۷۰۴۱۹۴
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

مجازات ۷ ساله آمریکا برای ZTE

بعد از تصمیم وزرات بازرگانی ایالات متحده، ZTE دیگر نمی تواند چیپ ست های کوالکام را خریداری کند. این شرکت چینی بدلیل نقض شرایط تحریم ها از خرید تمام محصولات آمریکایی مانند چیپ ست به مدت ۷ سال محروم شده است.

وبسایت سخت افزار - سیمین نوربخش: بعد از تصمیم وزرات بازرگانی ایالات متحده، ZTE دیگر نمی تواند چیپ ست های کوالکام را خریداری کند. این شرکت چینی بدلیل نقض شرایط تحریم ها از خرید تمام محصولات آمریکایی مانند چیپ ست به مدت ۷ سال محروم شده است.

ZTE سال گذشته به جرم ارسال تجهیزات و تکنولوژی های ساخت آمریکا به طور غیرقانونی به ایران در زمان تحریم متهم شد. به منظور حل و فصل این ماجرا، زد تی ای وعده داد که ۴ کارمند ارشد خود را اخراج کند و ۳۵ نفر دیگر را با کاهش پاداش و جریمه آنها، مجازات کند. در حالیکه ۴ کارمند بالا رتبه این کمپانی اخراج شدند؛ ماه گذشته مشخص شد که خبری از تنبیه و یا کسر پاداش ۳۵ کارمند دیگر نیست. همین موضوع دلیلی شد برای تنبیه بزرگتر این شرکت.

مسلماً این مجازات اثر منفی قابل توجهی در کسب و کار ZTE خواهد گذاشت. شرکت های آمریکایی برآورد کرده اند که درحدود ۲۵ تا ۳۰ درصد اجزاء استفاده شده در تجهیزات ZTE مانند دستگاه های مرتبط شبکه و گوشی های هوشمند از این کشور به چین ارسال می شود. حالا وضعیت گوشی Axon ۹ که قرار بود با چیپ ست اسنپدراگون ۸۴۵ به بازار معرفی شود، در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. مشخص نیست که این گوشی با چه سخت افزاری عرضه خواهد شد و آیا اصلاً معرفی می شود یا خیر.

حالا به نظر میرسد که اعضای کنگره موفق شده اند نگرانی های خود در خصوص عدم امنیت محصولات دو کمپانی هواوی و ZTE را به خوبی به کل دولت آمریکا منتقل کنند. در اوایل سال ۲۰۱۸ در مراحل پایانی معامله، ورایزن و AT&T از فروش گوشی هواوی میت ۱۰ پرو به دلیل فشار دولت انصراف دادند، حالا ZTE پس از آنکه سال گذشته مبلغ ۱.۱۹ میلیارد دلار به آمریکا به دلیل دور زدن تحریم های ایران و کره شمالی جریمه پرداخت کرد، به هفت سال ممنوعیت از خرید محصولات آمریکایی محکوم شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تجهیزات شنود و استراق سمع....
      صدالبته حق با آمریکاست حالا هر کشوری که صادر شده باشه،کشورای کمونیستی اول و آخرشون همینه

      پاسخ ها

      • بی نام

        برات متاسفم که فکر میکنی امریکا بفکر مردم ایرانه اونا حدود 2میلیارد دلار از این شرکت بدبخت پول گرفتن که بدنیا بفهمونن که عاقبت همکاری با ایران اینه
        حالا تو فکر میکنی کسی داره حرفای خنده دار تورو شنود میکنه؟

      • بدون نام

        شهروند آمریکا اگه بفهمه ازش شنود شده،پدر دولت رو در میاره...تظاهرات هشتاد و هشت دو تا شرکت نوکیا و زیمنس بخاطر اینکاراشون از ملت ایران عذرخواهی کردن.منشور حقوق شهروندیه برادر من.منم آمریکایی نیستم و از سیاستش متنفرم اما با اونا بودن رو به تو ترجیح میدم چون امنیت روحی و روانی نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج