۷۰۲۸
۲ نظر
۵۰۲۴
۲ نظر
۵۰۲۴
پ

از ورود نور طبیعی جلوگیری نکنید

نورپردازي آرامش بخش

نورپردازي در دكوراسيون يكي از راه‌هاي موثر براي ايجاد آرامش بيشتر و احساسي خوشايند در فضاست. در اين مطلب تعدادي از مهم‌ترين پيشنهادهاي كارشناسان در خصوص نورپردازي را برايتان مطرح كرده‌ايم كه دانستن اين نكته‌ها خالي از لطف نيست.

نورپردازي آرامش بخش

نورپردازي آرامش بخش

نورپردازي در دكوراسيون يكي از راه‌هاي موثر براي ايجاد آرامش بيشتر و احساسي خوشايند در فضاست. در اين مطلب تعدادي از مهم‌ترين پيشنهادهاي كارشناسان در خصوص نورپردازي را برايتان مطرح كرده‌ايم كه دانستن اين نكته‌ها خالي از لطف نيست.

۱ . نور خورشيد در خانه

نور طبیعی از جمله موثرترين انواع نور در دكوراسيون خانه محسوب مي‌شود؛ بنابراين از ورود آن به‌ داخل منزل‌تان ممانعت نكنيد. شيدهاي سبك از جنس بامبو، رابطه بسيار دوستانه‌اي با آفتاب دارند كه جایگزین مناسبي براي پرده‌هاي سنگين و ضخيم پوشش پنجره‌ها هستند.

۲. فضاي ورودی خانه را تيره كنيد

براي ورودي خانه خود نورپردازي ملايم و تا حدودي تيره را در نظر بگيريد تا آرامشي خوشايند به افراد در هنگام ورود به خانه بدهد.

۳. به‌روز رسانی نورپردازي سرويس بهداشتي

يكي از بهترين ايده‌ها براي نورپردازي سرويس بهداشتي استفاده از يك جفت ديواركوب زيبا در دو طرف آينه سرويس بهداشتي است.

۴. روشن بمانيد

تمام نقاط دكوراسيون خانه شما بايد نورپردازي شود، حتي راهروهاي باريك و كنجي كه دور از ديد است. براي هر فضايي به تناسب شكل و وسعت آن، چراغي را انتخاب كرده و در آن نصب كنيد.

۵. افزودن لوستر

حتما لازم نیست كه قطعات لوستر، كريستال و بسيار سنگين باشد. گاهي اوقات لوسترهاي ظريف با قطعات ستاره شكل و كوچك بسيار باشكوه و زيبا جلوه مي‌كنند. به هر حال استفاده از لوستر در نورپردازي خانه را فراموش نكنيد.

۶. كليدهاي كنترل كننده نور (ديمر)

بهترين و اصولي‌ترين نوع نورپردازي اين است كه ميزان، شدت و حالت آن را در ساعات مختلف روز و بنا به نياز خود در حالات روحي و مناسبت‌هاي مختلف تنظيم كنيد و در اين زمينه تعداد زيادي حق انتخاب داشته باشيد، نه اينكه فقط از دو حالت خاموش و روشن بتوانيد انتخاب كنيد! اين نوع نورپردازي به‌سادگي و تنها با استفاده از ديمر يا همان كليدهاي برق چرخان ممكن و شدني است.

۷. بد انید كه چه موقع بايد هزينه كنيد

براي خرید تجهيزات نورپردازي، چراغ‌ها و لوستر براي فضاهاي پر استفاده مانند آشپزخانه، اتاق نشيمن و... نبايد به صرفه‌جويي فكر كنيد و در حد توان مالي خود براي خريد بهترين، زيباترين و مرغوب‌ترين گزينه هزينه كنيد.

نورپردازي آرامش بخش

۸. بدانید كه چه موقع بايد صرفه‌جویی کنید

براي اتاق‌هايي كه به ندرت از آن‌ها استفاده مي‌شود مانند اتاق ميهمان، رختشوي‌خانه و... لازم نيست هزينه زيادي را صرف خريد لوستر و چراغ‌هاي خاص كنيد. تا حدي كه مقداري زيبا باشد و نور لازم را براي فضا هنگام استفاده از آن فراهم كند كافيست.

۹. دوست‌دار انرژي باشيد

پيش از نصب تجهيزات روشنايي و لامپ‌ها در خانه در خصوص صرفه‌جويي در برق تحقيق و مطالعه كنيد و از همان ابتداي كار پروژه نورپردازي را طوري پيش ببريد كه در جهت مصرف بهينه انرژي باشد. يكي از ايده‌هاي خوب در اين زمينه استفاده از لامپ‌هاي كم‌مصرف در چراغ‌ها و لوسترها است.

۱۰. با آرامش آشپزي كنيد

نورپردازي بالاي اجاق‌گاز را فراموش نكنيد. بهترين ايده براي اين‌كار استفاده از هودهاي داراي چراغ است. زماني‌كه روشن مي‌شوند سطح روي اجاق‌گاز را كاملا روشن مي‌كنند و علاوه بر راحت‌تر كردن كار، اجاق‌گاز و هود را به نقطه كانوني دكوراسيون آشپزخانه تبديل مي‌كنند.

۱۱. برجسته سازي مناطق خاص

نورپردازي يكي از راه‌ها براي برجسته‌سازي قسمت‌هايي خاص در دكوراسيون است. بنابراين با نصب هالوژن و ديگر تجهيزات با نور متمركز بالاي آن عناصر، حضور آنها را در دكوراسيون برجسته سازيد.

۱۲. كاربردي كردن محيط آشپزخانه

مي‌دانيد كه دكوراسيون آشپزخانه بايد زيبا و كاملا كاربردي باشد. بهترين راهكار براي حصول چنين نتيجه‌اي، نورپردازي است. با نورپردازي بالاي سطوح كار و كانترها و نيز با هالوژن‌هاي نصب شده بر تاج كابينت‌ها مي‌توانيد هم جلوه آشپزخانه را زيبا و باشكوه كنيد و هم كار در آشپزخانه را راحت‌تر و لذت‌بخش سازيد.

۱۳. نورپردازي بالاي كانتر اوپن

توصيه مي‌كنيم اين موقعيت را در دكوراسيون از دست ندهيد و با نصب لوسترهاي جفت يا سه‌تايي كه بلند و كشيده هستند در كنار هم، بالاي كانتر اوپن، جلوه دكوراسيون نشيمن و آشپزخانه را متحول سازيد.

نورپردازي آرامش بخش

۱۴. شب را روشن كنيد

نورپردازي دكوراسيون خارجي خانه را فراموش نكنيد. حياط خانه و سردر ورودي حياط را به نورپردازي كامل مجهز كنيد تا هنگام شب با روشن كردن آنها جلوه روشن و زيبايي به فضاي بيروني خانه خود بدهيد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • aa

      sa

    • mahtab

      سلام .وقت بخیر. عالی بود ممنون برای من که ازدکورونورپردازی اطلاعی ندارم عالی بود .لطفا درمورد پتینه وبلکا هم مطلب داشته باشید ونمونه هایی از اینکاردر اتاق پذیرایی واتاقهای خواب داشته باشید .سلامت وشاد باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج