۶۹۳۹۶۰
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

استانبول و وان؛ مقاصد محبوب ایرانی ها!

رئیس اتحادیه هتل داران ترکیه از سیل ایرانی هایی که در نوروز به ترکیه روانه می شوند، خبر داد.

خبرآنلاین: رئیس اتحادیه هتل داران ترکیه از سیل ایرانی هایی که در نوروز به ترکیه روانه می شوند، خبر داد.

روزنامه حریت نوشت: تیمور باییندیر (Timur Bayındır)، رئیس اتحادیه هتل داران ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که گردشگران ایرانی در تعطیلات سال نو به ترکیه می آیند و استانبول و استان وان، مقصد مورد علاقه آنهاست.

طی ماه مارس سال ۲۰۱۷، حدود ۲۵۰۰۰۰ گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند. یک سوم این گردشگران تعطیلات خود را در استانبول گذراندند. استان وان نیز یکی دیگر از محبوب ترین مکان های گردشگری برای مسافران ایرانی است.

باییندر دراین باره می‌گوید: ما انتظار داریم که تعداد گردشگران ایرانی در سال جاری ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد. بیشتر مسافران ایرانی، هتل های محل اقامت خود را در مناطق تقسیم و سلطان احمد انتخاب می کنند، همینطور در وان تقریبا ظرفیت تمام هتل ها تکمیل می شود.

با این حال، به گفته او تقاضای گردشگران ایرانی برای شهر آنتالیا و مناطق ساحلی ترکیه کاهش یافته است.

تمایل به خرج کردن زیاد در گردشگران ایرانی

باییندیر اما به یک خصلت ایرانی‌ها اشاره می‌کند؛ خرید. او می گوید: ایرانی‌ها به طور متوسط ۱۰۰۰ دلار به ازای هر نفر در طی شش شب هزینه می کنند، این در حالی ست که گردشگران دیگر ملیت ها در همین شرایط، ۶۳۰ دلار صرف می کنند. آنها از ترکیه برای خرید، کسب و کار و گذراندن تعطیلات دیدن می کنند.

باییندیر امیدوار است که امسال تعداد ایرانیانی که از تركیه بازدید می كنند افزایش یابد، مگر اینكه اتفاقات نامطلوبی كه ممكن است بر بازار گردشگری تأثیر بگذارد، رخ دهد.

در مجموع ۲.۵ میلیون ایرانی در سال گذشته از ترکیه بازدید کرده اند که نسبت به سال ۲۰۱۶به میزان ۵۰ درصد افزایش داشته است و این کشور به مقصد اصلی گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است.

استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، میزبان ۹۱۰۸۱۰ مسافر ایرانی در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با ۶۴۸۱۷۶ مسافر در سال گذشته بوده است.

طبق گفته پروفسور اورهان ایچوز؛ رئیس بخش گردشگری دانشگاه یاشار،سهم استان ازمیر، سومین شهر بزرگ این کشور، از گردشگران خارجی ، در سال ۲۰۱۷. ده درصد بوده است. ۷۶۴۶۲ تبعه ایرانی در سال گذشته از ازمیر بازدید کرده اند.

براساس آخرین اطلاعات رسمی وزارت فرهنگ و گردشگری که در تاریخ ۲۸ فوریه منتشر شد، ایران در ماه ژانویه بازار توریستی برتر ترکیه بوده است که مجموع ۱۵۴،۲۹۶ نفر در ماه مه از این کشور بازدید کرده اند.

ایرانی ها در ماه اول سال جاری حدود ۱۱ درصد سهم کل ورودی های خارجی را به خود اختصاص داده اند.
در ماه ژانویه، نزدیک به 1.5 میلیون نفر توریست خارجی از ترکیه بازدید داشته اند، که این رقم در سال جاری 39 درصد افزایش داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      همه جای ترکیه زیباست فقط بعضی روستاهاش مثل عصر حجری زندگی میکنند

    • عجب

      باید خون گریست به حال این کشوری افراط طلب

    • بدون نام

      بهشت مجردی

    • بدون نام

      جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانم استانبووووووووووووووول!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      تا زمانی که در ایران با محدوديت در شادی و تفريح باشد مردم ناچار هستند که برای سفر و تفريح و کنسرت پول و ارز کشور را ببرند در ترکیه و اذربایجان و دوبی و حسب غريبه ها را در کنند با اینکه در کشور خودمان برای ابادانی استفاده شود

    • بدون نام

      از استانبول،استانبول پلو و از وان،وان اب گرمش هم به ماها نمیرسه

    • م

      شهر وان مثل یه ده کوچیکه که هیچ امکاناتی نداره و مردم ففط برای خرید جنس خوب و ارزون به اونجا میرند چون به شلوار لی که اینجا سیصد تومن قیمت داره را میشه تو وان پنجاه لیر خرید کرد و استانبول هم به خاطر مهاجرت به کشورهایی که تو ایران سفارت ندارند اینقدر شلوغ میشه و در آخر آزادی هم میتونه گزینه باشه ولی در کل مردم به دو دلیل اول مجبورند برند .

    • ایران

      کسانی که به شهرهایی ترکیه میرند ایرانی نیستن اگر ایرانی بودن پول خودشان را در کشور تروریست پرور ترکیه خرج نمی کنند

      پاسخ ها

      • علی

        پس کارخانه دارها هم ایرانی نیستند

      • محمد

        خخخخخخ چی میگی

    • حمید

      فقط و فقط یک شهر ما آزاد بود این همه پول تو جیب ترکیه و امارات و ارمنستان نمیریختیم . پولی که حجاج میبرن میریزن تو حلق آل سعود میلیاردها تومنه در حدی که میشه مشکلات یک وزارات خونه رو حل کنه حالا شما ببینید این تعداد توریست که میرن این چند کشور همسایه چقدر پول میشه .

    • بدون نام

      مردم از محدودیت خسته شدن از اینکه بخوان شاد باشن یک نفر بیاد بهشون گیر بده خسته شدن، از اینکه خودشونو اماده کنن برای کنسرت فلان خواننده ولی در عرض یک ساعت این کنسرت بنا به دستور فلان آقا لغو بشه خسته شدن.به جرات میتونم قسم بخورم باقی ایرانیهایی که نرفتن خارج بخاطر مشکلات مالیه وگرنه همه میرفتن چند روزی بدون استرس شاد باشن.این برای مملکت ما سمه.همه ی ما توریست دیدیم اما توریست جوان خیلی کم دیدیم علتشو همه ی ما میدونیم چرا توریست جوان به کشور ما نمیاد.توریست جوان خوب پول خرج میکنه،ولی پیر مرد و پیرزن نه پول خرج نمیکنن باید به فکر مردم بود تا مملکت آباد بشه.همه جای کشورمون محدودیت هست و این محدودیت باعث ضرر این مردم و مملکت میشه.شهر توریستی ما رامسره که الحمدلله امام جمعه ی شهر کنسرت را تو این شهر ممنوع کرده باید قبول کنیم زندگی فقط گریه و عزاداری نیست باید اینو بپذیریم

      پاسخ ها

      • زهرا 21 ساله

        محدودیت خانواده را هم اضافه کن این که همیشه باید موقع بیرون رفتن مثل سیاه سوخته ها باشی گوش کردن آهنگ فقط در خانه باشه و در آخر تحصیلات کم و حسرت اروپا مجردی

    • بدون نام

      من فرودگاه ازمیر رادیدم بابا ازفرودگاه امام ومهراباد مدرنترومجهزتره
      دم رجب گرم چی ساخته براخودشون
      ماکه داریم جاهای دیگه میسازیم

    • بدون نام

      کاش کسی دلش برا این مملکت بسوزه و یه فکر اساسی بکنه به خدا اگه اینطوری پیش بره کل سرمایه های مادی و معنوی به فنا میره. اینهمه پول بیزبون داره از کشور خارج میشه پولایی که میتونه خرج اشتغال و آبادانی و توسعه بشه.

    • سالار

      حالا هي بنالید و بگویند بدبخت هستیم پس معلومه وضع مالی خوبی مردم دارند شکر خدا این چند سال دولت آقای روحانی وضع مردم خیلی خوب شده این سفر ها داخل کشور و بیرون از کشور نشان از وضعیت اقتصادی مردم هست البته خیلی ها مثل حقوق بگیر ها کارگران و راننده تاکسی و اتوبوس و بیکار ها وضع خوبی ندارند اینها که بیشتر به مسافرت ميرن مشاغل آزاد هست که درآمدشان با دلار هست نه با ریال!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج