۶۹۳۶۶۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

پیش شرط حمایت ازکالا‌های ایرانی چیست؟

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواستار بهبود فضای کسب و کار در ایران شد و گفت: ثبات در اقتصاد کلان و نرخ ارز از جمله پیش‌شرط‌های حمایت از تولید و مصرف کالاهای ایرانی است.

خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواستار بهبود فضای کسب و کار در ایران شد و گفت: ثبات در اقتصاد کلان و نرخ ارز از جمله پیش‌شرط‌های حمایت از تولید و مصرف کالاهای ایرانی است.

غلامحسین شافعی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: به نظر می‌رسد که رقابت‌پذیری کالای ایرانی باید به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های حمایت از کالای ایرانی مدنظر همه اقشار جامعه و سیاستگذاران قرار گیرد؛ به این معنا که کالای ایرانی بتواند با کالای مشابه خارجی هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت رقابت کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: در این ارتباط هم، بخش تولید کشور باید به تکنولوژی روز دنیا مجهز شود و این شکاف تکنولوژیکی بین بخش تولید ایران و دنیا که طی سالهای اخیر به جود آمده، از بین برود؛ به نحوی که کالای ایرانی از نظر کیفیت، قادر به رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی شود.

وی قیمت تمام شده کالای ایرانی را یک مساله بسیار مهم در حوزه حمایت از کالای ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که مهمترین مساله کنونی اقتصاد ایران، بهبود فضای کسب و کار است؛ به این معنا که برای اینکه سرمایه گذاری بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در ایران رخ دهد، باید سرمایه گذاران نیز، اعتماد و اطمینان حداقلی از آینده اقتصاد ایران را داشته باشند؛ یعنی فردی که در اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری می‌کند؛ باید یک حداقل‌هایی را از شاخص‌های اقتصادی پیش‌بینی کند تا بتواند این اطمینان را حاصل نماید که اقتصاد ایران، یک اقتصاد باثبات است.

شافعی خاطرنشان کرد: ثبات در اقتصاد کلان و قیمت ارز، از جمله پیش‌شرط ها است و به نظر می رسد که قوانین باید در این رابطه، روان باشند و تثبیت تصمیم گیری و مقررات بخش های اقتصادی به چشم بخورد.

وی جلب اعتماد مصرف کنندگان را یکی از مواردی دانست که باید مدنظر تولیدکنندگان برای حمایت از کالاهای داخلی باشد و گفت: مشتری مداری امروز به شعار اول تولیدکنندگان خارجی تبدیل شده است و تکیه بر مساله کیفیت کالای ایرانی و خدمات پس از فروش نیز از جمله مواردی است که مصرف‌کنندگان داخلی را به خرید کالاهای ایرانی ترغیب می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تولید با کیفیت جهانی= افتخار ملی / تولید اشغال = انرجار وبی آبرویی ملی

    • علی

      شرطش اینه حقوقها برابر شوند نه اینکه دزدهای بیت المال که کارخانه زدند با پول ملت خوشگذرانی و دائم در گردش و تفریح در کشورهای خارجی باشند
      لعنت بر شما که رعایت نمیکنید

    • بدون نام

      تولید کنندگان ایرانی حقه بازن فقط به فکر سودهستن فرهنگ تولید وصادرات رو بلد نیستن واقعا شرمه برای ایران فقط ذهنیت کلکه

    • اکبرزاده

      خب به سلامتی اقای شافعی اولین پرچم مخالفت با کالای ایرانی را بالا بردن. اینکه باید رقابت پذیر باشه و نرخ ارزم ثابت اونوقت میشه بفرمایند با نرخ سود بانکها این چطور امکان داره بعدم تورم ازیه طرف ولی دلار ثابت. این اقا خودشو مسخره کرده این حرفا کهنه شده. اینکه در ظاهر یه حرف بزنی که یعنی داری طرفداری میکنی ولی تیر خلاص میزنی. نمیدونیم این اقا کی میخواد دست از مدیریت برداره و بازنشست بشه.

    • بدون نام

      تولیدات داخلی نه کیفیت دارند نه قیمت مناسب و نه خدمات و گارانتی واقعی ،باید برای ارتقا کیفیت به بازار جهانی پیوست نه محصولات انحصاری به مردم فروخت

    • بدون نام

      از ایرانخودرو و سایپا حمایت کنید

    • رفیعی نسب

      البته تخلف نشه چون گفته بودتخلف شده درصنعت حالاشماچراشرط میزارین شمااگرواردات صادرات تعطیل کنید خوبه که نهاینکه مخفیانه خارجی بیارین بگین ایرانی قیمتهاباید پایین بیاد نه اینکه خداتومان باشه

    • بدون نام

      از کدام کالای ایرانی صحبت میکنید؟
      توی بازار که میروی دست روی هرچیز که میگذاری چینی ست

    • بدون نام

      مگه از پراید هم میشه حمایت کرد

    • مهدی رحیمی

      اول باید دولت حمایت کند که کارخانه بتواند جنس ارزان ومرغوب به مردم بدهد

    • بدون نام

      کیفیت.

    • بدون نام

      نه به کالای خارجی وکارگرخارجی افغانی وبله به کالانی ایرانی وهم وطن ایرلن فقط فقط راه نجات ایران وایرانی

    • کاش بخور زمین تا از دست این خداناشناسها راحت بشیم پدرمونو در اوردن از این دروغها پس فطرت ای کاش بخور زمین نابود بشه مملکت به لجن خونه کشوندن

      چطور خودتون ماشینهای انچنانی سوار میشد اونموقع به مردم میگیداز کالهای بی ارزش خودی حمایت کنیم خودتونید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج