جاباما
۷۰۴۸۵۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چگونه خالق گالری خانه خود باشیم؟

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که روی دیوار یک اتاق ترکیبی از قاب عکس های مختلف توجه تان را جلب کند؛ ترکیبی که در عین سادگی زیبا به نظر برسد و هر بیننده ای را به خود جذب کند. در ادامه چند نکته کلیدی درباره چیدمان قاب های دیواری در سایزها و شکل های متفاوت را مرور می کنیم. این نکات به شما کمک می کند تا با به کارگیری حس هنری و خلاقیت خود، دیواری ساده را به دیواری خارق العاده تبدیل کنید.

ماهنامه ایران آذین - سحر صابریان: شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که روی دیوار یک اتاق ترکیبی از قاب عکس های مختلف توجه تان را جلب کند؛ ترکیبی که در عین سادگی زیبا به نظر برسد و هر بیننده ای را به خود جذب کند. در ادامه چند نکته کلیدی درباره چیدمان قاب های دیواری در سایزها و شکل ها متفاوت را مرور می کنیم. این نکات به شما کمک می کند تا با به کارگیری حس هنری و خلاقیت خود، دیواری ساده را به دیواری خارق العاده تبدیل کنید.

چگونه خالق گالری خانه خود باشیم؟

نگاه ات را به دیوار بده

اولین گام در چیدمان قاب عکس روی دیوار، مشخص کردن خط نگاه است، زیرا قاب عکس ها باید کمی بالاتر از خط نگاه نصب شوند. خط نگاه جایی است که بیننده در حالت ایستاده یا نشسته به صورت مستقیم به یک جسم نگاه می کند. خط نگاه در مناطقی مانند راهروها در حالت ایستاده و در مناطقی مانند اتاق نشیمن در حالت نشسته و در اتاق کودک متناسب با قد کودک محاسبه می شود.

در صورتی که می خواهید از یک قاب عکس تک برای تزئین یک دیوار بزرگ استفاده کنید به نکاتی مانند اندازه قاب عکس نسبت به سایر اجزایی که در کنار دیوار هستند و مواردی که در اطراف قاب استفاده می شود، دقت کنید. اگر قرار است قاب عکس دیواری شما در فضای بالای یک کاناپه نصب شود، حتما باید جای قرارگیری قاب ها را متناسب با کاناپه تنظیم کنید. در این حالت اگر گالری قاب عکس شما نسبت به مبلمان بزرگ است، فاصله این گالری نسبت به مبلمان باید کمتر و برعکس اگر گالری شما نسبت به مبلمان کوچک است، فاصله گالری از مبلمان باید بیشتر باشد.

چگونه خالق گالری خانه خود باشیم؟

رنگی نشوید!

سعی کنید فریم های انتخابی شما در یک طیف رنگی باشد. منظور از طیف رنگی مشابه این نیست که عینا رنگ ها تکرار شود، در چیدمان و ایجاد ارتباط میان قاب عکس ها، محتوای آنها را نیز در نظر بگیرید. مثلا عکس سفرها، عکس های سیاه و سفید، کارت پستال ها یا ... و بر اساس آن محتوا قاب ها را کنار هم بچینید تا با هم معنا پیدا کنند. اما در صورتی که سبک و رنگ های مختلفی را در نقاشی ها یا تصاویر خود داشتید،

روی فریم های یکنواخت برای ایجاد یک تصویر هماهنگ تمرکز کنید. این موضوع کمک می کند گالری تان شبیه یک سبد پر از اشیا با رنگ های مختلف نباشد. توازن کلی اتاق را در نظر داشته باشید. دکور شلوغ یک دیوار و خالی ماندن سایر دیوارها نظم و تعادل اتاق را بر هم می زند. شما می توانید برای چیدمان یک دیوار بزرگ از ۴ قاب کوچک در یک سمت و از ۲ قاب متوسط و متوازن در سمت دیگر استفاده کنید.

چگونه خالق گالری خانه خود باشیم؟

با قاب های همسان چه کنیم؟

اگر شما 4 یا تعداد زوجی قاب عکس دیواری همسان و هم شکل دارید، می توانید آنها را به صورت شبکه ای طوری کنار هم بچینید که شکل گرافیکی به خود بگیرند. این یک راه حل عالی برای زمانی است که چند قاب هم اندازه دارید. در این حالت اندازه دقیق حرف اول را می زند اما متوجه باشید اگر یکی از قاب ها سهوا از جایی که باید قرار بگیرد، کمی فاصله داشته باشد کل مجموعه جلوه خود را از دست می دهد.

ایده دیگری که در چیدمان قاب عکس روی دیوار می توان از آن استفاده کرد، نصب قاب های هم اندازه به صورت افقی با رعایت فاصله 5-4 سانتیمتر در کنار یکدیگر روی دیوار است. خطوط افقی غالبا فضا را عریض تر نشان می دهند و بر غیر رسمی بودن آن تاکید دارند. چیدمان قاب عکس های دیواری به این صورت تاثیر آرامش بخشی روی محیط دارد و عرض اتاق را کشیده تر نشان می دهد. در نتیجه این نوع چینش برای اتاق های کوچکتر بسیار مناسب است.

چگونه خالق گالری خانه خود باشیم؟

عمودی، قطری یا هیچ کدام؟

آیا شما از طرفداران هرج و مرج سازمان یافته هستید؟ اگر تمایل دارید با خلق روشی نوین خود و دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، قاب عکس های هم اندازه خود را به صورت عمودی روی دیوار مورد نظر نصب کنید. خطوط عمودی دیوار را بلندترنشان داده و جلوه شیک و رسمی تری دارند. تاکید بر خطوط عمودی با نصب قاب عکس دیواری ارتفاع اتاق را بلندتر جلوه می دهد. نصب قاب عکس های دیواری به صورت قطری هیجان و پویایی ترکیب بندی را افزایش می دهد. این تکنیک به خصوص برای راه پله ها بسیار مناسب است.

در این روش قاب عکس های خود را به صورت بالا پایین و پله ای نصب کنید. آویزان کردن آثار به صورت قطری فضا را پویا و هنری جلوه می دهد. اگر هیچ کدام از قاب عکس های دیواری نسبت به بقیه بزرگتر نیست، قابی را در مرکز قرار دهید که دارای رنگ و با قاب تیره تری است. اگر یک قاب ضخیم، پر تزئین و زیبا دارید، بهتر است آن را به تنهایی روی دیوار قرار دهید و هیچ تابلوی دیگری را کنار آن قرار ندهید. قاب عکس های خود را داخل یک باکس قرار دهید. این شیوه خصوصا زمانی که تعداد قاب عکس های شما محدود است، جواب می دهد.

چگونه خالق گالری خانه خود باشیم؟

حالا وقت شروع است

شروع کار گالری دیواری می تواند یک کار بسیار پیچیده باشد. امکان اشتباه در آن خیلی زیاد است و قطعا شما دوست ندارید راه اشتباهی را در پیش بگیرید. بهترین راه برای این که کمتر دیوار را سوراخ سوراخ کنیم، این است که مقوا یا کاغذهایی را به ابعاد قاب عکس های خود ببریم و از آنها به عنوان الگو استفاده کنیم. توجه کنید این الگوها حتما هم اندازه تابلوها و به تعداد لازم باشد. بزرگترین قطعه کاغذی را انتخاب کنید و روی دیوار نصب کنید. بزرگترین تصویر همیشه فرمان دهنده چشم برای دیدن باقی تصاویر است. هر دیوار گالری به چنین فرمانروایی نیاز دارد. کاغذ را با نوار چسب خیلی نرم و آرام بچسبانید. سپس بقیه قطزعاترابه پیروی از فرمانده نصب کنید.

اندازه و جهت گیری قاب هارا با دقت ببینید و بهترین جهت را برای تصاویر انتخاب کنید. اگر فضایی خالی و بدون قالب ایجاد شده اصلا نگران نباشید، استفاده از آینه ای زیبا رنگ و بوی خلاقانه ای به گالری شما خواهد داد. سعی تان بر این باشد که فواصل 4 الی 5 سانتیمتری بین قطعات حتما رعایت شود. باز هم کمی دور بایستید و نگاه کنید. شکاف بین قاب ها برابر است؟ اگر چیدمان نامتعارف و عجیبی نمی بینید مرحله بعد را شروع کنید. فریم ها را با همان ترتیب کاغذهای برش خورده چسبیده به دیوار، روی زمین بچینید. همه چیز برای گالری هنری شما آماده است. فریم ها را روی جای منتخب نصب کنید.

در چیدمان قاب عکس روی دیوار توجه کنید مجموعه عکس های تیره تر را در قسمت هایی که نور کافی دارند و یا از نورپردازی استفاده شده است و مجموعه عکس های روشن را در قسمت های تاریک تر خانه جانمایی کنید. بعد از نصب قاب ها در فرمت دلخواه، نورپردازی را برای تاثیرگذاری بیشتر مجموعه روی دیوار در نظر داشته باشید. برای ایجاد جلوه بیشتر سعی کنید جهت نور به سمت دیوار تابیده شود و همچنین از نورپردازی های خیره کننده خودداری کنید زیرا در تزئینات دیوار نور نباید خیره کننده باشد. حالا کمی عقب بایستید و از گالری دیواری خود لذت ببرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج