جاباما
۷۰۶۰۲۹
۵۰۳۸
۵۰۳۸
پ

۹ انیمیشن‌ کوتاه و برتر «پیکسار»

استودیو پیکسار که روزگاری یکه تاز ساخت انیمیشن های دوست داشتنی بود اکنون با قدرت و اعتبار بسیار بیشتری اما در قالب یک غول رسانه ای به نام والت دیزنی به پیمودن مسیر موفقیت و شهرت ادامه می دهد.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: استودیو پیکسار که روزگاری یکه تاز ساخت انیمیشن های دوست داشتنی بود اکنون با قدرت و اعتبار بسیار بیشتری اما در قالب یک غول رسانه ای به نام والت دیزنی به پیمودن مسیر موفقیت و شهرت ادامه می دهد. این استودیو اما همیشه به ساخت انیمیشن های بلند دوست داشتنی اشتغال نداشته است. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با تعدادی از بهترین انیمیشن های کوتاه این استودیو انیمیشن سازی مشهور آشنا کنیم.

9- جواهر بدلی (1989)

۹ انیمیشن‌ کوتاه و برتر «پیکسار»
شاید بتوان انیمیشن کوتاه «جواهر بدلی» (Knick Knack) را پیش درآمدی برای ساخت انیمیشن موفق «داستان اسباب بازی» (Toy Story) دانست. پنجمین انیمشن کوتاه استودیو پیکسار داستان یک آدم برفی کوچک را روایت می کند که در درون یک گوی برفی گرفتار شده است. همه چیز خوب پیش می رود تا این که وی شیفته زیورآلات بدلی درخشان خارج از گوی می شود و در این میان به یک دخترک پلاستیکی علاقمند می شود. در ادامه وی تلاشی سخت و بی امان را برای رها شدن از فضای محصور گوی برفی آغاز می کند.

8- چتر آبی (2013)

۹ انیمیشن‌ کوتاه و برتر «پیکسار»
داستان انیمیشن کوتاه «چتر آبی» (The Blue Umbrella) از این قرار است: در یک شهر شلوغ و پرباران، یک چتر آبی باعث جلب توجه چتری قرمز شده و خیلی زود شیفته او می گردد. اما یک مشکل وجود دارد و ان هم این است که صاحبان این دو چتر در مسیرهای متضادی در حال حرکت هستند و چتر بودن باعث می شود که آن ها نتوانند در مورد سرنوشت خود تصمیمی بگیرند. علاوه بر این هوا به شدت خراب است و شب نیز خطرهای زیادی در خود دارد. اما ناگهان روزنه ای از امید برای آن ها روشن می شود. «چتر آبی» نیز یکی از نمونه های کلاسیک و عمیقاً پرداخت شده استودیو پیکسار در باب این دیدگاه است که همه اشیاء نیز برای خود روح و جانی دارند و مانند انسان ها هستند و بدین ترتیب این انیمیشن کوتاه یک ویترین بسیار جذاب برای نشان دادن استعداد پیکسار در زمینه جان انسانی بخشیدن به اشیاء و احساس دار کردن آنان است.

7- بازی گِری (1997)

۹ انیمیشن‌ کوتاه و برتر «پیکسار»
شخصیت گری یکی از شخصیت های جانبی در انیمیشن «داستان اسباب بازی ۲» است اما این شخصیت خود در یک انیمیشن کوتاه نیز حضور دارد که نمی توان به راحتی آن را نادیده گرفت. در انیمیشن کوتاه «بازی گری» (Geri's Game)، گری پیرمردی است که در یک صبح پاییزی در یک پارک پشت میز شطرنج نشسته و با خودش بازی می کند. اما انگار شاهد بازی دو گری هستیم که رفته رفته بازی بین این دو به یک نبرد تمام عیار تبدیل می شود. مهم ترین و جذاب ترین جنبه انیمیشن «بازی گری» بر شخصیت پردازی آن استوار است که از یک شخصیت واحد، دو انسان کاملاً متفاوت می سازد.

6- نیمه ابری (2009)

۹ انیمیشن‌ کوتاه و برتر «پیکسار»
تئوری رساندن بچه ها توسط لک لک در ابتدای انیمیشن کوتاه «نیمه ابری» (Partly Cloudy) مورد بررسی قرار می گیرد و طی آن ابرهای چاق و شاد دست به ساخت کودکان انسانی، توله سگ ها و بچه گربه های زیبایی می زنند و در ادامه آن ها را تحویل لک لک ها می دهند که به دست والدینشان برسانند. کمی پایین تر، یکی از ابرهای طوفان زا در می یابد که وی تنها می تواند کودکان خطرناک و شرور خلق کند که برای دوست لک لک بدشانسش دردسر آفرین می شوند.

5- پرستوی کوچک (2016)

۹ انیمیشن‌ کوتاه و برتر «پیکسار»
در داستان «پرستوی کوچک» (Piper) یک بچه پرستو (آبچلیک) مجبور می شود که برای بار اول به تنهایی به شکار برود. در حالی که پرستوهای بالغ به خوبی با جذر و مد کنار آمده و از آن برای شکار کردن سود می برند، این پرستوی کوچک با موج های خشمگین دچار مشکل می شود تا این که یک دیدار تصادفی باعث تغییر مسیر زندگی او می شود. «پرستوی کوچک» به عنوان یکی از ظریف ترین، موزیکال ترین و تاثیرگذارترین انیمیشن های کوتاه پیکسار تصویری زیبا از یک قهرمان بسیار کوچک ارایه می دهد.

4-ربوده شده (2006)

۹ انیمیشن‌ کوتاه و برتر «پیکسار»
داستان انیمیشن کوتاه «ربوده شده» (Lifted) در مورد یک موجود فضایی است که توسط یک سفینه فضایی که در آسمان منطقه ای روستایی مستقر است کنترل می شود و تلاش دارد به عنوان کارآموز اولین ماموریت خود در زمینه آدم ربایی را انجام دهد و در این حین یک مسئول با دقت تمام، روش کار او را تحت نظر دارد. با در اختیار داشتن تمامی تکنولوژی های پیشرفته فضایی، و یک نمونه انسانی دستگیر شده، بنظر می رسد که او کار سختی در پیش ندارد اما اوضاع خوب پیش نمی رود.

3- ماه (2011)

۹ انیمیشن‌ کوتاه و برتر «پیکسار»
انیمیشن کوتاه «ماه» (La Luna) داستان یک پسربچه را در قایقی پارویی در میان دریا و در شبی آرام را روایت می کند که پدر و پدربزرگش نیز در این سفر با او همراه شده اند تا ماه را تر و تمیز نمایند. پدر و پدربزرگ او همیشه بر سر راه درست انجام دادن کارها با هم مشکل و مناقشه دارند، در حالی که پسربچه داستان همواره آن ها را نظاره می کند و سعی دارد سبکی خاص را در انجام کارها در پیش گرفته و در این مسیر کمکی کرده باشد.

2- پریستو (2008)

۹ انیمیشن‌ کوتاه و برتر «پیکسار»
داستان انیمیشن «پریستو» (Presto) در مورد یک شعبده باز مغرور و عجیب و غریب است که قصد دارد همان نمایش همیشگی خود را انجام دهد. وی در این نمایش از دو کلاه جادویی استفاده می کند که در درون هر کدام یک فضای مخفی تعبیه شده است اما بعد از سال ها سوء استفاده، خرگوشی که در انجام این شعبده او را همراهی کرده در نهایت از این کار خسته می شود و قصد همکاری با او را ندارد. انیمیشن «پریستو» آغازی شبیه انیمیشن های کلاسیک دیزنی دارد و سپس به سمت کمدی های فیزیکی و بدنی موجود درکارتون های دیزنی و برادران وارنر سوق پیدا می کند.

1- روز و شب (2010)

۹ انیمیشن‌ کوتاه و برتر «پیکسار»
داستان انیمیشن کوتاه «روز و شب» (Day & Night) در این مورد است که در یک ژرفای تاریک، یک شخصیت دو بعدی روح روز را در خود دارد و در قالب بدن او انگار پنجره ای به چمنزارها و سواحل خرم و آفتابی کشیده شده است. اما خیلی زود او به شخصیتی دیگر تبدیل می شود که کاملاً مشابه شخصیت اول است اما نماینده شب بوده و در ادامه رقابتی سخت و خشن بین این دو شکل می گیرد. انیمیشن «روز و شب» بدون شک پرمعنی ترین انیمیشن کوتاه استودیو پیکسار تا به امروز است که توضیح آن در قالب کلمات سخت است اما چنان با تصویر سازی فوق العاده ای اجرا شده است که در کسری از ثانیه شما را به درون منطق مسحور کننده خود می کشد. با شکل گرفتن رابطه بین شخصیت های شب و روز، همه چیز بین بی اعتمادی، سبقت گرفتن، احترام و در نهایت دوستی و فهم متقابل در نوسان است. قصد اسپویل کردن داستان را نداریم اما صحنه ای که در آن روز و شب در نهایت عمق رابطه بینشان را درک می کنند چنان از لحاظ تصویری و مفهومی بی نقص است که براحتی می تواند شما را به گریه بیندازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج