۷۰۴۸۳۸
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

بیکاری ۸۰ هزار کولبر با انسداد مرز‌ها

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: دولت در حالی شعار می دهد ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کرده که به دلیل انسداد مرزها و ممنوعیت کولبری، ۷۰ تا ۸۰ هزار کولبر بیکار شده‌اند.

خانه ملت نوشت: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: دولت در حالی شعار می دهد ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کرده که به دلیل انسداد مرزها و ممنوعیت کولبری، ۷۰ تا ۸۰ هزار کولبر بیکار شده‌اند.

رسول خضری با انتقاد از اینکه بی برنامگی دولت در موضوع اشتغال مشهود است، با انتقاد از تهدید معیشت ۷۰ تا ۸۰ هزار کولبر در پی انسداد مرزها، گفت: متاسفانه دولت مصوبه ای را در پایان سال ۹۶ مبنی بر ممنوع شدن کولبری و انسداد مرزها تصویب کرد که بیکاری بیش از۷۰ تا ۸۰ هزار کولبر و ۶ میلیون کسبه، اصناف و بازاریان مرزنشین را به دنبال داشت.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه ۹۷ اعتباری برای حمایت از کولبران پیش بینی شده است، ادامه داد: به طور قطع اگر آن مصوبه سریع‌تر لغو و معابر بازگشایی نشود تا ده ها سال تبعات منفی بیکاری مرزنشینان از بین نخواهد رفت و نمی توان مشکلات حاصل از این موضوع را جبران کرد.

خضری گفت: متاسفانه در حالی دولت شعار می دهد که ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کرده ایم که آثار آن به هیچ وجه در جامعه مشهود نبوده و در عمل هزاران کولبر را در مرزها بیکار کرده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با بیان اینکه نوار مرزی جزو خطوط قرمز نظام است و توجه به معیشت، اقتصاد و امنیت مرزنشینان باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: متاسفانه با مصوبه هیات دولت و رییس جمهور این موضوع به بحران خطرناک و بمب ساعتی تبدیل شده است که هر لحظه امکان انفجار آن می رود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، ادامه داد: از دولت تقاضا داریم با ساماندهی کولبران بازگشایی مرزها را در دستور کار قرار داده و همچنین با ایجاد بازارچه های مرزی وضعیت آنها را سامان دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون دولت دروغ این دولت دروغ اون مسعول دروغ این مسعول دروغ آخه چرا بفکر سوریه لبنان یمن فلسطین و....... هستید ولی به فکر مردم ایران نیستید شرمتون نمیشه از این همه دروغ که بخورد ملت میدین نکنه مرزم تلگرام بسته جناب روحانی نکنه قولهات به مردم رو فراموش کردی امید مردم رو روز بروز کمرنگ تر میکنید و پدرای بیشتری رو شرمنده زن و بچه میکنید قرار بود دولت امید باشید نه دولت ناامیدی

    • سعید

      اره ک اونام کلی جنس قاچاق دباره وارد کنند او تولید داخل رو نابودتر کنند

    • بدون نام

      اول باید مشکل این بندهای خدا را حل میکردن بعد مرز را می بستن!فکر این را نکردن نان زن بچه هایشان را چطور در بیاورن!

    • بدون نام

      به جای زدن کارخانه وایجاداشتغال هزینه بودجه منابع کشورهزینه۱۵ملیون افغانی مهاجرخارجی میکنیدو۱۰ملیون شغلمونم اشغال کردبودجه۲۰۰سال چرابایدبرای افغانیابش وهم وطنانمون بیکاروفقیربه خداواگذارتون کردیم

    • بدون نام

      این نماینده مثل اینکه سرشماری سال۹۵ را مطالعه نکرده ۸۰ هزار کولبر یعنی هر خانواده ۵ نفر باشند معیشت ۴۰۰هزار نفر در این دو شهر دچار مشکل شده در حالی که جمعیت این دو شهر در این حدود است یعنی همه کولبری میکنند؟ نه کشاورزی است نه مغازه داری و.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج