۶۹۹۳۳۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گزارش آماری؛ از شاهکار شفر تا فاجعه افاضلی!

لیگ هفدهم در حالی هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند که تاکنون ۹ مربی به دلیل نتایچ ضعیف از کار برکنار شده‌اند و جای خود را به مربیان جدید داده‌اند.

خبر ورزشی: لیگ هفدهم در حالی هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند که تاکنون ۹ مربی به دلیل نتایچ ضعیف از کار برکنار شده‌اند و جای خود را به مربیان جدید داده‌اند. وینفرد شفر، فیروز کریمی، علیرضا مرزبان، رضا عنایتی، علی کریمی، هومن افاضلی، ساغلام، منصور ابراهیم‌زاده و داود مهابادی نه مربی هستند که از اواسط فصل هدایت تیم‌های بحران‌زده را بر عهده گرفته‌اند. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به عملکرد این مربیان.

وینفرد شفر (استقلال) 19 بازی

فوق‌العاده؛ شاید این مناسب‌ترین واژه برای توصیف عملکرد شفر در استقلال باشد. شفر تیم بحران‌زده استقلال را در حالی تحویل گرفت که این تیم با ستاره‌های میلیاردی خود در رتبه شانزدهم جدول قرار داشت. حالا تیم بی‌برنامه و سردرگم منصوریان با شفر آلمانی به یکی از مدعیان نایب قهرمانی تبدیل شده تا نقش یک مربی با دانش و کاربلد بیش از همیشه به چشم بیاید. ۱۹ بازی، ۱۱ برد، ۶ تساوی و ۲ باخت کارنامه درخشان شفر در لیگ است. استقلال در این ۱۹ بازی ۳۴ گل زده و فقط ۷ بار دروازه خود را بازشده دیده است.

فیروز کریمی (گسترش) 19 بازی

فیروز کریمی هم مثل وینفرد شفر از هفته نهم کار خود را در لیگ هفدهم آغاز کرد. کریمی در حالی جانشین لوکا بوناچیچ شد که گسترش در قعر جدول حضور داشت و جایگاه فعلی گسترش در میانه میدان نشان می‌دهد که سرمربی با تجربه فوتبال ایران کارش را در تبریز به خوبی انجام داده است. گسترش با فیروز کریمی در ۱۹ بازی ۷ برد، ۶ تساوی و ۶ شکست داشته. کسب ۲۷ امتیاز در این ۱۹ بازی باعث شده تا گسترش برخلاف نیم‌فصل اول دیگر خود را بین فانوس به دستان لیگ و کاندیداهای سقوط نبیند.

علیرضا مرزبان (مشکی‌پوشان) 4 بازی

بعد از نتایج ضعیف مشکی‌پوشان با اکبر میثاقیان این علیرضا مرزبان بود تا در مشهد نقش منجی را ایفا کند اما ۳ باخت و یک تساوی باعث شد تا این مربی فقط ۴ هفته روی نیمکت مشکی‌پوشان بنشیند و در ادامه جای خود را به غلامرضا عنایتی بدهد.

غلامرضا عنایتی (مشکی‌پوشان) 11 بازی

بعد از جدایی مرزبان نوبت به غلامرضا عنایتی رسید تا این بار به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم سابق خود بنشیند. عنایتی از هفته چهاردهم تا بیست‌وچهارم هدایت مشکی‌پوشان را بر عهده داشت و در ۱۰ بازی فقط یک بار طعم پیروزی را چشید. ۶ باخت، ۴ تساوی و یک برد حاصل کار مشکی‌پوشان و عنایتی بود تا شروع کار ستاره سابق استقلال و ابومسلم در دنیای مربیگری به هیچ عنوان خوب نباشد.

داود مهابادی (مشکی‌پوشان) 2 بازی

مهابادی بعد از میثاقیان، مرزبان و عنایتی چهارمین مربی مشکی‌پوشان در این فصل بود. مهابادی فقط ۲ بازی است که به عنوان سرمربی روی نیمکت مشکی‌پوشان می‌نشیند. ۲ شکست مقابل استقلال خوزستان و استقلال تهران باعث شد تا سرانجام پایان تلخ مشکی‌پوشان در لیگ هفدهم رقم بخورد و سقوط این تیم به لیگ آزادگان قطعی شود.

علی کریمی (سپید رود) 10 بازی

علی کریمی از هفته هجدهم روی نیمکت سپیدرود نشست تا بلکه حضور این چهره محبوب بتواند سپیدرود را در لیگ نگه دارد. کریمی سپیدرود را در رتبه پانزدهم جدول تحویل گرفت و حالا در پایان هفته بیست‌و هفتم این تیم در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد. ۳ برد، ۵ باخت و ۲ مساوی حاصل کار سپیدرود با علی کریمی بوده است.

ساغلام (تراکتورسازی) 7 بازی

بعد از اخراج گل‌محمدی مسئولان تراکتور تصمیم گرفتند فصل را با ساغلام ادامه دهند. این مربی ترکیه‌ای از هفته بیست‌ویکم در حالی روی نیمکت تراکتور نشست که تیم محبوب تبریزی‌ها در جایگاه یازدهم جدول قرار داشت و حالا تراکتور در پایان هفته بیست‌وهفتم با ۳۰ امتیاز دهم است. ۲ برد،۳ مساوی،۲ شکست حاصل کار ساغلام بوده است.

منصور ابراهیم‌زاده (سپاهان) 5 بازی

سپاهان در ۵ بازی اخیر خود منصور ابراهیم‌زاده را روی نیمکت می‌بیند. زردپوشان اصفهان در حالی با زلاتکو کرانچار قطع همکاری کردند که تیمشان در رتبه یازدهم جدول قرار داشت و حالا سپاهان در پایان هفته بیست‌وهفتم هم در رتبه یازدهم قرار داد. سپاهان با ابراهیم‌زاده ۲ برد، ۲ مساوی، یک باخت در کارنامه دارد.

هومن افاضلی (نفت تهران) 10 بازی

بعد از نتایج ضعیف نفت با حمید درخشان و حضور مقطعی آل‌نعمه؛ مسئولین پرحاشیه‌ترین و عجیب‌ترین تیم لیگ، هومن افاضلی را به عنوان سرمربی جدید تیم خود معرفی کردند. افاضلی در اولین تجربه لیگ برتری خود توانست از پرسپولیس یک امتیاز بگیرد اما این شروع خوب تداوم نداشت و نفت با سرمربی جدید خود در ۱۰ بازی فقط ۲ بار طعم برد را چشید. ۵ تساوی و ۳ شکست باعث شده تا نفت با از دست دادن ۱۹ امتیاز حالا کاندیدای اول سقوط به دسته پایین‌تر باشد. نفت با افاضلی پله‌پله به سقوط نزدیک‌تر شده تا سرمربی سابق تیم ملی امید در اولین تجربه لیگ برتری خود نمره قبولی نگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج