جاباما
۶۹۶۱۴۳
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

یمن: موشک‌های ما ساخت ایران نیست

محمد علی حوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری «فرانس۲۴» فرانسه گفت: ما موشک های ساخت روسیه و کره را ارتقا دادیم و موشک می سازیم و موشک های ما ساخت ایران نیست.

خبرگزاری ایرنا: محمد علی حوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری «فرانس۲۴» فرانسه گفت: ما موشک های ساخت روسیه و کره را ارتقا دادیم و موشک می سازیم و موشک های ما ساخت ایران نیست.

محمد علی حوثی افزود: در حالی که جهان در مقابل جنایت های متجاوزان علیه مردم یمن ساکت است اینکه موشک های یمنی که برای دفاع از خود به کار می روند، محکوم شود، اقدامی نادرست است.

وی گفت: تا زمانی که دشمن شهرهای ما را هدف قرار می دهد و مردم یمن در محاصره قرار دارند ما به اقدامات خود علیه آن ها بیش از پیش ادامه خواهیم داد و از همه ابزارهای موجود برای مقابله با متجاوزان استفاده خواهیم کرد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اضافه کرد: برای ما اهمیتی ندارد که دشمن باور داشته باشد که ما به مرحله پیشرفت در ساخت موشک رسیده ایم یا نه برای ما تنها مقابله با دشمن اهمیت دارد.

محمد علی حوثی در پاسخ به ادعای حمایت ایران از یمن گفت: اگر ما حمایت ادعایی در مورد ایران را داشتیم امروز در ریاض بودیم و اگر ما فناوری ایرانی را در اختیار داشتیم از همان روز نخست با آن دشمنان را هدف قرار می دادیم.

وی در ادامه گفت: یمن به هدف قرار دادن اهداف خود در عربستان سعودی از جمله شرکت آرامکو و تاسیسات حساس این کشور به عنوان یک قدرت بازدارنده علیه دشمن متخاصم ادامه خواهد داد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه اضافه کرد: ما به انگلیسی ها، اروپایی ها و آمریکایی ها می گوییم که حمایتتان را از سعودی ها برای پایان تجاوز بر ما متوقف کنید.

محمد علی الحوثی در خصوص جبهه های نبرد در مرزهای شمالی یمن با عربستان گفت: در محورها جیزان، عسیر پیشروی های بسیار خوبی را داشتیم و در نجران اکنون به اطراف این شهر رسیدیم و هدف ما فرسوده کردن دشمن در جنگ یمن است.

وی گفت: قراردادهای خرید سلاح که متجاوزان یکی پس از دیگری امضا می کنند نشان از فرسایش آنها در این جنگ است و اقتصاد عربستان هم اکنون متزلزل شده و آنها با افزایش مالیات ها وافزایش قیمت بنزین قصد دارند تا کسری بودجه خود را جبران کنند و اگر شرایط به این صورت ادامه یابد، سرمایه ها و دارایی های عربستان سعودی پایان خواهد یافت.

محمد علی حوثی با بیان اینکه این اظهارات که ما مرد جنگ هستیم و نه صلح به دور از واقعیت است، گفت: دیدار عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله با مارتین گریفیتس فرستاده جدید سازمان ملل در امور یمن بخاطر پیشبرد روند صلح و دستیابی به نتایج مثبت بود.

وی در خصوص خلع سلاح گفت: صحبت در خصوص اینکه ما زرادخانه تسلیحاتی داریم شگفت آور است در حالی که این ما نیستیم که قرارداد خرید سلاح با کارخانه های بین المللی ساخت سلاح منعقد کند.

وی اضافه کرد: زرادخانه بزرگ مردم یمن همان مردان آزاده و دلاور میدان های جنگ هستند.

الحوثی در خصوص پرداخت حقوق کارکنان دولت گفت: هیچ کس منکر این نیست که کمیته عالی انقلاب حقوق همه کارکنان در تمام استان ها حتی استان هایی که در اختیار متجاوزان است پرداخت کرده است؛ اما پرداخت حقوق کارکنان دولت زمانی متوقف شد که در سکوت جامعه جهانی و تحت پوشش آمریکا بانک مرکزی یمن از صنعا پایتخت منتقل و حواله های بانکی و ضمانت های مالی تجار متوقف شد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پایان گفت: ما آماده ایم در صورت آمادگی طرف مقابل عملیات تبادل اسرا را انجام دهیم.

عربستان سعودی به همراه چند کشور در سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن، حمله نظامی به این کشور را آغاز کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد پیش تر از ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان علیه یمن انتقاد کرده بود.

بسیاری از سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر از کشورهای اروپایی و آمریکا خواسته اند تا برای توقف جنایات عربستان سعودی علیه یمن از فروش سلاح به این کشور خودداری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ساخت آمریکان

    • ابودان

      ال سعود شرف نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آل سعود شرف نداره ودین نداره چون وهابیه چرا مکه را ازاین وهوبی نمیگیرید چرا اینا ادمکشن...

    • بدون نام

      خواهشابعدازتمام شدن اخبار ننویسید که عربستان وچند کشوردرسال....به یمن حمله و...خسته شدیم نفهم که نیستیم میدانیم فقط خبرهای جدیدو لحظه ای رابنویسید هزاربارتکرارشده که عربستان به همراه چند کشور....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج