جاباما
۶۹۴۱۰۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

هشدار هواشناسی به وزش باد و طوفان در کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به وزش باد شدید و طوفان در برخی مناطق کشور هشدار داده و تاکید کرده است که طی فردا و پس‌فردا مسافران نوروزی در جنگل‌ها آتش روشن نکنند و محدودیت تردد برای شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی در مناطق ساحلی و فراساحلی در نظر گرفته شود، همچنین به سبب وزش باد رانندگان با سرعت مطمئن در جاده‌ها تردد کنند.

خبرگزاری ایسنا: سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای نسبت به وزش باد شدید و طوفان در برخی مناطق کشور هشدار داده و تاکید کرده است که طی فردا و پس‌فردا مسافران نوروزی در جنگل‌ها آتش روشن نکنند و محدودیت تردد برای شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی در مناطق ساحلی و فراساحلی در نظر گرفته شود، همچنین به سبب وزش باد رانندگان با سرعت مطمئن در جاده‌ها تردد کنند.

در این اخطاریه آمده است:

«پیرو اطلاعیه شماره ۱ مورخ پنجشنبه دوم فروردین ماه و براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی فردا (۴ فروردین) وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های زنجان، قزوین، کردستان، همدان، مرکزی، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی رخ خواهد داد. همچنین سرعت باد بین ۱۰ تا ۱۵ متر بر ثانیه و سرعت لحظه‌ای باد در برخی نقاط این استان‌ها به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بر اساس این اخطاریه احتمال خیزش گرد و خاک و خسارت به تاسیسات شهری و روستایی وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود جهت به حداقل رساندن خسارات احتمالی، تمهیدات لازم اتخاذ شود.

این اخطاریه می‌افزاید: به دلیل وزش باد شدید جنوبی دمای هوا در سواحل دریای خزر و استان اردبیل و شمال غرب کشور افزایش محسوس خواهد یافت و در برخی مناطق گیلان و مازندران به بیش از ۳۰ درجه سلسیوس خواهد رسید. به دلیل پیش‌بینی باد گرم در مناطق یاد شده و افزایش دما و کاهش رطوبت احتمال آتش سوزی جنگل به خصوص در گیلان و مازندران وجود دارد. از این رو به مسافران نوروزی توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی، از روشن کردن آتش و یا رها کردن آتش در مناطق جنگلی و مستعد آتش سوزی خودداری کنند.

در ادامه اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: فردا (۴ فروردین) به سبب وزش بادهای جنوبی دریا مواج پیش‌بینی می‌شود و به تدریج از اواسط روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات دریا مواج است. به همین دلیل روزهای شنبه و یکشنبه محدودیت تردد برای شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی در مناطق ساحلی و فراساحلی در نظر گرفته شود.

همچنین بر اساس این اخطاریه از اواخر وقت فردا شنبه و اوایل یکشنبه (۵ فروردین) یک سامانه بارشی زودگذر از سمت شمال غرب موجب بارش باران یا رگبار و رعد و برق در استان‌های آذربایجان غربی (بیشینه بارش در غرب استان)، آذربایجان شرقی و کردستان خواهد شد که به تدریج سبب بارش‌های پارکنده در کرمانشاه، اردبیل، زنجان، همدان و دامنه‌های البرز مرکزی می‌شود. با عبور این سامانه رگبار موقت باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان در روز یکشنبه وجود دارد. همچنین فردا تا یکشنبه با وزش باد شدید در عراق احتمال خیزش گردوخاک و انتقال آن از اواخر روز شنبه و یکشنبه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین طی اخطاریه دیگری نسبت به وزش باد شدید در برخی مناطق هشدار داده است.

پیرو اطلاعیه شماره ۱ پنجشنبه مورخ دوم فروردین و اطلاعیه شماره ۲ مورخ جمعه سوم فروردین، فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های زنجان، قزوین، مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش باد شدید از سمت جنوب و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود که سرعت باد بین ۱۰ تا ۱۵ متر بر ثانیه و سرعت لحظه‌ای باد در برخی نقاط این استان‌ها به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بیشینه وزش باد در استان اردبیل بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه این اخطاریه آمده است: از این رو با وزش باد شدید و شرایط طوفانی احتمال وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی وجود دارد که رعایت اقدامات زیر توصیه می‌شود:

رانندگان به‌ویژه تریلرها با سرعت مطمئن تردد کنند و برای کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌ها و خسارت‌های احتمالی، اقدامات ایمنی لازم به کار گرفته شود».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بارش افسانه شد اینکه میگه زودگذره.
      اکثر پیش بینی های هواشناسی در مورد بارشها ۷۰درصد یا بیشتر
      فاقد خبررسانی و درست از کار در نیومده

    • بدون نام

      زلزله رو نگفتید!!!!خدارو شکر که کوههای آتشفشانی نداریم!!!اینکه همش اخطارو اخطاریه بود!خدایا خودت رحم کن!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج