۷۰۰۴۸۱
۲۲ نظر
۵۰۰۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
پ

حال و هوای بازار ارز پس از تک نرخی شدن دلار

مشاهدات از بازار ارز در ساعات اولیه امروز نشان می‌دهد که هنوز دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان عرضه نمی‌شود و عمدتا این نرخ تنها بر روی تابلوی اعلان قیمت‌های صرافی‌هاست.

خبرگزاری ایسنا: مشاهدات از بازار ارز در ساعات اولیه امروز نشان می‌دهد که هنوز دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان عرضه نمی‌شود و عمدتا این نرخ تنها بر روی تابلوی اعلان قیمت‌های صرافی‌هاست.

بازار ارز صبح امروز با حضور نسبتا گسترده متقاضیان همراه شده و در مقابل برخی از صرافی‌های خیابان فردوسی صف‌های طولانی شکل گرفته است.

این اتفاق در حالی افتاده که شب گذشته جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهوری برگزار شد و پس از آن اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرد که نرخ دلار برای تمامی افراد و فعالان ۴۲۰۰ تومان است و فروش دلار با بیش از این نرخ قاچاق به حساب می‌آید و عملا با نرخ ۴۲۰۰ تومان دلار تک‌نرخی شده است.

اما مشاهدات از بازار ارز در صبح امروز حاکی از آن است که عملا هنوز این اتفاق نیفتاده و برخی از دستفروشان و دلالان دلار را با نرخ بیش از ۵۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند. در میان صرافی‌ها همچنان تعداد زیادی از خرید و فروش دلار خودداری می‌کنند و تنها چند صرافی به شکل محدود که عمدتا صرافی بانک‌ها هستند، دلار می‌فروشند.

مشاهدات نشان می‌دهد که بر روی تابلوی اعلام قیمت‌های این صرافی‌ها بر اساس آنچه معاون اول رئیس جمهوری اعلام کرده است، نرخ خرید و فروش دلار ۴۲۰۰ تومان ثبت شده است. اما عملا با این نرخ فروخته نمی‌شود. در مقابل یکی از صرافی‌ها که صف نسبتا طولانی شکل گرفته است، دلار با نرخ حدود ۴۹۰۰ تومان فروخته می‌شود و پرس و جو از برخی متقاضیان نشان می‌دهد که این ارز تنها با ارائه مدارک مسافری از جمله پاسپورت و ویزا امکان‌پذیر است و سقف آن هم بین ۱۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰ دلار است. برخی از صرافی‌ها عنوان می‌کنند که هنوز ارز به صرافی‌ها تزریق نشده و قرار است طی ساعات آینده دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان فروخته شود، اما آنچه واضح به نظر می‌رسد این است که شرایط فعلی بازار با ابهام مواجه است و خیلی از متقاضیانی که در صف‌ها ایستاده‌اند، اطلاع دقیقی از وضعیت بازار ندارند و نمی‌دانند که قرار است در ساعات آینده چه اتفاقی در بازار بیفتد.

یکی از متقاضیان می‌گوید که نرخ ۴۲۰۰ تومان امکان‌پذیر نیست ممکن است برای یک دو روز با این نرخ فروخته شود، اما مجددا شرایط به حالت قبلی برمی‌گردد. برخی دیگر از متقاضیان اظهار می‌کنند که در ماه آینده و در صورت خروج آمریکا از برجام قیمت دلار با شتاب بیشتری صعودی خواهد شد. برخی نیز معتقدند تک نرخی شدن دلار تصمیم درستی بوده است. به نظر می‌رسد برای مشخص شدن وضعیت بازار ارز یک روز پس از جلسه فوق‌العاده ستاد اقتصادی دولت همچنان باید منتظر ماند و دید آیا وعده معاون اول رئیس جمهوری عملی خواهد شد یا خیر. گفتنی است که در بازار امروز حضور ماموران نیروی انتظامی برای کنترل بازار نسبتا گسترده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلار بیش از 42000ریال خریدار ندارد.

    • وحيد

      دلار ٤٢٠٠رويايى دست نيافتنى

    • دو هزار سال قبل از میلاد

      دولت یه حرف بی سند به ملت گفته.چون بالا رفتن دلار به نفع مسولین و تجار میباشد ...اجناس خود را به دلار و به خارج کشور صادر میکنن ...تمام مردم بدبخت میشن....علی کریمی راست گفت که من پشیمانم که روحانی رای دادم

    • دو هزار سال قبل از میلاد

      هر رییس جمهوری که میاد اوضاع بدتر میشه...یعنی آیا به کسی رای ندیدم ؟؟؟؟ بنظرم کلا رییس جمهور نداشته باشیم بهتره

    • دو هزار سال قبل از میلاد

      مجلس هم همیشه فقط حرف زده

    • بدون نام

      اگه دلار بشه ۴۲۰۰ من خوشحال میشم:)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به مرگ گرفتن به تب راضی شیم.
        دلار 3500 تومان را چرا طلب نمی کنید

    • محمدجواد

      خوشم میاد همه متقاضیان یه پاکارشناسن بره خودشون
      خخخخخ

    • r.s

      همه اونهایی که دلار خریدن سکته کردن،، داره مثل زمان جنگ میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این وضع کشور ،‌در اشتباهی. اخر سال اینده دلار 7000 تومان را بهت نوید میدم.پارسال چی بود و چی شد؟

    • علي

      سیف گفت: منحنی دلار هم نشان میدهد که در سه ماهه سوم ارز افزایشی می شود ولی در سه ماهه چهارم نزولی می شود. ما برهمین اساس دلار را در بازار افزایش دادیم که سیر نزولی آغاز شود ولی موفق نشدیم به چند دلیل! مهمترین دلایل البته التهابات بین المللی و محدودیت تامین اسکناس بود.

      حالا ديديد خود دولت دلار و به 6 هزار رسوند كه بعد بتونه دلار 3800 مبادله اي رو به 4200 افزايش بده ...!!!!!
      سالهاست كه به تب ميگرن كه به لرز راضي بشيم !!!!

    • بدون نام

      اول باید تمام دلال ها رو قپونی بگیرن ببرن اونجا که عرب نی انداخت بعدم آقا هر کی مدارک خروج از کشور داره بهش ارز بدن نه به هر ننه قمری که میاد ارز مملکت رو بدن بره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این دلالهای خرده پا مگر چقدر گیرشان میاد. یادت باشه صرافی های خ فردوسی هم صرافی های دست 2 و 3 هستند.صرافی های دست 1 به تعداد انگشتان دستته که شیره جون ارز را انها میکشن.

    • حجت

      میشه ۴۲۰۰
      فعلا اولشه

    • بدون نام

      این بل بشو را خود دولت تدبیر و امید به دلیل سکوت معنی دارش طی اسفند ماه گذشته تا دیشب رقم زد.
      دولت از زمانی که شروع به فروش دلار با قیمت بیشتر از قبل در اسفند ماه کرد این جو بل بشوی اقتصادی را راه انداخت و کسی از دولتمردان برای پاسخگویی به این هرج و مرج در رسانه ها ظاهر نشد. با تعطیلات نوروزی هم موضوع ثابت ماند و دولتمردان خوشگذرانی در این ایام را به تثبیت اقتصادی کشور ترجیح دادند و همه در آن ور آب و . .. بودند و کسی در تهران نبود که در رسانه ها حضور یابد و توضیح دهد و خط و مشی تعیین کندو ..... لذا روند لجام گسیختگی بالاتر فروختن ارز (‌دلار)‌ از طرف بانک مرکزی به صرافان بدون توجه به کاهش ارزش پول ملی ادامه یافت.
      در همین راستا کارشناسان اقتصادی دولت هم دانسته یا ندانسته برای ثبات بخشیدن به این بازار کاذب و تثبیت شدن قیمت بالای دلار همه جا اظهار نظر کردند که قیمت ارز کم است و باید بالاتر بره. این قیمت کمه. خب باتوجه به کاهش سود بانکی 20 درصدی سپرده گذاری ، و تورم دورقمی موجود که منجر به کاهش قدرت خرید پول ملی شد ،‌مردم را به سمت بازار ارزی که بانک مرکزی برای فروش گرانتر ارز از انچه در بودجه 97 برنامه ریزی کرده بود هدایت کرد. اینجا بود که دولت حرفی برای مردم نداشت و سکوت کرده بود . از بین رفتن ارزش پول ملی باعث شد تا که مردم عادی هم بخواهند ریال بی ارزش شان را به ارز تبدیل کنند. تقاضا زیاد تر از معمول شدو عرضه هم کم خود همین باعث بالاتر رفتن ارزش ارزها شد.
      حال کسی نیست از اقایون بپرسد شما که در برنامه بودجه امسال دلار را 35000 ریال درنظرگرفته اید چرا 42000 ریال اعلام کردید. به قول قدیمی ها برای بالا بردن قیمت به مرگ گرفتن تا ملت به تب راضی شوند

    • ا.ک

      خداییش هم اگه ملت غیرِ نیازمندِ ارز، دلار رو مثه نون بربری واسه گرفتنش تو صف واینستن و هر روز فقط بطور کذایی اسکناس نخرن بفروشن هم از این بلا کاسته میشه ببخشید بقال و بنا و نونا دکتر و مهندس و .... همه دارن دلار میخرن میفروشن مسخرشو در اوردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز جان پولی که دارند ( همان ریالی که حقوق میگیرند و در بانک پس انداز کرده اند )‌داره لحظه به لحظه بی ارزش میشه. خب میگی مردم برای حفظ مال شان چه کار کنند؟؟؟

    • رها

      یعنی چه حالین اونایی که این چند روز صف کشیدن دلار جمع کردن .تا شما باشید یه چیز گرون شد سریع نرید بخرید تا گرونتر بشه. برعکسیم به خدا عوض اینکه گرون میشه نخریم تحریم کنیم بدتر میریم صف میبندیم که بیشتر بخریم.فکر کنم امروز سکته رو زده باشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من همین الان از خ فردوسی اومدم. تکثر صرافی ها بستن و جماعت کثیری دنبال ارز در جلوی صرافی ایران واقع در میدان فردوسی پشت در ایستاده اند.پلیس هم هست اما قیمت سکه هم کم نشده

    • ا.ک

      دوستی که میفرمایید پولشون بی ارزش میشه چیکار کنند؟
      باور کنید میلیاردها میلیارد پول این مملکت تو بانکها مونده و فقط دارن سود "پول" میگیرن میلیاردها تومن هم داره صرفه خرید و فروش کاذب "پول" میشه، فعالیت صفر، تحرک صفر، استفاده کارا از نقدینگی صفر. اگه این حجم عظیم این پولها بیاد تو اقتصاد جامعه خود مردم و تو بخشهای مختلف تجارت و سرمایه گذاری بشه خیلی بهتره

    • حسن

      به سیف اگه ماهی دو ملیون بیشتر حقوق بدن به ایران خیانت کردن این بابا دروغگو دروغ میگه

    • علی کرمانشاه

      تمام جنایت پولشویی زیر سر دولت و بانک مرکزی است که بازار سیاه خودشان درست میکنند و عمله های مزدور خود را در صف قرار میدهند تا تشویش ایجاد کنند چند هفته خوب خرید و فروش در قیمت‌های بالای 6000هزار تومان ایجاد میکنند و وقتی حسابی دلار فروختند و ریال دپو کردند و ده‌ها برابر کسری بودجه دولت بدست آوردند تازه به صرافت تشکیل میزگرد در تلویزیون می‌افتند و با مظلوم نمایی عده‌ای خائن و نامحرم به اقتصاد و بازار پولی کشور زیرکانه قیمت 3400تومانی قیمت دلار را به 4200تومان ابلاغ و همه مردم و صرافی‌ها و بانکها را موظف به فروش قیمت جدید میکنند و الباقی دلار با قیمت بالاتر جرم و مصادره و جریمه سنگین بهمراه دارد را اعلام میدارد و چند روز وقت میدهد که هر کس دلار دارد تحویل صرافی دهد با قیمت 4200تومان یا اینکه سپرده ارزی باز کند در بانک و بهره ناچیز بصورت 1.5% دریافت کند بفرمائید طی چند هفته گذشته بچه بقلتان بود که این وضعیت را اعلام نکردید و گذاشتید حسابی بازار آشفته شود و 800تومان هم به قیمت دلار اضافه کنید مردم را دراز گوش حساب میکنید حیف از رای که به این دولت کذاب و دزد دادیم من متاسفم بخاطر 5رای خانواده ام که به آقای روحانی دادم ای کاش آن را به زباله دان می‌انداختم لااقل اعذاب وجدان نداشتم.خیلی سخت و درد آور است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج