۷۰۰۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۱
۹ نظر
۵۰۰۱
پ

لطمه تعطیلات طولانی مدت به سلامت مردم

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در اولین نشست خبری خود در سال ۹۷ با ارائه گزارش عملکرد وزارت بهداشت در ایام نوروز گفت: در ایام عید ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۱۶ مورد مراجعه به بیمارستان صورت گرفته که از این تعداد ۲۰۶ هزار و ۹۲۹ مورد ماموریت اورژانس بوده‌اند و ۱۰۳ هزار و ۲۶۸ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

خبرگزاری ایلنا: ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در اولین نشست خبری خود در سال ۹۷ با ارائه گزارش عملکرد وزارت بهداشت در ایام نوروز گفت: در ایام عید ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۱۶ مورد مراجعه به بیمارستان صورت گرفته که از این تعداد ۲۰۶ هزار و ۹۲۹ مورد ماموریت اورژانس بوده‌اند و ۱۰۳ هزار و ۲۶۸ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه د اد: در این مدت ۹۰ هزار و ۲۱۹ مورد مراجعه به بیمارستان و بستری شدن گزارش شده، همچنین ۳۵ هزار و ۶۲ عمل اورژانسی و بیش از ۲۱ هزار عمل غیراورژانسی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعطیلات طولانی مدت به سلامت مردم ایران لطمه وارد می‌کند، ادامه داد: در تعطیلات میزان بروز و شیوع بیماری تغییر نکرده و البته برخی مشکلات بهداشتی و درمانی نیز بیشتر می‌شود همچنین در ایام تعطیلات مصدومان ترافیکی افزایش پیدا کرده و به دلیل پرخوری مشکلات بیماران قلبی و عروقی نیز بیشتر می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایام تعطیلات خدمات سرپایی در بخش خصوصی تعطیل است و خدمات بستری غیر اورژانسی در بخش‌های خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی به میزان زیادی کاهش می‌یابد از این رو مجموعه بخش دولتی به ویژه در بخش اورژانس در ایام تعطیلات مجبور است فعالیت بیشتری ارائه کند. بنابراین توصیه ما این است که تعطیلات طولانی مدت سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

حریرچی در ادامه با بیان اینکه یکی از معیارهای مهم در حوزه سلامت دسترسی به خدمات است گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در سال ۹۳ و ۹۴ ، ۹۸.۳ درصد خدمات سرپایی را دریافت کردند که براساس ۵ دهک درآمدی در کشور تفاوت قابل توجهی میان دریافت کنندگان خدمات سرپایی وجود نداشته است. همچنین در بخش خدمات نیز ۹۵.۵ درصد خدمت دریافت کرده‌اند و دسترسی به خدمات سلامت طی ۴۰ سال گذشته و همچنین با اجرای طرح تحول سلامت و گسترش مراکز و ارائه خدمات ارزان‌قیمت به صورت عادلانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات و سختی‌هایی در نحوه دسترسی به خدمات وجود دارد گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما این است که هزینه حمل و نقل رسیدن به محل دریافت خدمت از هزینه خدمت سلامت گرانتر است همچنین گروهی از افراد جامعه که حتی در تامین تغذیه نیز مشکل دارند در خصوص هزینه‌های خدمات سلامت با مشکلات روبرو هستند. البته در کیفیت دریافت خدمات سلامت تفاوت‌هایی بین بخش خصوصی و دولتی وجود دارد و افراد با کیفیت‌های متفاوت این خدمات را دریافت می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به هزینه‌های سلامت گفت: در حوزه سلامت هزینه‌های فقرزا وجود دارد به این معنی که فرد با انجام آن هزینه‌ها به زیر خط فقر تعیین شده می‌رود و همچنین هزینه‌های کمرشکن و مشکل‌زا وجود دارد که طبق تعریف شامل پنج معیار می‌شود به طور کل اگر ۲۵ درصد کل هزینه درآمد یک خانواده به سلامت اختصاص یابد دچار هزینه‌های کمرشکن در آن سال شده است.

حریرچی با بیان اینکه هزینه‌های کمرشکن در افراد متوسط جامعه و کم‌درآمد تاثیرات بدی دارند گفت: ۹۱.۸ درصد از هزینه‌های کمرشکن سلامت مربوط به افراد با درآمد متوسط و کم در جامعه است همچنین ۶ درصد از هزینه‌های کمرشکن در حوزه سلامت مربوط به افراد پایین‌تر از سطح متوسط جامعه است و ۲.۲ درصد از افراد جامعه دچار هزینه‌های فقرزا در حوزه سلامت می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات در هزینه درمان افراد این است که به مراکزی مراجعه می‌کنند که وسع پرداخت آ‌ن را ندارند خاطرنشان کرد: اصلاح هزینه فقرزا در حوزه سلامت بر عهده دولت وزارت بهداشت و بیمه‌ها است در حالی که اصلاح هزینه‌های کمرشکن در حوزه سلامت در اقشار بالاتر از متوسط در جامعه نیازمند تغییر الگوی رفتار در این بخش از جامعه است.

وی ادامه داد: همچنین درصد رضایتمندی از ارائه خدمات سلامت به افراد تنها به کیفیت خدمات مربوط نبوده و عناصر دیگری مانند نحوه رفتار کادر درمانی در آن تاثیرگذار هستند.

حریرچی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت گروه‌های مختلف پزشکی پیراپزشکی و ارائه کنندگان خدمات در مراکز سلامت و بیمارستان‌ها وجود دارد گفت: من رسما از همه این گروه‌ها عذرخواهی می‌کنم اما تراز وزارت بهداشت و سیستم بیمارستانی مثبت است. یعنی اگر وزارت بهداشت مطالبات خود را از دیگر طرف‌های مورد حساب مانند بیمه‌ها دریافت کند و بدهی‌های خود را بپردازد همچنان مبلغی برای وزارت بهداشت باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در سال گذشته ۱۴ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان از ۴ سازمان بیمه‌گر اصلی طلب دارد که تاکنون ۳ میلیارد آن توسط این سازمان‌ها پرداخت شده است و بیش از ۱۱ میلیارد آن همچنان باقی مانده همچنین نزدیک به ۲ میلیون سند بین راهی همچنان موجود است و در کل وزارت بهداشت بیش از ۱۳ میلیارد تومان از ۴ سازمان بیمه‌گر اصلی در کشور مطالبه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تعطیلات نوروزی چه ربطی داره به سلامت دلار رو بگیر داره مملکت رو به لجن میکشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه از این همه تعطیلات خسته شدیم دیگه گندش درامده انتظار داریم پیشرفت هم بکنیم

    • ممقلی

      آقای بسیار محترم،برای سلامتی مردم نگران نگرانید؟؟
      تعطیلات چه ربطی به افزایش مشکلات سلامتی مردم دارد؟؟؟
      بنده راه حلش رابهت میگم تا منبعد بی جهت حرفهای غیر کارشناسی نزنید.
      1- جاده های ایمن بسازید وماشینهای استاندارد در اختیار مردم بگذارید با قیمت جهانی تا تعداد کشتارهای جاده ای کمتر شود.
      2-بعنوان مسئولین حوزه بهداشت روشهای تغذیه ی صحیح را آموزش دهید ازطریق صدا وسیما و لابی های رسانه ای خودتان،ذکر چند مقاله غیر عملی در مورد سلامتی کافی نیست،باید برنامه های مستند وتصویری و ورزشی را تهیه وبه مردم آموزش داد.
      3-با این گرانی افسار گسیخته وسفره خالی مردم توقع تغذیه سالم را از مردم نداشته باشید،چاقی واضافه وزن مردم ایران ناشی از قندهای ارزان قیمت وغذاهای کربوهیدراتی وبی کیفیت است والا اگر مردم پروتئین لازم ومیوه وسبزیجات را بتوانند تهیه کنند اینگونه سلامتی شان بخطر نخواهد افتاد
      4- اضافه کنید بر اینها ضعف ارگانهای نظارتی را بر کارخانجات تهیه مواد غذایی که مردم حتی نمیدانند چه روغنی دارند میخورند روغن موتور یا پالمهای بی ارزش،ماستهای تهیه شده از نشاسته ها وافزودنیهای سرطان زا؟؟؟؟آنوقت انتظار قلب سالم از مردم دارید؟
      *تعطیلات در واقع فرصتیست برای استراحت روانی وجسمی مردم که اگر آگاهانه وهمراه با امکانات مناسب باشد شادی جامعه را تضمین میکند........

    • دکتررضا

      من بعنوان پزشک اورژانس موافق کاهش تعطیلات هستم.لزومی نداره پرسنل بهداشت درمان تاوان این تعطیلات رابدهندبدلیل مسمومیتهای غذایی وحوادث رانندگی.درضمن تعطیلات لطمه بزرگی به اقتصادکشورمیزنه

    • تورج

      بدتر اینکه، من به علت گرفتگی رگ قلب سکته کرده بودم،متاسفانه برای عمل قلب باز اکثر اتاق عملها به علت تعطیلات نوروز بسته بودن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درست می فرمایید
        خدمات سلامت در تعطیلات بسیار پرنقصه و بخاطر سفر اغلب پزشکان ، بسیاری از بیماران شرایط بدی رو تجربه می کنن

    • بدون نام

      باید با برنامه ریزی درست تعطیلات کمتر بشه و یا لااقل همون 14 روز باشه
      بچه ی من حدود 25 روز فاصله ی مدرسه رفتنش شد بخاطر بی نظمی کلاسها ....
      بخاطر این اندازه تعطیلات تحمیلی یک ماه از کلاسهای ورزشی و برنامه ی روتین دور میشیم و بعدش خسته تر و افسرده سال جدید رو شروع می کنیم
      بهتره کم بشه و در عوض آذر یا دی ده روزی تعطیل کنن

    • بدون نام

      لطمه رو این بی ثباتی اقتصادی و سیاسی شما به ملت زده نه تعطیلات...پدر مردمو دراوردبد ...دیگه کشش نداریم ..ما کارگریم نون شب زن و بچه نداریم بدیم...خودمونو اتیش بزنیم یا بریم دزدی ..خدا ازتون نگذره ...

    • خدا

      شما نگران مردم نباش/ازاین به بعد با اوضاع اقتصادی که رفقات درست کردن ،همه مون خونه نشین ودائم التعطیل میشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج