراین مسابقات بخت و اقبال نیز با استقلال یار بود و آبی‌پوشان تا مرحله نیمه‌نهایی با هیچ تیم لیگ برتری روبه‌رو نشدند تا در این مرحله در آبادان به مصاف صنعت نفت بروند و با پیروزی ۲-۱ فینالیست جام حذفی شوند.

اسفند: انتقام دربی و صدرنشینی در آسیا

برنامه‌های شفر در اسفند ماه به اوج ثمردهی خود رسید با اضافه شدن تیام ، پازل تاکتیکی این تیم تکمیل شد و استقلال به بی‌رحم‌ترین فرم خود رسید. در اواسط سال زمانیکه برنامه اسفندماه استقلال در لیگ و آسیا مشخص شد این ماه برای استقلال به تونل وحشت تشبیه شد ولی استقلال به سلامت از تونل وحشت عبور کرد و در مهمترین بازی توانست در دربی رقیب دیرینه را شکست دهد تا انتقام دیدار رفت را بگیرد و جشن قهرمانی پرسپولیس را به تعویق بیاندازد.

آنچه بر استقلال در سال ۹۶ گذشت

در آسیا ، استقلال با ناداوری نتوانست انتقام خود را از العین بگیرد ولی در پایان هفته چهارم صدرنشین گروه مرگ شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خوزستان آبی

      با این تفاسیر نشون دادی یک لنگی کامل هستی

    • پرسپولیس جعلی

      تنها زمینه ای ک پرسپولیس (لنگ حقیر)از سرورشون استقلال کبیر سرتر هستن بی افتخاری و ندیدن فینال تو اسیاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج