۶۹۴۳۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ژاپن خواستار برگزاری اجلاس سران با کره شمالی شد

روزنامه ژاپن تودی امروز شنبه در گزارشی اعلام کرد دولت این کشور رسما خواستار آن شده است که اجلاس سران میان رهبران ژاپن و کره شمالی برگزار شود.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه ژاپن تودی امروز شنبه در گزارشی اعلام کرد دولت این کشور رسما خواستار آن شده است که اجلاس سران میان رهبران ژاپن و کره شمالی برگزار شود

این درخواست پس از آن مطرح می شود که کره شمالی اعلام کرد با کره جنوبی و آمریکا برای برگزاری اجلاس سران به توافق رسیده است.

بر اساس این توافق اجلاس سران دو کره در اواخر ماه آوریل ( اردیبهشت ماه ) در منطقه مرزی پانمونجوم موسوم به روستای صلح و دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در حوالی ماه می ( خرداد ماه ) انجام خواهد شد.

برخی از رسانه ها اعلام کرده اند که دیدار سران کره شمالی و آمریکا ممکن است در کره جنوبی و یا کشوری مانند سوییس برگزار شود اما رسانه های چینی پکن را بهترین مکان برای این اجلاس دانسته اند.

روزنامه ژاپن تودی می نویسد که دولت ژاپن رسما درخواستی را برای دیدار شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در اختیار پیونگ یانگ قرار داده است.

این نشریه می نویسد که توکیو نگران است دیدارهای سران دو کره و رهبران آمریکا و کره شمالی باعث بهبود روابط آنها شود و در این میان ژاپن در تنگنا قرار گیرد.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است که ژاپن نگرانی هایی در باره برنامه های موشکی میان برد کره شمالی دارد و می خواهد اطمینان پیدا کند پس از رفع بحران در شبه جزیره کره ، این موشک ها خطری برای توکیو نخواهد داشت.

برنامه موشک های قاره پیمای بالستیک کره شمالی ، مساله ربوده شدن برخی از اتباع ژاپن توسط جاسوسان کره شمالی در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی و موضوع خلع سلاح هسته ای از مسایلی است که ژاپن می خواهد در اجلاس سران این کشور و کره شمالی مورد رایزنی قرار گیرد.

ژاپن و کره شمالی دو بار در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ میلادی اجلاس سران برگزار کرده اند و ریاست آنها را جونیچیرو کوایزومی نخست وزیر وقت این کشور و کیم جونگ ایل پدر رهبر فعلی کره شمالی برعهده داشتند.

در دیدار سران دو کشور در پیونگ یانگ در آن زمان ، ژاپن پذیرفت که اگر روابط دو کشور عادی شود مناسبات و همکاری های اقتصادی با کره شمالی را گسترش دهد.

آبه اواسط ماه آینده میلادی ( اردیبهشت ) به آمریکا سفر می کند و در آنجا خواستار همکاری بیشتر واشنگتن برای پیشبرد برنامه گفت و گوی سران توکیو و پیونگ یانگ خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج