۶۹۳۶۵۸
۱۳۱ نظر
۵۰۰۴
۱۳۱ نظر
۵۰۰۴
پ

۷۵ درصد ایرانی‌ها موافق حضور نظامی در سوریه

روابط عمومی ایسپا اعلام کرد: بررسی مستمر افکارعمومی یکی از وظایف و مأموریت‌های اصلی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) است. آن‌چه پیش‎رو می‌آید مهم‌ترین یافته‌های این مرکز در سالی که گذشت را مرور می‌نماید. امید است در پایان هرسال با انتشار مهم‌ترین یافته‌ها گام جدیدی در مسیر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و آینده پژوهی برای مسئولان، صاحب‌نظران و خبرنگاران و عموم مردم برداشته شود.

جماران: روابط عمومی ایسپا اعلام کرد: بررسی مستمر افکارعمومی یکی از وظایف و مأموریت‌های اصلی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) است. آن‌چه پیش‎رو می‌آید مهم‌ترین یافته‌های این مرکز در سالی که گذشت را مرور می‌نماید. امید است در پایان هرسال با انتشار مهم‌ترین یافته‌ها گام جدیدی در مسیر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و آینده پژوهی برای مسئولان، صاحب‌نظران و خبرنگاران و عموم مردم برداشته شود.

1- تخمین مشارکت مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تخمین آراء کاندیداها با خطای کمتر از یک درصد:

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) علاوه بر سال ۱۳۹۵، از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ موج نظرسنجی ملی حضوری در میادین و معابر شهرها و روستاهای کشور و ۶ موج نظرسنجی ملی به صورت تلفنی اجرا کرده و با بررسی روند داده‌ها، دو روز قبل از برگزاری انتخابات میزان مشارکت مردم ایران را ۷۲ درصد، میزان آرای آقای روحانی را بر حسب مشارکت کنندگان ۵۵ درصد و بر حسب مشارکت کنندگانی که گفته بودند کاندیدای خود را انتخاب کرده اند ۵۷ درصد اعلام نمود. همچنین درصد آرای آقای رئیسی نیز ۳۸ درصد برآورد شده بود. شایان ذکر است هردو عدد مطابق واقعیت، محقق گردید.

2- از هر 4 ایرانی 3 نفر موافق حضور ایران در سوریه و عراق جهت مقابله با داعش هستند.

یکی از سوالاتی که در ارزیابی نظرات مردم در خصوص حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی پرسیده شد در خصوص حضور ایران در سوریه و عراق جهت مقابله با داعش بوده است. ۷۳ درصد مردم ایران در خرداد ۱۳۹۶ معتقد بوده‌اند ایران برای مقابله با داعش باید در سوریه و عراق حضور داشته باشد.

3- از هر چهار ایرانی، یک نفر به بانک‌های دولتی اعتماد ندارد.

در شهریورماه سال ۱۳۹۶ ایسپا در نظرسنجی‌ای ملی درباره‌ مسائل روز کشور به بررسی نظرات مردم در خصوص بانک‌های خصوصی و دولتی پرداخته است. طبق یافته‌ها ۷۵ درصد مردم ایران به بانک‌های دولتی اعتماد دارند و از سوی دیگر همین اعتماد در خصوص بانک‌های خصوصی تنها به ۱۹ درصد می­رسد.

4- از هر پنج ایرانی سه نفر موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند.

یکی از موضوعاتی که در سال ۱۳۹۶ افکار عمومی و سیاست‌گذاران را به خود مشغول کرد اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها بود، که موافقان و مخالفان بسیاری دارد. ایسپا در شهریور ۱۳۹۶ در یک نظرسنجی در سطح ملی از مردم پرسیده است «شما با حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات ورزشی موافقید یا مخالف؟».

۶۱.۱ درصد پاسخگویان موافق حضور زنان بوده‌اند که این میزان سهم مختلفی بین زنان و مردان داشته است و موافقت مردان برای حضور زنان بیش از خود زنان بوده است. ۶۷.۲ درصد مردان و ۵۷.۸ درصد زنان موافق حضور زنان در ورزشگاه‌ها بوده‌اند. همچنین سهم موافقین در مناطق شهری بیش از مناطق روستایی بوده است.

5- تقریباً از هر پنج نفر سه نفر معتقدند درخصوص پست‌های بالای مدیریتی، مهم تجربه و توانمندی فرد است نه جنسیت.

در سال ۱۳۹۶ با روی کارآمدن دولت جدید، مسأله حضور زنان در پستهای بالای مدیریتی بیشتر مورد توجه قرار گرفت، ایسپا برای بررسی دیدگاه مردم دراین خصوص طی سوالی از پاسخگویان پرسید: «در مورد حضور زنان در پست‌های بالای مدیریتی نیز بحث‌های زیادی مطرح شده است. شما با کدام دیدگاه موافقید؟».

حدود ۱۰ درصد پاسخگویان معتقد بودند زنان نمی‌توانند به خوبی مردان وظایف مدیریتی را انجام دهند. اکثریت پاسخگویان (حدود ۶۸ درصد) معتقد بوده‌اند مرد و زن بودن مهم نیست و مهم تجربه و توانمندی یک فرد است. حدود ۱۸ درصد پاسخگویان نیز اظهار کرده‌اند در هر شرایطی باید بخشی از پست‌های مدیریتی به زنان واگذار شود. ۱۹.۵ درصد مردها و ۱۶.۸ درصد زنان موافق با این گویه بوده‌اند.

6- تقریباً از هر 5 ایرانی، 3 نفر معتقداند اجرای توافق هسته‌ای می‌تواند منافع کشور را تأمین کند.

مهر ۱۳۹۶ پس‌از برگزاری هفتاد‌و‌دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایسپا در یکی از سوالات نظرسنجی‌ای از شهروندان بالای ۱۸ سال کشور پرسیده است «آیا شما امیدوارید توافق هسته‌ای برجام آنگونه که به نفع ایران است پیش برود؟» ۶۴.۵ درصد مردم معتقد بوده‌اند اجرای توافق هسته‌ای می‌تواند منافع کشور را تأمین کند.

7- اقبال مردم به مصرف کالاهای داخلی

ایسپا در مهرماه اقدام به اجرای یک نظرسنجی در خصوص اقتصاد مقاومتی در سطح شهر تهران کرده است. طبق یافته‌های نظرسنجی در خصوص میزان مصرف تولیدات ملی، بیشترین استقبال از مصرف کالای داخلی با ۹۱ درصد به مواد غذایی اختصاص داشته است و کمترین میزان با ۳۱.۵ درصد مربوط به لوازم برقی و خانگی بوده است.

8- از نظر مردم میزان پرداخت مالیات عادلانه نیست

طبق نتایج نظرسنجی مهرماه ایسپا در شهر تهران ۵۸ درصد تهرانی‌ها معتقدند مالیات به اقتصاد کشور کمک می‌کند و پرداخت آن‌را ضروری می‌دانند و از سویی دیگر ۶۴.۵ درصد تهرانی‌ها مالیات‌های فعلی را با توجه به درآمدشان عادلانه نمی‌دانند.

9- از هر پنج نفر سه نفر عضو تلگرام هستند.

با توجه به نظرسنجی‌های مختلف ایسپا و توجه همیشگی به مصرف رسانه به خصوص شبکه‌های اجتماعی مجازی، می‌توان گفت ۶۲ درصد مردم از حداقل یک شبکه اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند. همچنین ۵۸ درصد از کل مردم ایران عضو تلگرام هستند. طبق نتایج حاصل از سوالی در نظرسنجی از مردم پس از اعتراضات دی‌ماه، بیش از ۷۰ درصد مردم ایران مخالف فیلتر شبکه‌های اجتماعی در زمان اعتراضات در ماه بودند.

10- از هر چهار ایرانی سه نفر از شرایط فعلی کشور ناراضی هستند

در دی ماه ۱۳۹۶ بعداز وقوع تجمعات و اعتراضات، ایسپا در نظرسنجی‌ای در سطح کشور از مردم پرسیده است «در حال حاضر خود شما به طور کلی از شرایط کشور راضی هستید؟».

۷۵ درصد مردم ایران از شرایط فعلی کشور ناراضی هستند و این میزان نارضایتی در بین جوانان (۱۸-۲۹ سال) بیش از سایر گروه‌های سنی است.

11- مهم‌ترین نگرانی مردم در سال 1396

طبق نتایج نظرسنجی ایسپا در دی‌ماه ۱۳۹۶، بیش از ۷۰ درصد مردم در پاسخ به این سوال که «‌مهم‌ترین چیزی که در کشور شما را نگران می‌کند، چیست؟» از مسائل اقتصادی مثل گرانی، بیکاری، فقر و فساد اقتصادی احساس نگرانی داشته‌اند.

12- نظرات مردم در خصوص اعتراضات دی‌ماه

ایسپا پس از اعتراضات مردم در دی‌ماه ۱۳۹۶، نظرسنجی ملی با حجم نمونه ۴۴۹۹ نفر پیرامون تجمعات اعتراضی را به کارفرمایی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری انجام داد. با توجه به یافته‌ها، ۴۰ درصد مردم معتقدند خطاب اعتراضات قوه مجریه و ۳۵ درصد معتقدند کل نظام بوده است اما در مجموع ۶۰ درصد معتقدند وضع موجود با انجام برخی اقدامات قابل اصلاح است.

انتظار مردم از نظام در مواجهه با اعتراضات چه بود؟ ۸۰ درصد مردم ایران معتقدند نظام در مواجهه با اعتراضات باید با معترضین گفتگو کند یا خواسته‌هایشان را بپذیرد. در خصوص دخالت مقامات سایر کشورها نیز ۶۶ درصد مردم مخالف دخالت آن‌ها بوده‌اند. عملکرد صداوسیما نیز از نظر فقط ۲۲ درصد مردم خوب بوده و این میزان معتقد بودند صدا و سیما واقعیات اخیر را منتقل کرده است.

13- نظرات مردم پس از زلزله 29 آذر در تهران

ایسپا در دیماه ۱۳۹۶ به بررسی زلزله تهران از دریچه افکار عمومی پرداخت. طبق یافته‌های این طرح می‌توان گفت ۷۳ درصد مردم تهران از وقوع زلزله بزرگ در تهران واهمه دارند. این واهمه می‌تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله بی‌اعتمادی مردم به استحکام منازل و همچنین آمادگی مسئولان برای مقابله با بحران‌ها باشد. ۵۴ درصد مردم تهران به مقاومت و استحکام منزل مسکونی خود اعتماد ندارند. همچنین ۷۴ درصد شهروندان تهرانی معتقدند که مسئولان برای وقوع زلزله شدیدتر در تهران آمادگی کافی ندارند. در مجموع نیز طبق پاسخ‌ها،۲۵ درصد مردم تهران بعد از زلزله ۲۹ آذر به مهاجرت از تهران فکر کرده‌اند.

14- مردم کمک‌رسانی چهره‌های مشهور به زلزله‌زدگان کرمانشاه را بهتر از سایر نهادها و سازمان‌ها دانسته‌اند.

در آذر ماه سال گذشته، پس از وقوع زلزله کرمانشاه و اقدامات سازمان‌ها و نهادهای مختلف ایسپا در سوالی از مردم ایران پرسیده است «همان‌طور که می­دانید حدود یک ماه پیش زلزله شدیدی در چند شهر استان کرمانشاه رخ داد. شما عملکرد نهادها و سازمان­هایی که در ادامه می­خوانم (هلال احمر، ارتش، سپاه، دولت و چهره‌های مشهور مثل هنرمندان، ورزشکاران و اساتید دانشگاه) در جهت کمک به مردم مناطق زلزله زده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟». ۶۹.۵ درصد مردم عملکرد چهره‌های مشهور را خوب دانسته‌اند. ۶۴.۵ درصد عملکرد هلال احمر و ۶۰.۵ درصد عملکرد ارتش را خوب ارزیابی کرده‌اند. از سوی دیگر ترجیح مردم برای کمک به مردم بحران‌زده در آینده، در رتبه اول کمک از طریق هلال‌احمر و در رتبه دوم کمک مستقیم خودشان به مردم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از ما که نظرسنجی نکردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملأ درسته

      • بدون نام

        حتما تمام آمار و ارقام باقی چیزهاشون هم مثل این از رو هوا درآوردن

      • امیرحسین

        اگه درست میگن از طریق فضای مجازی وبا اعلام از طریق صدا و سیما نظر سنجی کنند، نه اینکه یکدفعه بگن نظرسنجی کردن و اینم نتیجه اش!

      • شما

        اکثریت ملت ایران مخالف این سیاستها و ایدئدلوژی هان چون نه منافع ملی رو تامین میکنه نه عقلانی و منطقیه

      • ایرانی

        اگر امروز ما در سوریه و عراق نبودیم الان شما در امنیت نمیتونستی نظر مخالف بدی و ناموست دست داعشی ها بود کمی تحقیق کنید بد نیست که بدونید هدف این وحشیها و ارباباشون فقط ایرانه اول متحدامون و میزنن بعد میان سراغمون . دشمن و باید بیرون از خونه نابود کرد نه این که دعوت کنیم بیان اینجا

      • بدون نام

        تو امارگیری یه جامعه آماری در نظر میگیرن نه کل مردم ایران بیان ازشون بپرسن :| از این حرفی که زدین میشه به سواد شما پی برد متاسفانه ما هرچی میکشیم از همینه

      • بدون نام

        بعد شما که باسوادی میشه بگی مبنای انتخاب این جامعه آماریشون چی بوده؟؟؟ ...

    • مهدی مهرنجانی

      این کارشناسی از پایه واساس کذب است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچی بر خلاف نظر شماست دروغه؟ :))

    • حمید وفا

      اینها همه امار غیر قابل استناده !کلا امار در ایران علمی نیست واعداد ان حدسی میباشد !مثل امار موفقیت دولت در ایجاد شغل یا امار تعداد معتادین !!!رشد اقتصادی…و امار پیشرفتهای روز افزون نهادها ارگانها در جهت رفاه حال مردم شما زیاد با امار توجه نکنید !!!!!

    • بدون نام

      چطورش رو خودتون بهتر میدونید

    • سالار

      چرا از رفاه و تامین نیازهای اولیه مردم آمار ی ارائه ندادید؟
      چرا از اختلاسها و رانتخواریها آماری منتشر نکردید؟
      چرا از افت قدرت خرید مردم حرفی نمیزنید؟
      و چرا.....................

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم با نظراتت

      • بدون نام

        از نظرات مشخصه که نتیجه این امار چی هست

      • اسد

        موافقم چرا چیزی عامه مردم می خوان آمار نمی گیرید

    • بدون نام

      برعکسه آمار.چرا وارونه جلوه میدین حقیقت رو

    • محمد

      یعنی 75 % ایران بسیجیند

      پاسخ ها

      • یعنی

        یعنی ۷۵ درصد جامعه ی آماری انتخابی بوده نه اتفاقی

    • بدون نام

      عجب.من که راضی نیستم.بقیه رو هم دعوت میکنم با لایک اعلام کنن مخالفت شون رو

    • بدون نام

      این امارا از کجاتون در میاد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکرکنم اینا آمارشون رو از فامیلها و آشناهاشون میگیرن همیشه

    • بدون نام

      این نظر سنجی رو از سوریه گرفتین یا از مردم ایران خدایی !!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این سوریه چند صباحی دیگه عین عراق میشه میره به سمت عربستان البته طبیعی هستش انقدر هزینه بابت هیچی و بد نامی داخلی

      • بدون نام

        ۹۹.۹‌درصدمخالفند!

    • م.ص.

      امار درست نیست.

    • ایمان

      کی این گفته؟ همین کارا کردین مملکت عقب افتاده. تاکی آمار دروغ؟ بیخیال

    • شهرام

      عنوان را تغییر می دهید ؟

    • تقی رمضانی

      از کی ودر کجا نظرسنجی شده .من یکی مخالف مخالف مخالفم

    • ناشناس

      به جای حضور در سوریه با هر کشور دیگری بهتر است با تمام قوا و نفرات و این همه نیروی جوان و کار آمد در زمینهای پهناور و بی صاحب و جنگلها و مراتع و استعدادهای ذاتی این مرز و بو م حضور یابیم و با کار و سخت کوشی با تولید محصولات کشاورزی و دامی کشورمان را از رنج و فقر و وابستگی برهانیم و شکوه و عظمت را به ایران عزیز برگردانیم تا در آینده نه چندان دور برای قوت لایموت به ترک خانه و کاشانه ونوکری بیگانگان نرویم .

    • بدون نام

      چه کسی نظر من را پرسیده که خودم خبر ندارم !!

    • بدون نام

      دیگه یکسره میگفتی 99درصد خیالتم راحت میکردی..اون یه درصدم از نظر شما لابد فریب خورده بودن.

    • بدون نام

      مردم ایران کلا مردم جوگیر و تاثیر پذیری هستند .به فاصله چند ماه می تونه نظرشون زیر و رو بشه .البته اکثرا عوام در همه جای دنیا همین اند .ولی در جاهای دیگه چون مدام اتفاقات زیر و رو کننده در وضعیت اقتصادی و اجتماعیشون رخ نمیده پس بالا پایین شدن نظرات مردم کمتره ولی در ایران شب بخوابی و صبح بلند بشی می بینی طرف نظرش صد و هشتاد درجه عوض شده:)

    • بدون نام

      این نظر سنجی اولی درست نیست

    • ا

      ب جای هزیینه واسه سوریه حقوق ما کارگرها رو میدادین 13 میلیون کارگر داریم کاش ما هم شروند سوری بودیم یا فلسطین حداقل بهمون پول میداین

    • سکوتم از رضایت نیست

      مطمعنم5%هم راضی به حضور نظامی در هیچ کشور خارجی نیستن.چرا بادروغ میخوای بگی 75%موافق حضور نظامی در عراق و سوریه هستن.هیچ ادم عاقلی طرفدار جنگ و از دست دادن نیروی انسانی و منابع نیست.

    • بدون نام

      دروغ محض،

    • س

      من فکر میکنم این مرکز توهم زده یک جامعه آماری بسیار پایین و ضعیف و صدر صد جناحی .تمام آمارش به غلط نزدیک است بخصوص در مورد سوریه که مردم ایران در اعتراضات خود شدیدا کمک به همه کشورهای عربی را محکوم کردن و دشمن تراشی و دشمن فرضی را محکوم کردن با فریاد هايشان. این مراکز وابسته هستند و قصدشان فقط القای افکار اربابانشان هست ولاغير. ودربسیاری از موارد نظرشان با مردم فاصله دارد..

    • بدون نام

      لطفا چرت نگویید . راست میگویید نظرسنجی همگانی برگزار کنید نه انتخابی.

    • بدون نام

      جان عمه ات تو راستی میگی

    • کارشناس حضور نظامى

      سعى کن واقع بينباشى و از طرف ديگران نظر ندى!
      شايد اين 75درصد از 5درصد کل جمعيت ايران باشه !

    • ترسو

      اين ايرانيها !؟ كجان ؟ چرا ما نمي بينيمشون ؟! يا اينكه ما ايراني نيستيم ؟!

    • بدون نام

      اولین دروغ ۹۷

    • بدون نام

      اسم منو تو اون ۲۵ درصد بنویسید لطفاً

    • بدون نام

      یادم نمیاد از من به عنوان یک ایرانی نظر خواسته باشن

    • مهدی

      من در محلی زندگی می کنم که اکثر ساکنین سپاهی و اطلاعاتی هستند، حتی در اینجا هم موافقین حضور در سوریه کمتر از سی درصد هستند. احتمالا دوستان رفتن خبرگذاری فارس نظر سنجی کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما که راست میگی !!...

    • بدون نام

      چی بگمازکجابگم اراماناراضی هستیم ومجلس ودولت حلال نمیکنم واینکه پاسداربازنشسته2سال چرانباید پاداش بگیره حرف برای گفتن زیاد

    • بدون نام

      از خودیهاشون امار گرفتند بیست و پنج درصد مخالف ببودند خخخخ

    • بدون نام

      صددرصد مخالفیم

    • بدون نام

      اول باید فقر از کشور خودمون بیرون بره بعد برید به کمک سوریه
      نه اینکه فقر تو کشور بیداد میکنه شما کمک به سوریه وحزب اله را بگذارید تو اولویت این درست نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در سایه امنیت رونق اقتصادی رخ میده چیز به این سادگی نمیدونم چرا خیلیا نمیفهمن :|

    • بدون نام

      دروغ محضه شاید 7 درصد موافق باشن اونم تندروها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این 7 درصد ار کجا آوردی؟

    • محمدرضا بختیار

      من یک ایرانی هستم و به یاد نمی آورم که در مورد حتی یک مورد از سوال های ارائه شده نظری داده باشم و خیلی دیگه افراد مثل من هستند پس آمار ارائه شده خود را بر تمام ملت و ایرانی ها بر چسب نزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه بر عکس بود هم همین حرف میزنید ؟ تو امارگیری یه جامعه آماری در نظر میگیرن نه کل مردم ایران بیان ازشون بپرسن :|

    • بدون نام

      ما ایرانی نبودیم که از ما نپرسیدین؟! این چه طرز نظرسنجیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو امارگیری یه جامعه آماری در نظر میگیرن نه کل مردم ایران بیان ازشون بپرسن :|

    • بدون نام

      چرا دروغ میگید از اول سال از کی نظر خواهی کردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو امارگیری یه جامعه آماری در نظر میگیرن نه کل مردم ایران بیان ازشون بپرسن :|

    • بدون نام

      غلط کرد اون که گفت ۷۵ درصد موافق حضور ایران در سوریه هستن واسه خودتون الکی امار میدید

    • بدون نام

      نه دروغ نگید ما راضی نیستیم

    • مهران

      شما که از همه چیز خیالتان راحت آمار خوبی را هم ارایه میدین پس چرا با رفراندوم مخالفین؟

    • بدون نام

      این نظر سنجی رو چطوری بدست اوردین ..پول ایران رو چطوری خرج میکننین

    • بدون نام

      از هر 10 نفر 9 نفر در فکر فرار از مملکت هستند. کدام ایرانی عاقل طرفدار جنگ در سوریه است.

    • بدون نام

      کجا این امار گیری رو انجام دادین؟؟؟!!!!

    • مصطفی

      اینچنین نیست

    • بدون نام

      این نظر سنجی هم مثل ازادی بیانه

    • علیرضا

      این آمار باید توسط نهادی بیطرف تهیه شود ، که در کشور ما معمولاً غیرقانونی است .

    • بدون نام

      خجالت‌بکشید‌‌

    • بدون نام

      چقدخندیدم

    • حسن

      امار حضور در سوریه خیلی مضحک تر از مضحکه .مصداق خود گویم و خود خندم عجب مرد هنرمندم

    • بدون نام

      علم غیب دارند ، مثل همیشه به جای مردم تصمیم میگیرند

    • آرمان

      خندش میگیره ازین آمارسازی

    • بی نام

      هیچ کس رازی نیست دروغ میگن

    • رزمنده خانواده شهدا

      به آقایان یا خانم های نظرسنجی بگوید.چرابایدیارانه یک روستاهای ایران سه برابرووام اشتغالی مال روستای ولی یک خانواده شهرستانی نه سرمایه نه مثل روستا چهار فامیل با اعتماد که به خانواده شهرستانی کمک کند فقط بلدبدبگید بروکارجورکان وقتی من خانواده ایثارگرکسی نه وامی نه کاری بیام تهران خوب اول ضامن دوم حقوق بدن به کجا میرسه اگر کار ضامن باشه

    • کارمند

      از چه کسانی نظر سنجی کردید؟از افغانها که با کشته شدن یک نفرشان تمام خانواده اقامت وحقوق دائم میگیرند؟بیشتر سرمایه های ایران داره خرج جنگهای نیابتی میشه درحالیکه مردم در تنگنا هستند و اقتصاد رو به فروپاشی کامل میباشد

    • نگار گرگعلی 11ساله از،،،،،

      حمایت از کالای ایرانی=دروغ ،فساد و،،،،

    • بدون نام

      این نظر سنجی از تو کدوم قوطی عطاری در اومده؟ منم میگم نظر سنجی کردم ۹۹درصد مخالف حضور ایران تو سوریه,عراق,لبنان,یمن و فلسطین هستند.

    • بدون نام

      حضور نظامی که نتیجه آن ،گرسنگی و تحمل فشار و سختی و گرفتاری مردم ایران باشد بدرد نمی خورد،مردم ایران کم گرفتاری ندارند،به قول معروف چراغی که به خانه رواست به مسجد که خانه خداست حرام است.

    • مهدی

      والله در مورد حضور در سوریه که آمار شون با واقعیت خیلی فاصله داره ....

    • بدون نام

      بگو چند درصد سوری ها موافقن

    • ایرانی

      بخدا خود سوریها هم دلشون نمیخاد ایرانیا اونجا باشن چه رسد به خود ملت ایران .

    • بدون نام

      والا منکه همچین رایی ازم نپرسیدن تا حالا

    • بدون نام

      مثل اینکه برعکس نوشتی

    • حمید

      کاملاً دروغ است
      بر عکس 99 درصد مخالفند

    • بدون نام

      اگر با تقبل هزینه از طرف سوریه باشد شاید.

    • Hadi

      یادم نمیاد کسی از من نظرسنجی کرده باشه.

    • بدون نام

      چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام ۱۶ملیون افغانی بااینهمه بیکاروفقرمنابع کم کشور و...چراهزینه میکنیدکدام کشورتودنیاخرج ۱۶ملیون خارجی میداین خودکشیه بابیش ازبیکاری فقر۳۰درصدسرپرست خانوادهافقیروبیکارن وجوانان که نقشه اروپاانگلیس ازایران فرارمیکنن لعنت به وطن وهم وطن فروشهای خاین ونادان

    • بدون نام

      چرادرووووغ میگید....ازکی پرسیدید؟؟؟؟

    • علی

      اینهم یکی از آن آمارهای دروغ
      بخاطر همین است که کسی آمارهای تهیه شده در ایران را باور نمیکند

    • بدون نام

      برعکس.

    • بدون نام

      تاکی میتوان بادروغ وامارهای مضحک جامعه رامدیریت کرد بخدااگرچندصدمیلیارددلاری که درسوریه دورریخته ایددرکشورصرف می کردیدیک فقیردرایران وجودنداشت ومردم صددرصدراضی بودند

    • pepero

      ناموسا این امارهارو از جیبتون درمیارید
      چه رند هم بوده امارش سه چهارم
      عجب

    • pepero

      منم میگم صد رد صد مردم مخالف ول کردن مردم و چسبیدن به اوضاع اقتصادی و امنیتی و پراید سه میلیونی دادن به عراق و سوریه هستند

    • پینوکیوی راستگو

      از من نظر سنجی کردند و امار گرفتند من هم موافقت کردم این امار واقعیت داره و راست و حقیقته آخ مماغم :)

    • بدون نام

      به شما که این آمار خنده دار را می نویسید چی باید گفت گویا با مردم دشمنی دارید مثل اينکه شما را باید حذف کنیم.

    • بدون نام

      البته ما مردم این مملکت که ایرانی به حساب نماییم حالا از کدام کشور نظرسنجی شده خدا میدونه!

    • بدون نام

      دروغ سیزده

    • بدون نام

      ۱۰۰۰ درصد دروغ

    • بدون نام

      ما راضی نیستیم،کاش می نوشتی صددرصد...

    • بدون نام

      ۲۵ درصد مخالف باید اعدام شوند

      پاسخ ها

      • علی

        اول شما برید بجنگید ما مملکت رو اداره میکنیم

    • بدون نام

      ما که تو این آمار نیستیم واز اساس کذب ودروغ محض است اگر راست میگویید یک رفراندم برگزار کنید آنوقت آمار واقعی که فکر کنم 9%یا11%میباشد معلوم میشود این عده هم برای محکم کردن جای پای خود برای آینده شغلی شأن یا پست گرفتن است و تنها چند نفر شاید خالصانه دارند از سوریه دفاع میکنند البته نه از ایران!

    • بدون نام

      مطمئنی از همه نظر سنجی کردی؟؟؟

    • بدون نام

      نظریه دروغیس

    • بدون نام

      آره تو راست میگی!

    • یک ایرانی

      باتوجه به اینکه قطعا جامعه‌ی آماری این نظرسنجی از مردم عادی جامعه نبودن...

    • بدون نام

      بس کنید دروغ شده نقل نبات براشون مردم رو اعصابی کردین رفت با این امارهای دروغ از همینجا میشه فهمید دروغه منفی مثبت ها رو نگا کنید والا مردم ازادی کامل میخان ....

    • بدون نام

      اماری که زیر. نظر خودشون بوده معلومه نظر خودشون رو تحمیل میکنن با یه امار الکی ابکی یکم دروغ گفتن رو تمرین کنین خیلی دیگه تابلو شدین

    • بدون نام

      دورغه من مخالفم

    • واقعیت

      ۹۰درصدمخالف حضوردرسوریه هستند اون آمارراازمردم سوریه گرفتندنه ایرانیا

      پاسخ ها

      • مهران

        اینجا برره است افعال معکوس بکار میبرن

    • بدون نام

      ما که نظر ندادیم یعنی نخواستن

    • علی

      فکر کنم از مدیرانی که لم دادند رو صندلی امار گرفته اند

    • بدون نام

      فکر کنم نگارنده فقط خواص و آقازاده ها را مردم ایران میداند و اکثریت ملت را رعیت تلقی کرده. بدیهی است که رعایا حق رای ندارند و خواص بجای آنها تصمیم میگیرند

    • نگار گرگعلی 11ساله از،،،،،

      خخخخخخخخخخخخخخ واقعا خنده داره

    • بدون نام

      این آمارها و نظر سنجی ها از کجا در میاد ما بی خبریم.

    • شهاب

      مگه جمعیت ایران چقدره که هفتاد میلیونش مساوی با ۲۵ درصده؟

    • بدون نام

      من موافق حضور در سوریه هستم

    • بدون نام

      بازم آمارای تخیلی همیشگی... از رو هم نمیرن

    • مرتضی

      بنظرم حضور نظامی ایران در سوریه کاملا امری منطقی و عقلانی است
      زیرا اگر سوریه خدایی نکرده به تصرف تروریستهای خونخوار در بیاید، آنوقت آنها با یک زمینه قوی
      به ایران عزیزمان حمله میکنند و این حضور نظامی بسیار لازم و مطلوب است.

    • بدون نام

      این نظرسنجی‌ها رو کی انجام داده به من نشون بدید لطفا ...

    • بدون نام

      اگه هم واقعی باشه این هفتادوپنج درصد که نیست

    • بدون نام

      آماره به کنار اون که میگه موافقم فلان بیسار یعنی هر کشوری دید همسایشو میزنن بدو بدو میره جنگ تو خاکش که فردا نکنه ی وقت بهش حمله نکنن؟ توهم دشمن فرضی ک میگن همینه ها

    • محسن

      من هم مثل خیلی از هموطنان مخالف حضور نظامی ایران در سوریه هستم

    • مجتبی

      دوستان عزیز چرا از سوریه درس نمیگیرین. اونا هم اول بهشون تلقین شد که وضع اقتصادیشون خرابه ، آزادی ندارن، بعد خودشون با دست خودشون کشورشونو نابود کردن. وضع قبلا بهتر بود یا الان که هیچی ندارن. پس برید خدا رو شکر کنین بخاطر امنیت،سلامتی و خانواده که دارین...

    • م م

      در خصوص حضور نظامی در سوریه من با آمار موافقم. این امر باعث افزایش امنیت تو مملکت خودمونه

    • اسد

      جامعه آماری تون انتخابی بوده واین به درد نمی خورد باید جامعه اماری تصادفی یا آزاد باشد وگنه یککککک ریال ارزش ندارد.

    • اسد

      همین موافق و مخالفای این متن را ببینید تا ببین چقدر موافق ومخالف این متن وسوریه را درک کنید

    • اسد

      من که اینجا موافقی نمی بینم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج