۶۹۵۳۳۶
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

۸ پرسش مهم از سرمربی تیم ملی

کی‌روش درباره ضرورت دراختیار گرفتن بازیکنان ملی پوشی که در لیگ ایران بازی میکنند، سخن گفت و اعلام کرد که این بازیکنان برنامه ۴۰ روزه لازم دارند تا اماده حضور در جام جهانی شوند.

ورزش سه: کارلوس کی روش تاکید کرده که این گروه از بازیکنان امادگی حضور در جام جهانی را ندارند. در این مطلب ۱۰ سوال مطرح میکنیم تا ذهن خودمان نسبت به موضوع روشن تر شود و البته که امیدواریم سرمربی تیم ملی ایران هم به این سوالات جواب بدهد تا بدون تنش رسانه ای ۸۰ روز باقی مانده تا جام جهانی را با هم پیش برویم.

1- یک مثال ؛ رامین یا وریا؟

سرمربی تیم ملی ایران برای چندمین بار است که لیگ ایران و لیگ های خارجی را تقسیم میکند. او تاکید دارد که بازیکنان لیگ ایران اماده جام جهانی نیستند. حدود ۴ تا ۵ بازیکن ایران در ترکیب اصلی در جام جهانی خواهند بود. مثلا در بازی اول با مراکش که عزت اللهی محروم است، احتمال حضور علی کریمی یا امید ابراهیمی که به فرم خیلی خوبش در ترکیب استقلال برگشته، در پست هافبک دفاعی وجود دارد. و از بازی دوم میتوان پیش بینی کرد که در پست دروازه بان، دفاع راست، یکی از دو دفاع میانی، و یکی از عناصر بخش هجومی از لیگ ایران در ترکیب اصلی بازیکن داشته باشیم. یعنی ۴ بازیکن. حالا سوال اینجاست که در دفاع راست، وریا غفوری آماده تر است یا رامین رضائیان؟ اولی در استقلال بازی میکند و امادگی فیزیکی و فنی اش او را تبدیل به ستاره اول استقلال در دربی تهران و دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان کرد، و دومی به ندرت در تیم اوستنده بازی میکند و هرچند تلاش کرده خودش را به فرم مطلوب برساند اما هنوز از شرایط فیزیکی و فنی مناسبی برخوردار نیست. سوال پیش می اید که وریا غفوری باید تیم استقلال را رها کند و برود به اردوی تیم ملی اماده شود؟ رامین رضائیان چه میشود؟ در اوستنده بماند و تمرین کند؟ اگر کی روش انتخاب داشته باشد که اجازه جدایی یکی از این دو بازیکن را از تمرینات باشگاهشان بگیرد،کدامیک را انتخاب میکند؟ رامین و قانع کردن سرمربی اوستنده، یا وریا و قانع کردن شفر؟

2-امیری به اردو نیاز دارد، طارمی و ازمون چطور؟

در مورد دروازه بان که تکلیف تقریبا مشخص شده؛ بیرانوند گلر اول ایران است و حسینی هم الترناتیو اوست. دو دروازه بان پرسپولیس و استقلال. این دو دروازه بان دارند در کوران لیگ قهرمانان اسیا مقابل تیم های خوب و مهاجمان خوب بازی میکنند.یکی از دو دفاع میانی ایران از لیگ داخلی می اید و کنار پورعلی گنجی بازی خواهد کرد.خانزاده، منتظری، روزبه چشمی،سیدجلال حسینی. غیر از خانزاده،سه مدافع دیگر دو تا چهار بازی دیگر در لیگ قهرمانان تا قبل از شروع اردوی تیم ملی در روسیه انجام خواهند داد.اما در بخش هجومی؛ کی روش چند ماه پیش وقتی میخواست ثابت کند که ایران توان کافی برای مواجه شدن با اسپانیا و پرتغال را ندارد، از وحید امیری اسم برد و گفت مثلا وحید نمیتواند در این بازیها به اندازه کافی بدود. سوال این است که وحید امیری اماده تر است یا آزمون و مهدی طارمی؟ در فلسفه بازی کی روش،طارمی و انصاریفر هم گاهی به عنوان وینگر چپ و راست بازی میکنند. سوال را تکرار میکنیم؛ وحید امیری از نظر بدنی اماده تر است،یا طارمی؟ و اینکه طارمی کجا تمرین میکند و امیری کجا؟ مهدی طارمی که یکی از مستعدترین بازیکنان یک دهه اخیر ایران و یکی از امیدهای ما در جام جهانی ۲۰۱۸ است،در الغرافه قطر دارد تمرین و بازی میکند و وحید امیری در تیم قهرمان لیگ ایران و شانس صعود به دور بعد لیگ قهرمانان.فرم بدنی امیری از طارمی و ازمون ضعیف تر است؟ وحید امیری به اردو نیاز دارد و خیال کی روش از امادگی طارمی و ازمون راحت است؟ خیال کی روش راحت است که سرمربی الغرافه طارمی را اماده تحویل تیم ملی ایران میدهد، اما برانکو نمیتواند وحید امیری را در فرم خوب به تیم ملی برساند؟ اگر طارمی هنوز در پرسپولیس بود، چه میشد؟ نظر کی روش چه بود؟ اصولا برنامه سرمربی تیم ملی برای برگرداندن طارمی و ازمون به فرم مطلوب چیست؟

3-اصلا چرا تقسیم بندی به لیگ ایران و خارج؟

از بررسی دو مورد بالا یک سوال دیگر شکل میگیرد. اینکه ایا زیر فشار قرار دادن مربیان و باشگاه های ایرانی فقط به این دلیل نیست که کی روش نمیتواند همین خواسته ها را از باشگاه های خارجی داشته باشد؟ یعنی اگر سرمربی تیم ملی در طرح این خواسته کاملا ازاد بود، طارمی و ازمون و رامین رضائیان را از باشگاه هایشان میگرفت و به تیم ملی میبرد یا غفوری و وحید امیری و بازیکنان دیگر لیگ ایران را؟ ایا این خواسته کی روش به این دلیل روی لیگ ایران متمرکز نیست که نمیتواند چنین خواسته ای از باشگاه های خارجی داشته باشد؟

4-شرایط هنوز مثل 2014 است؟

چهار سال پیش و در فاصله چند ماه تا جام جهانی ۲۰۱۴ تیم ملی ما مشکل کمبود بازیکن داشت. ما حتا یک گزینه خوب روی نیمکت برای پست مهاجم، پشت سر قوچان نژاد نداشتیم و یکی از دلایلی که باعث شده بود غالب جامعه فوتبال بابت نمایش و نتایج ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ دلشوره داشته باشند همین بود. و یکی از دلایلی که بخش بزرگی از جامعه فوتبال موافق تشکیل اردوهای بلندمدت بودند نیز همین بود.اما حالا ایران اگر یکی از بهترین و پرمهره ترین تیم های اسیاست که کی روش و مربیان لیگ ایران هم در شکل گیری این تیم پرمهره نقش داشته اند. استقلال و پرسپولیس و ذوب اهن نتایج خوبی در لیگ قهرمانان گرفته اند و کمتر از ۶ ماه قبل پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته حضور داشت.مربیان این سه تیم باشگاهی نهایت همکاری با برنامه های کی روش را هم داشته اند و در طول سال چه برای تمرینات ریکاوری و چه برای اردوها بازیکنان را در اختیار کی روش قرار دادند. در این شرایط و با توجه به اینکه ایران یکی از اولین تیم های حاضر در روسیه برای اردوی اماده سازی قبل از جام جهانی خواهد بود، چرا روش ها تغییر نکرده است؟

5-عربستان سرمشق خوبی است ؟

سرمربی تیم ملی کشورمان در مصاحبه خود از استراتژی عربستان هم یاد کرده؛ اینکه عربستانی ها اولویت را بین باشگاه ها و تیم ملی، به تیم ملی داده اند. اولا لیگ عربستان هنوز تمام نشده، و دوم اینکه یک پیشنهاد در فوتبال عربستان مطرح شد مبنی بر اینکه ملی پوشان در فینال جام حذفی عربستان بازی نکنند،اما موجی از مخالفت ها مقابل این پیشنهاد ایجاد شد و معلوم نیست سرنوشت این پیشنهاد چه میشود. سوال اینجاست که ایا در هر کشوری هرکاری که میکنند،اگر در جهت خواسته های کادرفنی تیم ملی ایران باشد،درست است؟ مثلا در یکی از عجیب ترین تصمیمات سالهای اخیر در فوتبال جهان، فدراسیون فوتبال عربستان و لالیگا قراردادی بستند که به واسطه آن تعدادی از ملی پوشان عربستانی از تیم های باشگاهی این کشور جدا شدند و به تیم های لالیگا پیوستند. فدراسیون فوتبال عربستان برای انجام این انتقال ها که فقط برای بالا بردن شانس عربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ بود،پول کلانی هم به لالیگا و باشگاه های اسپانیایی پرداخت کرد؟ اما نتیجه این تصمیم که با انتقادات شدید در رسانه های عربستان و البته رسانه های اسپانیایی همراه شد، چه بود؟ تبدیل شدن ستاره های تیم های الهلال و الاهلی مثل الدوساری و الموالید به توریست در اسپانیا و اضافه وزن اوردن چند تا از انها. و البته تضعیف شدید الهلال و چند تیم دیگر عربستان و همینطور تضعیف تیم ملی عربستان. درواقع عربستانی ها مثل برخی دیگر از سیاست های ورزشی و غیرورزشی شان، کلی هزینه کردند اما خروجی کار، ضرر شدید خودشان بود. اگر این ستاره های عربستان در لیگ داخلی عربستان می ماندند و به جای تماشای بازیهای ویارئال و ختافه، برای الاهلی و الهلال بازی میکردند، امروز قطعا اماده تر بودند. اگر بازیکنان استقلال و پرسپولیس و ذوب اهن به جای حضور در بازیهای لیگ برتر و لیگ قهرمانان،روزهای خود را در اردوی تیم ملی بگذرانند، چه خواهد شد؟

6-چرا در کنفرانس بعد از بازی؟

با همه اینها اگر کی روش همچنان معتقد است که ملی پوشان لیگ ایران باید از باشگاه های خود جدا شوند،چرا این حرفها را در کنفرانس بعد از بازی با الجزایر به زبان می اورد؟ کی روش روی مواضع برانکو سرمربی پرسپولیس از مدتها قبل حساس است،اما وینفرد شفر که چند ماه است به ایران امده هم در شوک این روند اماده سازی تیم ملی و نحوه برنامه ریزی لیگ برتر است و در مصاحبه چند روز قبل خود تاکید کرد که بازی استقلال مقابل الریان و الهلال برای این باشگاه مهمتر از بازی ایران با مراکش در جام جهانی است.ایا سرمربیان استقلال و پرسپولیس و ذوب اهن و دیگر تیم های لیگ برتر ایران حق ندارند از کی روش بخواهند که اگر هم چنین نظر و ایده و پیشنهادی دارد(جدا شدن ملی پوشان لیگ برتر ایران و رفتن به اردوی تیم ملی)،این ایده را در جلسه با انها پیش از سفر به تونس و اتریش بیان کند؟ استقلال و پرسپولیس و ذوب اهن کمتر از یک هفته دیگر باید در بازیهای حساس روز پنجم لیگ قهرمانان به میدان بروند و تیم های شفر و برانکو همین فردا در لیگ برتر بازی دارند. این دو مربی به عنوان مربیانی که کمال همکاری را با کی روش تا اینجای فصل داشته اند و بازیکنان خود را به طور منظم به تمرینات ریکاوری کی روش تحویل داده اند،این حق را ندارند که پیش از سفر تیم ملی به تونس و اتریش،از برنامه های سرمربی تیم ملی باخبر شوند؟ایا فدراسیون فوتبال و خود کی روش نمیدانند که این نحوه بیان خواسته جدید کی روش،درمسیر حفظ امادگی روانی و فنی ملی پوشان استقلال و پرسپولیس اثرگذار است،آن هم در حساس ترین شرایط این دو باشگاه در لیگ قهرمانان اسیا؟

7- چند بازیکن و در چه زمانی ؟

سرمربی تیم ملی جزییاتی درباره طرح به خدمت گیری بازیکنان ملی ارائه نداده است و همچنین نگفته که از هر تیم چند بازیکن را برای اردو لازم دارد . این یک موضوع مهم است . مثلا از استقلال و پرسپولیس هرکدام چند بازیکن ؟ ۶ یا ۷ فهرست بزرگ ، یا همان دو یا سه نفر فهرست کوچک؟ این بازیکنان را در برای کدام زمان می خواهید ؟ امروز ؟ فردا ؟ هفته دیگر ؟ کی ؟

8-وفاق ملی ؛ می شود دوست باشیم اقای کی روش؟

سوال اخر این است که ایا در فصل جاری کی روش از نحوه و سطح تعامل مربیان باشگاهی لیگ ایران با تیم ملی و خودش(کی روش) رضایت نداشته؟ ایا شفر و برانکو و امیر قلعه نویی و دیگر مربیان لیگ برتر ایران دست انداز در مسیر اماده سازی تیم ملی درست کرده اند؟اگر دست انداز ساخته اند که هیچ. یعنی شاید حق کی روش باشد که از انها مکدر باشد و همانطور رفتار کند که دارد رفتار میکند. اما اگر با کی روش همراهی کرده اند،در حال حاضر و در فاصله ۸۰ روز تا جام جهانی نباید وفاق ملی از سرمربی تیم ملی شروع شود؟ نباید به شفر هم در فاصله ۶ روز تا بازی حساس استقلال-الریان که ۸۰ هزار نفر را به ورزشگاه ازادی خواهد کشاند و به برانکو که تیمش برای صعود به دور دوم لیگ قهرمانان ۵ روز دیگر در ازبکستان مقابل صدرنشین لیگ این کشور بازی حساسی دارد، از سوی سرمربی تیم ملی ایران احترام گذاشته شود تا مشغله ذهنی تازه برایشان ایجاد نشودیا علی دایی که دو ستاره تیمش قلی زاده و ترابی را به تیم ملی داده و درحالیکه برای کسب رده دومی لیگ برتر و صعود به لیگ قهرمانان میجنگد، تازه امشب در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت به بازی حساس مقابل پرسپولیس، ملی پوشانش را تحویل خواهد گرفت،شایسته احترام بیشتری از سوی کی روش نیست؟ این یک جاده دو طرفه است اقای کی روش. مربیان باشگاهی در طول فصل جاری تا امروز ۱۰۰ درصد با تیم ملی و برنامه های سرمربی تیم ملی هماهنگ پیش رفته اند.پرسپولیس دو بازی مقابل گسترش فولاد تبریز و استقلال خوزستان را فقط ۴۸ ساعت بعد از بازیهای دوستانه تیم ملی و درحالیکه ۲۴ ساعت قبل از بازی باشگاهی تحویل گرفته بود انجام داد و استقلال هم حالا در شرایطی مقابل الریان قرار میگیرد که نیمی از ترکیب اصلی اش در اردوی و بازیهای دوستانه در اختیار کی روش بودند. در طول فصل هم شفر و برانکو و دایی و قلعه نویی بابت تمرینات ریکاوری شکایتی نکردند و حالا اتفاقا زمانی است که کی روش باید برادری اش را به انها ثابت کند،حتا اگر قرار به فداکاری دوباره مربیان باشگاهی لیگ ایران باشد. اقای کی روش حتا اگر شما واقعا روی گرفتن بازیکنان ملی پوش پرسپولیس و استقلال و سایپا و ذوب اهن و دیگر تیم ها اصرار دارید،ایا نباید با زمابندی بهتر و در تعامل مستقیم با سرمربیان این تیم ها،هدف خود را پیگیری کنید؟ ایا در این چند ماه پر کار، همه ما یک هدف نداریم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • pepero

      از نحوه دویدن بازیکنان داخل لیگ ایران بگیر تا پا به توپ شدن کاملا غیر علمی
      شما بشین بازی مثلا کشورهای نه چندان ناب مثل مجارستان یونان روسیه رومانی ایسلند استرالیا رو ببین
      حتی از نحوه دویدن بازبکنان لیگ های خودمونم مشخص فرق خیلی زیادی داریم تا فوتبال اصولی
      من در نونهالان نوجوانان جوانان به صورت اکادمی دوره های اموزشی رو دیدم و به یقین میگم فوتبال بازیکنانی که در لیگ ما توپ میزنن اصلا اصولی نیست

    • M. f

      خدایی دمت گرم با این متن ای کاش فدراسیون اصفهان یه جوابی از کی‌روش برای این سوال‌ها بپرسه واقعا کی‌روش شورشو درآورده با این کاراش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو مگه باشگاهها ارث پدرت ک نظر میدی،احمق جامجهانی ۴ سال ی باره جام باشگاهها هرسال هس

    • اریایی

      کیروش خیلی بیخود کرد این هفت سال داره با این بازی کنا ایران کار میکنه الان فهمیده که نمیتونن جلو تیم های بزرگ بازی کنن از الان داره دنبال بهانه میگرده که اخر بازی ها بگه

    • بدون نام

      مطلبت خوبه وکیروش کارش عالیه واین مقصرسازمان لیگ که بازی رو چندروزدیرتربنداز

    • بدون نام

      کیروش دروغگو بزرگ
      کیروش هوچی گر بزرگ
      کیروش بهانه گیر بزرگ
      کیروش دلال بزرگ
      کیروش بلعنده پول ملت

    • علی بهرامی

      واقعا نمیدونم این جناب کیروش چه گلیبر سر فوتبال ایران زده ،،،،،بابا خواهشا اول فصل بعد یا همین الان یک تیم براش جدا کنن و به شرط همیشه در اختیار ، بگید بیاد با تیم ها و درلیگ ایران بازی کنه ببینیم چه غلطی میکنه این کلاش ولات کوچه خلوت.

    • علی

      عالی بود خیلی دمت گرم

    • بدون نام

      بیرونش کنن این دیگه خیلی پر رو شده الانم دنبال بهانس که سه تا باختش تو جام جهانی رو توجیه کنه!

    • خان

      کی روش اگه مربی پرتغال یا اسپانیا هم بود الان داشت بهونه میگرفت میگفت رونالدو بدرد نمیخوره سنش خیلی بالاست، فقط از همین الان داره بهونه گلهایی که میخوایم در جام جهانی بخوریم و میگیره و میخواد توجیه کنه

    • بدون نام

      اون‌آقایی‌که‌اولین‌بارلفظ‌دلال‌رودرموردکی‌روش‌بکاربردو‌اوناییکه‌تکرارش‌میکنن‌فکرکنم‌کیروش‌دلالی‌یکی‌ازبستگانشون‌روکرده‌وگرنه‌اگرغیرازاینه‌مدرک‌روکنن‌که‌ماهم‌متوجه‌بشیم‌.

    • narges.rpj

      کاش به این سوالا پاسخ هم داده میشد ...کیروش مکار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج