۷۰۶۲۱۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

خلیلی: افت علیپور، طولانی مدت نخواهد بود

محسن خلیلی در مصاحبه ای به بررسی نقاط قوت و ضعف دو مهاجم این روزهای پرسپولیس پرداخته است.

ورزش سه: محسن خلیلی مهاجم و آقای گل سابق پرسپولیس در خصوص عملکرد دو مهاجم این روزهای پرسپولیس گفتگو کرد.

خلیلی که به خوبی از شرایط این روزهای مهاجمان پرسپولیس آگاه بود، با اشاره به این موضوع که مهاجم نیجریه ای پرسپولیس در طول لیگ هفدهم ۲۵ بازی برای سرخپوشان انجام داده و طی ۱۶۶۵ دقیقه، ۴ بار گلزنی کرده است، عنوان کرد: در مورد قابلیت های منشا خیلی صحبت شده است. منشا بازیکن با کیفیتی است که پشت به دروازه کیفیت بهتری دارد. قدرت بدنی، حفظ توپ و چرخش های خوبی دارد و همین فاکتورها، مدافعین حریف را تحت فشار قرار می دهد. منشا در اکثر درگیری ها برنده می شود و این قابلیت باعث شده که مهاجمی موفق باشد.

آقای گل لیگ هفتم در ادامه با اشاره به این موضوع که کیفیت منشا پایین آمده، دلایل آن را توضیح داد: ولی عواملی بوده که کیفیت منشا را رفته رفته پایین آورده؛ اول اینکه توجه هواداران بیشتر روی علیپور بوده و هماهنگی های سایر بازیکنان هم با این مهاجم بیشتر است و دوم اینکه خود منشا هم نتوانسته با شرایط جدید تطبیق پیدا کند تا کارایی اش را بیشتر کند.

وی با اشاره به نقش هوادار در افت یا رشد یک بازیکن تاکید کرد: همیشه هوادار شمشیر دو لبه است. لبه مثبت اینگونه است که وقتی بازیکنی در روزهای اوج قرار دارد، این جو به رشد کیفیت بازیکن کمک می کند و در زمانی که مهاجم کیفیت خوبی ندارد و در دوران افت به سر می برد، هوادار به صورت منفی روی او فشار می آورد. در مورد منشا هم اینگونه شده که این افت سبب شده نتواند با شرایط کنار بیاید.

مهاجم سابق تیم ملی در ادامه با اشاره به دوران حضور منشا در پیکان و سیستم بازی پیکان اظهار داشت: این هم در نظر بگیرید که منشا در تیم پیکان تک مهاجم بازی می کرد و ۱۰ نفر برای او بازی می کردند و منشا هم با قدرت بدنی بالا و سرعت بالایی که داشت، به خوبی از موقعیت هایی که داشت، استفاده می کرد، ولی در پرسپولیس یک تیم برای یک تیم تلاش می کند. هر بازیکن بتواند توانایی خود را در تاکتیک تیمی نشان بدهد بازی می کند و در غیر اینصورت نیمکت نشین می شود. منشا چند هفته خیلی خوبی داشت و مکمل خوبی هم داشت. در هفته های بعد اما فقط برای گلزنی تلاش می کرد و برای برانکو نقطه نظر بارز بازیکن، کار تیمی است و به همین دلیل از شرایط آرمانی و ایده آل فاصله گرفت و نظر برانکو در مورد او تغییر کرد.

خلیلی در مورد اینکه با تمام این تفاسیر در نهایت منشا می تواند به فرم ایده آل خود برسد یا خیر، بیان کرد: متاسفانه شرایط پرسپولیس به نفع بازیکنان است و دست مربی برای انتخاب بازیکن با کیفیت بسته است و مجبور است با داشته های خودش بازی کند. یکی از نکات مهم برانکو این بوده که با داشته های خودش سه فصل خوب داشته و این نشان می دهد که کادر فنی خوب کار کرده ولی خب این مسئله باعث می شود که بازیکنان خیالشان از اینکه جایشان سفت است راحت باشد و کیفیتشان پایین بیاید. البته امیدوارم این عامل تاثیری در کیفیت تیم در فصل آینده نداشته باشد. با توجه به اینکه پرسپولیس نمی تواند بازیکن بگیرد، به نظرم منشا با تیم باقی می ماند ولی با توجه به کیفیت بالایی که دارد باید به خودش کمک کند و این به خود بازیکن برمی گردد ولی در مجموع به عنوان فوروارد مکمل بازیکن قابل و با کیفیتی است، که اگر در روزهای خوب باشد، می تواند کمک زیادی به تیم بکند.

مهاجم سابق تیم ملی در ادامه با اشاره به آمار علی علیپور که در ۲۷ مسابقه ۱۸ گل در لیگ برتر برای تیمش طی ۲۲۰۷ دقیقه به ثمر رسانده، افزود: سیستم فوتبال علیپور طوری است که بیشتر به عنوان مکمل به چشم می آید. همین کار را علیپور برای طارمی انجام می داد. استفاده از قدرت بدنی و سرکشی به کناره های زمین در بازی علیپور وجود دارد؛ ضمن اینکه فوتبالیست پرتلاشی است و همین موضوع باعث شد تا در کنار طارمی بازی کند و فوروارد مکمل در سیستم ۴-۴-۲ باشد. بعد که طارمی رفت تلاش کرد خودش را بیشتر نشان دهد و سیستم هجومی پرسپولیس که موقعیت های زیادی را ایجاد می کند هم به کمک او آمد تا با استفاده از موقعیت ها بتواند تا اینجا بهترین گلزن لیگ باشد.

سرپرست سابق نفت تهران در مورد افت علیپور توضیح داد: علیپور افت‌های محسوسی هم در برخی اوقات داشت ولی این موضوع طبیعی است چون تمرکز گاهی پایین می آید و بیشتر مورد توجه تیم حریف و دروازه بان ها قرار می گیری، اما در مجموع کمک شایانی به تیم کرده و به نظر من لیاقت گرفتن عنوان آقای گلی را دارد. زمانی که تیم زودهنگام قهرمان می شود و یا زودهنگام آقای گلی تثبیت می شود، انگیزه از بین می رود. ورزش یعنی انگیزه و وقتی انگیزه نداشته باشی کار خیلی سخت می شود. شما نبودن این انگیزه را در پرسپولیس هم دیده اید. شاید مهم ترین انگیزه اش دعوت به تیم ملی بود و بعد از دعوت شدن به تیم ملی خوب بود ولی پس از اینکه خط خورد و دیگر دعوت نشد، تا حدودی افت پیدا کرد. به نظر این افت نمی تواند طولانی مدت باشد.

خلیلی در مورد اینکه آیا این زوج می توانند، مکمل های خوبی برای یکدیگر باشند، توضیح داد: بهترین زوجی که می توانند در پرسپولیس بازی کنند منشا و علیپور هستند به خاطر اینکه هر زمانی بازیکن های دیگر کنار علیپور بازی کرده اند، نتوانستند کیفیت خوبی نشان دهند. مثل نعمتی و امیری که قابلیت های بهتری در پست های تخصصی خودشان دارند. به نظرم برانکو هم این را به خوبی می داند که اگر منشا در شرایط ایده آل باشد، بهترین گزینه برای حضور در ترکیب در کنار علیپور است.
مهاجم سابق پرسپولیس در پایان اینگونه صحبت هایش را خاتمه داد: خوشحالم که هر سال مهاجمین پرسپولیس عملکرد خوبی دارند و سال به سال هم بهتر می شوند. امیدوارم این روند در سال های آینده هم ادامه داشته باشد تا هواداران پرسپولیس هم از این موضوع خوشحال باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تاموقعی که مسلمان بود علیپور خوب گل میزد پاسور باید باشه

    • بدون نام

      تا زمانی که مسلمان بازی می کرد باپاس گلهاش علیپور رو تو اوج نگه داشته بود الان کسی بهش پاس نمیده ومعلومه که افت کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج