۷۰۲۶۶۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آقای همیشه ناکام، ناجی تیم امید!

تیم‌ملی المپیک ایران پس از حضور در المپیک ١٩٧٦ و تحریم المپیک مسکو در ‌سال ١٩٨٠ دیگر موفق به صعود در رقابت‌های انتخابی المپیک نشده است و این مهمترین ناکامی فوتبال ایران در ٤دهه گذشته محسوب می‌شود.

شهروند: تیم‌ملی المپیک ایران پس از حضور در المپیک ١٩٧٦ و تحریم المپیک مسکو در ‌سال ١٩٨٠ دیگر موفق به صعود در رقابت‌های انتخابی المپیک نشده است و این مهمترین ناکامی فوتبال ایران در ٤دهه گذشته محسوب می‌شود. نکته قابل ‌توجه اینجاست که مدیریت فوتبال ایران در تمامی این سال‌ها به تیم امید مانند یک طفل سرراهی نگاه کرده و برنامه‌ریزی درستی برای آماده‌سازی و تقویت تیم مورد نظر نداشته است که اگر داشت، الان حسرت حضور در المپیک برای فوتبال ایران از ٤٠‌سال عبور نکرده بود! حالا هم بعد از مدت‌ها تعطیلی برنامه‌های تیم امید فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای شروع به کار تیم را انجام بدهد. نخستین تصمیم جدی هم انتخاب حمید استیلی به‌عنوان مدیر تیم امید بود که دو روز قبل خبرش رسما اعلام شد.

مدیر انتخاب شد، سرمربی نه!

نکته قابل تأمل اینجاست که در شرایط کنونی تیم امید سرمربی ندارد و مشخص نیست درنهایت فدراسیون فوتبال هدایت این تیم را به کدام مربی خواهد سپرد. با توجه به مشکلات مالی شدید فدراسیون فوتبال بعید به نظر می‌رسد که انتخاب نهایی یک مربی خارجی باشد و به همین ترتیب باید منتظر ماند و دید گزینه نهایی که احتمالا با هماهنگی و تأیید حمید استیلی معرفی خواهد شد، کدام مربی ایرانی است. در روزهای اخیر در رسانه‌ها از جواد نکونام و علیرضا منصوریان به‌عنوان دو گزینه جدی سرمربیگری تیم امید نام برده شده است که هر دو مربی در این رابطه اظهارنظری نداشته‌اند. البته با توجه به حمایت قاطعانه کی‌روش از نکونام گفته می‌شود او جدی‌ترین گزینه است. منتهی نکونام در شرایط کنونی هدایت نساجی را برعهده دارد و با این تیم برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کند.

استیلی مرد همیشه ناکام

انتخاب حمید استیلی هم با ابهامات زیادی روبه‌روست. استیلی از پیشکسوتان خوشنام فوتبال ایران است اما در تمام تیم‌هایی که در سال‌های اخیر مربیگری‌اش را عهده‌دار بوده، فقط ناکامی به بار آورده است. شاهین بوشهر،‌ راه‌آهن، ‌استیل آذین ٣ تیمی هستند که نابود شدند و فقط پرسپولیس و ملوان در فوتبال به خاطر ریشه‌داربودن خود باقی مانده‌ا‌ند. به همین ترتیب مشخص نیست ملاک مدیران فدراسیون برای انتخاب مدیر تیم امید چه چیزی بوده است. به هر صورت وقتی به کارنامه استیلی و سرنوشت تیم امید در سال‌های اخیر نگاه می‌کنیم، نگرانی‌ها بیشتر می‌شود.

اوج‌گیری نگرانی‌ها

باید نگران باشیم. مدیران فدراسیون فوتبال در تمام سالیان گذشته بیشتر از این‌که تصمیمات درست و اصولی اتخاذ کنند، در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌ها اشتباه داشته‌اند. در همین دور قبل مسابقات انتخابی المپیک و در زمان ریاست علی کفاشیان در فدراسیون مدیریت تیم امید به صورت کامل به حبیب کاشانی واگذار شد و او از طریق حامیانی که داشت، بیرون از سیستم مالی فدراسیون پول برای تیم امید آورد و مدیریت تیم را هم به محمد مایلی‌کهن سپرد که دشمن درجه یک کی‌روش بود. محمد خاکپور هم به‌عنوان سرمربی کوچکترین تعاملی با سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان نداشت و دود اختلافات به وجود آمده درنهایت به چشم تیم امید رفت و باعث شد باز هم نتوانیم به المپیک صعود کنیم. حالا هم انتخاب حمید استیلی مورد حمایت اهالی فوتبال واقع نشده و به همین خاطر همه نگران‌تر از گذشته به سرنوشت تیم امید فکر می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج