جاباما
۷۰۲۷۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

انیمیشن کوتاه «داستین»

بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۲۱)

یک سگ دست‌آموز در خانه‌ای زندگی می‌کند که در آن همه چیز بر وفق مراد اوست. آرامش، راحتی، غذای خوب و برخورد گرم و مناسب صاحبان ‌خانه‌، شرایطی ایده‌آل را برای این سگ رقم زده است.

برترین ها - احسان درخشنده:

شناسنامه‌ی اثر

نام انگلیسی: Dustin
کشور تولیدکننده:‌ آلمان
مرکز تولیدکننده: دانشگاه فنی گئورگ زیمون اُهم نورنبرگ (TH Nuremberg Georg Simon Ohm)
کارگردان: کریستینا یِگِر (Kristina Jaeger)
سال تولید: ۲۰۱۴ میلادی
مدت زمان: 8 دقیقه
ژانر: کمدی

بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۲۱)

خلاصه داستان

یک سگ دست‌آموز در خانه‌ای زندگی می‌کند که در آن همه چیز بر وفق مراد اوست. آرامش، راحتی، غذای خوب و برخورد گرم و مناسب صاحبان ‌خانه‌، شرایطی ایده‌آل را برای این سگ رقم زده است. اوضاع بر همین منوال پیش می‌رود تا اینکه سر و کله‌ی یک جاروبرقی هوشمند پیدا می‌شود. پس از ورود وسیله‌ی الکتریکی هوشمند به خانه، سگ با چالش‌های جدید در زندگی خود مواجه می‌گردد. رفته رفته رابطه‌ی سگ و جاروبرقی رو به وخامت می‌گذارد و کار بدان جا می‌رسد که...

جوایز و افتخارات شاخص

- برنده‌ی جایزه‌ از «جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم سِدیسیکورتو» (Sedicicorto International Film Festival) در بخش «بهترین انیمیشن کوتاه بین‌المللی برای کودکان» / سال 2014 میلادی - ایتالیا

درباره‌ی اثر

چه کسی گفته که حیوان‌ها احساس ندارند؟ بسیاری از ما به تجربه دیده‌ایم که حیوانات هم به نوبه‌ی خود از احساس و ادراک برخوردارند. طبیعی است که شعور و احساس یک حیوان به هیچ وجه قابل مقایسه با یک انسان نیست، اما نمی‌توان منکر این مسئله شد که حیوانات نیز در این عالم هستی، از یک سری عواطف خاص و ویژه بهره‌مند هستند.

انیمیشن کوتاه «داستین» سراغ به تصویر کشیدن عواطف و احساسات حیوانی رفته است که به باور بسیاری از مردم، در بین حیوانات گوناگون، بهترین دوست انسان محسوب می‌شود. بله، حیوان مورد نظر ما «سگ» است؛ موجودی باوفا، احساسی، باهوش و دوست‌داشتنی. جالب اینجاست که در انیمیشن «داستین»، ما شاهد ابراز احساسات یک سگ در مواجهه با یک هم‌نوع یا یک انسان نیستیم، بلکه کُنش‌های رفتاری او را در برابر یک جاروبرقی هوشمند به نظاره می‌نشینیم.

انیمیشن «داستین» از لحاظ داستانی از یک قصه‌ی خوب و منسجم بهره ‌می‌گیرد. با ورود یک جاروبرقی هوشمند به خانه‌ای که در آن یک سگ دست‌آموز زندگی می‌کند، تغییر و تحولاتی در زندگی سگ مورد اشاره به وجود می‌آید. او در مواجهه با دستگاه عجیب و غریب الکتریکی ابتدا جا می‌خورد؛ کمی که می‌گذرد، او را به عنوان یک رقیب می‌بیند؛ اندکی بعد، سعی می‌کند او را در رقابت شکست دهد ولی دست آخر در می‌یابد که هیچ چیز بهتر از آشتی و دوستی نیست.

بازیِ کلامیِ جالبی که با نام دو شخصیتِ اصلیِ انیمیشنِ «داستین» انجام گرفته، یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این اثر است؛ هم اسم سگ و هم اسم جاروبرقی «داستین» است، البته با یک تفاوت کوچک؛ اسم سگ «Dustin» است و اسم تجاری جاروبرقی «Dust In» (واژه‌ی «Dust» در زبان انگلیسی به معنای «گرد و غبار» می‌باشد؛ با این وصف، معنای تقریبی واژه‌ی «Dust In» می‌شود: «گرد و غبار را به درون بکش»).

انیمیشن «داستین» به عنوان اثری دانشجویی، انیمیشنی خوب و شایسته‌ی تقدیر است. این اثر از شخصیت‌پردازی‌های مناسب، گرافیک قابل قبول و صداگذاری مطلوب برخوردار است. موسیقیِ متنِ انیمیشن نیز از نقاط قوت آن است. ضرباهنگ‌های موسیقایی فراز و فرودهای مناسب دارند و ترانه‌ای که در ابتدا و انتهای انیمیشن شنیده می‌شود، بسیار جذاب و متناسب با حال و هوای داستان است.

دیگر ویژگیِ بارزِ انیمیشنِ «داستین»، پایان‌بندی دوست‌داشتنی قصه است که مخاطب را با یک احساس خوب بدرقه می‌نماید. در این اثر، عواطف و احساسات سگ به نحو احسن به تصویر کشیده شده‌اند و در این میان، دلسوزی یک حیوان برای موجودی بی‌روح و بی‌جان، واقعاً جذاب از کار در آمده است. در پایان، امیدواریم انیمیشن کوتاه «داستین» بتواند مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی لینک زیر کلیک کنید

بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۲۱)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج