جاباما
۶۹۸۶۳۲
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

محمد حسین میثاقی: به طرز مسخره‌ای هیجان زده‌ام

محمد حسین میثاقی، مجری انرژیک و در عین حال با تجربه ای است که در سال ۹۶ جهشی اساسی داشت؛ با او درباره «رکورد»، «فوتبال ۱۲۰»، «نود» و چند مسئله دیگر گفتگو کرده ایم.

هفته نامه همشهری جوان - احمد رنجبر: چند دلیل محکم داشتیم تا محمدحسین میثاقی را به عنوان یکی از چهره های موفق تلویزیون در سال ۹۶ انتخاب کنیم. برای اولین بار با «رکورد» تهیه کنندگی را تجربه کرد و باز هم برای اولین بار مجلی اصلی در شبکه سه شد. این برنامه به طور فشرده اتفاقات ورزشی هفته را مرور می کند که ریتم تندی دارد، پر آیتم است، مهمان هایش ویژه هستند و ... دلایل دیگری هم هست که در لابلای سوال ها به آنها اشاره شده است.

البته یکی دو بار قرار مصاحبه به خاطر بیماری میثاقی جابجا شد: موقع اجرای ۱۲۰ داشتم می مردم. رفتم بیمارستان و دوتا سرم زدم. فقط نشسته بودم و نتوانستم ایستاده اجرا کنم. من کلا خیلی کم مریض می شوم ولی این روزها به دنیا آمدن بچه و شب ناخوابی و اجرای دو برنامه خیلی انرژی ام را می گیرد. مردم پیام دادند که چرا نشستی؟ گفتم هشت سال ایستاده اجرا کردم گفتید چرا وایستادی؟»

محمد حسین میثاقی: به طرز مسخره‌ای هیجان زده‌ام

محمد حسین میثاقی

شغل: مجری تلویزیون

چه برنامه هایی روی آنتن داشت؟ فوتبال 120، رکورد، آقای گزارشگر

علاوه بر آن چه کرد؟ آیتم های ثابت نود را به شکل هفتگی روی آنتن دارد، به عنوان گزارشگر ویژه برنامه قرعه کشی جام جهانی هم به روسیه رفت، مجری قرعه کشی جدول زمان بندی فیلم ها در جشنواره بود و ...

چرا چهره برتر تلویزیون شده؟ از سال پیش تلویزیون به میثاقی اعتماد کرد و بالاخره اجرای یک برنامه (فوتبال 120) به طور مستقل به او داده شد. اجرای او کم نقص نبود اما در سال 96 مسلط تر و پخته تر عمل کرد. در نیمه دوم سال به جمع تهیه کنندگان اضافه شد که حاصلش برنامه شاداب «رکورد» است. او با این برنامه اجرای مستقل در شبکه سه را هم تجربه کرد. مصاحبه های میثاقی در نود بالا و پایین زیاد داشته، گاهی به خاطر کمبود وقت به یک مصاحبه داخل کافه اکتفا کرده و گاهی به شهرستان ها رفته؛ نتیجه اما غالبا خوب بوده است.

از همین جا شروع کنیم؛ تو طراحی خاصی برای مدل اجرایی ات داری. نمی نشینی و پر جنب و جوشی، ریتم حرف زدنت تند است. این مدل از کجا آمد؟

- این مدل به خودم بر می گردد. اولا من با هر چیزی هیجان زده می شوم، دقیقا چیزهایی که شاید برای بقیه مسخره به نظر برسد. مثلا یک گربه که وسط خیابان می پرد، می گویم «آه، این رو ببین.» و بچه ها می گویند این که چیزی نیست یا هر چیزی را بخواهم تعریف کنم بلند می شوم. مدل تعریف کردن من، ایستاده، کف دست عرق کرده و همراه با هیجان است. موقع اجرا هم واقعا این جوری راحت ترم. بعضی وقت ها که مجبورم یک برنامه را جدی تر اجرا کنم برایم سخت است اما وقتی راحتم حس بهتری دارم.

این راحت بودن تو برای یک عده جذاب است ولی یک عده گارد می گیرند که میثاقی چقدر لوس است. حتما این کامنت ها را دیده ای. تاثیری روی تغییر مدل اجرایت داشته؟

- بله، ولی تعداد کامنت هایی که اجرای راحت من را می پسندند بیشتر بوده است. راحت بودن البته به معنی رعایت نکردن استاندارد اجرا نیست اما خب، می شود بعضی کلیشه ها را کنار گذاشت و با بیننده صمیمی بود. من اول «فوتبال 120» می گویم که قرار است دو ساعت با هم کیف کنیم؛ برای همین مثلا وقتی دستم به لیوان خورد و آب وسط استودیو ریخت، خودم بیشتر از بقیه خندیدم و همان موقع با دستمال شروع به خشک کردن میز کردم. سعی کردم طوری رفتار کنم که وقتی یک اتفاق این چنینی پیش بیاید خیلی عجیب و غریب جلوه نکند. اگر یادت باشد موقعی که فوتبال گزارش می کردم هم راحت بودم. می گفتند میثاقی طوری گزارش می کند که انگار کنار هم توی خانه نشسته ایم تخمه می خوریم و او دارد یک بازی را برای مان تعریف می کند. واقعا هدفم همین بود.

پرونده گزارشگری را کلا بستی؟

- نه، گفتم بگذارم برای زمانی که فضا مناسب تر باشد و خودم به مقبولیت بیشتری رسیده باشم. به هر حال وقتی برای اولین بار یک کار نوع شروع می شود، دافعه هایی وجود دارد. توی آن مقطع حس کردم اگر فعلا گزارشگری را کنار بگذارم خیلی بهتر است.

«رکورد» پیشنهاد خودت بود؟

- نه؛ گروه ورزش شبکه سه لطف داشتند و به من پیشنهاد دادند. دلیل راه اندازی آن هم به این خاطر است که کلی اتفاق خوب توی ورزش کشورمان رخ می داد ولی برنامه ای نداشتیم که فارغ از فوتبال و فوتسال به طور مفصل به آنها بپردازد.

سخت نیست که تهیه کننده هم خودت هستی؟

- خیلی. من تا حالا کلی آیتم ساخته ام ولی مقوله تهیه کنندگی کلا جداست. اگر شنبه تا جمعه هر شب برنامه اجرا کنم، نصف انرژی تهیه کنندگی را از من نمی گیرد. خیلی استرس داشتم نکند نتیجه مطلوب به دست نیاید و به قول معروف شرمنده کسانی شوم که به من اعتماد کرده بودند. از آن طرف خودم منتقدترین آدم نسبت به برنامه های ورزشی هستم. حوصله ام از برنامه ورزشی که کند باشد سر می رود؛ طاقت نمی آورم گفتگوی استودیویی بیشتر از هفت - هشت دقیقه باشد؛ تماس تلفنی بیشتر از چهار دقیقه خسته ام می کند. گفتم من که خودم این طوری ام، شاید کاری کنم حوصله مردم سر برود. برای همین «رکورد» هم آیتم دارد، هم مهمان تلفنی و هم مهمان استودیویی ولی سخت است، چون تجربه اول است و علاوه بر آن کار دیگری هم دارم. با این حال تمام تلاشم این بوده، بیننده با تماشای «رکورد» مطلب تازه ای دستگیرش شود.

توی این سال ها با فوتبال عجین بوده ای ولی در «رکورد» نشان دادی روی رشته های غیرفوتبالی هم اشراف داری. می رسی خبرها را دنبال کنی؟

- چیزی که باعث شد گروه ورزش شبکه سه به من اعتماد کند، تجربه المپیک اخیر است. اتفاقا مدیر گروه آقای آقازمانی هم همراه مان بود و به این نتیجه رسیدند که اطلاعات غیرفوتبالی میثاقی کامل است. من همه ورزش ها را دنبال می کنم و پیگیرم که مثلا کدام تیم توی واترپلو قهرمان شده. اگر یادت باشد، توی المپیک با یوسین بولت (دونده جامائیکایی) گفتگو کردم. با وجود این که 10 تا دونده گرفته بودم، دو روز رفتم دنبال بولت و بالاخره گرفتم. المپیک تجربه جالبی بود و من و محمدرضا (احمدی) هم مصاحبه می گرفتیم، هم متن می نوشتیم و هم نریشن می خواندیم. این زمینه خوبی بود که مدیران اعتماد کنند. احتمالا قبول داری که مصاحبه های غیرفوتبالی ام توی «رکورد» جواب داده.

چرا بیشتر آیتم های «رکورد» را خودت می خوانی؟ این همه روی آنتن بودن خوب نیست!

- قاعده اش این است که مجری خیلی نریشن نخواند ولی آیتمی مثل ورزش و سینما را دلم نمی آید نخوانم. گاهی هم بچه ها می گویند متن را برای خودت نوشته ایم.

توی فوتبال ۱۲۰ فقط اجرا می کنی یا توی تامین محتوا هم دخیلی؟

- موقعی که حمید (محمدی) اجرا می کرد، کار تامین محتوا انجام می دادم اما حالا یک تیم محتوای خیلی خوب داریم که آدم را بی نیاز می کنند. من همه آیتم ها را می بینم، متن ها دوشنبه ها آماده است و توی گروه خودمان قرار داده می شود.

یک نگاه بی رحمانه درباره فوتبال ۱۲۰ هست که تولید این برنامه کاری ندارد، فقط کافی است کپی پیست کنی.

- نه، واقعا این طور نیست. بچه ها حتی شروع و پایان فوتبال ها را مونتاژ می کنند. اصلا یک نفر هست برای خلاصه کردن بازی ها. تعداد آیتم های تولیدی مان هم خیلی بالاست و ندیدم برنامه ای که 30 ردیف کنداکتور آن پر شود.

برای «نود» فقط گفتگوی ویژه را انجام می دهی؟

- هر کمکی که بتوانم می کنم. توی گروه پیشنهاد می دهیم و استاد (عادل فردوسی پور) به قول امیر قلعه نویی خیلی آدم «مشاوره ای» هم هست. آیتم ثابت را هم که دارم و بعد از فوتبال 120 به همکاران می گویم سوژه نود چیست و جمعه برای مصاحبه به جمع بندی می رسیم. زمانم به قدری کم است که واقعا نمی رسم بیشتر کمک کنم. من باید یکشنبه و دوشنبه سر مونتاژ نود باشم، چهارشنبه آیتم فان فوتبال 120 را آماده می کنم، پنجشنبه 120 اجرا می کنم و جمعه رکورد.

خرده روایتی درباره پدر شدن، سرشلوغی، انتخاب لباس و ...

زندگی خصوصی آقای میم

محمد حسین میثاقی: به طرز مسخره‌ای هیجان زده‌ام

سال ۹۶ محمد حسین میثاقی را زیاد روی آنتن دیدیم؛ طوری که بعضی وقت ها «رکورد» را زنده در شبکه سه داشت و همزمان بازپخش «فوتبال ۱۲۰» از شبکه ورزش پخش می شد. بخشی از مصاحبه را به سرشلوغی این مجری و البته چالش سخت انتخاب متناسب با هر برنامه اختصاص دادیم.

این حجم از کار روی زندگی شخصی و کیفیت برنامه هایت سایه نمی اندازد؟

- من واقعا شرمنده همسرم هستم. کل زندگی را یک نفره پیش می برد، بچه هم تازه به دنیا آمده و نمی شود گفت نمی روم سر کار. واقعا هم پیش نیامده که غر بزند و بگوید کارت را کم کن. حتی شده من خسته بوده ام و می خواستم کاری را بپیچانم که خود خانمم مخالفت کرده. بیشترین فشاری که روی من بوده به خاطر دلمشغولی خانواده است ولی توی کار چیزی کم نگذاشته ام و انصافا کسی نگفته کار محمدحسین افت کرده ولی راستش خودم این حجم از کار را قبول ندارم و بعد از جام جهانی باید فکری اساسی بکنم.

لباس کم نمی آوری؟! سه تا برنامه توی هفته داری و خب نباید یک شکل دیده شوی؟

- اتفاقا دغدغه ام شده (خنده). واقعا کمدم جا ندارد و مهم تر این که انتخاب لباس کار سختی است. تازه پول آن هم هست که از همه مهم تر است.

ولی مردم جور دیگری فکر می کنند.

- ای بابا. ما هر کاری بلدیم توی آن پول نیست. حتی اگر از صبح تا شب کار کنیم، پول همین لباس ها هم به سختی در می آید. امیدوارم مسئولان رسیدگی کنند. (با خنده)

اگر میثاقی را روی صندلی اجرای غیرورزشی دیدید تعجب نکنید

سودای برنامه سینمایی

وقتی اسم محمد حسین میثاقی برای قرعه کشی زمان بندی نمایش فیلم های جشنواره فجر رسانه ای شد، برخی همکاران گارد گرفتند و مخالفت خود را نشان دادند. میثاقی اما نه تنها از نظر اطلاعات سینمایی کم نیاورد که اجرای او باعث داغ شدن مراسم شد. در این بخش از مصاحبه از این تجربه و علاقه مندی های سینمایی اش گفته.

توی آیتم های «ورزش و سینما» نشان داده ای به سینما علاقه داری. وقت فیلم دیدن داری؟

- بله، همه فیلم های خوب ایرانی را با خانمم می بینم. فیلم خارجی هم که چند سالی است کم شده و به جایش سریال می بینیم.

از فیلم های جشنواره کدام یک را دوست داشتی؟

- مغزهای کوچک زنگ زده، بمب، تنگه ابوقریب، فیلم امیر را هم دوست داشتم ولی هیچ کس وقعی به آن ننهاد (خنده) چون فیلم فرانسوی زیاد می بینم این فضا به دلم نشست.

وقتی برای قرعه کشی جشنواره انتخاب شدی، بعضی انتقاد کردند که چرا یک مجری ورزشی؟

- وقتی اسم قرعه کشی بیاید اسم میثاقی هم هست. من به سینما هم علاقه مندم و همین ها باعث شد انتخاب شوم. سعی کردم کلی فکت سینمایی بیاورم که نگویند انتخاب بعیدی بوده.

برای آن چقدر تمرین داشتی؟

- روز قبل از مراسم با خانمم نشستیم اطلاعات فیلم ها و کارگردان ها را آماده کردیم. موقع اجرا احمدرضا معتمدی گفت اگر راست می گویی اسم چندتا از فیلم های من را بگو که خدا را شکر توی ذهنم بود و گفتم.

اگر یک روز برنامه سینمایی پیشنهاد شود قبول می کنی؟

- همان روز قرعه کشی یک برنامه اینترنتی پیشنهاد شد که هر شب با عوامل فیلم ها گفتگو کنم که با توجه به نوع قراردادمان با تلویزیون نپذیرفتم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا مسخره...به طرز شیرینی

      پاسخ ها

      • ايراندخت

        واقعا شيرين! من كه أجراشو مي پسندم

    • بدون نام

      کارش درسته ایشالا موفق باشه

    • مهدیه

      چیش خوبه؟همش مصنوعی مصنوعی الکی میخنده الکی داد میزنه.اصلا حس مجری گری نداره.اگر فردوسی پور نبود هیچ جا راش نمیدادن

    • ايراندخت

      من خودم از اون دسته ام كه راحتي شو مي پسندم

    • بدون نام

      حتی بدل فردوسی هم حساب نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج