جاباما
۶۹۹۳۹۷
۵۱۲۴
۵۱۲۴
پ

طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی

به طور یقین با چند کلمه و دیدن چند تصویر نمی توان تمام ویژگی های خوب و خصوصیات زیبا و جذاب طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی را توصیف کرد.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: به طور یقین با چند کلمه و دیدن چند تصویر نمی توان تمام ویژگی های خوب و خصوصیات زیبا و جذاب طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی را توصیف کرد. این سبک از طراحی که از مدت ها قبل در بخش شمالی اروپا عمومیت داشته است، پس از جنگ جهانی دوم در نقاط مختلف جهان نیز گسترده شد و امروزه یکی از پرطرفدارترین سبک های طراحی دکوراسیون شناخته می شود که محبوبیت زیادی هم پیدا کرده است.

طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی

به طور کلی این نوع طراحی را می توان در قالب خطوط صاف و یکدستی توصیف کرد که با نوعی مینیمالیسم و ساده گرایی در بخش های مختلف فضا همسو می شود و حس شادابی و نشاط خوبی در محیط ایجاد می کند. شاید همین ویژگی ها باشد که موجب شده است تا بسیاری از افراد ترجیح دهند از این سبک اسکاندیناویایی در محیط های داخلی خود استفاده کنند و از آن لذت ببرند.

البته کاملا به این موضوع واقفیم که فقط با خواندن برخی ویژگی های یک سبک از طراحی دکوراسیون و تماشای چند تصویر نمی توانید همان نوع سبک را در دنیای واقعی و در خانه خودتان پیاده کنید. اما همین که بدانید طراحان مختلف چه نکاتی را برای پیاده سازی این نوع ازدکوراسیون پیاده می کنند و مبلمان و وسایلی که انتخاب می کنند چه ویژگی هایی دارد، برای شناخت بیشتر آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی

از رنگ های ملایم استفاده کنید

درهر نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ های به کار رفته برای اجزای دکوراتیو محیط، جایگاه ویژه ای دارند. استفاده از رنگ های مختلف می تواند زمینه ساز طراحی ایده آل فضا باشد و به ایجاد هماهنگی و پیوستگی المان های مختلف در محیط داخلی کمک کند. در طراحی دکوراسیون به روش اسکاندیناویایی نیز همین اصل صادق است.

این سبک از طراحی بیشتر به عنوان مدلی از دکوراسیون اواسط قرن گذشته و به عنوان سبکی مدرن شناخته می شود. با وجود آنکه بسیاری از جزئیات دکوراسیون به روش اسکاندیناویایی، با دوره های گذشته تر پیوند می خورد، اما رنگ هایی که به طور عمده در آن به کار برده می شود، می تواند سبک اسکاندیناویایی را از مدل های سنتی تر جدا کند. تمرکز اصلی در این روش از طراحی، روی رنگ های روشن، ملایم و سبک است.

بهتر است برای شروع از سایه های روشن تر استفاده کنید و به تدریج رنگ های سنگین تر و خنثی را در طراحی خود به کار ببرید. از جمله رنگ های پرکاربرد برای این سبک می توان به آبی روشن و صورتی بسیار ملایم اشاره کرد. در انتها روی ارتباط نزدیک این طیف های رنگی متمرکز شوید، تا به خوبی به هدف مورد نظرتان دست پیدا کنید.

طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی
مبلمانی صاف و ساده انتخاب نمایید

مبلمان یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون است و نقش بسیار مهمی را در شکل گیری سبک اسکاندیناویایی بازی می کند. معمولا مبلمان مناسب برای دکوراسیون اسکاندیناویایی دارای رنگ های متمایل به خاکستری است و خطوط و گوشه و زوایای این نوع مبلمان ساده و بدون پیچیدگی های ظاهری می باشد. تاکید اصلی در ساخت مبلمان برای این نوع طراحی، بر استفاده از مواد طبیعی می باشد. همچنین در اغلب اوقات مبلمان تهیه شده برای سبک مورد اشاره، از نوع صنایع دستی است و همین امر باعث خاص بودن آن می شود.

همچنین نحوه چیدمان مبلمان نیز در سبک اسکاندیناویایی به اندازه خود مبلمان اهمیت دارد. بایستی مبلمان در مرکزیت اتاق قرار بگیرد و یک نقطه کانونی مناسب ایجاد نماید. به عنوان مثال در اتاق نشیمن، صندلی ها در اطراف کاناپه اصلی قرار می گیرد، یا در اتاق خواب تمام اجزای دکوراسیون بر مبنای تخت خوابی که در مرکزیت اتاق قرار دارد چیده می شود، و یا در اتاق ناهارخوری، میز اصلی در نقطه تمرکز اصلی واقع می شود و همه چیز در حول آن چیده می شود.

طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی

در میان رنگ های به کار رفته، از طیف رنگی گرم هم بهره بگیرید

یکی از تفاوت های اصلی میان دکوراسیون با سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی، و دیگر سبک های مینیمالیستی، میزان راحتی زیادی است که در این نوع طراحی دیده می شود. در واقع کاملا برعکس طراحی های دکوراسیون مینیمالیستی رایج که بسیار در قید و بند انتخاب رنگ های خاص و جزئیات فضا گرفتار می شوید، در طراحی به سبک اسکاندیناویایی همه چیز ساده و راحت به نظر می رسد. به همین دلیل هیچ اجباری در میزان استفاده از رنگ های گرم ندارید و می توانید تا آنجا که امکان دارد از این نوع رنگ ها در کنار طیف های سرد بهره بگیرید تا به حس راحتی مورد نظر خودتان دست پیدا کنید.

یکی از بهترین راه هایی که می توانید از طریق آن حس راحتی بیشتری در محیط داخلی خود ایجاد کنید، استفاده از بافت های پارچه ای در نقاط مختلف دکوراسیون است. در نتیجه می توانید بالشت ها، کوسن ها، و پتوهای نرم و راحت را نیز با خیال آسوده در دکوراسیون فضا به کار ببرید و البته از کفپوش های اتاق نیز غافل نشوید. یادتان باشد که راه های مختلفی برای گرم تر نشان دادن و افزودن حس راحتی در اتاق وجود دارد و این کار محدود به پیشنهاداتی که در اینجا گفته شد، نمی شود. به عنوان مثال می توانید از گیاهان آپارتمانی بیشتری در قسمت های مختلف اتاق ها استفاده کنید و یا رنگ های شادتر و زنده تری را به محیط داخلی بیافزایید.

طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی

طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک، فضاهای بی اهمیت را هم در بر می گیرد

از آنجا که طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی بسیار ساده و مینیمالیستی می باشد، بایستی انتظار داشته باشیم که با بکارگیری کمترین المان ها، بیشترین تاثیرگذاری در فضا ایجاد شود. بنابراین هر کدام از اتاق های خانه به تنهایی می تواند نقش بسیار مهمی در فضاسازی کلی منزل ایفا نماید. همچنین به جای آنکه از فضاهای بی اهمیت و دور از دسترس به عنوان محل تجمع وسایل استفاده کنید، آنها را نیز به قسمت های اصلی دکوارسیون خود اضافه کنید تا به اندازه خودشان در طراحی کلی محیط دخالت داشته باشند.

پیش از هر چیز تمام وسایل موجود در بخش بخصوصی از محیط را خارج کنید، تا فضا کاملا خالی و آماده شود. سپس همچون نقاشی که رنگ ها را ذره ذره روی بوم می آورد، وسایل و لوازم را در جای خودشان بچینید. سعی کنید به هرکدام از وسایل دقیق فکر کنید و هر یک از آنها را به منظور کاربرد خاصی که دارند در محل مورد نظرتان قرار دهید. اگر نسبت به مفید بودن هر کدام از این وسایل شک دارید، سعی کنید آنها را به راحتی کنار بگذارید و از محل خارج کنید.

اگر نسبت به محیط های منفی، شلوغ و در هم ریخته حس بدی دارید، به این نکته توجه بیشتری نشان دهید و سعی کنید تمام چیزهایی که برایتان حس منفی ایجاد می کند را از دسترس خودتان خارج نمایید. اگر فضا به اندازه کافی خالی باشد، می توانید با خیال راحت طراحی جدید مورد انتظارتان را در آن پیاده کنید. به خصوص بعد از چند روز که به محیط خالی از وسایل عادت کردید، تصمیم گیری در مورد هر کدام از گوشه و زوایای آن برایتان ساده تر خواهد بود. سعی کنید تا زمانی که به تعادل دلخواه خودتان در فضا دست نیافته اید، روی آن کار کنید.

طراحی دکوراسیون به سبک نوردیک یا اسکاندیناویایی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، این سبک از طراحی دکوراسیون، تاکید بسیار زیادی روی کاربردی بودن فضا و آسایش و راحتی دارد. این مسئله، اصلی ترین هدف در انواع طراحی های مینیمالیستی است. شاید به همین دلیل نیز باشد که سبک طراحی دکوراسیون به روش نوردیک یا اسکاندیناویایی، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. بایستی خاطرنشان کرد که با وجود سختی هایی که تغییر دکوراسیون محیط با خود به همراه دارد، موارد گفته شده در این مطلب می تواند به خوبی شما را برای پیاده سازی سبک اسکاندیناویایی در فضاهای داخلی آماده کند. در نتیجه اگر به این نوع از طراحی دکوراسیون علاقه مند شدید می توانید تمام موارد گفته شده در اینجا را با دقت پیاده سازی کنید و به دنبال نمونه های عملی از طراحی دکوراسیون با این سبک و سیاق باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج