۷۰۴۰۵۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

گمشده بزرگ بیرانوند؛ خویشتن‌داری و آرامش

علیرضا بیرانوند در حال حاضر وضعیت بسیار بهتری نسبت به اواسط و شروع فصل دارد. از بخت خوب پرسپولیس دوران آمادگی او با مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا همزمان شد و این اتفاق باعث صعود قدرتمندانه پرسپولیس به دور بعد شد.

آی اسپورت: علیرضا بیرانوند در حال حاضر وضعیت بسیار بهتری نسبت به اواسط و شروع فصل دارد. از بخت خوب پرسپولیس دوران آمادگی او با مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا همزمان شد و این اتفاق باعث صعود قدرتمندانه پرسپولیس به دور بعد شد. پرسپولیس با ۵ کلین شیت در ۶ بازی و فقط ۳ گل خورده که همه را هم در بازی رفت با السد خورده بود صدرنشین گروهش شد. این اتفاق در حالی افتاد که خط دفاع پرسپولیس قدرت سال‌های گذشته را ندارد و کمی متزلزل شده است. در سال‌های گذشته خیلی‌ها گل نخوردن پرسپولیس را بیشتر به پای مدافعان این تیم به ویژه سید جلال می‌گذاشتند. اما مدتی است که نقش بیرانوند در ثبت کلین شیت‌ها بیشتر شده است. او دیروز هم یکی دو بار با واکنش‌های خوبی که داشت اجازه نداد پیروزی پرسپولیس از دست برود. بیرانوند در خروج‌هایش روی ارسال از کناره‌ها هم بهتر و پخته‌تر از همیشه عمل می‌کند. شاید اغراق نباشد اگر وضعیت فعلی بیرانوند را بهترین وضعیت او در کل سال‌های دروازه‌بانی‌اش بدانیم.

با این همه او اشکالاتی هم دارد. اشکالاتی که البته بیشتر رفتاری است. اما روی خودش و تیمش هم تاثیر فنی منفی می‌گذارد. یکی از ایرادهایی که به بیرانوند وارد است رفتار او بعد از موقعیت‌های خطرناکی است که نصیب رقیب می‌شود اما تبدیل به گل نمی‌شود. بیرانوند بلافاصله بعد از این اتفاق با عجله و عصبانیت به سمت یکی از بازیکنان تیمش (مدافعی که در خلق موقعیت برای حریف نقش داشته) می‌دود و بر سر او فریاد می‌زند. این اتفاق بارها و بارها تکرار شده و واقعیت این است که کمی هم آزار دهنده به نظر می‌رسد. شاید بیرانوند با این نیت که بازیکنان تیمش بیشتر حواس‌شان را جمع کنند این کار را می‌کند. عده‌ای هم که خیلی بدبین هستند این رفتار او را در چهارچوب نمایش غیرت و تعصب ارزیابی می‌کنند اما رفتار او بیش از حد عصبی و ناراحت کننده است و ممکن است باعث ایجاد درگیری با بازیکن هم‌تیمی شود. دیروز هم در اواخر بازی این اتفاق افتاد اما این سید جلال حسینی بود که بیرانوند را آرام کرد.

حقیقت این است که همه پرسپولیسی‌ها و البته دوستداران تیم ملی از دیدن یک بیرانوند آماده و قبراق خوشحال هستند. او به هر حال انتخاب اول کارلوس کی‌روش برای تیم ملی است. اما به موازات پیشرفت در بعد فنی باید روی رفتارهایش هم کار کند. بیرانوند چند ماه پیش روزهای خوبی نداشت و گل‌های بدی می‌خورد. اما هرگز اتفاق نیفتاد که همبازیانش چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی چنین واکنش‌هایی نشان بدهند. پس او باید کمی خویشتن‌دارتر باشد. دروازه‌بان‌های بزرگ دنیا کمتر چنین رفتارهایی از خود بروز می‌دهند. آن‌ها سعی می‌کنند آرامش را به بقیه تزریق کنند. چه با واکنش‌های‌شان مقابل توپ و چه با رفتارشان با بقیه بازیکنان. البته در این مورد باید کادر فنی پرسپولیس و تیم ملی هم کمک کنند. هر چه بیرانوند بیشتر به سمت تکامل فنی و رفتاری برود به نفع همه است. هم پرسپولیس و هم تیم ملی. اما نقش اصلی با خود اوست. او باید بنشیند و فیلم این صحنه‌ها را ببیند و متوجه شود که از چه چیزی حرف می‌زنیم. بعد شروع به اصلاح خودش کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارتش سرخ

      بابااون برا وقت گذرانی بود

    • علی

      سلام، اولا اینا برا وقت کشیه، دوما همه بازیکنان پرسپولیس هم اینو میدونن،،، زنده باد بیرانوند که ما رو به یاد یوز ایرانی میندازه، درسته عکسشو از پیرهن تیم ملی حذف کردن ولی بیرانوند ما رو به یادش میندازه،، شجاع باش در مقابل امثال رونالدو و بگذار ترسوها بجای تو بترسند و معذرت خواهی کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج