adexo3
۷۰۷۵۳۸
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

ضرورت اطلاع رسانی دقیق از موانع رفع حصر

اسماعيل گرامي مقدم با روزنامه اعتماد گفتگویی انجام داده است.

اسماعيل گرامي مقدم با روزنامه اعتماد گفتگویی انجام داده است.

سخنگوي دولت در نشست خبري روز گذشته خود اظهار كرد كه رفع حصر نزديك است. به نظر شما آيا اين اظهارات منجر به گشايش در وضعيت محصورين خواهد شد؟

جريان اصلاحات ٨ سال است كه اميد به رفع حصر دارد اما صحبت‌هاي آقاي نوبخت با ابهام همراه است. ايشان در بخشي از صحبت‌هاي خود گفته است كه مردم در جريان اقدامات دولت نيستند. وقتي اين صحبت مطرح مي‌شود، يعني اقداماتي شده اما به سرانجام نرسيده و دولت ناكام مانده است. اما اگر بخواهيم از يك زاويه ديگر به اظهارات روز گذشته سخنگوي دولت نگاه كنيم، بايد دقت شود چه گشايش‌هايي توسط دولت صورت گرفته است. واقعيت آن است كه اين گشايش‌ها آنچنان كه بايد چشمگير نبوده است. به عنوان نمونه گشايش‌هاي اندكي در شرايط محصورين شكل گرفته است كه مي‌توان به خروج نيروهاي امنيتي از منزل آقاي كروبي يا ديدار راحت‌تر اعضاي خانواده مهندس موسوي با ايشان اشاره كرد كه اين موضوعات اگر دولت هم به اين موضوع ورود نمي‌كرد به مرور اين مشكلات حل مي‌شد زيرا هر زنداني پس از گذشت زمان از برخي امتيازات برخوردار خواهد شد.

دولت بايد اقدامي انجام دهد كه اين حصر به پايان برسد. اين نه‌تنها مطالبه فعالان سياسي بلكه يكي از مطالبات اصلي مردم در همايش‌هاي انتخاباتي بود. آقاي نوبخت با اين بخش از صحبت خود، وعده نزديكي رفع حصر را مبهم بيان مي‌كند. امثال من كه اطلاع دقيقي از وضعيت رفع حصر ندارند اما اميدوارم اين حصر كه آورده‌اي جز خسارت براي نظام به همراه نداشته، به پايان برسد. رفع حصر نه‌تنها موجب همدلي بيشتر ميان مردم و مسوولان خواهد شد بلكه كاسبان حصر نيز بساط خود را جمع خواهند كرد.

ارجاع پرونده حصر با رويكرد حل اين مشكل به شوراي عالي امنيت ملي را چه مقدار در اراده دولت براي رفع حصر موثر مي‌دانيد؟

من نيز موضوع ارجاع پرونده حصر با رويكرد رفع آن توسط مقام معظم رهبري به شوراي عالي امنيت ملي را در خبر‌ها خوانده‌ام. اگر اين اتفاق رخ داده، سهل‌انگاري و عدم اقدام لازم در راستاي رفع حصر بر عهده شوراي عالي امنيت ملي، دولت و شخص رييس‌جمهور است زيرا رييس شوراي عالي امنيت ملي رييس‌جمهور است. چگونه است كه رهبري اين وظيفه را به رييس‌جمهور تفويض كرده اما آقاي روحاني در حل اين مشكل گام مهمي بر نداشته است. با رفع حصر چه زياني به كشور، منافع ملي و مردم وارد مي‌شود؟ به نظر مي‌رسد دولت تحت تاثير فشار افرادي است كه منافع خود را در تداوم اين شرايط مي‌بينند. آقاي روحاني اگر مي‌خواهد صادقانه با مردم رفتار كند و صداقت در عمل را نشان دهد به اين حصر پايان دهد. اكنون كه رهبري اختيار حل اين مشكل را به دولت واگذار كرده، ديگر رييس‌جمهور بهانه‌اي براي حل اين مشكل ندارد. پس از دستور رهبري اگر گفته شود شرايط براي رفع حصر فراهم نيست يا زمان آن فرا نرسيده، تنها بهانه‌جويي است و دليل ديگري براي اين موضوع وجود ندارد. اگر واقعا موانعي براي رفع حصر وجود دارد، رييس‌جمهور بايد به صورت شفاف موانع را با مردم در ميان بگذارد تا مشخص شود كه كدام جريان و با چه اهدافي خواستار استمرار حصر هستند. رفتار صادقانه با مردم، بار را از دوش دولت برمي‌دارد.

يعني دولت در زمينه اطلاع‌رساني از اقدامات خود در حوزه حصر كم‌كاري كرده است؟

دولت در حوزه رسانه و اطلاع‌رساني با مشكلات عديده‌اي رو به رو است اما درباره حصر بيش از آنكه بخواهيم بگوييم دولت تبليغي نكرده درست نيست. اگر دولت تا به امروز كاري در راستاي رفع حصر انجام داده، بايد آن را به صورت شفاف براي مردم و افكار عمومي بيان مي‌كرد. اگر فرض بگيريم در يك سال نخست، دولت پيگيري‌هايي براي حل اين مشكل انجام داده و بازگو كردن آن اقدامات در آن بازه زماني منجر به حساسيت شود توجيه‌پذير است اما امروز نزديك به ٥ سال از عمر دولت آقاي روحاني مي‌گذرد. ايشان تا كي مي‌خواهد پيگيري‌هاي خود را محرمانه نگه دارد؟ متاسفانه گمانه‌زني وجود دارد كه دولت اقدامي براي رفع حصر انجام نداده و به همين دليل اطلاع‌رساني درباره آن انجام نمي‌شود. بنابراين راه صحيح و دور شدن از آماج حملات از كم‌كاري دولت در راستاي رفع حصر اطلاع‌رساني آشكار درباره موانع رفع حصر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک نظر سنجی بکنید ببینید چند در صد مردم خواهان رفع حصر هستن رفع حصر آخرین تلاش اصلاح طلبان برای خروج از عدم محبوبیت مردمی که اصلا جواب نخواهد داد

    • م خسروی

      داربم از گشنگی و بیکاری و بی ابی میمیریم اینا بفکر حصر و پرت کردن موضوع به یه سمت دیگن

    • م ز

      موسوی عشق مردمه روحانی به قولش عمل نکر

    • محسن

      باسلام این هم یک نوع سرگرمی ست.من دیگر به این دو
      نفرفکرنمیکنم.من بایدبه فکرفرزندانم باشم که آینده اقتصادی آنهادرخطرنباشد
      الان چندسال ازین موضوع گذشته اگراین دو نفرهم آزاد
      شوندچه میخواهند بگویند! دیگرکسی اهمیت به این
      دونفرنمیدهد.ماوالدین اینقدرنگران آینده فرزندانمان
      هستیم.که دیگر وقت توجه به این دونفررانداریم.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج