۶۹۹۲۵۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طنز؛ تلویزیون دلیل اصلی تغییردر متابولیسم بدن

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: چندی پیش خبری منتشر شد که دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که «نصف شب نباید به سراغ یخچال و خوراکی‌های درون آن رفت چرا که در غیراین صورت خطر بزرگی قلب را تهدید می‌کند.» شاید بگویید «خب به ما چه و به جای پرداختن به این موضوعات بی‌اهمیت کمی از سیاست و نقش اسدا... بادامچیان به‌طورکلی بگو.

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت: چندی پیش خبری منتشر شد که دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که «نصف شب نباید به سراغ یخچال و خوراکی‌های درون آن رفت چرا که در غیراین صورت خطر بزرگی قلب را تهدید می‌کند.» شاید بگویید «خب به ما چه و به جای پرداختن به این موضوعات بی‌اهمیت کمی از سیاست و نقش اسدا... بادامچیان به‌طورکلی بگو. حالا بادامچیان نشد کمی از دلبری‌های آذری‌جهرمی بگو و تبسم را بر لبان جامعه بنشان.» اما واقعیت این است که تبسم هم زیادش خوب نیست. برای همین امروز به این موضوع خواهیم پرداخت که اولا یخچال چگونه موجب خطر بیماری قلبی شده و در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد که چه چیزهای دیگری در جامعه برای سلامتی مضرند.

یخچال: ساعت سه نصف شب است، شما از بیداد گرسنگی معده بیدار شده‌اید؛ شاید هم بر حسب عادت چشمانتان خواب را پس زده. کسی چه می‌داند شاید هم همسرتان در عالم خواب زانوهایش را در جایی از شما مانند بینی‌تان فرو کرده و بیدار شده‌اید. بلند می‌شوید و مستقیم راه آشپزخانه را پیش می‌گیرید. مقابل یخچال می‌ایستید،‌ بستنی، کیک،‌ شکلات و شاید هم آبمیوه‌ای. آتیش پاره‌ها. در این وضع اقتصادی چقدر چیز داخل یخچالتان هست. به‌هرحال طبق نظر وعده غذایی نصف شبی نمی‌تواند حرکت درستی باشد. بدن شما برنامه‌ای دارد که به‌عنوان «ریتم شبانه‌روزی» مشهور است. و خب نکته مهمتر این است که ساعت بدن از شما می‌خواهد در مقطع زمانی ٣ صبح خواب باشید نه در مقابل یخچال! حال وقتی خوراکی مدنظر خود را می‌خورید چربی‌ها در زمان طولانی‌تری از آنچه باید در خون شما باقی می‌مانند و همین موضوع باعث تهدید قلب می‌شود.

تلویزیون: غروب خسته و کوفته از سر کار برگشته‌اید. از شدت آلودگی هوا ریه و روده‌تان یکی شده است. دو کیلو پیاز خریده‌اید و پولتان ته کشیده است. در راه برگشت لنگه جوراب یکی از مسافران مترو لای دندان‌های شماست. هنگام باز کردن درمنزل یکی از پیازها افتاد و هنگامی که خم شدید تا پیاز را بردارید فاق کوتاه شلوارتان ناگهان بلند شد. بله درست است. از پشت جر خورد. با این وجود نور امیدی بر قلبتان می‌تابد چرا که وارد کانون گرم خانواده می‌شوید. ساعت حدود ٢٠:٣٠ است.

همینجوری دلتان می‌خواهد تلویزیون را روشن کنید. کانال روی شبکه دو تنظیم است. به محض روشن شدن یازرلو مجری خبر ٢٠:٣٠ را می‌بینید که از تورم سرسام‌آور در کشورهای غربی می‌گوید. ناگهان دنیا جلوی چشمتان تیره و تار می‌شود. اول خون دماغ می‌شوید و دستانتان شروع به کبود شدن می‌کند. بعد سرفه‌های خلط‌آور امان را از شما می‌برد. چشمانتان از حدقه در می‌آید و می‌افتد وسط اتاق و یک سگ آن را می‌خورد. موهایتان می‌ریزد و استخوان‌هایتان نرم می‌شود.

متابولیسم بدنتان کاملا تغییر می‌یابد و پس از چند لحظه به شکل مایع درآمده و طبق تعریف مایعات به شکل ظرفی که درون آن قرار دارید، در می‌آیید. بله شما لای سرامیک‌های کف خانه‌تان می‌روید. این سرنوشت محتوم شماست. به خاطر همین است که دانشمندان توصیه اکید می‌کنند هرگز هنگامی که خسته‌اید تلویزیون را روشن نکنید.اصلا اگر بتوانید کلا تلویزیون را روشن نکنید بدنی سالم، پوستی شاداب و اندامی ایده‌آل خواهید داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج